Fagin the Jew
From his early newspaper comics to the sophisticated graphic novels he produces today, Will Eisner has been a pioneering force in comics for more than sixty years. Ron Goulart, writing in Book World, declared, “A shrewd, thoughtful man, Eisner has always had a knack for deftly combining dialogue and images to tell his story,” and fellow graphic novelist Alan Moore simply said, “Eisner is the single person most responsible for giving comics its BRAINS.” And Amazon.com, which called him "the Elvis of comics," said, "It's fair to say that Eisner invented modern comic art."
In FAGIN THE JEW, Eisner proves himself to be not only a master of comic storytelling, but also an incisive literary and social critic. This project was first conceived as an introduction to a pictorial adaptation of Oliver Twist, but as he learned more about the history of Dickens-era Jewish life in London, Eisner uncovered intriguing material that led him to create this new work. In the course of his research, Eisner came to believe that Dickens had not intended to defame Jews in his famous depiction. By referring to Fagin as “the Jew” throughout the book, however, he had perpetuated the common prejudice; his fictional creation imbedded itself in the public’s imagination as the classic profile of a Jew. In his award-winning style, Eisner recasts the notorious villain as a complex and troubled antihero and gives him the opportunity to tell his tale in his own words. Depicting Fagin’s choices and actions within a historical context, Eisner captures the details of life in London’s Ashkenazi community and brilliantly re-creates the social milieu of Dickensian England.
Eisner's fresh, compelling look at prejudice, poverty, and anti-Semitism lends an extraordinary richness to his artwork, ever evocative and complex. Like the modern classics Maus and The Jew of New York, FAGIN THE JEW blends image and prose in an unforgettable exploration of history.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 95
- 33
- 16
- 13
- 10
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
OPINIE i DYSKUSJE
Zachwyt, że wyprzedzono epokę. W poprawności politycznej:d
Zachwyt, że wyprzedzono epokę. W poprawności politycznej:d
Pokaż mimo toCiekawe przestawienie Fagina z "Olivera Twista", próba zadośćuczynienia Eisnera za stereotypowe przedstawienie czarnego chłopca we wcześniejszym "Spiricie". Z dodatków dowiadujemy się też, że sam Dickens próbował naprawić swoje negatywne przedstawienia Żydów z wcześniejszych powieści.
Moses Fagin przechodzi drogę przypominającą historie postaci Dickensa (Oliver Twist, David Copperfield, Pip),ale kończy tak jak w pierwotnej powieści. Próba odejścia od stereotypowego przedstawienia postaci udaje się w przypadku głównego bohatera, chociaż niekoniecznie w przypadku postaci pobocznych (np. wygląd autentycznej postaci Josepha Freya).
Wielkim plusem jest pierwsza połowa komiksu, gdzie młodość Fagina jest pełna obrazów londyńskich Żydów z początku XIX wieku (podział na aszkenazyjczyków i sefardyjczyków, kontakt z postaciami autenatycznymi).
Druga część związana z wydarzeniami znanymi z "Olivera Twista" wydaje się mniej pasjonująca, jednak całość dowodzi, że Eisner wielkim twórcą komiksów był.
Ciekawe przestawienie Fagina z "Olivera Twista", próba zadośćuczynienia Eisnera za stereotypowe przedstawienie czarnego chłopca we wcześniejszym "Spiricie". Z dodatków dowiadujemy się też, że sam Dickens próbował naprawić swoje negatywne przedstawienia Żydów z wcześniejszych powieści.
więcej Pokaż mimo toMoses Fagin przechodzi drogę przypominającą historie postaci Dickensa (Oliver Twist,...
Nie rozumiem az tylu tak negatywnych opinii.
Nie jest to dzielo, ale bardzo sprawnie skontruowany komiks o ciekawej fabule. Autor stara sie przedstawic dzieje tytulowego Fagina i usprawiedliwic jego zachowanie.
Czytalo mi sie z duza przyjemnoscia, wielokrotnie sie usmiechalam. Komiks ma bardzo ladne rysunki na ktore sie patrzy z prawdziwa przyjemnoscia.
Polecam.
Nie rozumiem az tylu tak negatywnych opinii.
Pokaż mimo toNie jest to dzielo, ale bardzo sprawnie skontruowany komiks o ciekawej fabule. Autor stara sie przedstawic dzieje tytulowego Fagina i usprawiedliwic jego zachowanie.
Czytalo mi sie z duza przyjemnoscia, wielokrotnie sie usmiechalam. Komiks ma bardzo ladne rysunki na ktore sie patrzy z prawdziwa przyjemnoscia.
Polecam.
Nie wiem czemu tak wiele tu słabych opinii o tej historii. Może czytelnicy liczyli na więcej. Ja myśle że historia jest znakomita i stanowi świetne uzupełnienie tego czego Dickensowi się nie udało przedstawić. Kreska typowa dla Eisnera. Dla mnie piękna, nie agresywna, bajkowa na swój sposób. Sama opowieść mnie też poruszyła, bo jak się okazuje nawet złe charaktery nie rodzą się złe a to że ktoś jest Żydem czy Polakiem nie powinno być powodem do szufladkowania człowieka. Żyd Fagin to bardzo dobra historia z morałem i zwróceniem uwagi na fakt że to nie narodowość czy pochodzenie determinuje to kim jesteśmy tylko okoliczności w których żyjemy. I wydaje mi się ze Will Eisner osiągnął to co chciał osiągnąć, pokazać że to nie Żyd jest zbójem tylko Zbój jest Żydem. Drobna acz ważna zmiana perspektywy, jeśli się temu przyjrzeć….
Nie wiem czemu tak wiele tu słabych opinii o tej historii. Może czytelnicy liczyli na więcej. Ja myśle że historia jest znakomita i stanowi świetne uzupełnienie tego czego Dickensowi się nie udało przedstawić. Kreska typowa dla Eisnera. Dla mnie piękna, nie agresywna, bajkowa na swój sposób. Sama opowieść mnie też poruszyła, bo jak się okazuje nawet złe charaktery nie rodzą...
więcej Pokaż mimo toCiekawe spojrzenie zarówno na słynną powieść, jak i na kwestie stereotypizacji Żydów. Nigdy i tym nie myślałem, ale rzeczywiście tego typu wzory literackie, razem z ikonicznymi ilustracjami betonowaly wizerunek Żydów jako chciwcow, bezdusznych oszustów, z haczykowatym nosem.
Sama opowieść dobrze wpisuje się w tamte czasy, choć brak jej nieco emocjonalnej głębi. Ale przeczytać i obejrzeć warto.
Ciekawe spojrzenie zarówno na słynną powieść, jak i na kwestie stereotypizacji Żydów. Nigdy i tym nie myślałem, ale rzeczywiście tego typu wzory literackie, razem z ikonicznymi ilustracjami betonowaly wizerunek Żydów jako chciwcow, bezdusznych oszustów, z haczykowatym nosem.
więcej Pokaż mimo toSama opowieść dobrze wpisuje się w tamte czasy, choć brak jej nieco emocjonalnej głębi. Ale...
Może ten komiks nie jest tak fabularnie dobry, jak pozostałe tego autora, ale było to moje pierwsze spotkanie z Eisnerem, po którym sięgnęłam po więcej jego prac. Spodobała mi się kreska i złożoność losów amerykańskich Żydów, które Eisner porusza. Komiks dobry na początek przygody z Eisnerem.
Może ten komiks nie jest tak fabularnie dobry, jak pozostałe tego autora, ale było to moje pierwsze spotkanie z Eisnerem, po którym sięgnęłam po więcej jego prac. Spodobała mi się kreska i złożoność losów amerykańskich Żydów, które Eisner porusza. Komiks dobry na początek przygody z Eisnerem.
Pokaż mimo toGłówny bohater jest postacią zaczerpniętą z powieści Karola Dickensa „Oliwier Twist”. Autor komiksu chce w pełni przedstawić jego dzieje, co sprawiło, że stał się paserem wykorzystującym dzieci do kradzieży. Twierdził przy tym, że się nimi opiekuje i zapewnia im byt. Niestety sama książka jest średnio ciekawa, a postaci są papierowe. Jakoś nie czuć ich emocji, przeżyć. Po prostu są. Może to wina adaptacji książki, która narzuciła swoją formę. Poczytać można, jednakże spodziewałam się czegoś ciekawszego.
Główny bohater jest postacią zaczerpniętą z powieści Karola Dickensa „Oliwier Twist”. Autor komiksu chce w pełni przedstawić jego dzieje, co sprawiło, że stał się paserem wykorzystującym dzieci do kradzieży. Twierdził przy tym, że się nimi opiekuje i zapewnia im byt. Niestety sama książka jest średnio ciekawa, a postaci są papierowe. Jakoś nie czuć ich emocji, przeżyć. Po...
więcej Pokaż mimo toJestem zawiedziony. Gdy książka wchodziła do księgarń, było o niej bardzo głośno, pojawiło się mnóstwo pozytywnych opinii. Tymczasem mam wrażenie, że temat został potraktowany po macoszemu. Wszystko dzieje się za szybko, nawet jak na komiks. Mimo, że zgadzam się z tezami Eisnera to fabuła mnie nie przekonuje. Głównemu bohaterowi współczułem tylko w kilku momentach, ale w zasadzie opowieść odebrałem jako kolejne tłumaczenie "ach, tak mi w życiu ciężko, każdy stałby się zły na moim miejscu". I jeszcze to zakończenie. Nie chcę zdradzać fabuły, ale gdy drugi z ważnych bohaterów z zadowoloną miną podsumowuje, że w sumie Fagin był przyzwoity i po swoim ciężkim życiu choć na jego koniec osiągnął symboliczne odkupienie, miałem ochotę wykrzyczeć cytat innego znanego Żyda - Woody'ego Allena "Nie chcę osiągnąć nieśmiertelności przez moje dzieła, chcę ją osiągnąć, nie umierając. Nie chcę żyć w sercach moich rodaków, chcę wciąż żyć w swoim mieszkaniu."
Jestem zawiedziony. Gdy książka wchodziła do księgarń, było o niej bardzo głośno, pojawiło się mnóstwo pozytywnych opinii. Tymczasem mam wrażenie, że temat został potraktowany po macoszemu. Wszystko dzieje się za szybko, nawet jak na komiks. Mimo, że zgadzam się z tezami Eisnera to fabuła mnie nie przekonuje. Głównemu bohaterowi współczułem tylko w kilku momentach, ale w...
więcej Pokaż mimo toNie samą powieścią człowiek żyje, czasami warto sięgnąć po sztukę komiksu. Niestety "Żyd Fagin" to fabularne dno, którego nie ratuje nawet charakterystyczna kreska Eisnera. Komiks ten to niestrawny, propagandowy rzyg, nachalna anty-antysemicka agitka, gdzie fabuła zostaje poświęcona na ołtarzu poprawności politycznej.
Zeby nie było - ja rozumiem potrzebę walki ze stereotypami, no ale to nie wystarczy stworzyć arcysztampowej fabuły, bo efekt może być odwrotny od zamierzonego. I tak też jest z "Żydem Faginem" - zamiast uwierzyć w sztampową historyjkę Eisnera, zewsząd atakowany nachalną propagandą (prologi i opisy też tylko mielą lewackie motywy),jeszcze bardziej utwierdziłem się w stereotypie. I od razu nasunęło mi się popularne powiedzenie, że dobrymi chęciami jest pewne miejsce wybrukowane.
Nie samą powieścią człowiek żyje, czasami warto sięgnąć po sztukę komiksu. Niestety "Żyd Fagin" to fabularne dno, którego nie ratuje nawet charakterystyczna kreska Eisnera. Komiks ten to niestrawny, propagandowy rzyg, nachalna anty-antysemicka agitka, gdzie fabuła zostaje poświęcona na ołtarzu poprawności politycznej.
więcej Pokaż mimo toZeby nie było - ja rozumiem potrzebę walki ze...
Mistrzowska kreska Eisnera dopowiada historię z Dickensa
Mistrzowska kreska Eisnera dopowiada historię z Dickensa
Pokaż mimo to