Opinie użytkownika
Kolejna z serii książek o Jonnie znowu mnie nie zawiodła. Doskonała kombinacja tajemnicy i próby złapania szalonego mordercy. Jonna wreszcie wraca do formy i możemy podziwiać jego bystry umysł w akcji. Co szwedzka policja zrobiłaby bez takiego umysłu ? Na pewno nie udałoby im się złapać mordercy królików. Jonna niczym prawdziwy profiler potrafił wczuć się w szalonego...
więcej Pokaż mimo toAlex Kava wreszcie wróciła do formy. Już miałam skreślić ją z grona swoich ulubionych pisarzy, a tu pojawia się " Przedsmak zła ". Poznajemy początki kariery dobrze nam znanej bohaterki Maggi O'dell. Dowiadujemy się jak powstały jej blizny, nie tylko te fizyczne, ale także psychiczne. Maggi ściga swojego pierwszego mordercę i jak się okazuję nie jest to łatwa sprawa....
więcej Pokaż mimo toKolejna wciągająca propozycja Nele Neuhaus. Mimo swojego wielkiego rozmiaru codziennie wędrowała ze mną do pracy, by móc w chwili ciszy i szumu autobusu oddać się sprawie prowadzonej przez Pię i Olivera. Tym razem śledztwo nie było łatwe, ponieważ wiązało się z dawnym życiem von Bodenstein'a. Świat zamkniętej i hermetycznej społeczności, która wzajemnie się ochrania i...
więcej Pokaż mimo toBardzo słaba propozycja. Książka przede wszystkim przytłacza ilością osób w niej występujących. Nie wiadomo kto jest kim. Główna bohaterka jest nijaka. Przedstawiona jako osoba kochająca swoją pracę, ale w moim odczuciu bardzo słabo ją wykonywała. Destrukcyjna i odpychająca. Nie rozumiem wątku z Edwardem jeśli miał to być romans ukryty w fabule to dla mniej on przewyższył...
więcej Pokaż mimo to" Zapisane w wodzie " zabrałam ze sobą na upragniony urlop.Na początku ciężko było mnie się zorientować kto jest kim w historii. Cała struktura była bardzo przypominała "Dziewczynę z pociągu " , jednak opowieść ta sięgała wielu lat wstecz. Mała społeczność, każdy o każdym wszystko wie, jednak tajemnice były mocno skrywane i to właśnie one zapoczątkowały bieg wydarzeń...
więcej Pokaż mimo to
Po raz kolejny " łapiemy smoki " wraz z Alexem Cross. Tym razem detektyw próbuję wejść w umysły trojga morderców- bezwzględnej pary oraz groźnego mordercy dzieci. Wszystko dzieję, się bardzo szybko i Cross nie potrafi znaleźć wspólnego mianownika dla popełnianych zbrodni. Pracuję na pełnych obrotach bo stawka jest bardzo wysoka.
"Jack i Jill" jest zdecydowanie gorszą...
" Kolekcjoner " dostarczył mi solidnej dawki nerwów, dawno się tak nie bałam czytając książkę. Trzymałam kciuki za głównych bohaterów. Alex Cross podąża do Karoliny Południowej w poszukiwaniu swojej zaginionej bratanicy. Wie, że śledztwo nie będzie łatwe chociażby ze względu na przyczyny osobiste. Jako psycholog stara się rozwikłać zagadkę do samego końca. Historia nie jest...
więcej Pokaż mimo to
Wiem, że książka została okrzyknięta " książką roku ", jednak mnie zupełnie nie porwała. Jedno wielkie rozczarowanie. Spodziewałam się zupełnie innego zakończenia. Książka przewidywalna, wiele wątków nie zostało dobrze wyjaśnionych. Być może nie zrozumiałam fabuły tak jak powinnam.
Niestety nie porwał mnie świat takiej " kryminalnej grozy ".
Cykl z Jonną jest doskonały! Piaskun jest kwintesencją. Na okładce mojej książki jest cytat polecający " Ostrzegamy jeśli otworzysz tę książkę, nie będziesz mógł jej odłożyć. Jest straszna.Jest przerażająca.Jest niesamowicie wciągająca." Rzadko się zdarza, żeby te polecenia były tak trafne. Adrenalina od samego początku do końca. Intryga, która kończy się w zaskakujący...
więcej Pokaż mimo toPo raz kolejny prowadzę śledztwo z Jonną Linna. Jednak tematyka ,nie jest łatwa nawet dla samego komisarza, ponieważ zbrodnia dotyczy dzieci. Pewnej nocy w domu pomocy dla dziewczyn jedna z nich odrywa makabryczną zbrodnię, która rozpoczyna cykl zdarzeń. Jest to wyścig z czasem, w którym Jonna oficjalnie nie powinien brać udziału. Jednak niezawodna intuicja komisarza...
więcej Pokaż mimo toZ reguły podchodzę z dystansem to tego typu książek, jednak tematyka psychiatrii jest dla mnie wyjątkowo interesująca stąd decyzja o zakupie. " Psychopaci są wśród nas " to opis działań i badań przeprowadzonych przez Roberta D. Hare. Są one opisane tak, aby każdy laik nie znający trudnej terminologii medycznej mógł zapoznać się bliżej z tematem. Poznajemy historie różnych...
więcej Pokaż mimo to
Kolejna odsłona detektywistycznych poczynań Cormorana Strike bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Z reguły kolejne tomy są gorsze, jednak w tym wypadku " Jedwabnik " zdecydowanie wyprzedza" Wołanie kukułki ".
Kolejny raz śledzimy losy ekscentrycznego detektywa z doskonałym intelektem i szybką zdolnością analizy otoczenia. Strike bada zaginięcie upadłego pisarza Owena Quina....
Cormoran Strike - człowiek, któremu właśnie załamał się świat, który zaczyna wszystko od zera, bez miłości, bez pieniędzy oraz bez dochodowej pracy. Pewnego dnia Cormoran zatrudnia tymczasową asystentkę Robin, która napełnia jego życie optymizmem, ale nie myślcie, że to historia romantyczna, Robin jest impulsem dla Strik'a, aby ruszyć z miejsca i zacząć na nowo żyć. ...
więcej Pokaż mimo to" Niemy krzyk " to historia detektyw Kim Stone, która w swoim policyjnym otoczeniu ma opinię twardej i pozbawionej uczuć osoby, lecz mimo tych cech podwładni darzą ją niesamowitym szacunkiem. Kim uwikłała się w historię z pozoru nie łączącą się w całość, ale dzięki swojej wrodzonej intuicji odkrywa coraz to nowsze fakty ukazujące ogniwo problematycznej sprawy. W pierwszej...
więcej Pokaż mimo toWracając w świat szwedzkich kryminałów wybieram książkę " Hipnotyzer" Lars'a Kepler. Sama nie wiem czego się po niej spodziewać. Sam wstęp wywołuję wielkie napięcie i jego zaskakujący obrót zmienia mój punkt widzenia. Gdzieś poniżej czytałam o utrzymującym się napięciu przez całą historię - całkowicie się z tym zgadzam. Sama fabuła jest bardzo ciekawa to jak nagle zmienia...
więcej Pokaż mimo toDawno nie przeżyłam takiego rozczarowania. Czy tylko mnie się wydaję, że Alex Kava z każdą kolejną książką jest coraz gorsza ? Dla mnie to było o "niczym " Czytam, czytam i sensu nie widzę. W całej książce tylko dwa momenty były warte uwagi, ale tylko dla miłośników czterech łap. W tej propozycji nie ma akcji, nie ma ładu. Wiem, że to kompozycja otwarta i za pewne będzie...
więcej Pokaż mimo toDawno temu oglądałam ekranizację kolekcjonera kości z Angeliną Joli i Denzel Washington. Film już wtedy wywarł na mnie wielkie wrażenie i nie spodziewałam się, że książka której fabułę właściwie znam może mnie tak pozytywnie zaskoczyć. Sceny opisane w książce były mojej głowie bardzo realistyczne, na tyle, że z każdym słowem denerwowałam się bardziej. Jeffery Deaver...
więcej Pokaż mimo to
" Pogrzebane życie " to powieść, która mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła. Co prawda nie jest to książka do zapamiętania na lata, jednak zdecydowanie jej atutem była lekkość czytania.
"Pogrzebane życie" to historia Joe'go- studenta, który ledwo wiąże koniec z końcem jednak rozpaczliwie stara się żyć w świecie innym niż jego matka. Uciekł od problemów rodzinnego domu. Jako...
Doskonała propozycja, Nele Neuhaus z każdą książką zaskakuje mnie coraz bardziej. "Zły Wilk" to trudna historia zwłaszcza, że dotyczy nieszczęścia zadawanego dzieciom. Obserwujemy zmagania Pii i Olivera w walce z nierównym wrogiem. Do samego końca nie wiedziałam, że ktoś taki stoi za tą czarną serią wydarzeń. Książka jak dla mnie w ogóle nie była przewidywalna, a to w...
więcej Pokaż mimo to
Po przeczytaniu " Trzynastej Opowieści" nie mogłam wyjść z podziwu. Ogromny kunszt, ale przede wszystkim opowieść, której się nie zapomina.
Niestety " Człowiek, którego prześladował czas" jest zupełnym jej przeciwieństwem. Za pewne jej celem było przekazanie głębokiego przekazu oraz pokazaniu jak ważnym czynnikiem w naszym życiu jest utrata bliskich osób. Jednak jak dla...