Maus. Opowieść ocalałego. Wydanie zbiorcze

Okładka książki Maus. Opowieść ocalałego. Wydanie zbiorcze
Art Spiegelman Wydawnictwo: Wydawnictwo Komiksowe Cykl: Maus (tom 1-2) komiksy
302 str. 5 godz. 2 min.
Kategoria:
komiksy
Cykl:
Maus (tom 1-2)
Tytuł oryginału:
The Complete Maus
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Komiksowe
Data wydania:
2016-11-22
Data 1. wyd. pol.:
2010-01-01
Data 1. wydania:
2003-02-10
Liczba stron:
302
Czas czytania
5 godz. 2 min.
Język:
polski
ISBN:
9788380970052
Tłumacz:
Piotr Bikont
Tagi:
fantastyka dramat biograficzna historyczna holocaust komiks

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Okładka książki Książki. Magazyn do czytania, nr 7 / grudzień 2012 Marek Bieńczyk, Piotr Cieśliński, Julia Hartwig, Michał Heller, Jerzy Jarniewicz, Wojciech Nowicki, Wojciech Orliński, Maria Poprzęcka, Janusz Rudnicki, Marcin Sendecki, Art Spiegelman, Andrzej Stasiuk, Katarzyna Surmiak-Domańska, Mariusz Szczygieł, Olga Tokarczuk, Mariusz Zawadzki, praca zbiorowa
Ocena 6,0
Książki. Magaz... Marek Bieńczyk, Pio...
Okładka książki A Comics Studies Reader Thomas Andrae, Martin Barker, Bart Beaty, John Benson, David Carrier, Hillary Chute, Peter Coogan, Annalisa Di Liddo, Ariel Dorfman, Thierry Groensteen, Robert C. Harvey, Charles Hatfleld, Jeet Heer, M. Thomas Inge, Gene Kannenberg Jr., David Kasakove, Adam L. Kern, David Kunzle, Pascal Lefèvre, John A. Lent, W. J. T. Mitchell, Amy Kiste Nyberg, Fusami Ogi, Robert S. Petersen, Anne Rubenstein, Roger Sabin, Giilbert Seldes, Art Spiegelman, Fredric Wertham, Joseph Witek, Kent Worcester
Ocena 8,0
A Comics Studi... Thomas Andrae, Mart...

Mogą Cię zainteresować

Oficjalne recenzje i

Po/Wojenne rozliczenia



719 1 155

Oceny

Średnia ocen
8,7 / 10
1934 ocen
Twoja ocena
0 / 10

Opinia

avatar
7939
6794

Na półkach: , , , ,

TEN KOMIKS KRWAWI HISTORIĄ

Są dzieła, o których nie trzeba nic mówić, bo już wszystko zostało powiedziane, a i zrobiły to całe rzesze ludzi – zarówno mądrzejszych, jak i głupszych. Ale są też takie dzieła, o których mimo to mówić wciąż się chce. Jednym z nich bezwzględnie jest „Maus” Arta Spiegelmana, kameralne komiksowe arcydzieło. Absolutne must read nawet dla tych, którzy opowieści rysunkowych po prostu nienawidzą.

Mieszkający w Nowym Jorku Art Spiegelman wpada na pomysł stworzenia komiksu opowiadającego losy jego ojca, Władysława, któremu udało się przeżyć Holocaust. Zaczyna więc wypytywać rodzica o szczegóły życia zarówno tuż przed wojną, jak i w jej trakcie. Ich wspólne, bardzo intymne rozmowy prowadzą obu w przeszłość, na tereny Polski. Pierwsze miłości, spotkanie przyszłej żony, kłopoty z firmą… Nagłe wezwanie do wojska zwiastuje wybuch konfliktu, Władek trafia na front, musi walczyć, musi zabijać, trafia do niewoli, próbuje przetrwać katorżniczą pracę, zyskuje wolność, ale to zaledwie początek. Wojna dopiero się zaczyna, tak jak opowieść. Opowieść ocalałego, którą po latach jego syn, Art, stara się opowiedzieć na swój sposób.

Od pierwszego polskiego wydania „Mausa” minęło już piętnaście lat. Jego odświeżenie więc to strzał w dziesiątkę ze strony Wydawnictwa Komiksowego, chociaż zarazem bardzo odważny krok. Może nie wszyscy o tym pamiętają, ale przed laty komiks ten wywołał wiele kontrowersji. Winnym było sportretowanie w nim Polaków jako cartoonowych świń. Nie miało znaczenia, że Spiegelman nie zrobił tego by kogokolwiek poniżyć czy obrazić, posypały się oskarżenia o antypolskość, a sam komiks długo nie mógł znaleźć wydawcy – aż w końcu dziennikarz „Gazety Wyborczej” zdecydował się opublikować go na własną rękę. Co więcej, kiedy „Maus” pojawił się wreszcie na polskim rynku, protestujący palili jego egzemplarza przed redakcją „Wyborczej…”. Brzmi, jak duża przesada? I tak właśnie jest. Równie dobrze można by uznać, że dzieło Spiegelmana propaguje nazizm, bo Niemcy przedstawieni są jako koty, a koty przecież nie kojarzą nam się negatywnie, prawda? „Maus” to jednak nic innego, jak relacja z Holocaustu, prawdziwa i dla wielu pewnie niewygodna, ale tak akurat mogą uznać wszystkie zainteresowane strony – łącznie z bliskimi autora, który przedstawia ojca z jego wadami i złymi stronami.

Poza tym to po prostu wielki komiks. Opowieści rysunkowe nigdy nie były szczególnie szanowane na tle innych dziedzin sztuki, „Maus” udowodnił, że absolutnie niesłusznie. Że za jego pomocą można opowiadać o najtrudniejszych tematach. I że powieść graficzna może dostać Pulitzera. Zasłużonego zresztą. Komiks Spiegelmana to solidny kawał rzetelnej historii o osobistej tragedii, stanowiącej jednocześnie tragedię całego świata. Porażkę i triumf humanitaryzmu i hartu ducha. „Maus” nie ocenia, nie komentuje – ogranicza się do pokazania prawdy, cała reszta jest zbędna.

Graficznie w komiksie dominuje mroczna prostota. Cartoonowe przedstawienie postaci dodaje opowieści intensywności. Dziecięca infantylność zderzona zostaje z szokiem i brutalnością, przejmując do szpiku kości. W rysunkach pobrzmiewa także pewna undergroundowa nuta, brud i prostota, które do „Mausa” pasują znakomicie.

I nie jest to może komiks łatwy, na dodatek podany specyficznym językiem Władka, który angielskiego nigdy do końca nie opanował (ukłony dla tłumacza!), ale wart przeczytania pod każdym względem. Docenili go krytycy zarówno literaccy i komiksowi (ci drudzy przyznali mu m.in. dwie nagrody festiwalu w Angoulême, Eisnera i Harvey Award), jak również czytelnicy, a album trafił na pierwsze miejsce listy stu najlepszych wg magazynu „Wizard” pokonując takie legendy, jak „Powrót Mrocznego Rycerza” czy „Strażnicy”. Sięgnijcie więc koniecznie i przekonajcie się na własnej skórze o jego wartości. Ja ze swej strony polecam gorąco, szczególnie, że zbiorcza edycja została wydana w rewelacyjny sposób w doskonałej cenie.

Recenzja opublikowana na moim blogu http://ksiazkarnia.blog.pl/2016/11/30/maus-opowiesc-ocalalego-wydanie-zbiorcze-art-spiegelman/

TEN KOMIKS KRWAWI HISTORIĄ

Są dzieła, o których nie trzeba nic mówić, bo już wszystko zostało powiedziane, a i zrobiły to całe rzesze ludzi – zarówno mądrzejszych, jak i głupszych. Ale są też takie dzieła, o których mimo to mówić wciąż się chce. Jednym z nich bezwzględnie jest „Maus” Arta Spiegelmana, kameralne komiksowe arcydzieło. Absolutne must read nawet dla tych,...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    2 353
  • Chcę przeczytać
    1 586
  • Posiadam
    601
  • Komiksy
    137
  • Ulubione
    112
  • Komiks
    111
  • Teraz czytam
    48
  • Chcę w prezencie
    47
  • 2022
    37
  • 2023
    36

Cytaty

Więcej
Art Spiegelman Maus. Opowieść ocalałego. Wydanie zbiorcze Zobacz więcej
Art Spiegelman Maus. Opowieść ocalałego. Wydanie zbiorcze Zobacz więcej
Art Spiegelman Maus Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Okładka książki Siostry Niezapominajki: 4. Kozica i kometa Alessandro Barbucci, Giovanni Di Gregorio
Ocena 8,0
Siostry Niezap... Alessandro Barbucci...
Okładka książki Pan Borsuk i pani Lisica. Talizman Brigitte Luciani, Eve Tharlet
Ocena 10,0
Pan Borsuk i p... Brigitte Luciani, E...
Okładka książki Thorgal Saga: Wendigo. Tom 02 Fred Duval, Corentin Rouge
Ocena 7,0
Thorgal Saga: ... Fred Duval, Corenti...

Przeczytaj także