Opinie użytkownika
Raz na dziesięć lat, sześcioro medejów o wybitnych zdolnościach magicznych zostaje wybranych do studiowania tajemnej wiedzy Towarzystwa Aleksandryjskiego. Przez dwanaście miesięcy łączą swoje siły i umiejętności w badaniach nad fizyką, czasem, życiem i myślą, by finalnie wyeliminować najsłabsze ogniwo. Pozostaje pytanie, komu uda się przetrwać?
Należę do tych osób, które...
Pospolite życie Avery Grambs, ponadprzeciętnej uczennicy szkoły średniej, w jednej chwili zostaje wywrócone do góry nogami za sprawą tajemniczego spadku. By stać się miliarderką, dziewczyna musi zamieszkać w pełnym sekretów i niebezpieczeństw Hawthorne House. Avery za wszelką cenę stara się udowodnić, że nie jest oszustką, za którą uważa ją czterech błyskotliwych wnuków jej...
więcej Pokaż mimo toPo Księgę Czarownic sięgnęłam za sprawą serialu, który przypadkowo stanął na mojej drodze. Zafascynowana ekranową produkcją i wyznając hołd zasadzie „najpierw książka, później serial”, niemal od razu zaopatrzyłam się w całą trylogię. I choć zastanawiałam się, czy nie była to zbyt pochopna myśl, to po zobaczeniu tych zapierających dech okładek – niczego nie...
więcej Pokaż mimo to
Czy po lekturze tomu drugiego od razu sięgnęłam po tom trzeci? A jak. Mówię to ja, która dobre półtorej roku wzbraniała się przed Nieustanną Ucieczką. Jeśli odczuwacie podobne obawy, porzućcie je. Szkoda odmawiać sobie tak świetnej lektury.
Nad Benem i Amelią krążą ciemne chmury. Pogoń nie ustaje, a zimno i brak zapasów wyciskają im ciepłe powietrze z płuc. Przyjaciele...
Drugi tom przygód Beniamina Ashwooda spędził sporo czasu na mojej półce, nim doczekał się aż przeczytania. Choć pierwsza część bardzo mi się podobała, to miała elementy, które niekoniecznie mnie przekonywały. Postawiłam tym książkom wysokie wymagania i po prostu bałam się po nie sięgać. Warto było czekać, bo kolejne lektury nie zawodzą.
Po bitwie pod Arratem, Ben i Amelia...
„Miasto w Chmurach” autorstwa Anthonego Doerra, to książka, po którą bałam się sięgnąć. Dostałam ją w prezencie urodzinowym, a te często bywają nietrafione. Mało tego, nigdy nie słyszałam ani o autorze, ani o powieści, więc początkowo zaczęłam ją czytać z mocną rezerwą. Nie będę też ukrywać, że pierwsze rozdziały mnie nie porwały i kolejne kartki obracałam z przerażającą...
więcej Pokaż mimo to
„Jest rok 1926. Szanghaj nuci melodię zepsucia.”
Gwałtowne Pasje Chloe Gong, to debiut autorki i jednocześnie retelling słynnej historii Romea i Julii. Jako fanka Dworów Sary J. Maas, czyli nowej odsłonie Pięknej i Bestii oraz wielbicielka Córki Lasu, czyli przepięknej interpretacji Baśni o Siedmiu Łabędziach, nie mogłam sobie tej pozycji odpuścić.
Juliette Cai i Roma...
Drugi tom serii Z Krwi i Popiołu autorstwa Jennifer L. Armentrout, tak jak swoja poprzedniczka, pochłonął mnie całkowicie. Gdybym mogła żywić się emocjami, jakie wywołują we mnie czytane książki, po lekturze Królestwa Ciała i Ognia wciąż byłabym jednocześnie syta i głodna. Syta z powodu ogromu wrażeń, które powieść mi dostarczyła i głodna ciągu dalszego.
Po opuszczeniu...
Krew i Popiół to książka, której wydania nie mogłam doczekać się do tego stopnia, że pierwsze spotkanie odbyłam z oryginałem niespełna dwa lata temu. W tym czasie przeczytałam mnóstwo cudownych historii, również w moim życiu osobistym zaszło wiele zmian i byłam ciekawa czy teraz losy Poppy i Hawke’a nie pozwolą mi myśleć o niczym innym, czy jednak zmieniły się moje...
więcej Pokaż mimo toKrólestwo Nadziei to drugi tom cyklu Królowe Kharu Doroty Pasek, który ponownie od pierwszych stron wciągnął mnie w swój magiczny świat. Po lekturze tego tomu śmiało mogę powiedzieć, że Alabastrowe Panny ze swoimi malowniczymi krajobrazami, niemal sielskim trybem życia i barwnymi opisami uczuć i relacji, to był zaledwie wstęp, bardzo dobry wstęp, do bogatej, wielowarstwowej...
więcej Pokaż mimo toAlabastrowe Panny Doroty Pasek, to książka, którą żarliwie polecano i mi od dawna, a ja z nieznanych mi powodów nie mogłam się za nią zabrać. Nie żałuję, że tak długo ją odkładałam, żałuję jedynie, że to spotkanie mam już za sobą. Pisząc tę opinię jestem już po lekturze drugiego tomu i choć na mojej półce czeka trzeci, ponownie nie potrafię po niego sięgnąć. Tym razem...
więcej Pokaż mimo to
Legendy Ahn, to już trzeci tom Kronik Mroku, czyli serii, którą pokochałam od pierwszych stron. Lektura każdej części sprawia mi ogromną przyjemność, przynosi wiele wrażeń i dobrego humoru. Niemniej jednak Legendy Ahn uważam za najsłabszą, jak dotąd, odsłonę losów młodego wojownika Rezkina.
Po Królewskim Turnieju, którego wydarzenia opisywały karty Królestwa Obłędu, Rezkin...
Siedmiu mężów Evelyn Hugo, to niezwykle barwna i absorbująca biografia aktorki, która nigdy nie istniała. Książka opowiada historię tytułowej bohaterki oraz jej wszystkich małżeństw, dzięki którym dostaje się na szczyt. Droga do sławy, do której Evelyn Hugo tak uparcie dąży, okupiona jest ciężką pracą i cierpieniem. Kobieta bezpowrotnie traci szansę życie, którego pieniądz...
więcej Pokaż mimo to
Syn Cieni to drugi tom zjawiskowej serii Siedmiorzecze autorstwa Juliet Miller. Powieść opowiada o losach Liadan, córki Sorchy i Rudego, która stanie przed trudnym zadaniem ratowania swojej swojego ludu, leśnego świata, ale przede wszystkim rodziny.
Nie jest tajemnicą, że Córka Lasu wywołała na mnie ogromne wrażenie, przewartościowała moje poglądy o współczesnej...
Po raz kolejny Rudnicki trafia w sam środek politycznego świata, pełnego intryg i wojennych planów. Z Enklaw wypełzają stworzenia, które nawet demonom jawią się jak koszmar, a Rosjanie planują odwet, w którym główną rolę odegrać ma alchemia. Czy Rudnicki i Samarin znów staną po tej samej stronie barykady?
Już podczas lektury „Adepta”, czyli tomu pierwszego cyklu Materia...
Rand, Matt i Perrin, to trójka nastoletnich chłopców zamieszkujących Pole Emonda, zapomnianą przez wszystkich wioskę gdzieś na końcu świata. Ich życie zostaje wywrócone do góry nogami, gdy w te strony dociera dwójka wędrowców – Aes Sedai i jej strażnik. Kobieta włada Jedyną Mocą i gdy wioskę atakują krwiożercze trolloki, których celem są niczego nieświadomi chłopcy, tylko...
więcej Pokaż mimo toFalcio, Kest i Brasti, niegdyś Wielkie Płaszcze, dziś wyrzutki społeczeństwa. Zatrudnieni przez Lorda Karawan, jako jego osobista straż, zna skutek jednej z wielu niefortunnych sytuacji zostają fałszywie oskarżeni o śmierć swego chlebodawcy. Mało tego, na ich oczach zawiązuje się spisek koronacyjny i rozwija się sieć intryg, która może doprowadzić do zguby trójki...
więcej Pokaż mimo to
Atlantę nawiedza siedem plag, Kate ma okazję poznać swoją ciotkę i to nie od tej najlepszej strony, a Curranowi i Gromadzie grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czyli mówiąc w skrócie, panna Daniels po raz kolejny staje przed wyzwaniem ratowania swoich bliskich i świata.
Co mnie nieustannie w tej serii urzeka, to zło, przed jakim główna bohaterka jest stawiana. W każdym...
W celu zaliczenia jednego z przedmiotów na studiach, Eli podejmuje temat badania natury PonadPrzeciętnych. Towarzyszy mu w tym poznany na uczelni przyjaciel, Vic. Dwaj młodzi mężczyźni odkrywają mroczne tajemnice, zyskują nadprzyrodzone moce i próbują ratować świat. Pytanie tylko, czy nie powinni go ratować przed sobą samymi.
Nie wiem czego spodziewałam się po książce...
Finałowy tom Kronik Nibynocy Jaya Kristoffa już od pierwszych stron wrzuca czytelnika w mroczny świat Bożogrobia. Ścigana przez Ostrza Czerwonego Kościoła oraz żołnierzy Luminatii Mia z zaledwie garstką wiernych druhów wyrusza w niebezpieczną podróż w poszukiwaniu rozwiązania zagadki zarówno własnych losów jak i nibynocy. Arcymrok nachodzi, a wraz z nim, największy wróg...
więcej Pokaż mimo to