forum Grupy użytkowników Świat książek
Fantastyka
odpowiedzi [24]
Philip K. Dick
Ubik
Człowiek z Wysokiego Zamku
i wiele innych tego autora.
Polecam też Simmonsa :
Hyperion
Upadek Hyperiona
Cześć wszystkim.
Ostatni czasy skończyłem czytać trylogie "Pierwsze prawo" Joe Abercrombie.
Bardzo mi się spodobała, ze względu na świetnie stworzone postacie, dosyć brutalny świat, moralną szarość. Nie ma tu za bardzo wszechpotężnych bohaterów, wszystko ma swoją cenę.
Pod tymi wszystkimi kwestiami książki bardzo przypominają mi Grę o tron, której też jestem dużym fanem.
...
Po Martinie i Sapkowskim obowiązkowo "Malazańska Księga Poległych" Eriksona, a oprócz tego polecę jeszcze "Opowieści z meekhańskiego pogranicza" Wegnera - dopiero czytam, ale jak na razie prezentuje dość podobny, pod pewnymi względami, typ.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
"Malazańska Księga Poległych" przyznam się, że kiedyś czytałem jednak nie dokończyłem serii. Pamiętam , że wszystko było strasznie chaotycznie napisane i pewnym momencie po prostu sobie odpuściłem.
"Opowieści z meekhańskiego pogranicza" - rzeczywiście zapowiada się całkiem ciekawie. Dzięki :)
Dzięki za polecenie "Opowieści z meekhańskiego pogranicza". W miedzy czasie wymeczyłem "Z mgły zrodzony", która szczerze mowiąc, niezbyt mi podeszła.
R.Wegner zapewnił mi bardzo miłą odskocznię. Opowieści to kolejna książka od której nie mogę się oderwać. Narazie przeczytałem 4 opowieści, ale juz mogę powiedzieć, że idealnie wpasowywuję się w mój gust :)
Jeśli ktoś lubi...
Na pewno warta przeczytania jest książka Nowy wspaniały świat oraz Rok 1984 . Obie w podobnym klimacie, tylko ta druga jest zdecydowanie bardziej przerażającą wizją świata w przyszłości. Następną pozycją, która świetnie pokazuję do czego może dojść, gdy człowiek zacznie bawić się w boga jest
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejUżytkownik wypowiedzi usunął konto
Jeśli chodzi o filozoficzną fantastykę, która coś ze sobą wnosi, to polecę książki Mariny i Siergieja Diaczenków, przede wszystkim Dolina Sumienia, Magom wszystko wolno, Rytuał i Kaźń. Jak dla mnie zostawiają dużo ważnych...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Jeśli interesuje Cię fantasy oryginalne, polecam następujących autorów:
-Brandon Sanderson (Cykl "Z mgły zrodzony", "Kroniki burzowego światła", "Elantris", "Siewca Wojny");
-Brent Weeks (Saga "Powiernika Światła" i cykl "Nocny Anioł");
-Glen Cook (cykle "Kroniki Czarnej Kompanii", "Delegatury Nocy", "Imperium Grozy");
-Joe Abercrombie (wszystkie książki ze świata Styrii...
Gra Endera , Tunele , Kroniki Amberu. Tom 1 , Zatopione Miasta , Książę Cierni , Lot Nocnych Jastrzębi , 451° Fahrenheita
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
Gra Endera
Metro 2033
Choć możliwe, że już je czytałeś :)
Król Demon i Dziedzic wojowników Z magią fizyczną (płomienie, kinetyka, itp.)
Diuna i Gra Endera jeśli chodzi o magię-telepatię
Książki tego pana - Brandon Sanderson