Opinie użytkownika
Dla mnie to była nowa historia. Nie słyszałem jeszcze o kobiecie, która w Auschwitz - fabryce śmierci - walczyła o życie tych, którzy dopiero na świat przyszli.
Nie ma co tu się rozpisywać, bo to jest jedna z tych pozycji, które trzeba przeczytać. Konieczne jest zdobywanie takiej wiedzy, żeby komuś do głowy nie przyszło naśladownictwo pana z wąsem.
Nina Majewska-Brown...
Fajnie się to czyta. Po prostu. Bez większych analiz i interpretacji.
Historia przedstawiona przez Reeve'a to świetna młodzieżówka. Nie znajdziemy tu wielkich problemów filozoficzno-egzystencjalnych. Rozważań o ludzkim bycie. Czy psychologicznie wielowarstwowo złożonych postaci.
To jest po prostu dobra "przygodówka". Chociaż muszę przyznać, że "Cynową Księgę" czytało się...
Nie tego się spodziewałem, ale rozumiem czemu ta książka powstała.
Garrad Conley wychował się w konserwatywnej (w moim rozumieniu nawet bardzo konserwatywnej) rodzinie. Wielkim ciosem dla jego bliskich jest, więc jego coming out. Jego rodzice uważają, że homoseksualizm to choroba. Co więcej, sam auto uważa, że może się wyleczyć. Trafia na terapię konwersyjną...
Liczyłem,...
Pierwsza część cyklu była naprawdę dobrym czytadłem. Dużo się działo, akcja utrzymywała dobre tempo, a do tego fajni i niejednoznaczni bohaterowie.
Po drugiej części nie miałem dużych oczekiwań. Znów liczyłem przede wszystkim na dobrą rozrywkę... i się nie przeliczyłem!
Może i "Złoto Drapieżcy" nie wciąga tak mocno jak pierwsza część, a akcja nie angażuje w takim samym...
Nie wiem czy to dlatego, że dawno nie czytałem reportaży, ale dla mnie to jest pozycja kompletna. Nie znajduję tu słabych opowieści.
Każda z historii - czy to kilkustronicowa, czy kilkudziesięcio - jest interesująca. Każda z nich odciska jakieś piętno na czytelniku. Bo warto też tutaj przemycić ostrzeżenie dla osób, które chciałyby się zapoznać z tą pozycją - nie jest to...
Grunt to nie mieć wygórowanych oczekiwań! :)
Zaczynając "Zabójcze maszyny" nie oczekiwałem wielkiej powieści. Nastawiałem się nawet na scenariusz, w którym okaże się, że jest to pozycja, która dla ponad 30-letniego faceta okaże się być może trochę zbyt infantylna.
"Zabójcze maszyny" to oczywiście nie jest wybitna powieść, która ukształtuje obraz świata w najbliższych...
Co by było, gdyby o wartości ludzkiego życia decydowała "przydatność" albo "nieprzydatność"? Co by było, gdyby te decyzja podejmował ktoś - czyli władza - odgórnie? Co by było, gdybyśmy całe swoje życie musieli podporządkować przyjętym odgórnie zasadom?
Na te pytanie w "Jednostce" odpowiada Ninni Holmqvist. To historia o świecie, w którym głównym (jedynym?) ludzkim celem...
Powoli zaczynam żałować, że poznałem się z Cormoranem i Robin. Jeszcze bardziej zaczynam żałować, że ich po prostu polubiłem.
"Serce jak smoła" to już szósta część kryminalnego cyklu o prywatnym detektywie i błyskotliwej asystence. Nie będę tu pisał o czym ta książka jest, bo:
1) każdy może sobie to przeczytać z tyłu okładki
2) naprawdę uważam, że nie warto
Już poprzednia...
Znamy mitologię grecką. Znamy też rzymską. Ostatnio w popkulturze popularna stała się mitologia nordycka. Interesujemy się kulturą zachodnią, niektórzy inspirują się wschodnią. Ale wielu z nas zapomina, że jesteśmy Słowianami.
Moim zdaniem kultura słowiańska, nasze mity i legendy są przez nas zapomniane. Jest to przestrzeń niezgłębiona i nie tak dobrze udokumentowana. A...
Będzie krótko.
"Osobliwy dom Pani Peregrine" wciągnął i był obiecujący. Żadna z części tego cyklu nie była wybitna, ale nieźle się je czytało. Finalnie jednak cieszę się, że w końcu skończyłem ten cykl.
Mam wrażenie, że Ransom Riggs nie miał już za bardzo pomysłu na ostatnie trzy książki. Tak jakby miał podpisany kontrakt na sześć tytułów i one musiał powstać.
O ile...
Ewidentnie mam jakiś problem z książkami epokowymi, tymi najbardziej znanymi i zbierającymi największe laury i słowa uznania... Wydaje mi się, że do takich właśnie pozycji zalicza się "Bastion" Stephena Kinga.
Może właśnie w tym tkwi problem? Że od takich książek zawsze wymagam dużo?
Nie mogę powiedzieć, że "Bastion" był zły i nudny. Ale ostatecznie lektura tej książki...
Dobry wstęp do wielkiego finału całego cyklu. Nie ma co za dużo pisać o tej pozycji. Po prostu jest to bardzo dobra przygodówka. Od początku wpadamy w wir wydarzeń. Nie ma czasu na wstępy, nie ma czasu na przypomnienia, nie ma czasu na rozważania.
W piątej części "Osobliwego Domu Pani Peregrine" akcja toczy się po prostu błyskawicznie. Nie ma miejsca na przeżycia...
Na początek muszę się wytłumaczyć - "Praca marzeń" wpadła w moje ręce dość przypadkowo. Sam bym sobie jej na pewno nie kupił, bo po prostu nie lubię "kołczingu". Zwykle sprowadza się on dla mnie do haseł w stylu "uwierz w siebie", "sky is the limit" etc.
Miałem nadzieję, że tutaj będzie inaczej. W końcu chodzi tu o karierę zawodową, a nie jako takie podejście do życia. Z...
Dawno nie miałem tak mieszanych uczuć przy wystawianiu oceny. "Niespokojna krew" to nie była zła książka, ale nie była to też pozycja bardzo dobra.
Piąty tom przygód Cormorana Strike'a niby czytało się przyjemnie. Problem w tym, że ta książka nie wciągała. Nie było tak, że nie potrafiłem jej odłożyć; że nie mogłem się doczekać kiedy będę miał wolną chwilę, żeby przejść...
Na początek malutki SPOILER. Zakończenie trzeciej części troszkę mnie zaskoczyło, bo wyglądało na to, że historia jest już opowiedziana. A tu przecież jeszcze są trzy tomy!
Dlatego też do "Mapy dni" podszedłem z pewnymi drobnymi obawami. Czy to nie będzie na siłę przeciągane? Czy nie powstaną jakieś niestworzone wątki, aby tylko zapełnić kolejne strony?
I niestety. Z...
Krótko - dla mnie to najlepsza książka jaką przeczytałem. I to nie tylko autorstwa Kinga (z którym często miałem jakoś nie po drodze), ale w ogóle.
Przez ponad 900 stron ani razu się nie nudziłem, co więcej - wielokrotnie miałem problem z przerwaniem lektury. Oczywiście, na tylu stronach King porusza mnóstwo wątków - mamy tu widmo apokalipsy małego miasteczka, relacje...
Wydaje mi się, że moje pokolenie (urodzeni w latach 90.) doskonale wie o tym, że w Czarnobylu doszło do katastrofy w elektrowni jądrowej, ale nie do końca wie - dlaczego? jakie były jej skutki? co się wtedy działo?
Agam Higginbotham w swojej książce na te wszystkie pytania odpowiada. "O północy w Czarnobylu" to szczegółowy reportaż napisany w przystępnym fabularyzowanym...
Po przeczytaniu "Blade Runnera" sporo sobie obiecałem po kolejnej książce Philipa K. Dick'a. Tym bardziej, że koncepcja świata, w którym II wojnę światową wygrywają Państwa Osi wydała się niezwykle ciekawa.
Dick nie skupia się na tym - jak się spodziewałem - jak funkcjonowałby świat w ujęciu globalnym, jakie byłyby relacje między państwami. Ukazuje to, jak mogliby...
Znów dobrze, a nawet bardzo dobrze, bawiłem się czytając przygody osobliwych dzieci. Była to moim zdaniem najlepsza z trzech - dotychczas przeze mnie przeczytanych - części cyklu. Akcja toczy się błyskawicznie, szybko się w niej odnajdujemy i nie tracimy zbyt wiele czasu na usilne przypominanie sobie, co wydarzyło się w poprzedniej książce.
Jednak, gdy zastanowiłem się,...
Po ponad dwóch latach od przeprowadzki do Warszawy wreszcie zrobiłem coś, aby lepiej poznać swoje (już nie takie) nowe miasto.
"Sekrety" znalazłem pod choinką. I sądzę, że na początek lepszego poznania stolicy to niezły wybór. Jerzy S. Majewski dał zbiór opowieści i ciekawostek, które moim zdaniem nie są powszechnie znane wszystkim. Jedne są ciekawsze, inne nudniejsze, a...