Opinie użytkownika
„Schronisko, które przestało istnieć” to niezły debiut Sławomira Gortycha. Da się odczuć fascynację autora górami i związanymi z nimi legendami. 🗻🏔
➕ Gortych niezwykle udanie i barwnie wprowadza czytelnika w świat karkonoskich ścieżek, szczytów i cudnych widoków. Interesujący jest także główny wątek kryminalny – budowany stopniowo oraz oparty o szereg sekretów i głęboko...
“Stokrotne dzięki. Podróż wdzięczności” to krótka książka zachęcająca do odkrywania mocy wdzięczności. Sama idea, jaka stoi za napisaniem tej historii przez A.J. Jacobsa jest bardzo ciekawa i inspirująca.
Nie mogłem jednak oprzeć się wrażeniu, że zdecydowanie lepiej tekst ten wypadłby jako felieton albo wykład, dlatego – zamiast sięgać po książkę – zachęcam Cię do...
“Bastion” to kapitalna powieść, stworzona z niesamowitym rozmachem.
Po ogólnoświatowej zagładzie spowodowanej wirusem supergrypy, garstka cudem ocalonych próbuje się na nowo zjednoczyć i odbudować znany sobie wcześniej porządek świata. Dzielą się na dwa obozy: Dobra i Zła, którym przyjdzie stoczyć odwieczną batalię, nierozstrzygniętą nawet przez zbierającą śmiercionośne...
“Złodziejka książek” to powieść, która mało kogo pozostawi obojętnym. Chwilami bawi, a momentami wzrusza niemal do łez.
Historia 9-letniej Liesel Meminger, która musi zmierzyć się nie tylko z arcytrudną sytuacją rodzinną, ale i grozą wojny, wzbudza mocne zaciekawienie i chęć poznania dalszych losów dziewczynki.
Całość historii zmusza do zastanowienia, a ponadto okraszona...
“Kluczowy świadek” to dobry, solidny kryminał. Na plus zdecydowanie to, że autor zastosował narrację liniową, bez przeskoków w czasie i innych tanich trików, które miałyby odwracać uwagę.
W dodatku sporą sympatię budzi główny bohater, komisarz William Wisting – zwykły, normalny facet będący skrupulatnym i rzetelnym policjantem, co jest miłą odmianą dla najczęściej...
Żołnierze Wyklęci. Sześciu z tysięcy” to książka Przemysława Słowińskiego o sześciu spośród tysięcy żołnierzy, którzy po zakończeniu II Wojny Światowej nie złożyli broni, by walczyć o pełną niepodległość Polski.
Słowiński skupił się na opisaniu historii Uskoka, Zapory, Nila, Ognia, Witolda i Szendzielarza, a na ich tle ukazał dramatyczne losy tysięcy im podobnych, którzy...
“Na wschód od Edenu” to powieść napisana ze sporym rozmachem, ale – niestety – będąca dla mnie równie sporym rozczarowaniem. Losy rodzin Trasków i Hamiltonów w dolinie Salinas, choć niewątpliwie burzliwe, to zupełnie mnie nie poruszały.
Fabuła jest mocno rozwleczona, a wiele zdarzeń i postaci wydaje się znajdować w tej powieści zupełnie zbędnie. Mało tego, niektóre wątki...
“Maradona. Ręka Boga” to jedna z najlepszych biografii sportowych, jakie czytałem. Jimmy Burns w poszukiwaniu prawdy odarł Diego Maradonę z boskości, jaką przypisywały mu miliony fanów piłki nożnej i sam Diego.
Autor przedstawił obraz człowieka zagubionego, który osiągnąwszy szczyt, błyskawicznie stoczył się z niego na samo dno. To historia o człowieku, który wyrwał się...
"Monachium" to książka, która miała być wciągającym thrillerem szpiegowskim, a jest właściwie jedynie fabularyzowaną powieścią opartą o prawdziwe wydarzenia z Monachium z 1938 roku.
Robert Harris przyznaje się do fascynacji tematem układu monachijskiego, czego efektem jest właśnie ta pozycja. I choć jest ona napisana niezwykle barwnie i obfituje w rozmaite historyczne...
"Piąta ofiara" to mocny i mroczny kryminał, który wciąga właściwie od pierwszej strony.
Wydawałoby się, że nie ma mu nic do zarzucenia. Świetna fabuła, interesujące opisy, bardzo ciekawie wykreowane postaci głównych bohaterów. Intryga rozbudowana i dopracowana.
Aż nagle przychodzi koniec, który burzy wszystko. Bo urwanie książki w kulminacyjnym momencie i pozostawienie...
"Ręka mistrza" to niewątpliwie mocna i dobra powieść z elementami horroru.
Jej głównym atutem są niezwykle barwni główni bohaterowie, których King wykreował wręcz po mistrzowsku. Edgar Freemantle, jednoręki malarz, którym stał się nieco z przypadku, a właściwie z wypadku.
Ale największą moją sympatię wzbudził Wireman, którego celne powiedzonka raz po raz sobie zapisywałem...
"I boję się snów" Wandy Półtawskiej to intymna, bolesna historia pobytu autorki w niemieckim obozie koncentracyjnym w Ravensbrück.
Szczera relacja codziennie przeżywanego na nowo dramatu, a przy tym piękna opowieść o potędze i niezłomności ludzkiego ducha.
Polecam bardzo mocno.
Bo jak głosi tablica upamiętniająca więźniarki z Ravensbrück: "Jeżeli echo ich głosów...
"W głębi lasu" to dobry, intrygujący thriller wypełniony wieloma zagadkami, które początkowo trudno rozwikłać.
Harlan Coben stworzył ciekawe i dające się lubić postacie, które kryją swoje drobne sekrety, nie spodziewając się, że przeszłość powróci i ścieżki bohaterów skrzyżują się ponownie.
Choć podstawą fabuły są wydarzenia sprzed 20 lat i ich wpływ na teraźniejszość, to...
Czytając pewien artykuł o pisaniu, trafiłem na wzmiankę o książce Stephena Kinga pod wdzięcznym tytułem: "Jak pisać. Pamiętnik rzemieślnika". Pomyślałem - ok, kto jak kto, ale King może mieć co nieco do powiedzenia o pisaniu. Więc, może by tak przeczytać i dowiedzieć się czegoś ciekawego, odkrywczego czy inspirującego? Niezła motywacja, nie? I tak zacząłem czytać kilka...
więcej Pokaż mimo to"Zabić drozda" to jedna z najbardziej znanych książek światowej literatury. Znaleźć ją można niemal na każdej liście z gatunku "100 książek, które musisz przeczytać". Harper Lee otrzymała za nią nagrodę Pulitzera. Napisano o tej powieści tysiące stron recenzji, opisów i wrażeń. Na jej podstawie zrealizowano film, który otrzymał trzy Oskary. Czy potrzebna jest dodatkowa...
więcej Pokaż mimo toOch, jak ja czekałem na ten powrót. Choć w międzyczasie czytałem inne książki Cobena, także bardzo interesujące i ciekawe, to jednak nie wypełniły one poczucia głodu. Czekałem, by znów zanurzyć się w świat widziany oczyma Myrona Bolitara, głównego bohatera powieści "W domu". Nie miałem nawet świadomości, że aż tak bardzo brakowało mi tego bohatera. Aż do chwili, gdy...
więcej Pokaż mimo toMoże gdybyśmy mieli w sobie więcej z dzieci, to wszystko wyglądałoby inaczej? Lepiej? Bo nawet w świecie pełnym okrucieństw wojny, bestialstwa i chorobliwego okrucieństwa, to właśnie dzieci pokazują, co to znaczy być człowiekiem. Być człowiekiem tam, gdzie człowieczeństwo ustąpiło miejsca bezduszności i totalnemu zdziczeniu. Bo wśród setek, tysięcy dorosłych, to właśnie...
więcej Pokaż mimo to“Odporny” to moje pierwsze spotkanie z Michaelem Palmerem, amerykańskim pisarzem, specjalizującym się w thrillerach medycznych. Po przeczytaniu wielu pozytywnych opinii o tym autorze, pomyślałem, że warto sięgnąć po którąś z jego książek. Zwłaszcza, że jestem fanem twórczości innego specjalisty tego gatunku – Robina Cooka. Ze sporymi oczekiwaniami chwyciłem więc czytnik w...
więcej Pokaż mimo to
Cykl przygód kryminalistyka-tetraplegika Lincolna Rhyme’a to najlepsza seria książkowa jaką do tej pory czytałem. Czy zatem mogłem sobie odmówić sięgnięcia po najnowszy, dwunasty już tom? Oczywiście, że nie. “Pocałunek stali” to jedna z tych kilku tegorocznych premier, na które czekałem najbardziej. Warto było czekać? Na Lincolna zawsze warto czekać 🙂
Historia jak to...
Wydarzenia ostatnich tygodni, które odbiły się szerokim echem w polityce i mediach, nakłoniły mnie, by zdecydowanie wcześniej sięgnąć po “Przedsiębiorstwo holokaust” – książkę, do której przymierzałem się od dawna. Choć chciałem zapoznać się z jej treścią już lata temu, to wciąż jakoś nie miałem okazji. Jednak to, co zdarzyło się w relacjach polsko-żydowskich w ostatnich...
więcej Pokaż mimo to