Galaktyka II. Radziecka fantastyka naukowa
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Seria:
- Fantastyka - Przygoda
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Iskry
- Data wydania:
- 1987-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1987-01-01
- Liczba stron:
- 342
- Czas czytania
- 5 godz. 42 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8320709067
- Tłumacz:
- różni tłumacze
- Tagi:
- literatura rosyjska science fiction opowiadanie
Wybór: Tadeusz Gosk i Sławomir Kędzierski.
Utwory:
1. Władimir Szczerbakow - Bajka szkocka (Szotłandskaja skazka), tłum. Monika Dutkowska;
2. Dymitr Bilenkin - Dzień, w którym zjawiła się żyrafa (Dzień, kogda pojawiłsia żiraf), tłum. Tadeusz Gosk;
3. Dymitr Bilenkin - Miasto i wilk (Gorod i wołk), tłum. Tadeusz Gosk;
4. Dymitr Bilenkin - Cyrograf (Adskij modern), tłum. Krzysztof Malinowski;
5. Walentyna Żurawlowa - Śnieżny most nad przepaścią (Snieżnyj most nad propastiu), tłum. Anita Tyszkowska;
6. Aleksander Gorbowski - Koincydencja (Sowpadienienije), tłum. Michał Wołodźko;
7. Wiktor Kołupajew - Kiosk z gazetami (Gazietnyj kiosk), tłum. Monika Dutkowska;
8. Askold Jakubowski - Głosy w nocy (Gołosa w noczi), tłum. Michał Wołodźko;
9. Feliks Kriwin - Wynalazca wieczności (Izobratiel wiecznosti), tłum. Elżbieta Zychowicz;
10. Michaił Puchow - Palindrom do antyświata (Palindrom w antimir), tłum. Sławomir Kędzierski;
11. Michaił Puchow - Nasiona zła (Siemia zła), tłum. Sławomir Kędzierski;
12. Dymitr De-Spiller - Mylący wygląd (Obmanczywaja wniesznost), tłum. Ewa Rojewska-Olejarczuk;
13. Jurij Jarowoj - Kryształowy dom (Chrustalnyj dom), tłum. Ewa Rojewska-Olejarczuk;
14. Borys Łapin - Kongres (Kongress), tłum. Sławomir Kędzierski;
15. Wasilij Szukszyn - Nim trzeci kur zapieje... (Do tretich pietuchow), tłum. Anita Tyszkowska;
16. Walerij Poliszczuk - Sens 54 (Smysł 54), tłum. Tadeusz Gosk;
17. Aleksander Szczerbakow - Złoty sześcian (Zołotoj kub), tłum. Sławomir Kędzierski;
18. Władimir Małow - Ten, który powróci (Tot, kto wierniotsa), tłum. Joanna Krumholtz;
19. Andriej Bałabucha - Temat dysertacji (Tiema dla disiertacji), tłum. Monika Dutkowska;
20. O. Kriwicz - Synteza psa (Sintiez PSA), tłum. Tadeusz Gosk;
21. Borys Rudenko - Jezioro (Oziero), tłum. Sławomir Kędzierski;
22. Andriej Pieczenieżski - Metro (Podziomka), tłum. Tadeusz Gosk.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 54
- 35
- 34
- 9
- 2
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
Opinia
W pierwszej chwili myślałem, że kontynuacja ,,Galaktyki" jednak będzie się różnić od poprzedniczki. Kilka pierwszych opowiadań nie do końca pasowało do, rozgrywającego się głównie w laboratoriach i przestrzeni kosmicznej, schematu. Ba, kilka opowiadań (,,Bajka szkocka" W. Szczerbakowa, ,,Cyrograf" D. Bulenkina, ,,Kiosk z gazetami" W. Kołupajewa) ocierało się niemal o fantasy! Ogólny obraz jednak nie uległ zmianie. Nadal to zbiór złożony z bardzo pokaźnej liczby (22) opowiadań - w większości bardzo krótkich, niekiedy nawet bez mocniej zarysowanej fabuły. Ogólny ich poziom jest dosyć przeciętny - kilka opowiadań to powtarzająca się biografia wyimaginowanego geniusza lub historia wynalazku. To najsłabsza część tomu, gdyż w absolutnie nic się w nich nie dzieje. Trafiają się również opowiadania tak oryginalne, że trudno się w ogóle ,,połapać, o co w nich chodzi". Naprawdę ciekawych historii jest niestety niewiele. Należą do nich ,,Jezioro" Borysa Rudenki, ,,Nasiona zła" Michaiła Puchowa czy ,,Miasto i wilk" Dymitra Bilenkina. To naprawdę ciekawa, bardzo oryginalne historie. Kilka innym mogę uznać za nienajgorsze. Ale, czy warto dla nich przedzierać się przez cały zbiór? Szczerze wątpię.
W pierwszej chwili myślałem, że kontynuacja ,,Galaktyki" jednak będzie się różnić od poprzedniczki. Kilka pierwszych opowiadań nie do końca pasowało do, rozgrywającego się głównie w laboratoriach i przestrzeni kosmicznej, schematu. Ba, kilka opowiadań (,,Bajka szkocka" W. Szczerbakowa, ,,Cyrograf" D. Bulenkina, ,,Kiosk z gazetami" W. Kołupajewa) ocierało się niemal o...
więcej Pokaż mimo to