Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
8,12 (121 ocen i 13 opinii) Zobacz oceny
10
11
9
41
8
33
7
27
6
6
5
3
4
0
3
0
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788360525067
liczba stron
416
kategoria
Inne
język
polski
dodała
Oceansoul

Wzdłuż autostrad stoją wraki dawnych samochodów, poprzewracane kilku drogowskazów i zniszczone linie wysokiego napięcia. Na mapie Stanów ostało się kilka miast, kilkanaście większych miasteczek i setki, tysiące osad. Ruszysz sto mil i znajdziesz się samotny, jak rozbitek na falach oceanu. Gdziekolwiek się skierujesz, czeka cię niewiadoma i niebezpieczeństwo. Każde miasto przez lata odcięcia od...

Wzdłuż autostrad stoją wraki dawnych samochodów, poprzewracane kilku drogowskazów i zniszczone linie wysokiego napięcia. Na mapie Stanów ostało się kilka miast, kilkanaście większych miasteczek i setki, tysiące osad. Ruszysz sto mil i znajdziesz się samotny, jak rozbitek na falach oceanu. Gdziekolwiek się skierujesz, czeka cię niewiadoma i niebezpieczeństwo. Każde miasto przez lata odcięcia od innych wykształciło własne zwyczaje i prawa. Każda najmniejsza wieś to zupełnie nowy świat.

Neuroshima to postapokaliptyczna gra RPG osadzona w świecie przypominającym klimatem gry Fallout, czy serię filmów Mad Max. Świat zdruzgotany jest po 30 letniej wojnie, resztki ludzkości walczą o przetrwanie z Molochem, istotą powstałą podczas buntu maszyn. Moloch napiera na południe, wypuszczając do boju wojenne machiny i mutantów. Ludzkość dosięgnęła wojna totalna, bez litości i chwil wytchnienia. Wojna z maszynami jest czymś, na co nikt nie był przygotowany. Czy Ty jesteś na nią gotów...?

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (204)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 622
Yevoni | 2016-02-20
Na półkach: Postapo, Przeczytane

Czytałam, grałam
Kompletnie moje klimaty!
Choć mogę nie być obiektywna i nie tyle oceniać książkę co sesje RPG pod jej dyktando, ale i tak system Neuroshimy jest wybitny!

książek: 135
Gerard Brożnowicz | 2014-10-03

W końcu na polskim rynku mamy system godny dystrybucji na resztę świata, dopracowany, rozbudowany, a co najważniejsze — ciekawy i wciągający. Do tego można wyliczać mnogość dodatków, których na dzień dzisiejszy jest ok 17-tu. Lepsze lub gorsze, ale przyjemnie rozbudowują świat i podsuwają coraz to nowsze pomysły na rozgrywkę. Osobiście jestem fanem Neuroshimy, doceniam ten system za klimat, swobodę i bardzo interesujący świat. Podoba mi się również to, jak bardzo Neuroshima jest niepoprawna politycznie, odważna i zrobiona z charakterem.

Jeśli do tej pory biegałeś z łukiem po lasach w poszukiwaniu magicznej wróżki i miałeś wydłużone uszy to z pewnością Neuroshima będzie fenomenalną odskocznią, z której tak prędko nie zrezygnujesz. … tylko znajdź dobrego Mistrza Gry.

Więcej o Neuroshimie można poczytać na strefaapokalipsy.pl

książek: 200
Gekon | 2014-11-26
Na półkach: Przeczytane, RPG

Oceniając podręcznik do „Nuroshimy” należy najpierw wyjaśnić czym są gry RPG. Otóż są to gry towarzyskie oparte na narracji, a uczestnicy wcielają się w fikcyjne postaci. Całość toczy się najczęściej w fikcyjnym świecie.
Nie chcę opisywać podręcznika, ani zasad gry bo to nie jest odpowiednie miejsce ku temu. Bardziej chcę się skupić na uniwersum i jego plastyczności zaprezentowanej w podręczniku. Podczas rozgrywki przenosimy się do niedalekiej przyszłości, gdzie świat zniszczony jest wojną nuklearną. Dokładniej na tereny byłego USA. Większość miast jest wymarła, lub zamieszkana przez niewielu ludzi, niepewnych co do swoich dalszych losów. Pomysł wyjęty żywcem z serii Mad max i innych filmów postapokaliptycznych. W świecie tym możemy natknąć się na bardziej lub mniej zmutowanych ludzi oraz na mutanty w postaci roślin i zwierząt. Ten mroczny krajobraz uzupełniają wszędobylskie skażenia ABC. Największą grozę wśród mieszkańcach przyszłej Ameryki wzbudza Moloch, będący połączeniem...

książek: 563
DarkStar | 2012-08-27
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 04 czerwca 2011

Mechanika przypomina gry komputerowe z serii Fallout - mamy współczynniki, umiejętności i sztuczki (perki), niestety system walki wygląda na bardzo skomplikowany, dodatkowo te wszystkie testy procentowe - zastanawiam się jak to wyjdzie w praniu.

Świat przedstawiony to miks różnych pomysłów znanych z filmów i powieści, część wydaje się wrzucona do worka po to tylko, żeby dodać kolejną fajną rzecz, niestety nie zawsze to pasuje. Ogólnie jeśli chodzi o budowanie świata, to mamy jeden wielki zbiór ogólników, a przydałoby się mniej, ale bardziej szczegółowo - w obecnej postaci podręcznik podaje informacje w sposób dość chaotyczny.

W Neuroshimie znajdziemy też dwa spore plusy - format podręcznika (bardzo poręczny, nareszcie nie trzeba męczyć się z A4) oraz styl w jakim jest on napisany. Narracja prawie całej książki prowadzona jest w pierwszej osobie i przez niemal wszystkie karty podręcznika gada do nas jakiś kolo żyjący w postapokaliptycznym świecie Zasranych Stanów Ameryki - klimat,...

książek: 65
Ayano | 2014-08-22
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Literówki w druku rzeczywiście rażą, za to styl, w którym napisany jest podręcznik, sprawia, że czyta się go jak dobrą opowieść i nie zwraca na błędy tak dużej uwagi. Właśnie ten styl sprawił, że wprowadzenie do świata Neuroshimy jest intuicyjne i nawet początkującym nie sprawia problemu. Pierwsze i niezmiennie ulubione RPG, w które grałam - świetna, polska robota!

książek: 1781
Krzysiek | 2015-06-07
Na półkach: Fantastyka, Przeczytane

Klimat i świat są przewypasione. Plastyczne, pełne ciekawych haczyków i miejsc do których warto trafić.
Styl pisania - wspaniały.
Niestety mechanika skutecznie odstrasza.
Warto zabrać się za tytuł, lecz przyda się uproszczenie/konwersja na inny system.

książek: 108
Wizzard | 2011-01-26
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 2009 rok

..jeśli chodzi o podręcznik i to jak jest napisany to po prostu genialnie ! Czyta się to niezwykle lekko i przyjemnie zapamiętując różne opowiazdki czy ogólny zarys świata i wszystkiego co z nim zawarte. Trudno nie polecić "Polskiego Fallout'a" ;)

książek: 1537
Proteus | 2016-04-16

Podstawa do polskiego systemu RPG w klimatach post-apokaliptycznych (Wersja 1.5).
(Ocena wydania, a nie systemu RPG)

Subiektywnie na +
Dobrze i solidnie wydana (twarda oprawa)
Mapy na wewnętrznych stronach okładek.
Ładna czcionka i przejrzyście rozłożony tekst.
Smaczki w postaci opisów dodatkowych, opowiadań i uzupełnień.
Czytelny spis treści i numeracja stron.
Klimatyczne ilustracje oddające treść (ciekawa kreska).
Wydanie w odcieniach szarości (poza zewnętrzną stroną okładki
Atrakcyjna cena jak na podręcznik podstawowy do systemu RPG i to w twardej oprawie (porównajcie inne)

Subiektywnie na -
Rozmiar czcionki (mały) w szczególności dodatkowych tabelek i uzupełnień (bardzo mały, drobny druk) - można było temu zaradzić albo zwiększając rozmiar czcionki (zwiększając tym samym ilość stron) albo zwiększając sam format książki.
Źle zaprojektowana i nieczytelna karta postaci na końcu książki - na sesję raczej konieczne powiększenie karty przy wydruku (zbyt duże zagęszczenie).
Dodatki...

książek: 247
Nefariel | 2012-08-03
Na półkach: Przeczytane, Ulubione, Posiadam

Uwielbiam Neuroshimę. To, co mi w niej przeszkadzało, to... błędy. Serio, powinni zainwestować w korektę. Kto to widział, żeby w poważnej książce trafiały się kwiatki w stylu "nie ważne" czy "nie koniecznie"?!

książek: 118
Błażej Orluk | 2015-06-20
Na półkach: Posiadam, Przeczytane

Mój pierwszy podręcznik, dzięki któremu tak na prawdę rozpocząłem moją przygodę z grami RPG. Mechanika trochę szwankuje, ale po drobnych zmianach kosmetycznych jest ok.

zobacz kolejne z 194 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd