Opinie użytkownika
Nie ma rzeczy na tym świecie, które byłyby tylko czarne albo białe... Właściwie nasze życie mieni się kolorami niczym barwne skrzydła motyla, i jest tak samo kruche. Z tym przemyśleniem skończyłam czytać tą trudną, a jednocześnie dziwnie lekką opowieść o losie Ami z wyspy Culion - wyspy trędowatych.
"Wyspa na końcu świata" to fenomenalna i pouczająca historia. To...
Najbardziej do lektury zachęcają negatywne komentarze 😉 Nie mogłam przejść obojętnie!
Sam cudny tytuł przyciąga uwagę. Do tego fajna okładka, intrygujący opis i choć to kompletnie nie moja tematyka to czytało się przyjemnie ☺️ Nie jest to lektura "górnych lotów" ale do ostatniej kartki czekałam na pojawienie się tytułowych muchomorów w cukrze.
Momentami intrygująca,...
Zbierałam się do "Chąśby" za długo. Nie wiem co mnie powstrzymywało, bo Puzyńska trafiła totalnie w moje klimaty!
Są wierzenia słowiańskie, jest magia świata nierzeczywistego, przenikanie się ludzkiej natury z przyrodą i tajemnica do odkrycia. Wszystko co tworzy idealną opowieść do połknięcia w jeden wieczór.
Książka ma intrygujący, niespotykany format. Podzielona na 43...
"... nie wolno ci zmarnować - nawet jednego oddechu."
Ten cytat, to jeden z pierwszych, które zaznaczyłam w tej książce...
"Fosforescencja" jest specyficzna. Momentani trudna i chaotyczna, by zachwilę zaskoczyć nas swoją prostotą i lekkością. Zmusza do refleksji, uczy pokory i wytrwałości.
Julia Baird porusza wiele tematów, które łączą się w jednym punkcie - zachwycie...
"Bardzo zimna wiosna" to moja druga przeczytana książka w ramach Dyskusyjnego Klubu Książki. I jestem okropnie ciekawa co o niej powiedzą moi klubowi towarzysze.
Dla mnie to zupełny przerost treści nad formą. Początek intrygujący, jednak zbyt rozbudowana wielowątkowość zabrała jej dużo uroku. Może był to zamierzony zabieg autorki - chciała pokazać, że każdy z bohaterów...
"Znamy tylko to, co widzimy. Wszystko, czego doświadczamy, jest ostatecznie tylko naszym wyobrażeniem. Liczy się nie to, na co patrzysz, lecz to, co widzisz."
Wybrałam ten cytat bo uważam, że jest on kwintesencją całej książki. Dobrej książki. Książki, którą warto przeczytać kiedy stoi się na rozstaju dróg.
Haig opowiadając historię Nory uzmysławia nam, że każdy...
Czytacie już coś w klimatach bożonarodzeniowych? ❄️
Mi się udało trafić na pełną magii książkę "Opowieść starego lustra". A jeśli lubicie połączenie współczesnego świata i przeszłości, to jest to idealna pozycja dla Was.
Gosiąrowska zabiera nas do Krakowa, gdzie na jednej z małych uliczek działa sklep z antykami pana Teodora. Pracuje tam młodziutka Alicja, która w...
Nie wiem jak ugryźć tą opowieść. Dla mnie jest bowiem pełna smutku... Troje nieszczęśliwych ludzi, którzy urodzili się w złych czasach.
Tom i Patrick. Tom i Marion. Dwie odrębne historie opowiedziane z punktu widzenia dwójki bohaterów, których połączyła miłość do Toma. Tylko jedna z nich jest nieodwzajemniona.
Nieszczęśliwe zakończenia istnieją, tak jak i tajemnice, które...
Znacie kogoś zdrowego? W dzisiejszych czasach to jak szukanie igły w stogu siana 😉 Dlatego czytajmy, uczmy się i zmieniajmy swoje nawyki!
"Dieta przeciwzapalna" jest porządnie skonstruwanym poradnikiem, który w przystępny sposób wyjaśna czym jest stan zapalny, jak wpływa na ciało, co go wywołuje i jak go zdiagnozować.
Autorka, Anousha Davy uświadomia nam jak zła jakoś...
Nie czytałam „Koszmarnego Karolka” dzięki czemu plasuję się w gronie osób, które nie porównają przygód Fangi i Tracha do perypetii tytułowego Karola. Ale zacznijmy od początku…
„Mali Wredni Wikingowie i Gbur Żelazna Czaszka” to już druga cześć opowieści o dwójce małych wrednych wikingów zamieszkujących Niedźwiedzią wyspę. Tym razem nasi bohaterowie trafiają do szkoły, a...
Jednym z moich głównych zamierzeń jest promowanie zdrowego stylu życia. Stąd moje literackie wybory skupiające się na poradnikach wszelkiej maści. Dzielę się tylko tymi najbardziej wartościowymi - tymi, które mogą zmienić czyjeś życie.
Alice Figueroa, dietetyk i specjalista z dziedziny zdrowego odżywiania w książce „Stan przedcukrzycowy. Dieta i plan działania” tłumaczy...
Ta książka to złodziejski majstersztyk! I nie ważne, po której będziecie stać stronie. Czy będziecie kibicować rabusiowi czy śledczym. Każda z 9 legendarnych historii kradzieży wciąga. Najlepszy w tym wszystkim jest fakt, że są to prawdziwe wydarzenia, których nie ośmieliłby się wykreować żaden pisarz.
Książka została wydana w formie gazety, z przyciągającymi oko...
Wiedzieliście skąd się wzięła nazwa Zakopane? Całe życie mylnie uważałam, że od czegoś zakopanego, a tu proszę niespodzianka, od wykarczowanego lasu. Albo takie Przedmieście Szczebrzeszyńskie, którego nazwa może wprowadzić w błąd, i to nie tylko językowy.
Muszę powiedzieć, że Michał Rusinek spisał się na medal. „Wytrzyszczka czyli tajemnice nazw miejscowości” nie dość, że...
„Szósty zmysł” jest kolejnym tomem fantastycznej serii „Supercepcja” autorstwa Katarzyny Gacek. Do tej pory nie miałam możliwości czytać poprzednich części ale każdą z książek można czytać niezależnie od pozostałych, więc wejście w akcje tak późno nie stanowiło problemu.
Wspaniała przygodówka opowiadająca o wystrzałowej paczce przyjaciół (Tymek, Zosia, Julka, Klara i...
Dawno nie czytałam nic dla dzieci. A szkoda, bo po lekturze książki Heleny Dahlgren „Nadchodzi mrok” mogłam z przyjemnością wrócić się do czasu dorastania. I powiem Wam w tajemnicy, że chętnie przeczytam również pozostałe dwa tomy z tej serii. Ale o tym ciii….
„Nadchodzi mrok” jest cudowną opowieścią o przyjaźni i przeciwnościach losu, z którymi muszą zmierzyć się małe...
Eteryczna opowieść o kobiecej sile, która wabi czytelnika niczym tajemnicze Rusałki z nad brzegu jeziora. Uwielbiam magię słowiańskich wierzeń, dlatego zarówno pierwszy tom „Pamiętnik Szeptuchy”, jak i „Dwór rusałek” skradły moje serce.
Najnowsza książka Doroty Gąsiorowskiej zauroczyła mnie do tego stopnia, że w ciągu dwóch dni pochłonęłam blisko 600 stron. Początkowo...
W ostatnim czasie książeczki dla dzieci pojawiają się jak grzyby po deszczu. Na wyróżnienie zasługuje najnowsza edukacyjna opowieść o zwierzętach Ewy Zgrabczyńskiej „Łapa w łapę. Sekretne życie leśnych zwierząt”. 🐺🦊🐶🦝🐭🐾
To historia dwóch małych piesków urodzonych w tajdze – Łajmy i Norda, które opuszczają swój dom i wyruszają w podróż samolotem. W nowym miejscu wita ich...
Jak już zauważyliście zachwycam się większością książek na tematy około medyczne. Jednak im więcej ich czytam, tym bardziej uświadamiam sobie, że nigdy nic nie jest albo czarne albo białe. Tak jest z naszą odpornością. Jesteśmy dopiero w trakcie jej poznawania, sądzę, że układ immunologiczny nas jeszcze nie raz zaskoczy. Dlatego „Była sobie odporność” jest wg mnie jedna z...
więcej Pokaż mimo to
Do tej pory żyłam przekonaniem, że jestem urodzonym domatorem. Mój światopogląd pękł w gruzach w momencie zderzenia się z historiami opowiedzianymi przez Zuzanne Bukłaha w książce „Nomadzi. Życie w drodze”. Zachłysnęłam się opowieścią o wolności i różnorodności świata. Najchętniej spakowałabym plecak i ruszyła przed siebie…
Cyfrowi nomadzi, bo tak określa się...
„Niewidzialna obrona” jest niesamowitą opowieścią o układzie immunologicznym. Momentami trudna, przesiąknięta medycznym językiem ale wciągająca jak najlepszy kryminał. Z tym, że po jej lekturze wiem tyle samo co i przed – układ odpornościowy człowieka jest nieprzewidywalny.
Kwintesencją tej całej historycznej wiedzy z dziedziny immunologii, którą przedstawia nam Matt...