Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę.
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (GWP)
- Data wydania:
- 2012-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2012-01-01
- Liczba stron:
- 296
- Czas czytania
- 4 godz. 56 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788374896962
- Tagi:
- psychologia porażka
Dowiedz się, co FORTUNA myśli O PORAŻCE!
Czy potrafisz traktować porażkę jako naturalny etap na drodze do doskonałości?
Czy wiesz, jak konfrontować się z niepowodzeniem?
Czy zastanawiasz się, jak nauczyć dziecko radzić sobie z porażką?
Czy wiesz, czego możesz się nauczyć dzięki porażce?
Porażki wytrącają nas z życiowej równowagi, wzbudzają trudne emocje i blokują dalszą aktywność. Czy zawsze musi tak być? Autor niniejszej książki przekonuje nas, że porażka to doskonała informacja zwrotna, umożliwiająca zweryfikowanie celów życiowych i sposobów ich realizacji, a także jakości relacji z bliskimi osobami, od których oczekujemy wsparcia. Nie należy więc traktować jej negatywnie, gdyż jest niezastąpionym elementem doskonalenia siebie, kształtowania pokory i poczucia własnej wartości. Porażka pobudza nas do refleksji nad własnym życiem, dzięki czemu może ono stać się przyjemniejsze, bardziej zaangażowane i przepełnione sensem.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 238
- 103
- 36
- 9
- 8
- 3
- 3
- 2
- 2
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę.
Dodaj cytat
Opinia
'Recepta na sukces? To całkiem proste.
Naprawdę.
Podwójcie tempo, w jakim doznajecie porażek.'
Thomas J. Watson (założyciel IBM).
'Pozytywna psychologia porażki' to całkiem fajna książka do przeczytania w kilka wieczorów. Autor jest doktorem psychologii KUL, widać, że ma dobre zaplecze naukowe. Analizując zjawisko porażki i sukcesu wykorzystuje teorię potrzeb Maslowa, model zmiany Prochaski, elementy psychologii egzystencjalnej Frankla (nadawanie życiu sensu) i wiele innych. Używa jednak języka lekkiego, chwilami kolokwialnego, żartuje, odnosi się do zjawisk kulturowych, dzieł sztuki (np. wspomina nieznane mi wcześniej, poruszające dzieło La Maison Rouge 'Vraoum' – przedstawiające Supermena i innych superbohaterów umierających w hospicjum).
Fortuna raczej nie podaje gotowych metod treningowych, analizuje zjawisko porażki (czynniki składowe leku przed porażką, kontinuum niepowodzeń, opracowanie poznawcze porażki, opis cnót charakteru – znaczących dla odporności psychicznej, znaczenie wytrwałości i inne).
W tekście pojawia się kilka trafnych metafor (np. 'Każdy podróżnik potwierdzi, że nieprzyjazne tereny często kryją w sobie największe skarby'), i ciekawych cytatów (dot. sensu porażki 'Tym, co 'los zrządził' trzeba dopiero rozporządzić.' Viktor E. Frankl).
Niestety całość, mimo że dobrze się czyta, jest mało praktyczna.
Plus za świetny podtytuł 'Jak z cytryn /porażek/ zrobić lemoniadę.' :-)
'Recepta na sukces? To całkiem proste.
więcej Pokaż mimo toNaprawdę.
Podwójcie tempo, w jakim doznajecie porażek.'
Thomas J. Watson (założyciel IBM).
'Pozytywna psychologia porażki' to całkiem fajna książka do przeczytania w kilka wieczorów. Autor jest doktorem psychologii KUL, widać, że ma dobre zaplecze naukowe. Analizując zjawisko porażki i sukcesu wykorzystuje teorię potrzeb Maslowa,...