-
ArtykułyCzytamy w weekend. 17 maja 2024LubimyCzytać189
-
Artykuły„Nieobliczalna” – widzieliśmy film na podstawie książki Magdy Stachuli. Gwiazdy w obsadzieEwa Cieślik3
-
Artykuły„Historia sztuki bez mężczyzn”, czyli mikrokosmos świata. Katy Hessel kwestionuje kanonEwa Cieślik11
-
ArtykułyMamy dla was książki. Wygraj egzemplarz „Zaginionego sztetla” Maxa GrossaLubimyCzytać2
Biblioteczka
2023-08-11
2023-02-20
2022-10-16
2022-09-12
2022-07-30
2022-01-17
2021-05-06
2021-04-27
2021-04-08
O litości jako uczuciu nie szlachetnym, ale destrukcyjnym, ukazującym nędzę człowieka w mierzeniu się z cudzym cierpieniem. Zatruwającym życie kłamiących i okłamywanych.
Fascynują mnie fragmenty monologu wewnętrznego skrajnie wyczerpanego swoim miłosierdziem oficera, którego zwracanie się ponownie do działań podyktowanych współczuciem przynoszą ukojenie. Po to tylko, aby następnie wpędzić go w jeszcze większą rozpacz i zwątpienie, a ostatecznie doprowadzić do tragedii. Piękna książka.
O litości jako uczuciu nie szlachetnym, ale destrukcyjnym, ukazującym nędzę człowieka w mierzeniu się z cudzym cierpieniem. Zatruwającym życie kłamiących i okłamywanych.
Fascynują mnie fragmenty monologu wewnętrznego skrajnie wyczerpanego swoim miłosierdziem oficera, którego zwracanie się ponownie do działań podyktowanych współczuciem przynoszą ukojenie. Po to tylko, aby...
2021-03-14
2021-02-14
2021-02-11
2021-01-17
2020-12-19
2020-12-18
2020-12-01
2020-11-22
Kracauer wychodzi od samych źródeł kinematografii - jej zestawienia z fotografią oraz początków interesującej go tendencji realistycznej w historii kina, w opozycji wobec równocześnie rodzącego się nurtu kreacyjnego. Dalsza część książki to opis poszczególnych technik filmowych, w oczywisty sposób wartościowanych, wprowadzenie kontekstów literatury, sztuki teatralnej, opatrzonych ciekawymi, świetnie przybliżających argumentację przykładami.
Opis nie kłamie określając ten traktat jako klarowny, systematyczny i precyzyjny. Genialna lektura dla zainteresowanych postulatem realizmu w sztuce.
Kracauer wychodzi od samych źródeł kinematografii - jej zestawienia z fotografią oraz początków interesującej go tendencji realistycznej w historii kina, w opozycji wobec równocześnie rodzącego się nurtu kreacyjnego. Dalsza część książki to opis poszczególnych technik filmowych, w oczywisty sposób wartościowanych, wprowadzenie kontekstów literatury, sztuki teatralnej,...
więcej Pokaż mimo to