Opinie użytkownika
"Słona wanilia" to nie jest debiut Artura Tojzy ale jest to pierwsza powieść tego autora, którą miałam przyjemność przeczytać. Tak, przyjemność moi drodzy chociaż jest to książka dla dużo młodszych czytelników. W zasadzie nawet dla nastolatków i o nastolatkach. Serio jestem pod ogromnym wrażeniem, nie sądziłam że historia licealnych znajomości, zauroczeń i pierwszych...
więcej Pokaż mimo to
"Zapisane we krwi" wstrząsnęło mną bardzo. Uwaga spojlerować będę.
Nie wiem kto jest bardziej główna bohaterką - Nina czy Minka. Od początku wiem, że to są dwie osoby i serio to wcale nie ułatwiało. Czytając miałam wrażenie, że to się nie łączy i w sumie chyba wolałabym żeby to się jednak nie skończyło. Nina to żona policjanta, Minka to dziewczynka przetrzymywana przez...
Bardzo fajna książka. Uśmiałam się do łez. Najlepsze jest to, że jest na faktach. Utożsamiam się z bohaterką bardzo. Może nie mam aż tak śmiesznych przygód w czasie podróży ale też mam pomieszanie introwertyka z ekstrawertykiem. Też czasami chciałabym się odezwać a nie mogę, a czasami wolałabym zamilknąć a to samo się mówi. I to jest główną przyczyną tych wszystkich...
więcej Pokaż mimo to
Czasami i ja biorę udział w BookTourze i to właśnie dzięki temu wydarzeniu, zorganizowanemu przez Czytam dla przyjemności miałam ogromną przyjemność zapoznać się z powieścią "365dni Grazynki".
Komedia wręcz przednia, dawno się tak nie uśmiałam czytając. Grażynka, to taka typowa marzycielka singielka. Dialogi są proste i tak śmieszne w swojej prostocie, a jednocześnie tak...
Jakiś czas temu Marek Marcinowski zaufał mi kolejny raz przesyłając książkę do recenzji. Tym razem nie była to książka dla dzieci tylko dla mnie. Trochę długo trwało to moje czytanie ale uwierzcie mi, jak usiadłam to gdyby nie to, że praca i przygotowania do świąt pewnie zarwałabym noc żeby ją dokończyć. Tak, czyta się ją na wdechu 😉 Jest świetna, trzyma w napięciu do...
więcej Pokaż mimo to
Jeśli nie macie jeszcze wszystkich prezentów gwiazdkowych, polecam książkę Marka Marcinowskiego pt. "Kosmoliski". Bardzo przystępnie napisana książeczka o układzie słonecznym. Dużo ciekawostek, które przydadzą się też dorosłym. Szczerze to zdziwiłam się kilka razy, bo nie miałam pojęcia o niektórych rzeczach.
Dwoje dzieci, Sara i Krzyś, przed snem marzą o kosmicznych...
Książka opowiada o czasach przed chrztem Polski, kiedy to misjonarze już głosili wiarę chrześcijańską ale na ziemiach polskich jeszcze ludzie wierzyli w bogów słowiańskich. Jak sam autor mówi, fabuła jest fikcją ale trochę w kronikach pogrzebał i coś tam z tych kronik w treści jest. Ale do rzeczy. Jak już pisałam, powieść jest genialna. Jak już po kilku rozdziałach wciągnie...
więcej Pokaż mimo toPowiem wam moi drodzy, że nie zawiodłam się. Autorka napisała kolejną fantastyczną książkę, którą przeczytałam jednym tchem z wielką przyjemnością. Jest to niezwykle poruszająca książka o uczuciach, jakich myślę większość z nas doświadczyła na początku pandemii. Strach, tęsknota, troska o najbliższych, którzy są gdzieś w świecie. Nie chciałabym wam tu opisywać treści ale...
więcej Pokaż mimo to
"Zagubieni w kłamstwie" to drugi tom cyklu Wszystkie nasze chwile autorstwa Katarzyny Grabowskiej wydany przez Wydawnictwa Videograf SA.
Fantastyczna książka przeczytana jednym tchem. Ten tom zaczyna się dokładnie w miejscu zakończenia pierwszego tomu, czyli w momencie spotkania Weroniki i Jusufa w przetwórni. Autorka zaskoczyła mnie fabułą w każdym prawie momencie. Tak jak...
Jestem świeżo po lekturze. Książka jak zawsze zachwycająca. Jedno co mi nie pasuje to to, że ja bym zakwalifikowała ją jako thriller psychologiczny a nie obyczajową.
Dwie dziewczyny wyruszają w podróż do Włoch. Klaudia i Karolina. Klaudia studentka historii sztuki ogląda Włochy sercem artysty. Karolina szuka inspiracji do pracy magisterskiej z psychologii. Wszystko byłoby...
Dzięki udziałowi w Book Tourze mogłam się zapoznać z twórczością T. S. Tomsona. "Próba Sił" to naprawdę dobry horror, trzymający w napięciu. Podejrzewam, że autorowi nie jest obca twórczość Mastertona. Szczególnie tego z młodszych lat.
Co by wam tu napisać? Wiecie, że nie lubię opisywać treści. Rzecz dzieje się w Stanach, w małym miasteczku. Pojawiają się dziwne postaci,...
Niedawno D i H brali udział w Booktourze organizowanym przez Papierowy bluszcz z bardzo fajnymi książkami.
D czytał, H słuchał 😉 chyba im się podobało. Uwaga będzie lekki spojler, ale tak tyci tyci.
Kroniki Skrzatów to książki, że tak powiem, specyficzne. Pierwszy raz zetknąłem się z tego typu pozycjami. I nie jest to wcale minusem, wręcz przeciwnie – są to dla mnie...
Niedawno D i H brali udział w Booktourze organizowanym przez Papierowy bluszcz z bardzo fajnymi książkami.
D czytał, H słuchał 😉 chyba im się podobało. Uwaga będzie lekki spojler, ale tak tyci tyci.
Kroniki Skrzatów to książki, że tak powiem, specyficzne. Pierwszy raz zetknąłem się z tego typu pozycjami. I nie jest to wcale minusem, wręcz przeciwnie – są to dla mnie...
Jest prześmieszna, pełna przemysleń "idealnej" pani Zofii. W pierwszej części poznajemy ją jako emerytowaną nauczycielkę, którą kiedyś zostawił mąż. Zofia czeka na tego swojego Henryka pełna nadzieii i miłości. Dorosły już syn niezbyt często odwiedza matkę. Zofia wszędzie ale to dosłownie wszędzie chodzi z wózeczkiem na zakupy.
Pewnego dnia ktoś włamuje się do mieszkania...
Dzisiaj przychodzę do Was z recenzją, może polecajką, najnowszej powieści Katarzyny Grabowskiej pt. "Obca miłość". Jest to pierwszy tom serii "Wszystkie nasze chwile". Przeczytałam jednym tchem. Historia bardzo wciągająca, romans, kryminał, zderzenie kultur i religii. Ale od początku. Weronikę, naszą główną bohaterkę, wychowuje dziadek. Mieszkają na wsi, sielsko anielsko,...
więcej Pokaż mimo to
Wysłuchałam. Bardzo poruszająca książka o trudnych wyborach, o toksycznych związkach i próbach zrywania takich relacji. Trochę długo mi zajęło przesłuchanie tej książki, bo przy malym było trochę za dużo pytań i mogłam tylko nocami. Powiem Wam, że jeśli ktoś lubi takie książki, to będzie zadowolony.
Grace jest odnoszącą sukcesy w swoim zawodzie młodą, piękną kobietą. Jest...
"Isztar" to książka, którą można czytać jak się chce. To dwie opowieści w jednej. Ja zaczęłam czytać od tej ładniejszej okładki z kobietą. Fakt, napisana w bardzo przystępny sposób i wciągająca, historyczno-religijna. Kiedy skończyłam tą część, pomyślałam "o dupie Maryny". Zaczęłam czytać drugą stronę, jak się okazało inne spojrzenie na sytuacje, to już przepadłam. Wszystko...
więcej Pokaż mimo toWiecie, że nie lubię się rozpisywać i zdradzać fabuły? Wiecie. Więc nie zdradzę. Napiszę wam tylko, że książka jest świetna. Bardzo dobrze napisana sensacja. Czytając ją, przychodził mi na myśl czasami "Raport pelikana", czasami "Raport mniejszości". Treść nie jest opowiedziana tylko z punktu widzenia jednej osoby, więc jeśli ktoś nie lubi tego typu książek, może powiedzieć...
więcej Pokaż mimo toBardzo wzruszająca historia opowiedziana z perspektywy trzech osób. On, ona i jego matka opowiadają swoją wersję wydarzen. Historia pełna tajemnic, łez ale kończy się ... no właśnie zobaczcie sami. Nie czytałam innych książek tej autorki, ale mam nadzieję że wszystkie są tak samo wciągające.
Pokaż mimo to"Rudowłosa ze Sarych Babic" to naprawdę bardzo fajna książka. Wszyscy porównują ją do Kopciuszka, lecz dla mnie z tą bajką się nie kojarzy. Ja tu widzę raczej Milagros z telenoweli "Zbuntowany anioł" :) Olga-Stella to fajna, inteligentna dziewczyna a zachowuje się czasami bardzo infantylnie. Prawdziwa Stella, to taka rozpieszczona dziewczynka, wbrew pozorom bardzo...
więcej Pokaż mimo to