Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Super stawy. Sprawność sportowa w każdym wieku

Tłumaczenie: Dariusz Rossowski
Książka jest przypisana do serii/cyklu "Fit&Active". Edytuj książkę, aby zweryfikować serię/cykl.
Wydawnictwo: Aha!
7,29 (35 ocen i 9 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
5
8
8
7
10
6
7
5
2
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Super joints
data wydania
liczba stron
124
słowa kluczowe
rozciąganie
kategoria
sport
język
polski
dodał
Czołczomiaka

Czy jeśli się rozciągam, są mi potrzebne osobne ćwiczenia do rozruszania stawów? – Tak, ponieważ są to dwie zupełnie różne sprawy. Ruchomość stawów jest czymś innym niż rozciągnięcie i elastyczność mięśni. Zauważ, że np. uzyskasz pełny ruch w stawie biodrowym, gdy stojąc prosto, przyciągniesz zgięte kolano do klatki piersiowej. A to nie wymaga rozciągnięcia. Natomiast, gdybyś rozciągał się i...

Czy jeśli się rozciągam, są mi potrzebne osobne ćwiczenia do rozruszania stawów? – Tak, ponieważ są to dwie zupełnie różne sprawy. Ruchomość stawów jest czymś innym niż rozciągnięcie i elastyczność mięśni. Zauważ, że np. uzyskasz pełny ruch w stawie biodrowym, gdy stojąc prosto, przyciągniesz zgięte kolano do klatki piersiowej. A to nie wymaga rozciągnięcia. Natomiast, gdybyś rozciągał się i podnosił nogę wyprostowaną, mięśnie z tyłu ud napną się dużo wcześniej i wstrzymają ruch, nie pozwalając na pełny trening stawu. Toteż ćwiczenia zapewniające dobrą ruchomość, siłę i zdrowie stawów stanowią odrębny zestaw od ćwiczeń rozciągających.

Jak zapewnić sobie bezpieczną ruchomość stawów
Jak ochronić się przed kontuzjami
Jak pozbyć się sztywności ciała
Jak zabezpieczyć stawy przed zwyrodnieniem
Jak zapobiegać artretyzmowi w późniejszym wieku
Jak łagodzić skutki zapalenia stawów
Pavel jest obecnie czołowym propagatorem praktycznego treningu gibkości. To prawdziwa wiedza dla prawdziwych ludzi zainteresowanych robieniem prawdziwych postępów.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Aha! 2010

źródło okładki: http://www.wydawnictwoaha.pl/pl/ksiazka/super-stawy

pokaż więcej

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (127)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 1917
MaratikS | 2014-06-24
Przeczytana: 24 czerwca 2014

" Jeżeli zaczniesz doznawać skurczy w mięśniach swojego miękkiego brzuszka, wypłacz sie przed kimś, kogo to obejdzie, nie przede mną". Brzmi obcesowo, prawda? Ale Tsatsouline nie owija w bawełnę. On stara sie ustrzec czytelnika przed urazami, ale nie przed bólem. Boli? Nie było trzeba siedzieć na tyłku ostatnie 10 lat. Jeżeli decydujesz sie na rozruszanie i w efekcie na odmłodzenie ciała, przygotuj sie na wysiłek i nie jęcz.
To druga po rozciąganiu odprężonym książka tego autora, która przeczytałam i uważam, że nawet ważniejsza. Wystarczy popatrzeć na zgarbionych ludzi w każdym wieku i każdej wagi czy na Babcinki usiłujące wejść na wysokie stopnie tramwaju żeby uzyskać motywację do zadbania o stawy, które nieuchronnie się starzeją. Tsatsouline podaje informacje fachowo, wspiera się badaniami i publikacjami innych fachowców oraz swoim doświadczeniem. Niektóre opisy ćwiczeń trzeba przeczytać kilka razy, gdyż język bywa hermetyczny, zakładający znajomość anatomii ciała w zakresie...

książek: 91
Kamil | 2014-04-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 06 czerwca 2012

Kolejna pozycja o dbaniu o własne ciało. Tym razem temat ugryziony z kolejnej, nietypowej strony. Jednak nadal merytorycznie i fachowo.

książek: 111
Drake | 2015-05-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 22 maja 2015

Ciężko się czyta od deski do deski, bo trzeba albo sobie wizualizować ćwiczenia, albo ćwiczyć w trakcie czytania ew. czytać selektywnie. Niemniej jednak książka zawiera kilka ciekawych porad, jak rozruszać stawy i garść fajnych ćwiczeń, które można zastosować np. podczas rozgrzewki do wysiłku właściwego.

książek: 14
jamnik_sst | 2016-03-29
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

W pełni zadowolony treści. Nie dałem maksymalne oceny, ponieważ książka pełnię wiedzy oferuje tylko w płaceniu z inna książka. Z "Rozciąganiem Odprężonym" - nie lubię takich zabiegów bo to trochę naciąganie na kasę.. ale jako, ze druga książkę jest równie świetna daję prawie maksa!

książek: 181
ulkos | 2016-01-12
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 12 stycznia 2016

Warto przeczytać, chociażby wykorzystując tylko jedno ćwiczenie z tej książki to zawsze krok do przodu, krótka i na temat polecam.

książek: 254
IsaBelle | 2015-07-11
Na półkach: Przeczytane

krótko i na temat. książka dla wszystkich, nawet dla tych, którym sport i aktywność fizyczna jest obca. ćwiczenia dobrze opisane, program możliwy do opanowania. warto poprzeglądać filmy instruktażowe z autorem.

książek: 76
asiaku | 2015-09-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2015

Uzupełnienie dla książki "Rozciąganie odprężone". Wykonując ćwiczenia na rozruszanie stawów oraz na rozciągnięcie mięśni można spodziewać się naprawdę dobrych efektów.

książek: 1792
Tinkerbelle | 2016-11-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 03 listopada 2016

Zdecydowanie kupuję to, co ten Pan sprzedaje. Teraz tylko wyrobić w sobie nawyk treningu stawów.

książek: 147
ZielonyNotatnik | 2016-05-20
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: styczeń 2016

Jeśli masz więcej niż 30 lat to jest to pozycja obowiązkowa.

książek: 194
Jerzy Mróz | 2017-10-01
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
zobacz kolejne z 117 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Sport
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd