Opinie użytkownika
Po drugim, niesamowitym tomie trylogii o Samie Porterze przyszedł czas na jej finał. Dajcie mi jeszcze z dziesięć takich powieści! To była doprawdy emocjonująca przygoda pełna niedowierzania, trzymania w śmiertelnym napięciu i niekończącym się podziwie w stronę autora. Co parę stron Barker odkrywał nowe karty, które były coraz bardziej pokręcone i po których ciężko było się...
więcej Pokaż mimo to
“W realnym życiu tylko ty możesz ocalić samego siebie.”
Jeśli miałabym wyróżnić trzy podstawowe kategorie kryminałów, to wyglądałoby to mniej więcej tak:
Kryminały nudne, przegadane, którym brakowało tak dużo, że nawet ciężko nazwać je kryminałem. To ten typ, który czytałam do końca wyłącznie przez ciekawość lub zwyczajnie odkładałam, nie chcąc się z nimi męczyć.
Drugi typ...
“Nie jest odwagą chełpliwość ni miażdżenie słabszego. Odwagą jest codzienne mierzenie się z życiem i odpowiadanie na jego przeciwności z cierpliwością ludzi nieznających przemocy oręża, odwagą jest przyjęcie wyzwania gigantów, kiedy jest się bezbronnym pionkiem.”
Nie ja jedyna w świecie czytelników uwielbiam mitologię. Grecka oraz nordycka należą do najbardziej mi znanych,...
"Jeśli nie mogę ufać ludziom, wolę trzymać się od nich z daleka i być szczęśliwa."
Louisa May Alcott to jedna z pisarek, której książki mają w sobie prosty i piękny rodzaj spokoju, przyzwoitości i delikatności. "Róża w rozkwicie" to już szósta powieść autorki, którą miałam przyjemność przeczytać i choć tym razem nie byłam nią w stu procentach usatysfakcjonowana to nadal...
"Decyzje, wybory. To one nami kierują, to one leżą u podstaw naszych najskrytszych pragnień, ale też obaw i lęków."
"Stigmata" Beatrix Gurian wiele lat czekała na mojej półce na swoją kolej. Tajemnicza, przyciągająca oko okładka oraz mroczne ilustracje zdobiące jej wnętrze mocno działały na moją wyobraźnię. Czy sama opowieść też wywołała we mnie takie duże emocje?
Pomysł...
Książka "Imagines" znalazła się na mojej półce dosłownie przez przypadek. Widziałam sporo fajnych opinii, stwierdziłam, że okładka jest intrygująca i oto ona, wygrana w konkursie książka - istna niewiadoma. No i niestety drobny niewypał. Nigdy nie byłam fanką fanfików i wattpada a Annę Todd znałam jedynie z cyklu "Złe książki" na YouTube autorstwa Pawła Opydo. Po tych...
więcej Pokaż mimo to
“Czasami nie chcemy, by nas od razu znaleziono. Kiedy się wycofujemy, to dlatego, że wolimy, by nas znaleziono na naszych warunkach.”
“12 dni świąt Dasha i Lily” Rachel Cohn oraz Davida Levithana to kontynuacja “Księgi wyzwań Dasha i Lily”, bezsprzecznie mojej ulubionej książki z motywem świątecznym. Znów spotykamy się z tytułowymi bohaterami, by śledzić ich poddany wielu...
"Serce ze szkła" Kathrin Lange to jedna z tych nieszczęsnych książek, która patrzyła na mnie tęsknie odkąd kupiłam ją dobre 2 lata temu. Sięgając po nią spodziewałam się przyjemnej i tajemniczej młodzieżówki, niestety otrzymałam bardzo słabą opowieść, której nawet nie dałam rady wymęczyć do samego końca. Ale przeczytanie już połowy tej powieści było dla mnie...
więcej Pokaż mimo to
"Drapieżną grę", którą czytałam jeszcze pod poprzednim tytułem, kupiłam niedługo po zakończeniu serii "Kwiatu paproci", którą darzę ogromną sympatią. "Pustułka" stała na półce ze dwa lata, by w końcu zobaczyć światło dzienne. I niestety ten utwór K.B. Miszczuk nie zachwycił mnie, lecz mocno zawiódł.
Ale zacznę od pozytywów. Książka jest napisana bardzo lekkim językiem,...
"Próby ożywienia przeszłości powodują tylko jej deformację, rzeczy ukazują się w fałszywej perspektywie."
Po "Morderstwo w Boże Narodzenie" Agathy Christie sięgnęłam w czasie świątecznym, kiedy zaszycie się przy choince z dobrą książką i gorącą herbatą jest zawsze najlepszym pomysłem na wieczór. Było to moje drugie spotkanie z twórczością autorki i na pewno nie ostatnie....
"Gdy osobę, która kłamie, postawi się w obliczu prawdy, zwykle się przyznaje, często przez czyste zaskoczenie."
"Morderstwo w Orient Expressie" było moim pierwszym spotkaniem z nieśmiertelną twórczością Agathy Christie. O autorce słyszał prawie każdy, uznaje się ją za wzór do naśladowania w świecie powieści kryminalnych. Co prawda przez niedopatrzenie przed przeczytaniem...
"[...] budowanie charakteru nie polega na wymyślaniu się na nowo, a dokładaniu do tego, co już masz. Do tych elementów, które są trwałe i mocne. Do tego, co kochasz."
"Dash i Lily. Czy to się uda?" - zadawałam sobie to tytułowe pytanie w odniesieniu do tej książki, bowiem kocham dwa poprzednie tomy i drżałam ze strachu, że ten może okazać się zbędny, stworzony na siłę....
"Źródłem największego zła, drogi chłopcze, zawsze był i będzie człowiek."
Ah, jakże trudno znieść rozstanie z ukochanymi bohaterami tej trylogii! "Płacz" tylko zaostrzył mój apetyt na więcej tak ciepłych, błyskotliwych i nietypowych powieści jakie tworzy nasza Marta Kisiel. Mimo iż "Nomen omen" na zawsze pozostanie moim nr. 1, to ta powieść także była wspaniałą przygodą...
Książkę "Vortex. Dzień, w którym rozpadł się świat" Anny Benning przeczytałam zaintrygowana zapowiedzią oryginalnego wątku si-fi. Poza tym dawno nie czytałam powieści dystopijnych, które bardzo sobie cenię. Jednak niestety nie mogę ukryć, że zawiodłam się na tej historii. Dobrze się ją czytało, bo była naprawdę lekka, jednak miałam wrażenie, że aż za lekka. Autorka nie...
więcej Pokaż mimo toBardzo lubię książki, których akcja rozgrywa się w elitarnych szkołach lub akademiach, gdzie mają miejsce intrygi, zbrodnie i gdzie przewijają się tajemnice i mroczne sekrety. Dlatego też “S.T.A.G.S” M.A. Bennett od premiery kusiło mnie swoim opisem i tajemniczą treścią. Jednak po lekturze mogę stwierdzić, że absolutnie szkoda na nią czasu. Nie jest to żaden thriller ani...
więcej Pokaż mimo to
“Przeszłości nie da się zmienić, ale przyszłość wygląda całkiem nieźle. Jest pełna nieskończonych możliwości.”
“Głos bogów” to ostatni tom trylogii “Era pięciorga” napisanej przez Trudi Canavan. Ależ to była przygoda! Czytałam tę książkę pełna fascynacji co do dalszych losów pokochanych przeze mnie postaci i oczekiwania co tym razem zgotowała dla nich autorka. Tajemnice...
“[...] życie jest wtedy dobre, gdy nie może się stać tematem porywającej opowieści. Nauczyłem się to doceniać.”
“Ostatnia z dzikich” to drugi tom trylogii “Era pięciorga” Trudi Canavan. Jest to kontynuacja historii Aurayi, jednej z Białych. Uwielbiam twórczość autorki, nie ukrywam, że jej książki są jednymi z moich ulubionych wśród fantastyki. Ta powieść również zrobiła na...
“Ty naprawdę nie rozumiesz, prawda? - rzekła. - Ja wcale nie chcę wszystkiego, czego pragnę. Nikt tego nie chce. Nie tak naprawdę. Co to za zabawa dostawać wszystko, o czym się marzy, tak po prostu? Wtedy to nic nie znaczy. Zupełnie nic.”
Miałam może jedenaście czy dwanaście lat, gdy pierwszy raz obejrzałam film “Koralina”. Pamiętam jak dziś emocje, które towarzyszyły mi...
“Kiedy ktoś zabiera ci ostatnią dobrą rzecz w twoim życiu, to nie może pozostać bez odpowiedzi.”
Mieliście kiedyś tak, że przy pierwszej lekturze książki nie zrobiła ona na Was wielkiego wrażenia, a za drugim podejściem stwierdziliście, że jest wręcz genialna? "Ostrze zdrajcy" to dla mnie jedna z takich powieści. Gdy czytałam ją za pierwszym razem wydawała mi się fajna,...
“Pragnąłem napełnić się całą tą ciszą i tajemniczym, wibrującym pięknem, wchłonąć obcą, słoną woń delikatnie przycupniętą na wietrze, wsłuchać się w najlżejsze nawet pomruki. Czułem, jak delikatnieje każdy z moich zmysłów, miałem też świadomość, iż to niezwykłe miejsce odciska głębokie ślady w moim umyśle i wyobraźni.”
Sięgnęłam po książkę “Kobieta w czerni. Rączka” Susan...