Opinie użytkownika
Pierwsza przeczytana ksiazka w 2021 roku byla powiesc kryminalna Roberta Maleckiego pt. Wada. Niestety jakos nie moge sie przekonac do ksiazek tego autora, a moze po prostu to nie moj styl. Ja oczekuje zagadki, natezenia umyslu, akcji, napiecia, tej nutki niecierpliwosci ... a akurat ta powiesc mnie znuzyla.
Wiele watkow moim zdaniem bylo zupelnie zbednych, chociazby tych...
Ogladalam film nakrecony na podstawie tej ksiazki. Z jednej strony wydawal mi sie troche komiczny, z drugiej lekko makabryczny, ale na tyle intrygujacy, ze ciezko bylo oderwac od niego wzrok. Podobnie jest z ksiazka. Momentami jest nudna, za chwile dzieja sie ohydne rzeczy, zeby po chwili przejsc znow do bardzo drobiazgowo opisanej codziennosci glownego bohatera.
Wlasciwie...
Rewelacyjna ksiazka, od ktorej nie moglam sie oderwac. Przeczytalam w jeden dzien. Pochlonela mnie na intryga do tego stopnia, ze chetnie obejrzalabym ekranizacje.
Cass jest pewna, ze choruje na to samo, co jej niedawno zmarla matka. A do tego ma ogromne wyrzuty sumienia,ze nie zatrzymala sie w lesie w srodku burzy,aby sprawdzić czy kobieta siedząca wtedy w aucie nie...
Jest to 4 tom z serii o Lacey Flint - mlodej policjantce z Londynu. Pamietam, ze bardzo podobala mi sie pierwsza czesc tej serii Ulubione rzeczy.
Ksiazki Sharon Bolton zawsze czytam jednym tchem, bo sa niesamowicie wciagajace i zawsze znajde w nich cos, co mnie skusi do dalszych poszukiwan w internecie. W przypadku Mrocznych przyplywow Tamizy byla to sirenomelia - wada...
Fabula naprawde ciekawa. Mozna poznac sytuacje z perspektywy kilku osob i za kazdym razem odkrywac, ze zostalismy mocno ''oszukani''. Ludzie poczatkowo uznawani przez nas jako osoby niewinne, z czasem przestaja byc takie krystaliczne. Wychodza ich brudne sekrety, pogmatwane zyciowe sytuacje i udawane emocje. Zaczynamy darzyc szacunkiem tych, ktorzy poczatkowo wcale na to...
więcej Pokaż mimo to
Nie moglam odnalezc sie w akcji, ktora byla calkowicie pogmatwana. Dopiero, kiedy doszlam do jej konca, wszystko zaczelo ukladac sie w logiczna calosc.
Niestety nie moge napisac, ze porwala mnie ta lektura. Robilam sobie od niej bardzo dlugie przerwy i nie siegalam po nia zbyt chetnie. Chyba wlasnie dlatego, ze byla dla mnie za bardzo naciagana.
Marc Lucas stracil w...
WOLNOSC TO POKOJ
WOLNOSC TO NIEWOLA
IGNORANCJA TO SILA
Rok 1984 autorstwa Georga Orwella to futurystyczna antyutopia, w ktorej znajdziemy wiele politycznych podtekstow. Ksiazka zostala opublikowana po raz pierwszy w 1949 roku, czyli wlasciwie zaraz po II Wojnie Swiatowej. Pisarz byl dziennikarzem i popieral antystalinowska partie POUM, przez co byl zmuszony do ucieczki...
W sumie spodziwalam sie troche wiecej wspolczesnych skandali ( takich z XX w. ) , ale mimo wszystko dowiedzialam sie z tej ksiazki calkiem ciekawych rzeczy, m.in. o tym :
* ze na arenie gladiatorow walczyly rowniez kobiety
* jakich roslin i ziol uzywano w starozytnosci, aby nie zajsc w ciaze
* ze Mikolaj Kopernik interesowal sie nie tylko cialami niebieskimi
* jaki...
Sharon Bolton nigdy nie zawodzi. Nie bylo jeszcze takiej ksiazki, ktora by mi sie nie podobala. Zawsze na koniec okazuje sie, ze takiego zakonczenia bysmy sie nie spodziewali. I tym razem bylo podobnie. Ksiazka tak mnie wciagnela, ze wprost nie moglam sie doczekac, az dowiem sie jak bylo naprawde. Zrobilam nawet rzecz, ktorej staram sie nie robic, a mianowicie przeszlam do...
więcej Pokaż mimo toNie powiedzialabym, ze to mocno porywajaca lektura. Raczej taka srednia. Czytalam bardziej udane debiuty literackie, ale nie skreslam autora zupelnie. Nawet dalam mu szanse kupujac jego inna ksiazke, moze kolejna bedzie lepsza :-) Marek Bener to dziennikarz Gazety Miejskiej w Toruniu, ktory wpada w klopoty jak przyslowiowa sliwka w kompot. Ma do napisania reportaz o pozarze...
więcej Pokaż mimo to
Ksiazka mojego dziecinstwa. Czytalam ja sama, czytalam ja mojej teraz juz 12-letniej corce i czytam ja mojemu 4-letniemu synkowi. Klasyka wszechczasow. Nigdy sie nie znudzi. Moze za 20 lat, to moje dzieci beda ja czytac swoim ? :)
Duza czcionka, ciekawe ilustracje. Gruba solidna okladka. Jest w mojej rodzinie juz tak dlugo, a wciaz wyglada dobrze.
Ksiazka zaczyna sie mocno, bo od dokladnego opisu miejsca zbrodni z każdym okrutnym, wrecz makabrycznym szczegolem. Dochodzenie prowadzi inspektor Verhoeven, ktory od poczatku ksiazki wzbudza w czytelniku sympatie.Autor sprytnie nas wykiwal, o czym dowiadujemy sie pod koniec calej akcji. Ksiazka czasami sie dluzyla, a czasami wrecz przybierala mega szybkie tempo. Zachecila...
więcej Pokaż mimo to
Znakomity thriller. Od poczatku do konca trzyma w napieciu i bardzo ciezko oderwac sie od ksiazki chociaz na troche. Lubie ksiazki Jo Nesbo. Czytalam Pentagram oraz Pierwszy snieg i obie bardzo mi sie podobaly.
Po ten tytul siegnelam glownie dlatego, ze ogladalam film nakrecony na jej podstawie i byl swietny. Troche sie balam tej konfrontacji, ale musze przyznac, ze film...
Jesli to jest fenomen na Islandii, to chyba za duzo ksiazek tam nie wydaja, a juz na pewno nie kryminalow. Jednakze ksiazka nie byla taka zla. Historia nawet mnie wciagnela, chociaz byla lekko przewidywalna i brakowalo mi tej ekscytacji podczas czytania i domyslania sie, kto jest morderca i co sie w ogole stalo.
Islandia to fascynujacy kraj przede wszystkim ze wzgledu na...
Ciekawa lektura dla osob, ktore chociaz troche interesuja sie historia. Moze ja wielka fanka ksiazek historycznych nie jestem, ale sa takie tematy, ktore mnie interesuja, a jednym z nich sa wlasnie biografie.
Ksiazka ta opisuje zycie szesciu kobiet, ale nie sa to zwykle kobiety, a krolowe i cesarzowe, ktore pozostawily znaczacy slad w historii Europy. Poznamy historie...
Powiem krotko - bardzo dobra lektura.
Wciagnela mnie niemal od poczatku. Oczywiscie mozna byloby sie do paru kwestii doczepic, ale trzeba przyznac, ze intrygi moglby pozazdroscic nawet Harlan Coben :P
Ciekawe postaci z roznymi charakterami. Jednych lubimy od poczatku, drudzy nas draznia, a jeszcze inni zyskuja nasza sympatie z czasem. Niestety glowny bohater zrazil mnie...
Polska mafia niejako zawsze wzbudzala we mnie strach, gdy bylam dzieckiem. Pomimo, ze mieszkalam daleko od Pruszkowa czy Wolomina, to kazdy dzieciak wiedzial, kto to Masa, Kielbasa, Pershing czy Slowik. Chyba nie ma takiej osoby w Polsce, ktora nie slyszalaby o strzelanine w Magdalence. I dlatego siegnelam po ksiazke, ktora jest rozmowa prowadzona przez Artura Gorskiego z...
więcej Pokaż mimo to
Chyba nie bylo takiej ksiazki Harlana Cobena, ktorej nie przeczytalabym w mgnieniu oka. Ten czlowiek potrawi wzbudzic w czytelniku taka ciekawosc, ze ciezko przeniesc sie do rzeczywistosci, ktora nas otacza.
W glebi lasu to jedna z tych pozycji, ktore sprawiaja, ze najchetniej zaczelabym czytac ksiazke od konca, bo nie moge sie wprost doczekac rozwiazania zagadki. Autor...
Nigdy, przenigdy nie sadzilam, ze kiedykolwiek bede czytac taka ksiazke. Raczej nie siegam po klasyke, bo kojarzy mi sie z nudnymi lekturami, ktorych wiekszosci nie rozumialam podczas czytania jak to byla np. z Przedwiosniem czy Potopem :D Chociaz byla jedna lektura, ktora przeczytalam z checia i to wszystkie cztery tomy i byli to .... CHLOPI :D
Szwejk wydaje sie byc...
Musze przyznac, ze byla to wciagajaca historia. Polubilam glownych bohaterow, szczegolnie chorujacego na porfirie Evana Strouda, ktorym mieszkancy miasteczka strasza swoje dzieci. Evan wychodzi tylko po zachodzie slonca, bo nawet najmniejszy jego promien, moze prowadzic do smierci.
Powiesc grozy w dobrym smaku. Nie byla przesadzona w zadna strone. Nie byla ani obrzydliwa,...