Opinie użytkownika
Bardzo piękna i wzruszająca książka opowiadająca o zmaganiu się ze straszną, nieuleczalną chorobą.
Alice; pięćdziesięcioletnia kobieta, żona, matka, naukowiec, wykładowca na Harvardzie, odkrywa, że problemy z pamięcią, które u siebie dostrzegła, to Alzheimer. Choroba postępuje w zatrważającym tempie, odbierając po kawałku życie Alice, robiąc w jej umyśle luki, których nie...
Książka opowiadająca historie trzech kobiet z rodu Weyward. Chociaż ich życie dzieliły dziesiątki, a nawet setki lat, miały w sobie tą samą magię i siłę, która pozwoliła im wyzwolić się z niszczącego wpływu mężczyzn.
Opowieść o miłości do przyrody, kobiecej sile, magii, a wszystko to w angielskich klimatach.
Serdecznie polecam:)
Uwielbiam takie klimaty: wiedźmy, zielarki, demony, magia...:)
Książka wciąga od pierwszych stron w zamknięty świat małej, odizolowanej od świata wioski gdzie wszyscy się znają, a dniem codziennym rządzą prawa słowiańskich bogów.
Młoda zielarka Venda, po śmierci swojego ojczyma, zostaje opiekunką Wilczej Doliny. Musi dbać o bezpieczeństwo mieszkańców, często narażając...
Książka opowiada losy Mateusza, który mając sprawny umysł, jest "uwięziony" w niepełnosprawnym ciele.
Po trudnym porodzie, chłopiec rodzi się z porażeniem mózgowym, ale diagnoza postawiona jest dopiero po kilku miesiącach, kiedy matka zaczyna zauważać niepokojące objawy. Niestety Mateusz rodzi się na początku lat 80-tych, gdy jeszcze medycyna nie była na tak wysokim...
To pierwsze moje spotkanie z twórczością Pana Michała i już wiem, że nie ostatnie.
Krzysiek, młody student historii, dowiaduje się, że jest nieuleczalnie chory. Trafia do uzdrowiciela, który jest jego ostatnią deską ratunku. Tam zostaje uwikłany w śledztwo i poszukiwanie seryjnego mordercy polującego na czarownice.
Minusem tej książki są cwaniackie powiedzonka, (których...
Ostatni tom cyklu "Wiatr ze wschodu" poruszył mnie do głębi.
To przejmująca historia miłości Polaka i Ukrainki rozgrywająca się w tragicznych czasach Rewolucji w Rosji i wielkiego głodu na Ukrainie.
Wielka miłość, namiętność, błędne decyzje. Ludzkie losy spoczywające w rękach złych ludzi owładniętych żądzą władzy, zazdrością i pychą. Wielka przyjaźń dwóch kobiet...
Zakończenie bardzo dobrej serii. Jestem pod dużym wrażeniem całości cyklu, a ta część jest według mnie najlepsza.
Główni bohaterowie to dziennikarka Larysa Luboń i komisarz Bruno Wilczyński. Obydwoje błyskotliwi, inteligentni, bezkompromisowi, z poczuciem humoru i ciętymi językami. Ze spotkania dwóch tak silnych osobowości musi powstać coś niezwykłego.
W "Amoku" komisarz...
Książka o niezwykle ważnych i trudnych problemach: przemoc w rodzinie, alkoholizm, narkomania... Niestety (mimo tego, że przy czytaniu momentami ogromnie się wzruszyłam) jest to niezbyt dobra książka. Napisana jakby skrótowo, styl autorki w ogóle nie przypadł mi do gustu (zbyt prosty, czasami wręcz dziecinny i naiwny). Trudno uwierzyć w to, że po 2 tygodniach terapii ludzie...
więcej Pokaż mimo toPiękna książka opowiadająca losy czterech pokoleń kobiet. Berta, Barbara (Bunia), Violetta i Kalina połączone są więzami krwi i historią, którą dopiero najmłodsza, Kalina, próbuje scalić i zrozumieć. Wszystkie kobiety naznaczone są brakiem matki i/lub ojca i brakiem ich miłości. Historia zaczyna się przed II WŚ i kończy współcześnie, mieszając w żyłach bohaterek krew...
więcej Pokaż mimo to
To już 12 tom serii o Lipowie i muszę przyznać, że czym dalej, tym gorzej.
Początek cyklu był bardzo dobry. Gdzieś w połowie coś się zaczęło psuć, głównie wątek obyczajowy. W tej książce już naprawdę jest źle. Nie ma nawet kogo darzyć sympatią.
Książka usiana gęsto trupami, nie wiadomo kto kogo i dlaczego zabił. Namnożenie nazwisk bohaterów powodowało, że gubiłam się w...
"Cud Miód Malina" jest zbiorem zabawnych opowiadań o przygodach kobiet z rodziny Koźlaków. To stary klan wiedźm, z nestorką rodu liczącą grubo ponad sto lat, Narcyzą, na czele. Koźlaczki zamieszkują miasteczko o nazwie Zielony Jar, którego mieszkańcy przyzwyczajeni są do ekscesów wiedźm. Tytułowa Malina (prawnuczka Narcyzy) to młoda kobieta uwikłana w przeróżne historie...
więcej Pokaż mimo toMoim dzieciom książka się podobała (chociaż nie jestem pewna czy dobrze zrozumiały treść). Mnie za to nie zachwyciła. Niby pomysł ekologii dobry, ale same opowiadania niezbyt mądre i styl pisania dość kiepski i niezrozumiały dla dzieci. Książkę ratują jedynie ilustracje.
Pokaż mimo to
Joanna Jax to jedna z bardziej lubianych polskich pisarek pisząca książki obyczajowe i romanse na bardzo bogato rozbudowanym tle historycznym. A może książki historyczne z miłością w tle? To też jedna z moich ulubionych pisarek.
"Drugi brzeg" to historia trójki rodzeństwa na tle wojny polsko-bolszewickiej. Wielka miłość rodzeństwa: dwóch braci; Fryderyka i Gucia oraz ich...
Książka bardzo dobra, inna, oryginalna.
Opisuje historię nastoletniej May, która za kradzież bochenka chleba zostaje skazana na bycie "zjadaczką grzechów". Akcja książki rozgrywa się w mrocznej i okrutnej XVI-wiecznej Anglii.
Zjadaczka grzechów była zmuszana do wysłuchiwania ostatniej "spowiedzi" umierających ludzi. Do każdego grzechu przypisany był określony pokarm....
Ciekawa i wzruszająca historia, niestety napisana w bardzo słabym stylu.
W 1989 roku, zaraz po pogrzebie matki, Maria dostaje od niej list, który przez kilkanaście lat przechowywała dla niej siostra. Z listu Maria dowiaduje się, że nie jest tym za kogo przez całe życie się uważała. Matka opisuje tragiczną historię, która rozegrała się w czasie wojny i cały czas ciążyła nad...
Cudze chwalicie, swego nie znacie. Tak najprościej można by opisać znajomość mitologii słowiańskiej przez Polaków. Bardzo to smutne, że uczymy się w szkole mitologii greckiej, a naszą kulturę ignorujemy. A przecież to nasze korzenie.
"Mitologia słowiańska" to książka napisana w bardzo przystępny sposób. Podaje obraz dawnych wierzeń w sposób zrozumiały dla każdego. Ciekawe...
W jednym z kontenerów chłodniczych w Aberdeen znaleziono ludzkie mięso. Sierżant McRae próbuje schwytać krwawego Rzeźnika, który od 20 lat poluje na ludzi i zabija ich w bardzo okrutny sposób.
Dużo krwawych scen, kanibalizm, masa trupów.
Lubię tę serię kryminalną. Stuart MacBride super oddaje szkocki klimat i co dla mnie ważne, bardzo odpowiada mi poczucie humoru...
Obawiałam się, że nie polubię CeCe ze względu na to, jak przedstawiona była w poprzedniej części cyklu. A tu wielka niespodzianka: polubiłam ją bardzo, w dodatku to jedna z lepszych części jak do tej pory.
Cece nie mogąc sobie poradzić z tym, że Star podążyła własną drogą, postanawia wyruszyć do Tajlandii (gdzie poznaje tajemniczego Ace'a), a stamtąd do Australii. Własnie...
Mimo słabych opinii, postanowiłam sama przeczytać tę książkę i wyrobić sobie swoje zdanie na jej temat. Tym bardziej, że przeczytałam " Zwierza" i bardzo mi się podobał.
Ginie dziewczyna, a policja nie robi nic konkretnego, żeby ją odnaleźć. Akcji praktycznie nie ma, dopiero na końcu się rozkręca i wtedy faktycznie trudno się oderwać od czytania. Może się czepiam, ale z...
Bałam się, że dostanę ckliwy romans, ale na szczęście się pomyliłam:)
Historia o mężczyźnie, który wyrusza w peruwiańską dżunglę, aby uciec od poczucia winy. Oraz historia kobiety, która także wyrusza do Peru, aby wyleczyć złamane serce. Ich drogi przecinają się w peruwiańskim sierocińcu.
Wzruszająca opowieść o tym, że szczęście można odnaleźć oddając swoje serce...