Opinie użytkownika
"Znów był tym zagubionym, przytłoczonym brutalną rzeczywistością nastolatkiem, który pragnął tylko świętego spokoju."
I znów to zrobił. Zaintrygował. Zachęcił. Zarzucił przynętę, a ja się jej poddałam. Sprawił, że ponownie dałam się nabrać. Jakby tego było mało... Moss napisał kolejny świetny kryminał, który będzie wysoko plasował się na liście najlepszych jego...
Znacie serię kryminalną z Gabrielą Sawicką? 🙃
Jeśli tak, to koniecznie musicie przeczytać "Wizjonera"! Jeśli nie, to... Także musicie przeczytać, bo to kawał dobrego kryminału. Diana Brzezińska posiada lekkie pióro i z przyjemnością płynie się przez historię, którą chce opowiedzieć czytelnikowi.
Seryjny morderca pozostawiający po sobie symbol, dzięki któremu można powiązać...
Poszukujecie dobrego, lekkiego thrillera?
Polecam Wam "Pustać" Agaty Zamarskiej! Dlaczego jest to lekki thriller? A no dlatego, że starzy wyjadacze gatunku nie będą jakoś mocno zaskoczeni fabułą, ale docenią debiut autorki. Napięcie jest wyczuwalne od pierwszych stron książki, a klimat tytułowej Pustaci nadaje mgiełki mroku. Czytelnicy, którzy dopiero zaczynają z...
Cały czas dziwię się, że jeszcze wiele może mnie zaskoczyć w książkach. Najlepszym przykładem jest "Szafarz" po którego sięgnęłam bez jakiegokolwiek zawahania. Kompletnie nie wiedziałam czego się spodziewać. Dostałam historię, która ma niesamowity klimat i bohaterów z rysami na życiorysie.
Przede wszystkim przyciągnął mnie gatunek literacki i miejsce akcji, czyli mój...
"...dzisiejsza prawda często staje się jutrzejszym kłamstwem, niemal zawsze przez przypadek."
Bywają momenty, które wznoszą na wyżyny szczęśliwości. Trwają one zaledwie chwilę, momencik, a temu, komu bardziej się poszczęści, pozwalają napawać się pozytywnymi emocjami przez dłuższy czas. Wtedy czuje się tak zwane motyle, a endorfiny szaleją w ciele człowieka.
Bywa też tak,...
Jeśli jesteś fanem książek, które mają rozbudowany świat i wątki na kilka tomów, to "Szczurzyca" jest dla Ciebie.
Jeśli lubisz śledzić losy bohaterów, którzy przeżywają NAPRAWDĘ trudne momenty i podążać za nimi ślepo, nieważne, co czeka na nich za rogiem, to ta książka jest dla Ciebie.
Jeśli z przyjemnością przyglądasz się rozwojowi bohaterów i zmianom, jakie zachodzą w...
"Odruchowo spojrzała w górę i dostrzegła majaczącą w suficie szczelinę. Wtedy na jej twarz spadło kilka kolejnych larw. Musiały odkleić się od ciała, które ktoś właśnie przesuwał po podłodze pomieszczenia nad nią."
Myślę, że nie znajdę tu za wielu entuzjastów takich stworzonek jak robaczki, larwy i tym podobne. Tym bardziej lektura najnowszej książki Macieja Kaźmierczaka...
"Ludzie, którzy nie stykają się na co dzień ze śmiercią, chcieliby, żeby ta miała jakiś głębszy sens. Tymczasem śmierć zazwyczaj jest banalna. Motywami okazują się najprostsze, najbardziej przyziemne instynkty: żądza, nienawiść, chęć zemsty. Prawdziwe wyzwanie polega na tym, by z gąszczu codziennych zdarzeń, z których składa się życie ofiary, wysnuć końcówkę nici wiodącą we...
więcej Pokaż mimo to
"Jakie znaczenie dla przyszłości ma przeszłość, której nie możemy zmienić? Po co ona ma zmieniać nas?"
Dwójkę bohaterów dzieli kilka wieków. Czy jest możliwość by się spotkali? Jak najbardziej, a to za sprawą niefortunnego wypadku Giny, która wypadła z łódki do wody podczas wypłynięcia ze znajomymi na morze. Przenosi się w czasie do średniowiecza. Dziewczyna poznaje członka...
"Confessio" to debiutancka książka Natalii Kruzer, którą mogę Wam polecić bez wahania. Co prawda początek nie zwiastował tak dobrej lektury, jak się finalnie okazało, ale zrzucam to na nieznajomość pióra autorki.
Paula to prokurator, która stawia rozwiązywanie trudnych spraw na pierwszym miejscu. Zwłaszcza jeśli chodzi o morderstwo niepełnosprawnego niemowlęcia. Sprawa ta...
Wszelakie przestępstwa mają swoją przyczynę. Słysząc o jakiejkolwiek kryminalnej sprawie, zastanawia mnie motyw popełnionego czynu. Ludzie dopuszczają okropnych sytuacji, w których drugi człowiek staje się ofiarą.
"Więzienna terapeutka" napisana przez debiutującą autorkę Rebeccę Myers jest pewnego rodzaju jej autobiografią. Opowiada ona o karierze terapeutki prowadzącej...
Na kontynuację "Utkanego królestwa" czekałam z niecierpliwością. Tahereh Mafi ponownie stworzyła bohaterów, których losy niezaprzeczalnie intrygują czytelnika i z każdym kolejnym rozdziałem podsycają atmosferę. Mafi potrafi stworzyć tak magnetyzującą relację między bohaterami, że trudno odejść od lektury, nie poznając jej finału.
"Nieskończone nici" to bezpośrednia...
Ostatnio miałam ochotę przeczytać coś lekkiego, by głowa mogła odpocząć od cięższych myśli. "Podłe kłamstwa" były bardzo dobrym kierunkiem, ponieważ poprzednia książka autorki również dostarczyła mi rozrywki i niezobowiązującej lektury. "Słodka trucizna", pierwsza przeczytana przeze mnie książka Parker S. Huntington, zaskoczyła mnie totalnie i wciągnęła tak mocno, że nie...
więcej Pokaż mimo to
"Martwy człowiek nie czuje już niczego, a tam (w więzieniu), owszem, czuje się wszystko, bardzo boleśnie i bardzo długo".
Marek Stelar powraca z hukiem, a to za sprawą najnowszej serii kryminalnej, którą otwiera "Ptasznik". Na wstępie muszę przyznać, że miałam delikatne obawy co do tego, czy książka mi się spodoba. Niepotrzebnie! Początek serii intryguje tym bardziej, gdyż...
Skala hejtu, szykanowania, agresji, prześladowania poraża. Niby ciągle się o tym mówi, ale nie widać rezultatów. To jak walka z wiatrakami, ludzie muszą znaleźć ujście dla swojej frustracji, zazdrości, czy po prostu sami sobie nie radzą z własnym życiem. Powody mogą być błahe, bądź bardzo poważne, a konsekwencje sparaliżować wielu ludzi.
"21 sposobów na śmierć" opowiada o...
"Swoją drogą, odnoszę wrażenie, że wszyscy mamy obsesję na punkcie kobiecej intuicji. Tymczasem tu chodzi bardziej o to, że kobiety lepiej niż mężczyźni dostrzegają różne wzorce. Weźmy na przykład tkaniny. Od wieków kobiety były tkaczkami. Potrafiły zobaczyć wzory i łączyć je ze sobą tworząc piękne rzeczy. I to właśnie robimy, przędziemy nasze życie. Staramy się zobaczyć,...
więcej Pokaż mimo to
"Spełniają się wyłącznie życzenia tych odważnych dzieci, które nie przestają ich wypowiadać nawet wtedy, gdy wydaje się, że nikt ich nie słucha, bo w rzeczywistości zawsze ktoś słucha."
Mam dla Was idealną lekturę, która dostarczy Wam wielu ciepłych emocji oraz skłoni do przemyśleń na temat życia i ludzi w nim uczestniczących. "Gra w życzenia" to historia pewnej młodej...
Seria "ECHO" to moja ulubiona pod względem twórczości Marcela Mossa. Podobają mi się detektywistyczne śledztwa głównych bohaterów, w których przeszkadzają im prywatne i bardzo niebezpieczne sprawy.
W "Porwanych", jak sam tytuł wskazuje, mamy do czynienia z porwaniem pewnej dziewczyny. Po czterech latach wraca ona do domu w tych samych ubraniach, w których wyszła owego...
"Cała trójka wiedziała, że po tym, jak siedem dni wcześniej każdy z nich zatopił ostrze noża w ciele starszego człowieka, ich losy splotą się ze sobą na zawsze. Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego, aż po życia kres."
Przyjaźń. Ta z dzieciństwa, trwająca latami, zawiązuje między ludźmi silną więź. Zwłaszcza wtedy, gdy wspólnie przeżywało się wiele wspaniałych chwil, ale...
"Nikt już nie pamiętał dokładnie, ile było tych dzieci. Ilu było członków ich rodzin. Jaka była tożsamość pozostałych oskarżonych. Ile wydano wyroków skazujących, a ile uniewinniających. Jakie kary zasądzono."
Reportaż ten przeczołgał mnie emocjonalnie. Pierwszy raz miałam styczność ze sprawą "Diabłów z Bassa Modenese" i dziwię się, że wcześniej o niej nie słyszałam. To, co...