-
ArtykułyŚladami autorów, czyli książki o miejscach, które odwiedzali i opisywali twórcyAnna Sierant4
-
ArtykułyCzytamy w weekend. 14 czerwca 2024LubimyCzytać382
-
ArtykułyZnamy laureatki Women’s Prize for Fiction i wręczonej po raz pierwszy Women’s Prize for Non-FictionAnna Sierant11
-
ArtykułyZapraszamy na live z Małgorzatą i Michałem Kuźmińskimi! Zadaj autorom pytanie i wygraj książkę!LubimyCzytać5
Biblioteczka
2022-10-16
2021-05-06
2021-04-27
2021-03-14
2020-11-22
2020-01-18
2020-01-10
2020-01-01
Fantastyczny, skrupulatnie spisany przez Isaakową dokument z podróży na inny kontynent odbywanej na początku ubiegłego wieku. Podróży nie do końca malowiczej i pasjonującej, a często wypełnionej wielodniową nudą (podczas podróży statkiem), niebezpieczeństwami (między innymi bardzo obrazowo przez autorkę opisanymi pasożytami grożącymi człowiekowi i zwierzętom w brazylijskim lesie), problemami finansowymi, samotnością.
To nie tylko dokument niełatwego życia podróżnika, tym ciekawszego dla czytelnika, że pisanego z perspektywy sprzed 100 lat, ale również portret z życia ludności Brazyli i polskich kolonistów, a także urocze, z pasją opisywane przez Isaakową obrazy tamtejszej przyrody wynagradzającej wiele niedogodności wyprawy.
Zdecydowanie warto poznać!
Tym, co jednak nieco rozczarowuje jest dosyć kiepsko zredagowane wydanie - literówki (czasem po kilka w jednym słowie), powtarzające się wyrazy są normą na co drugiej stronie. Jednocześnie lepsze to, niż nic - cieszę się, że dzięki wydawnictwu miałam okazję poznać historię Isaakowej.
Fantastyczny, skrupulatnie spisany przez Isaakową dokument z podróży na inny kontynent odbywanej na początku ubiegłego wieku. Podróży nie do końca malowiczej i pasjonującej, a często wypełnionej wielodniową nudą (podczas podróży statkiem), niebezpieczeństwami (między innymi bardzo obrazowo przez autorkę opisanymi pasożytami grożącymi człowiekowi i zwierzętom w brazylijskim...
więcej mniej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to2019-12-28
Kracauer wychodzi od samych źródeł kinematografii - jej zestawienia z fotografią oraz początków interesującej go tendencji realistycznej w historii kina, w opozycji wobec równocześnie rodzącego się nurtu kreacyjnego. Dalsza część książki to opis poszczególnych technik filmowych, w oczywisty sposób wartościowanych, wprowadzenie kontekstów literatury, sztuki teatralnej, opatrzonych ciekawymi, świetnie przybliżających argumentację przykładami.
Opis nie kłamie określając ten traktat jako klarowny, systematyczny i precyzyjny. Genialna lektura dla zainteresowanych postulatem realizmu w sztuce.
Kracauer wychodzi od samych źródeł kinematografii - jej zestawienia z fotografią oraz początków interesującej go tendencji realistycznej w historii kina, w opozycji wobec równocześnie rodzącego się nurtu kreacyjnego. Dalsza część książki to opis poszczególnych technik filmowych, w oczywisty sposób wartościowanych, wprowadzenie kontekstów literatury, sztuki teatralnej,...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to