Królestwo z tego świata

Okładka książki Królestwo z tego świata
Alejo Carpentier Wydawnictwo: Państwowy Instytut Wydawniczy Seria: Proza Światowa literatura piękna
152 str. 2 godz. 32 min.
Kategoria:
literatura piękna
Seria:
Proza Światowa
Tytuł oryginału:
El reino de este mundo
Wydawnictwo:
Państwowy Instytut Wydawniczy
Data wydania:
2018-04-20
Data 1. wyd. pol.:
1968-01-01
Liczba stron:
152
Czas czytania
2 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788306034608
Tłumacz:
Kalina Wojciechowska
Tagi:
literatura iberoamerykańska literatura kubańska Haiti
Dodaj do pakietu
Dodaj do pakietu

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Poczekaj, szukamy dla Ciebie najlepszych ofert

Pozostałe księgarnie

Informacja

Reklama
Reklama

Książki autora

Podobne książki

Reklama

Oceny

Średnia ocen
6,9 / 10
243 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
0
0

Na półkach:

Książka może wydać się obca, gdyż opowiada o historii Haiti, występują w niej bohaterowie o trudnych do wysłowienia nazwiskach, np. w języku francuskim. Niekwestionowanym walorem powieści jest forma, która poniekąd manifestuje postulaty realizmu magicznego w myśl autorskiej koncepcji Carpentiera. Na styl powieści składa się dbałość o szczegół, językowy kunszt opisu i umiejętność zawiązania splotu zgoła niepozornych wydarzeń w rodzaj uniwersalnej opowieści o człowieku. Książka skłania do poszerzenia swoich horyzontów i zapoznania się bez uprzedzeń z innymi kulturami, w których występuje np. szamanizmem, religia wudu. Ponadto w tle jawi się obraz kolonializmu, ujęty z różnych punktów widzenia.

Książka może wydać się obca, gdyż opowiada o historii Haiti, występują w niej bohaterowie o trudnych do wysłowienia nazwiskach, np. w języku francuskim. Niekwestionowanym walorem powieści jest forma, która poniekąd manifestuje postulaty realizmu magicznego w myśl autorskiej koncepcji Carpentiera. Na styl powieści składa się dbałość o szczegół, językowy kunszt opisu i...

więcej Pokaż mimo to

0
avatar
523
140

Na półkach: ,

avatar
195
21

Na półkach:

Czytałam jako lekturę na studiach. Książka bardzo dobrze przedstawia realizm magiczny. Mimo to, że jest ciężka i trudna w odbiorze to uważam, że dla osób zainteresowanych gatunkiem warta przeczytania.

Czytałam jako lekturę na studiach. Książka bardzo dobrze przedstawia realizm magiczny. Mimo to, że jest ciężka i trudna w odbiorze to uważam, że dla osób zainteresowanych gatunkiem warta przeczytania.

Pokaż mimo to

1
Reklama
avatar
906
831

Na półkach:

Absolutna czołówka "realizmu magicznego", napisana gęstym, ociekającym tropikiem zmysłowym językiem. Czujemy się wręcz sami zanurzeni w tej niepokojącej rzeczywistości, nigdy przyjaznej nie tylko rdzennej ludności Haiti. Wspaniałe wątki poboczne, na czele z postacią Pauliny Bonaparte

Absolutna czołówka "realizmu magicznego", napisana gęstym, ociekającym tropikiem zmysłowym językiem. Czujemy się wręcz sami zanurzeni w tej niepokojącej rzeczywistości, nigdy przyjaznej nie tylko rdzennej ludności Haiti. Wspaniałe wątki poboczne, na czele z postacią Pauliny Bonaparte

Pokaż mimo to

4
avatar
26
12

Na półkach:

Choć nieco trudno się czytało, książka bardzo dobrze wprowadza w atmosferę magii, która ostatecznie nie jest przecież magią, a codziennością osób, których kompletnie nie rozumiemy...

Choć nieco trudno się czytało, książka bardzo dobrze wprowadza w atmosferę magii, która ostatecznie nie jest przecież magią, a codziennością osób, których kompletnie nie rozumiemy...

Pokaż mimo to

3
avatar
2057
363

Na półkach: ,

Alejo Carpentier, uważany za pekursora realizmu magicznego w literaturze iberoamerykańskiej. Dawno nie czytałam niczego w tym gatunku. Tym razem rzecz dzieje się na Haiti przełomu XVII i XVIII wieku. Prawdziwe wydarzenia przeplatają się z magicznymi. Styl jest barokowy, niezwykle obrazowy. Na przykładzie losów czarnoskórego niewolnika poznajemy kawałek historii Haiti. I zastanawiamy się nad kondycją ludzkiego życia. Piękna książka.

Alejo Carpentier, uważany za pekursora realizmu magicznego w literaturze iberoamerykańskiej. Dawno nie czytałam niczego w tym gatunku. Tym razem rzecz dzieje się na Haiti przełomu XVII i XVIII wieku. Prawdziwe wydarzenia przeplatają się z magicznymi. Styl jest barokowy, niezwykle obrazowy. Na przykładzie losów czarnoskórego niewolnika poznajemy kawałek historii Haiti. I...

więcej Pokaż mimo to

81
avatar
1718
648

Na półkach: , , , , ,

Pionierska powieść napisana w formule realizmu magicznego. Do tego jeszcze w Wenezueli, przez kubańskiego pisarza, syna Francuza i Rosjanki, a akcja rozgrywa się na terenie Haiti, dawnej francuskiej kolonii na wyspie Santo Domingo.
Fabuła obejmuje okres od panowania Burbonów przed Rewolucją Francuską i zniesieniem niewolnictwa, do okresu po obaleniu czarnoskórego króla Henri Christophe’a. Rozgrywa się na terenie obecnego Haiti, z małymi epizodami na terenie okrętów na Atlantyku, w Santiago da Cuba i w Rzymie.
Chociaż w książce występuje postacie autentyczne – jak wspomniany Henri Christophe, Paulina Bonaparte czy tez je pierwszy mąż generał Leclerc, karaibski świat widzimy przede wszystkim oczyma Ti Noela, niewolnika, który powrócił na wyspę z Kuby.
Niewątpliwie jest to zatem powieść historyczna, ale nie w tradycyjnym stylu. Autor nie koncentruje się na bojownikach, władcach, dowódcach i bitwach, a na życiu czarnoskórej wspólnoty przed i po zniesieniu niewolnictwa. Nie jest to także marksistowska wizja walki klas. Alejo Carpentier pokazuje nam świat „kolorowych” przede wszystkim z punktu widzenia ich pomieszanych, wierzeń, przekonań, tradycji, marzeń i wizji. Jedną z nich jest powszechne przekonanie, że jeden z pierwszych buntowników – Mackandal (a później nie tylko on) posiada likantropiczną moc i może przemienić się w wilka, ale także ptaka, owada i każde inne stworzenie. Tak też „widziano” i odbierano jego działania i w środowisku niewolników i wyzwoleńców była to prawda oczywista i obiektywna. I od takiej magii rozpoczyna się iberoamerykańska podróż po „odbitym zwierciadle”, kontynencie zaludnionym ludźmi z różnych ras, kontynentów, religii i języków, który wytworzył własną kulturę, a właściwie wiele jej odłamów, bazując nie tylko na przekazie kulturowym kolonizatorów, ale też kolonizowanych, a na Karaibach (ale też np. w Brazylii) także ludności niewolniczej. Bo może ten realizm jest dla nas magiczny, a dla nich normalny?
Niezwykle ciekawa książka, z wyjaśniającym wstępem autora i posłowiem tłumaczki. Łatwa w odbiorze, a język od razu tworzy w umyśle czytelnika kolorowe wizje, pełne ruchu i hałasu, zapachów oraz wszechobecnego upału, wilgoci i kurzu, które na długo zostają w pamięci.

Pionierska powieść napisana w formule realizmu magicznego. Do tego jeszcze w Wenezueli, przez kubańskiego pisarza, syna Francuza i Rosjanki, a akcja rozgrywa się na terenie Haiti, dawnej francuskiej kolonii na wyspie Santo Domingo.
Fabuła obejmuje okres od panowania Burbonów przed Rewolucją Francuską i zniesieniem niewolnictwa, do okresu po obaleniu czarnoskórego króla...

więcej Pokaż mimo to

58
avatar
99
96

Na półkach:

Cudna rzecz, genialnie wyważona między literacką konwencją a przekazem historycznym. Wbrew może powszechnym opiniom, za właściwego Demiurga realizmu magicznego uważam mojego ukochanego Borgesa ( taki paradoks, wszak Borges był konserwatystą- dobra literatura wykracza poza podziały światopoglądowe) niczego to jednak w mojej ocenie nie zmienia.

Cudna rzecz, genialnie wyważona między literacką konwencją a przekazem historycznym. Wbrew może powszechnym opiniom, za właściwego Demiurga realizmu magicznego uważam mojego ukochanego Borgesa ( taki paradoks, wszak Borges był konserwatystą- dobra literatura wykracza poza podziały światopoglądowe) niczego to jednak w mojej ocenie nie zmienia.

Pokaż mimo to

7
avatar
288
172

Na półkach:

To mogła być wielka książka. Niestety autor nie mógł się zdecydować czy iść w realizm magiczny, w opowiastkę historyczną czy w alegorię. Ostatecznie fabuła zatrzymana jest w swoistym rozkroku i książka ani ziębi, ani grzeje. Bez wątpienia zachęca do przyjrzenia się uważniej historii Haiti, ale raczej odstręcza mnie od kolejnych spotkań z Carpentierem.

To mogła być wielka książka. Niestety autor nie mógł się zdecydować czy iść w realizm magiczny, w opowiastkę historyczną czy w alegorię. Ostatecznie fabuła zatrzymana jest w swoistym rozkroku i książka ani ziębi, ani grzeje. Bez wątpienia zachęca do przyjrzenia się uważniej historii Haiti, ale raczej odstręcza mnie od kolejnych spotkań z Carpentierem.

Pokaż mimo to

4
avatar
139
37

Na półkach:

Niesamowita historia niewolnictwa i zderzenia cywilizacji epoki kolonializmu. Posłowie Ewy Nawrockiej do wydania Państwowego Instytutu Wydawniczego właściwie wyjaśnia całą genialność tej książki, dlatego odsyłam tam. A z mojej strony: świetna opowiadania głównie za sprawą perspektywy, którą przyjmuje autor, a która pozwala wczuć się w niezwykły klimat epoki kolonializmu i zachodzących wówczas konfliktów kulturowych. Na potrzeby opisu kolonialnego Haiti autor wykreował swój własny styl lo real maravilloso, którego manifest przedstawia w przedmowie.

Genialna lektura, zwłaszcza pierwsze opowiadanie, które powinien przeczytać każdy zainteresowany historią

Niesamowita historia niewolnictwa i zderzenia cywilizacji epoki kolonializmu. Posłowie Ewy Nawrockiej do wydania Państwowego Instytutu Wydawniczego właściwie wyjaśnia całą genialność tej książki, dlatego odsyłam tam. A z mojej strony: świetna opowiadania głównie za sprawą perspektywy, którą przyjmuje autor, a która pozwala wczuć się w niezwykły klimat epoki kolonializmu i...

więcej Pokaż mimo to

4

Cytaty

Więcej
Alejo Carpentier Królestwo z tego świata Zobacz więcej
Alejo Carpentier Królestwo z tego świata Zobacz więcej
Alejo Carpentier Królestwo z tego świata Zobacz więcej
Więcej
Reklama
zgłoś błąd