Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Start with Why: How Great Leaders Inspire Everyone to Take Action
- Wydawnictwo:
- Penguin Books
- Data wydania:
- 2009-01-01
- Data 1. wydania:
- 2009-01-01
- Liczba stron:
- 256
- Czas czytania
- 4 godz. 16 min.
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 1591842808
- Tagi:
- inspiracje
Why are some people and organizations more innovative, more influential, and moer profitable than others? Why do some command greater loyalty from customers and employees alike? Even among the successful, why are so few able to repeat their success over and over?
People like Martin Luther King Jr., Steve Jobs, and the Wright Brothers might have little in common, but they all started with why. It was their natural ability to start with why that enabled them to inspire those around them and to achieve remarkable things.
In studying the leaders who've had the greatest influence in the world, Simon Sinek discovered that they all think, act, and communicate in the exact same way -- and it's the complete opposite of what everyone else does. Sinek calls this powerful idea The Golden Circle, and it provides a framework upon which organizations can be built, movements can be lead, and people can be inspired. And it all starts with WHY.
Any organization can explain what it does; some can explain how they do it; but very few can clearly articulate why. WHY is not money or profit-- those are always results. WHY does your organization exist? WHY does it do the things it does? WHY do customers really buy from one company or another? WHY are people loyal to some leaders, but not others?
Starting with WHY works in big business and small business, in the nonprofit world and in politics. Those who start with WHY never manipulate, they inspire. And the people who follow them don't do so because they have to; they follow because they want to.
Drawing on a wide range of real-life stories, Sinek weaves together a clear vision of what it truly takes to lead and inspire. This book is for anyone who wants to inspire others or who wants to find someone to inspire them.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1 280
- 768
- 169
- 82
- 17
- 15
- 15
- 14
- 12
- 12
Cytaty
Geniusz wielkich przywódców polega na tym, że oni dostrzegają to, czego większość z nas w ogóle nie widzi. Potrafią dać nam to, o czym nawet nie pomyślimy, by poprosić. Gdy wybuchła rewolucja komputerowa, użytkownicy pierwszych maszyn wcale nie żądali interfejsu graficznego. Jednak firma Apple coś takiego zaoferowała.
OPINIE i DYSKUSJE
Simon Sinek pisze książki, jakie łatwo się czyta. Brakuje jednak w nich głębi, pomysłów oraz opisów praktycznych zastosowań idei, które chce szerzyć. Może po prostu autor nie jest urodoznym pisarzem, ale postać szanuję ^_^.
Simon Sinek pisze książki, jakie łatwo się czyta. Brakuje jednak w nich głębi, pomysłów oraz opisów praktycznych zastosowań idei, które chce szerzyć. Może po prostu autor nie jest urodoznym pisarzem, ale postać szanuję ^_^.
Pokaż mimo toBardzo inspirująca. Szczególnie jak ktoś zaczyna prowadzić firmę albo jak już kilka lat prowadzi i mu się znudziło.
Bardzo inspirująca. Szczególnie jak ktoś zaczyna prowadzić firmę albo jak już kilka lat prowadzi i mu się znudziło.
Pokaż mimo toBardzo fajna koncepcja podejścia do budowania biznesu ale też do życia jako takiego, gdzie główną motywacją działania powinna byc odpowiedź na pytanie "Dlaczego". Spory zarzut mam jednak do samej formy przedstawienia całej idei. Według mnie książka jest bardzo rozwleczona, autor dokonuje często powtórzeń tych samych motywów opisując je trochę innymi słowami etc.
Bardzo fajna koncepcja podejścia do budowania biznesu ale też do życia jako takiego, gdzie główną motywacją działania powinna byc odpowiedź na pytanie "Dlaczego". Spory zarzut mam jednak do samej formy przedstawienia całej idei. Według mnie książka jest bardzo rozwleczona, autor dokonuje często powtórzeń tych samych motywów opisując je trochę innymi słowami etc.
Pokaż mimo toMarnotrawstwo papieru. Jak kogoś interesuje krasomówstwo autora to jest nagranie TED Talks na Youtube.
Książka to nowelizacja tego właśnie nagrania. Nic nowego, retrofitting przykładów pod tezę, brak jakichkolwiek konkretów - same wysokopoziomowe hasła.
Od marketingowca Sineka nic więcej się nie spodziewam.
Marnotrawstwo papieru. Jak kogoś interesuje krasomówstwo autora to jest nagranie TED Talks na Youtube.
Pokaż mimo toKsiążka to nowelizacja tego właśnie nagrania. Nic nowego, retrofitting przykładów pod tezę, brak jakichkolwiek konkretów - same wysokopoziomowe hasła.
Od marketingowca Sineka nic więcej się nie spodziewam.
Trochę się rozczarowałem tą książką. Miałem inne jej wyobrażenie.
Nie dowiedziałem się jak to zrobić, żeby zaczynać od dlaczego...
A już ta nachalność w opisywaniu firmy z jabłuszkiem, do porzygania.
Nie polecam niestety.
Trochę się rozczarowałem tą książką. Miałem inne jej wyobrażenie.
Pokaż mimo toNie dowiedziałem się jak to zrobić, żeby zaczynać od dlaczego...
A już ta nachalność w opisywaniu firmy z jabłuszkiem, do porzygania.
Nie polecam niestety.
Zdecydowanie jest tu kilka mądrych i ważnych rzeczy, ale dałoby się tę książkę skrócić o połowę.
Czasem ciężko uznać argumenty, kiedy jako jedyny przykład podaje się Apple, to inne firmy nie zaczynają od dlaczego?
Zdecydowanie jest tu kilka mądrych i ważnych rzeczy, ale dałoby się tę książkę skrócić o połowę.
Pokaż mimo toCzasem ciężko uznać argumenty, kiedy jako jedyny przykład podaje się Apple, to inne firmy nie zaczynają od dlaczego?
Oceniam jako bardzo dobrą z pewnym zastrzeżeniem. Jest to książka, która ukazuje pewne mechanizmy, które można zastosować w pewnych warunkach i sytuacjach, natomiast nie można traktować jej jako prawdy objawionej, która zawsze i wszędzie, i każdemu pomoże.
Uważam, że warto zapoznać się z całą teorią "Dlaczego" i związanym z nią "złotym kręgiem". Jest to na pewno ważne, by zdawać sobie sprawę z motywacji jaka stoi za naszymi działaniami i tym, że istnieje pewnego rodzaju "siła napędowa", która stoi za naszymi decyzjami.
Niemniej jest to trochę odkrywanie Ameryki na nowo, tyle że w formie przyswajalnej dla współczesnego "korpoludka".
Mnie osobiście drażni "korpomowa" i powtórzenia, które przy uważnej lekturze pozwalają dostrzec studenckie "Ctrl+C - Ctrl+V" przenoszące zdania, a może i akapity do kilku miejsc w książce, wskutek czego dosłownie to samo trzeba przeczytać dwa, a nawet trzy razy.
Oceniam jako bardzo dobrą z pewnym zastrzeżeniem. Jest to książka, która ukazuje pewne mechanizmy, które można zastosować w pewnych warunkach i sytuacjach, natomiast nie można traktować jej jako prawdy objawionej, która zawsze i wszędzie, i każdemu pomoże.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toUważam, że warto zapoznać się z całą teorią "Dlaczego" i związanym z nią "złotym kręgiem". Jest to na pewno ważne, by...
Simon Sinek przedstawia tu koncepcję Złotego Kręgu, który składa się z trzech warstw:
• Co (zewnętrzna)
• Jak (środkowa)
• Dlaczego (wewnętrzna)
Przedstawia on tu firmy i osoby które:
• zaczynają od CO i kończą zazwyczaj na JAK oraz te
• zaczynające od DLACZEGO
i opisuje jak to wpływa na relacje z klientami i działania firmy.
Simon Sinek promuje tu opcję zaczynania od Dlaczego, które jest mieszanką tego kim jesteś, jakie masz wartości i tego co chcesz wnieść do świata. I, choć dotyczy przyszłości, tak naprawdę można go odkryć patrząc w przeszłość.
Praca w której zaczyna się od Dlaczego daje SPEŁNIENIE. Nie chodzi w niej o pieniądze a o wartość którą chce się wnieść. A pieniądze tak czy inaczej przychodzą.
Mi osobiście podoba się ta koncepcja. Wyobraźcie sobie jak inaczej wyglądałby świat, w którym zamiast skoncentrowania wyłącznie na zysku ludzie tworzyliby to co wynika z ich wartości i chęci wniesienia czegoś wartościowego do świata?
Simon Sinek przedstawia tu koncepcję Złotego Kręgu, który składa się z trzech warstw:
więcej Pokaż mimo to• Co (zewnętrzna)
• Jak (środkowa)
• Dlaczego (wewnętrzna)
Przedstawia on tu firmy i osoby które:
• zaczynają od CO i kończą zazwyczaj na JAK oraz te
• zaczynające od DLACZEGO
i opisuje jak to wpływa na relacje z klientami i działania firmy.
Simon Sinek promuje tu opcję zaczynania od...
Im dalej w las tym bardziej odnosiłam wrażenie, że czytam reklamę Apple (dla niepoznaki przeplataną kilkoma innymi markami). Maglowanie tego samego przez ponad 200 stron. Myślę, że można wykorzystać czas lepiej słuchając wykładów tego pana na YT.
Im dalej w las tym bardziej odnosiłam wrażenie, że czytam reklamę Apple (dla niepoznaki przeplataną kilkoma innymi markami). Maglowanie tego samego przez ponad 200 stron. Myślę, że można wykorzystać czas lepiej słuchając wykładów tego pana na YT.
Pokaż mimo toCzytając tą książkę miałem wrażenie że jest za długa. Autor często powtarzał te same tezy używając innych słów. Troche lanie wody, troche zacięta płyta. Mimo wszystko to pytanie DLACZEGO zapadnie w mojej pamięci i napewno będę się nim nieraz kierował.
Czytając tą książkę miałem wrażenie że jest za długa. Autor często powtarzał te same tezy używając innych słów. Troche lanie wody, troche zacięta płyta. Mimo wszystko to pytanie DLACZEGO zapadnie w mojej pamięci i napewno będę się nim nieraz kierował.
Pokaż mimo to