Droga do science fiction. Od dzisiaj do wieczności
- Kategoria:
- fantasy, science fiction
- Cykl:
- Droga do Science Fiction (tom 4)
- Tytuł oryginału:
- The Road to Science Fiction: From Here to Eternity
- Wydawnictwo:
- ALFA
- Data wydania:
- 1988-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 1988-01-01
- Liczba stron:
- 486
- Czas czytania
- 8 godz. 6 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 8370011969
- Tłumacz:
- tłumaczenie zbiorowe
- Tagi:
- Droga science fiction
Zawartość zbioru:
1. Richard Matheson - Zrodzony z męża i niewiasty (Born of Man and
Women)
2. Avram Davidson - Mój chłopak zwie się Jello (My Boy Friend's Name is Jello)
3. Walter M. Miller, jr - Pierwsza kantyka (A Canticle for Leibowitz)
4. Algis Budrys - Któż by niepokoił Gusa? (Nobody Bothers Gus)
5. Daniel Keyes - Kwiaty dla Algernona (Flowers for Algernon) nagroda Hugo '60
6. Jack Vance - Księżycowa Ćma (The Moon Moth)
7. Jorge Luis Borges - Biblioteka Babel (The Library of Babel)
8. Frank Herbert - Diuna /fragment/ (Dune)
9. Bob Shaw - Światło minionych dni (Light of Other Days)
10. Stanisław Lem - Wyprawa pierwsza A czyli Elektrybałt Trurla
11. Pamela Zoline - Cieplna śmierć Wszechświata (The Heat Death of the
Universe)
12. Kate Wilhelm - Eksperyment Darina (The Planners) nagroda Nebula '68
13. Terry Carr - Taniec Przemieniającego się i Trójki (The Dance of the Changer and the Three)
14. James Tiptree, jr - Ostatni lot doktora Aina (The Last Flight of Dr Ain)
15. Gardner Dozois - Tam gdzie nie świeci słońce (Where No Sun Shines)
16. Gene Wolfe - Wyspa doktora Śmierci i inne opowiadania (The Island of Doctor Death and Other Stories)
17. Thomas M. Disch - Angouleme (Angoluleme)
18. Pamela Sargent - Rwij błękitne róże (Gather Blue Roses)
19. David Gerrold - Palec w mym mam oku (With a Finger in My I)
20. George Alec Effinger - Duchowy mistrz (The Ghost Writer)
21. Vonda N. McIntyre - O Mgle i Trawie, i Piasku (Of Mist, and Grass,
and Sand) nagroda Nebula '73
22. John Varley - Uprowadzenie (Air Raid)
23. Barry N. Malzberg - Rozłączenie (Uncoupling)
24. Michael Bishop - Wolny pomidor (Rogue Tomato)
25. George R.R. Martin - Wieża popiołów (This Tower of Ashes)
26. Edward Bryant - Teoria cząstek (Particle Theory)
27. Joan D. Vinge - Widok z wysoka (View From a Height)
28. George Zebrowski - Słowotop (The Word Sweep)
29. Ian Watson - Światowy Konwent Science Fiction w roku 2080 (The World Science Fiction Convention of 2080)
30. Carol Emshwiller - Potworne (Abominable)
31. Gregory Benford - Ekspozycje (Exposures)
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 265
- 187
- 75
- 12
- 5
- 5
- 5
- 4
- 2
- 2
Opinia
Z powodu posuchy nowych antologii sf na polskim rynku zacząłem czytać "starocie". Część 4. jest trochę słabsza od trójki, jednak 30 lat po wydaniu trzyma wysoki poziom i da się czytać, a to jest ważne. Jest parę dobrych opowiadań. O dziwo spodobał mi się Lem, którego nie mogę strawić, chyba to przez jego styl pisarski i dużo niezrozumiałych słów. Też już wiem, że Diuny nie przeczytam, ledwo przebrnąłem przez nią. Gregory Benford zawsze na wysokim poziomie chociaż ostatnio mało publikuje. Dużo jest antologii autorów obecnych typu George R.R. Martin. Ale 3/4 opowiadań wg mnie to średniaki.
Z powodu posuchy nowych antologii sf na polskim rynku zacząłem czytać "starocie". Część 4. jest trochę słabsza od trójki, jednak 30 lat po wydaniu trzyma wysoki poziom i da się czytać, a to jest ważne. Jest parę dobrych opowiadań. O dziwo spodobał mi się Lem, którego nie mogę strawić, chyba to przez jego styl pisarski i dużo niezrozumiałych słów. Też już wiem, że Diuny nie...
więcej Pokaż mimo to