Opinie użytkownika
Bardzo się ucieszyłem gdy doszły do mnie słuchy, że King zamierza wydać powieść gdzie główną rolę ma odgrywać jedna z moich ulubionych, kobiecych postaci w osobie Holly Gibney.
Niestety momentami miałem wrażenie, że Holly jest tylko tłem gdy na pierwszy plan wysuwa się covid i Trump. King zawsze się interesował i czasami komentował na łamach swoich książek, tym co...
"Nowolipie" to bardzo wzruszające, przesycone emocjami i dużą dozą nostalgii wspomnienia, dziś już 100-letniego Józefa Hena, dotyczące jego dzieciństwa jak i okresu wczesnej młodości, który przypadł na pierwsze miesiące hitlerowskiej okupacji. Autor bardzo skrupulatnie opisuje swoje mieszkanie na tytułowym Nowolipiu, przedstawia praktycznie całą swoją rodzinę, ale...
więcej Pokaż mimo to
Podczas którejś z rozmów z @madeline padła propozycja by coś wspólnie przeczytać. Padło na D. Simmonsa i jego " Piątego kiera" i było to naprawdę niezwykle przyjemne doświadczenie. Myśl, że kilkaset kilometrów ode mnie jest ktoś kto czyta tę samą powieść, o której rozmawialiśmy i dzieliliśmy się wrażeniami, to naprawdę bardzo fajna sprawa. Dziękuję Ci @madeline!😀
A sam "...
Trochę nieufnie podszedłem do najnowszej powieści Sagera, ostatnia( ten nieszczęsny "Dom po drugiej stronie jeziora ") dość długo odbijała mi się czkawką, nie bardzo więc wiedziałem czego tak naprawdę mogę się spodziewać. Na szczęście nie było aż tak źle choć " Tylko ona została " to powieść mocno przekombinowana, nawet jak na standardy Sagera. Ilość twistów na metr...
więcej Pokaż mimo toMarco de Franchi to były policjant, który swe doświadczenia z racji wykonywanej profesji postanowił ująć w swej pierwszej powieści zatytułowanej " Skazani za życia ". Dawno już nie czytałem tak udanego debiutu ( może poza " Ogrodem z brązu "), na uwagę zasługuje bardzo dobry warsztat pisarski oraz naprawdę dobry styl, tak naprawdę facet porusza się w tej dziedzinie jak...
więcej Pokaż mimo to
Na początku dość sceptycznie podchodziłem do tej powieści, szczerze mówiąc miałem lekkie obawy ,że będzie to kolejne przereklamowane romansidło, które w skutek marketingu uzyskało status bestsellera. Człowiek uczy się przez całe życie, a moje podejrzenia okazały się niesłuszne i dość krzywdzące.
" Gdzie śpiewają raki " to powieść piękna, wzruszająca i z pewnością długo...
Przyznaję uczciwie że J.Ch. Grange traktowany był przeze mnie trochę po macoszemu. Już od dawna obiecuję sobie że poświęcę miesiąc czy dwa by zapoznać się, choćby nawet częściowo, z jego twórczością i nigdy nic z tego nie wyszło.
Co do "Ostatniego polowania" to mimo iż zdaję sobie sprawę że nie jest to jego najlepsza powieść, to uderzył mnie przede wszystkim znakomity...
Nadal jestem pod ogromnym wrażeniem jaki ciekawy i zarazem niezwykle różnorodny jest świat wykreowany przez R. Wegnera. W pierwszym tomie była górzysta i mroźna Północ oraz pustynne i upalne Południe . W drugim smagane wiatrami stepy Wschodu oraz nadmorski Zachód.
Powolutku opowiadania zaczynają się zazębiać, jeszcze nie ma pełnego obrazu, aczkolwiek już teraz można się...
Carmen Mola to pseudonim pod którym kryją się tacy panowie jak J. Diaz, A. Martinez i A. Mercero. Każdy z nich dorzucił coś od siebie do tej powieści w mniejszym bądź większym stopniu i to niestety widać . Powieść jest bowiem koszmarnie wprost nierówna.
" Cygańska narzeczona " zaczyna się bardzo mocnym akcentem, makabra zbrodni może przywoływać twórczość Krzyśka Cartera,...
To moje pierwsze spotkanie z autorką i niestety od razu pojawia się zagwozdka jak tę pozycję ocenić. Z jednej strony " Dom obok" momentami naprawdę potrafi wciągnąć, to dość mocna, brutalna i krwawa książka, z fragmentami, których opis może wprawić w lekkie skurcze żołądka co wrażliwszych czytelników. Było to dla mnie sporym zaskoczeniem ,bo prawdę powiedziawszy nie...
więcej Pokaż mimo to"Jeszcze może załopotać" to niezbyt długie opowiadanie wprowadzające czytelnika do właściwej sagi zwanej " Opowieściami z meekhańskiego pogranicza " . Autor ma niesamowity wprost talent do bardzo plastycznego przedstawiania scen batalistycznych. Świst strzał, chrobot metalu uderzającego o metal, krzyki walczących, jęki rannych i umierających, to wszystko aż wylewa się z...
więcej Pokaż mimo to
Loreth Anne White poznałem dzięki takim powieściom jak " Miasteczko Twin Falls " I " Naszemu wspólnemu małżeństwu " , były to naprawdę bardzo dobre thrillery psychologiczne, natomiast " Sekret pacjentki" to prawdziwy sztos.
Inspiracją do napisania tej powieści była dla L.A. White prawdziwa historia która wydarzyła się w Kanadzie w 2006r.Wtedy to Kanadą wstrząsnęły...
Powrót po bardzo długim czasie do twórczości Roberta Małeckiego i od razu niezwykle przyjemne zaskoczenie bowiem " Najsłabsze ogniwo" to naprawdę bardzo dobry kryminał.
Bardzo podobał mi się fajny klimat tej powieści, któremu nieco mroczności dodaje mała, otoczona lasem wieś , gdzie większość mieszkańców ma swoje , czasem nawet wyjątkowo ponure , tajemnice. Główny...
To bez wątpienia jedna z najlepszych książek fantasy jaką przeczytałem w ciągu ostatnich kliku lat, a dokładniej rzecz ujmując, od czasów Grzędowicza i jego " Pana lodowego ogrodu ".
Z całą pewnością największym plusem tego zbioru opowiadań jest jego podział geograficzny, na mroźną Północ i upalne Południe. Otwierający książkę zbiór opowiadań z Północy przedstawia...
Od jakiegoś czasu większość kryminałów pisana przez polskich pisarzy jest do siebie bardzo podobna, przeważnie są to dwie płaszczyzny czasowe gdyż część przestępstw dokonywanych w teraźniejszości ma swoje korzenie w bliższej lub dalszej przeszłości, oczywiście im brutalniej tym lepiej, opisy niektórych scen wywołują tylko niesmak, a czasem i odruch wymiotny, do tego...
więcej Pokaż mimo toTo bez wątpienia najtrudniejsza książka jednego z moich ulubionych pisarzy z jaką przyszło mi się zmierzyć i przede wszystkim prawdopodobnie najsmutniejsza." Sąsiednie kolory" to jedyna powieść J. Małeckiego, która mnie jakoś specjalnie nie porwała, a przynajmniej nie w takim stopniu jakbym chciał, tak jak to było w przypadku " Dygotu", " Horyzontu" czy " Rdzy". Niby...
więcej Pokaż mimo to
Przygodę z twórczością M. Siembiedy zacząłem z naprawdę wysokiego C ,od " Katharsis " i " Nemezis ", dwóch doskonałych powieści, jednakże stanowiących najnowszy okres w dorobku tego pisarza.
" 444" to początek cyklu z Jakubem Kanią i zarazem debiut literacki autora. Tak niską ocenę jaką wystawiłem tej powieści składam na karb braku doświadczenia debiutanta, "444 " na...
W 1982 r Vivian Delaney opuszcza swój rodzinny dom i za swój cel obiera Nowy Jork. Przypadek i przewrotny los sprawiają że trafia do miasteczka Fell, Viv jest praktycznie bez grosza przy duszy, korzysta więc z propozycji i zatrudnia się jako nocna recepcjonistka w motelu Sun Down. Którejś nocy Viv znika bez śladu, pozostawiając wszystkie swoje rzeczy włącznie z samochodem...
więcej Pokaż mimo toCoś wyraźnie nie zaiskrzyło między mną a najnowszą powieścią A. Dzierżka, bo poddałem się po jakichś 60% odsłuchu audiobooka. Tak naprawdę to jestem mocno zaskoczony takim obrotem sprawy bo to nie była pierwsza powieść tego autora którą przesłuchałem, więc znałem jego styl i miałem już całkiem niezłe wyobrażenie o jego warsztacie pisarskim, a przynajmniej tak mi się...
więcej Pokaż mimo toTo jak dotąd jedyna, wydana w 2015 r ,powieść tego autora, wielka to szkoda że gość od 8 lat nic nie wydał, bo naprawdę posiada talent do tworzenia mrocznych, wielowątkowych historii rodem z Argentyny. " Ogród z brązu " to jak na kryminał powieść dość obszerna, nie tylko zresztą gabarytowo ale również i czasowo ,fabuła książki obejmuje ładnych kilkanaście lat, kiedy to...
więcej Pokaż mimo to