Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji
- Kategoria:
- muzyka
- Wydawnictwo:
- Wydawnictwo Naukowe PWN
- Data wydania:
- 2023-09-16
- Data 1. wyd. pol.:
- 2023-09-16
- Liczba stron:
- 944
- Czas czytania
- 15 godz. 44 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788301230791
Jak sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje przemysł muzyczny?
Czy maszyny zastąpią twórców i artystów?
Jak osiągnąć sukces jako twórca, artysta, menedżer i wydawca?
Czego słuchamy i jak zmieniliśmy się jako słuchacze w ostatnich latach?
Jak działają algorytmy i playlisty w serwisach streamingowych?
Dlaczego Elon Musk może być ważny dla słuchaczy muzyki?
Jak będą wyglądały wirtualne koncerty?
Jakie są nowe podmioty na rynku muzycznym w dobie cyfryzacji?
Odpowiedzi na te i inne pytania możesz znaleźć w pierwszej w Polsce muzycznej biblii dla początkujących i zaawansowanych. Tak kompleksowej publikacji dotyczącej rynku muzycznego jeszcze nie było!
Ta wyjątkowa książka została napisana z myślą o pasjonatach muzyki przez pasjonata muzyki. Autorem jest Stanisław Trzciński, doktor nauk o kulturze i badacz Uniwersytetu SWPS, który współtworzy polski przemysł muzyczny od 30 lat.
To kompleksowy, praktyczny podręcznik opisujący zasady działania współczesnego rynku muzycznego w erze sztucznej inteligencji. Publikacja zawiera najnowsze, przeprowadzone przez autora na szeroką skalę, badania polskich konsumentów muzyki i wywiady z najważniejszymi ludźmi polskiego przemysłu muzycznego oraz rozważania o kulturze i emocjach w muzyce.
Autor, który jest kulturoznawcą i ekonomistą, sięga także do wiedzy z zakresu socjologii, antropologii, muzykologii i psychologii. Z jednej strony pisze o funkcjach emocji i mózgu, a także opisuje sposoby słuchania muzyki i uczestnictwa w koncertach, a z drugiej – zagłębia się w zagadnienia dotyczące wykorzystania muzyki w komunikacji marketingowej. Autora interesuje marketing muzyczny w reklamach i przestrzeni publicznej.
W książce opisane są zasady działania algorytmów oraz playlist muzycznych tworzonych w serwisach streamingowych, takich jak Spotify, a także na platformach takich jak TikTok i YouTube. Czytelnik znajdzie także rozważania futurologiczne z zakresu wizualnego słuchania muzyki i wykorzystania VR czy AI.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowania współczesnego, światowego rynku muzycznego. Autor przedstawia dane dotyczące rynków w USA, Azji i Europie ze szczególnym uwzględnieniem Polski. Ważnym elementem w książce jest pokazanie sektora muzycznego jako ważnego składnika gospodarki kreatywnej. Czytelnik dowie się wiele szczegółów dotyczących składowych, struktury i zasad funkcjonowania współczesnego przemysłu muzycznego w branży fonograficznej, publishingowej czy na rynku koncertowym. Autor opisuje też najważniejsze aspekty prawne dotyczące licencjonowania muzyki czy wspomagania się sztuczną inteligencją i te, dotyczące dynamicznie zmieniającego się rynku pracy artystów.
To obowiązkowa lektura dla pasjonatów muzyki, twórców, artystów, debiutantów, menedżerów i pracowników przemysłu muzycznego, naukowców i badaczy, dziennikarzy, przedsiębiorców, specjalistów na rynku reklamy, marketingu i handlu. To pierwszy w Europie Centralnej podręcznik akademicki o rynku muzycznym dla studentów wydziałów humanistycznych: kulturoznawstwo, socjologia, antropologia, ekonomia, muzykologia, psychologia.
Czytelnicy znajdą też w ramach publikacji kody QR, które umożliwią zapoznanie się z wybranymi badaniami i odsłuch muzyki dobranej przez autora książki. Tym samym otrzymujemy kolejną część vol. 12 – niewydawanej od 11 lat – kultowej serii kompilacji muzycznych Stanisława Trzcińskiego „Pozytywne Wibracje” (ponad 300 utworów i ponad 24 godziny muzyki),a także specjalną playlistę z utworami towarzyszącymi lekturze poszczególnych rozdziałów „Zarażonych dźwiękiem”.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 79
- 9
- 2
- 2
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
- 1
Cytaty
Bądź pierwszy
Dodaj cytat z książki Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji
Dodaj cytat
OPINIE i DYSKUSJE
Mimo że jest to książka naukowa, wszystkie dane i informacje przedstawione są w atrakcyjny i przystępny sposób (nawet wszechobecne w tego rodzaju publikacjach statystyki). Myślę, że dla osób zainteresowanych muzyką to ważna i pożyteczna pozycja. Dla studentów i badaczy - tym bardziej. Wiedza i doświadczenie zawodowe autora imponujące.
Mimo że jest to książka naukowa, wszystkie dane i informacje przedstawione są w atrakcyjny i przystępny sposób (nawet wszechobecne w tego rodzaju publikacjach statystyki). Myślę, że dla osób zainteresowanych muzyką to ważna i pożyteczna pozycja. Dla studentów i badaczy - tym bardziej. Wiedza i doświadczenie zawodowe autora imponujące.
Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo toKoncertowo zepsuty materiał na książkowy hit.
Zdecydowanie zabrakło kogoś kto przeredagował by książkę w atrakcyjny sposób, około 1/5 tekstu jest spokojnie do wyrzucenia, bo są to powtórzenia, wyliczanki, szczególnie ciężki jest początek, gdzie np. 5 razy dowiadujemy się że jeżeli interesuje nas AI to przeszkoczmy od razu do rozdzialu 7 - i takich powtórzeń jest mnóstwo; do tego dochodzi maniera (chyba wprost z pracy doktorskiej) wstępów do każdego rodziału w któych autor informuje o czym za chwilę będziemy czytali i analogicznie podsumowań, ogólnie część "doktorska" dotycząca badania statystycznego, metodologi itp. jest najnudniejsza i zbyt rozbudowana, pomimo tego książka jest jak najbardziej godna polecenia, za względu na całą resztę, szczególnie wywiady ze słuchaczami, z ludżmi z bizesu muzycznego, ciekawostki, dygresje itp.
Treść nie zawodzi, niestety forma pozostawia sporo do życzenia i odrzuci sporo zainteresowanych
Koncertowo zepsuty materiał na książkowy hit.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toZdecydowanie zabrakło kogoś kto przeredagował by książkę w atrakcyjny sposób, około 1/5 tekstu jest spokojnie do wyrzucenia, bo są to powtórzenia, wyliczanki, szczególnie ciężki jest początek, gdzie np. 5 razy dowiadujemy się że jeżeli interesuje nas AI to przeszkoczmy od razu do rozdzialu 7 - i takich powtórzeń jest mnóstwo;...
Temat szalenie ciekawy, ale solidnie przegadany, wręcz tchnie Tyrmandowską wierszówką, dzięki nadmiarowi której autor "Złego" miał więcej płacone za tekst. Jednym słowem: absolutnie za długa.
Sporo interesujących wątków, ale również trochę błędów (płyty gramofonowe były początkowo SZELAKOWE, a nie winylowe, J. Haydn większość swojego życia chodził w liberii, był służącym, a nie wolnym kompozytorem). A ilu kwestii nie wyłapałam, bo się nie znam i zaufałam autorowi?
Ogromną większość książki zajmują wyniki badań Autora, które przeprowadził w ramach swojego doktoratu.
Książka do 7. rozdziału włącznie czegoś mnie nauczyła, zrozumiałam wiele procesów, dały mi spojrzenie na branżę muzyczną. Reszta książki - wyniki badań - dla mnie niekonieczna w tak olbrzymiej dawce.
Ale jako praca naukowo-badawcza jest świetna. I mimo wszystko warto po nią sięgnąć.
Temat szalenie ciekawy, ale solidnie przegadany, wręcz tchnie Tyrmandowską wierszówką, dzięki nadmiarowi której autor "Złego" miał więcej płacone za tekst. Jednym słowem: absolutnie za długa.
więcejOznaczone jako spoiler Pokaż mimo toSporo interesujących wątków, ale również trochę błędów (płyty gramofonowe były początkowo SZELAKOWE, a nie winylowe, J. Haydn większość swojego życia chodził w liberii, był służącym,...