Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi

Okładka książki Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi Gill Hasson
Okładka książki Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi
Gill Hasson Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
176 str. 2 godz. 56 min.
Kategoria:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Wydawnictwo:
Wydawnictwo Naukowe PWN
Data wydania:
2017-02-04
Data 1. wyd. pol.:
2017-02-04
Liczba stron:
176
Czas czytania
2 godz. 56 min.
Język:
polski
ISBN:
9788301191740
Średnia ocen

6,0 6,0 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Okładka książki Cisza Małgorzata Wojcik, Rafał Żak
Ocena 7,1
Cisza Małgorzata Wojcik,&...
Okładka książki Co nas drażni, co nas wkurza Flora Lichtman, Joe Palca
Ocena 6,3
Co nas drażni,... Flora Lichtman, Joe...
Okładka książki Rażony geniuszem Jason Padgett, Maureen Seaberg
Ocena 6,9
Rażony geniuszem Jason Padgett, Maur...

Oceny

Średnia ocen
6,0 / 10
25 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
988
293

Na półkach: , , , ,

Krótka książka,  a mimo to jej przeczytanie zabrało mi trochę czasu. Podpowiada jak sobie radzić nie tylko z trudnymi ludźmi, ale moim zdaniem ogólnie z ludźmi na codzień. W końcu nawet najfajniejszej osobie może zdarzyć się jakieś nieprzyjemne zachowanie. Wnioski są dosyć oczywiste. Nie jesteśmy w stanie zmienić nikogo, możemy zmienić tylko swoje zachowanie względem tej osoby. Nie jest to łatwa prawda, ale im szybciej przyjmiemy ją do wiadomości, tym mniej frustracji będziemy doświadczać. Książka opisuje co robić, a czego nie, w kontakcie z różnymi trudnymi zachowaniami. Zaznacza też, że czasami lepiej ewakułować się z danej relacji niż męczyć w niej na siłę

Krótka książka,  a mimo to jej przeczytanie zabrało mi trochę czasu. Podpowiada jak sobie radzić nie tylko z trudnymi ludźmi, ale moim zdaniem ogólnie z ludźmi na codzień. W końcu nawet najfajniejszej osobie może zdarzyć się jakieś nieprzyjemne zachowanie. Wnioski są dosyć oczywiste. Nie jesteśmy w stanie zmienić nikogo, możemy zmienić tylko swoje zachowanie względem tej...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1761
1760

Na półkach:

„Książka ta może ci pomóc w radzeniu sobie z wszelkimi typami ludzi we wszelakich możliwych sytuacjach – a dzięki temu uczynić twoje życie mniej stresującym i o wiele łatwiejszym.”
Tak obiecywała autorka, która jest nauczycielką akademicką, trenerką i ekspertką z dwudziestoletnim doświadczeniem w zakresie rozwoju osobistego. Dałam się jej namówić, bo chciałam ułatwić sobie kontakty z innymi ludźmi. Zwłaszcza z tymi pokręconymi i pokrzywdzonymi przez życie czyli trudnymi w kontaktach.
Okazało się, że nie będzie łatwo!
Wbrew pozorom to bardzo trudna pozycja. Nie w sposobie przekazu, bo jest jasny, napisany zrozumiałym językiem, konkretny i merytoryczny, ale w przyswojeniu samej treści . Skala trudności zależy od osobowości czytającego. Im bardziej odbiorca jest zamknięty na zmiany, które ta pozycja proponuje i im bardziej przekonany, że to inni dookoła powinni się zmienić, a nie on, tym trudniej. Okazuje się, że podstawą radzenia sobie z zachowaniami ludzkimi (nie ludźmi!),to przede wszystkim rozpoczęcie zmian od siebie.
To jest najtrudniejsze!
Na tym etapie wiele osób może zrezygnować z dalszego czytania. Niewiele osób lubi zmiany we własnej osobowości. Jeśli jednak da się szansę autorce i wczyta się w jej argumentację zawartą w rozdziale rozpoczynającym publikację, to automatycznie podaruje się szansę sobie samemu, poznając odpowiedzi na kluczowe pytania – dlaczego nasze kontakty z innymi zależą od nas samych? Dlaczego to my mamy zmienić punkt patrzenia, a nie inni? Dlaczego nie jesteśmy w stanie zapanować nad innymi osobami, ale powinniśmy potrafić zapanować nad własnymi emocjami, reakcjami i zachowaniami? I najważniejsze – czy w ogóle chcemy reagować?
Bo możemy trudnych ludzi omijać szerokim łukiem!
Tak jest najłatwiej. Można wyjść ze sklepu, jeśli zirytowała nas ekspedientka lub inny klient. Można odłożyć słuchawkę, słysząc w telefonie akwizytora. Ale, jak zauważa autorka, „sprawa nie jest już taka łatwa, gdy chodzi o odcięcie się od rodzica, rodzeństwa, partnera, współpracownika czy znajomego”.
Bardzo słuszna uwaga!
Mnie interesowali współpracownicy. Lubię ludzi z ich wadami i zaletami. Mam w sobie wiele tolerancji na inność, którą wręcz uwielbiam i w tym zakresie nie mam problemów. Gorzej, kiedy prywatnie taki do rany przyłóż człowiek, okazuje się być współpracownikiem, którego inność zaczyna przeszkadzać albo wręcz uniemożliwiać osiągnięcie wyznaczonego przez przełożonego celu. Autorka najpierw szczegółowo omówiła rodzaje takich trudnych zachowań. Opisując zachowania od agresywnych, poprzez bierno-agresywne (najpowszechniejsze),do biernych, ilustrowała je konkretnymi przypadkami lub scenkami dialogowymi, po to, bym mogła dopasować sobie osoby do klasyfikacji, zrozumieć przyczyny ich zachowań, a potem wybrać własne reakcje zbudowane na bazie konkretnych technik. Przed tym jednak zaproponowała trzy testy diagnozujące moje nastawienie do innych ludzi, mój system wartości oraz moje oczekiwania wobec innych. Dopiero tak przygotowana mogłam przejść do drugiego rozdziału.
Do części pod bardzo obiecującym tytułem – „Przełóżmy to na praktykę”.
To tutaj poznałam ramy pożądanego zachowania rozpisane na konkretne kroki postępowania z trudnym zachowaniem, ale i radzenia sobie z własnymi emocjami i zarządzania nimi. To trudne, bo nieosiągalne tylko poprzez samo czytanie. Potrzebny jest trening z realnymi osobami. Autorka uspokoiła mnie, pisząc – „Niemało masz zatem do opanowania. Ale nie musisz nauczyć się wszystkiego w jednej chwili. Nie musisz także od razu wszystkiego przekładać na praktykę w spotkaniu z trudną osobą”. Na początku tego procesu samorozwoju wystarczy skupić się na jednej lub dwóch technikach. Dla kogoś, kto w ten zakres wiedzy zagłębia po raz pierwszy, może okazać się trudne, dlatego warto byłoby jednak wziąć udział w warsztatach z komunikacji interpersonalnej. Dla osób po szkoleniach w tym zakresie, przełożenie teorii będzie dużo prostsze.
Jednak najciekawszy jest ostatni rozdział!
Tłumaczy, a co przyjęłam z ulgą, że nie musimy dogadywać się z każdą trudną osobą. Wyjątkiem są ludzie „niemożliwi” – krytyczni, uporczywie negatywni, królowie patosu, skoncentrowani na sobie, moberzy i okrutnicy czyli jednym słowem – toksyczni. Dla mnie ludzie, którzy mają ewidentnie problemy z sobą. Często wymagający pomocy psychologa. Między innymi z tego powodu autorka tak bardzo podkreślała zasadę, że to nie my mamy zmieniać innych, ale zacząć zmianę od siebie. Najzwyczajniej w świecie nie mamy do tego kwalifikacji i możemy skrzywdzić i siebie, i rozmówcę. Ale możemy w takich niemożliwych zachowaniach innych chronić siebie przed tą krzywdą, stosując techniki i metody zaproponowane przez autorkę.
Najważniejszą radę wyniosłam z wniosków podsumowujących publikację.
Autorka skierowała moją uwagę na ludzi pozytywnych wokół mnie, których niezwykle ważnej roli nie dostrzegałam, jako coś oczywistego. A to właśnie oni są przeciwwagą, antidotum i motywacją dla każdego. To mogą być przyjaciele, ale również uśmiech pani w okienku biletowym. Każde pozytywne zachowanie werbalne i niewerbalne od każdego napotkanego człowieka. Autorka stawia tylko jeden warunek – „jeśli chcesz mieć wokół siebie więcej pozytywnych ludzi, zacznij od tego, że sam staniesz się bardziej pozytywnym człowiekiem”.
Wiem , wiem – trudne!
Ale w ten sposób autorka wróciła do punktu wyjścia swojego wykładu, w między czasie pokazując, jak to zrobić. Jeśli czytelnik to zrozumie (a nie jest to łatwe!),to uczyni pierwszy, ale najważniejszy, krok do świadomego i niezależnego zarządzania własnymi emocjami i zachowaniami. To jest najważniejsza rola tej pozycji. W praktyce wystarczy zacząć ćwiczyć od uśmiechu na „dzień dobry” w każdym kontakcie z inną osobą.
A potem wszystko zależy od desperacji czytelnika.
http://naostrzuksiazki.pl/

„Książka ta może ci pomóc w radzeniu sobie z wszelkimi typami ludzi we wszelakich możliwych sytuacjach – a dzięki temu uczynić twoje życie mniej stresującym i o wiele łatwiejszym.”
Tak obiecywała autorka, która jest nauczycielką akademicką, trenerką i ekspertką z dwudziestoletnim doświadczeniem w zakresie rozwoju osobistego. Dałam się jej namówić, bo chciałam ułatwić...

więcej Pokaż mimo to

avatar
22
15

Na półkach:

Niezbyt rozbudowana pozycja jakich wiele. W pierwszej lepszej książce o asertywności można znaleźć większość treści zawartej w tej książce. Aczkolwiek w dzisiejszych czasach coraz trudniej odkryć Amerykę, więc nie można być dla autora bezwzględnie surowym za brak oryginalności.

Niezbyt rozbudowana pozycja jakich wiele. W pierwszej lepszej książce o asertywności można znaleźć większość treści zawartej w tej książce. Aczkolwiek w dzisiejszych czasach coraz trudniej odkryć Amerykę, więc nie można być dla autora bezwzględnie surowym za brak oryginalności.

Pokaż mimo to

avatar
131
130

Na półkach: ,

Prawdopodobnie moja relatywnie niska ocena wynika z odmiennego podejścia do trudnych ludzi -- autorka (jak zrozumiałem) zakłada, że interakcja jest długa i konieczna, więc podaje sposoby jak nie dać się pognębić. Wg mnie szkoda życia, wszystko co trzeba zrobić to dokonać oceny i jeśli mamy do czynienia z "trudną" (toksyczną) osobą, to należy zakończyć relację. Fail fast. Do niczego bowiem nie jesteśmy przyspawani -- pracy, męża/żony, itd. Ze względu więc na fundamentalne różnice w podejściu do spotkanych osób lektura była dla mnie dość jałowa.

Wyłowiłem mimo wszystko dwie ciekawe rady -- jak rozmawiać z trudnymi osobami, to przydaje się także w stosunku do "dobrych" osób, ale w sytuacjach stresu. Kapitalne rady i przykłady, aż żałuję, że "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" tych porad nie zawiera (w olbrzymim skrócie, aby własnymi słowami streszczać wypowiedzi drugiej osoby).

I druga cenna rada -- jak zrywać kontakty. Do tej pory uważałem, iż należy "honorowo" drugą stronę o tym poinformować, bo to grzecznie, wypada, itd. Autorka przekonała mnie, że właśnie nie, ponieważ ten przekaz informacji jest także formą kontaktu, więc na nowo pobudza interakcję.

Prawdopodobnie moja relatywnie niska ocena wynika z odmiennego podejścia do trudnych ludzi -- autorka (jak zrozumiałem) zakłada, że interakcja jest długa i konieczna, więc podaje sposoby jak nie dać się pognębić. Wg mnie szkoda życia, wszystko co trzeba zrobić to dokonać oceny i jeśli mamy do czynienia z "trudną" (toksyczną) osobą, to należy zakończyć relację. Fail fast. Do...

więcej Pokaż mimo to

avatar
437
435

Na półkach:

Książka Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi to propozycja skierowane przede wszystkim do osób, które są w trudnych relacjach interpersonalnych. Jednak według mnie, w wolnej chwili każdy może po nią sięgnąć, gdyż opisuje ona sposoby porozumiewania się z ludźmi, które sprawdzą się np. w sytuacjach stresowych. Autor opisuje wiele technik interpersonalnych, które pozwolą nie tylko na łatwiejszy przebieg rozmowy, ale też na poprowadzenie jej w taki sposób, aby uzyskać satysfakcjonujący nas rezultat lub chociaż na przedstawienie bez ustępowania swoich racji.

http://www.czytajac.pl/2017/04/radzic-trudnymi-ludzmi-gill-hasson/

Książka Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi to propozycja skierowane przede wszystkim do osób, które są w trudnych relacjach interpersonalnych. Jednak według mnie, w wolnej chwili każdy może po nią sięgnąć, gdyż opisuje ona sposoby porozumiewania się z ludźmi, które sprawdzą się np. w sytuacjach stresowych. Autor opisuje wiele technik interpersonalnych, które pozwolą nie...

więcej Pokaż mimo to

avatar
604
602

Na półkach:

Każdego dnia spotykamy wiele osób w komunikacji miejskiej, na ulicy, w szkole, pracy, sklepie, czy też innym publicznym miejscu. Czasem nawet krótkotrwałe relacje mogą wzbudzić frustrację i popsuć humor na resztę dnia. Jeszcze gorzej, gdy na trudną osobę trafi się w życiu osobistym, czy zawodowym. W takim przypadku często nie bardzo jest możliwość zerwania kontaktu, czy robienia ciągłych uników. Warto zrozumieć, z czego wynikają różne zachowania, niekoniecznie jawnie agresywne, ale równie męczące. Warto też dowiedzieć się więcej na temat możliwych sposobów reakcji, by lepiej w takich sytuacjach sobie poradzić. Nasze samopoczucie zależy od nas i zmiana nastawienia oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach to dobry początek na drodze do czerpania większej radości z życia.

Gill Hasson – nauczycielka, doświadczona trenerka w dziedzinie rozwoju osobistego prowadząca szkolenia i treningi. Jest autorką kilku książek dotyczących tej tematyki.

W życiu każdej osoby zdarzają się kontakty z trudnymi osobami, często niespodziewane, na które nie mamy wpływu. Nie każdy równie dobrze radzi sobie w konfliktowych sytuacjach, chociaż nie da się ich całkiem uniknąć. Można jednak wyćwiczyć pewne zachowania i małymi krokami wzmacniać pewne cechy, które pozwolą mieć większą kontrolę nad zaistniałą sytuacją i poczucie większego sukcesu, zamiast frustracji. Do tego może posłużyć ta książka.

Autorka podzieliła poradnik na trzy główne części. Pierwsza zawiera nieco teorii, która pozwoli lepiej zrozumieć różne zachowania, a zrozumienie może prowadzić do lepszego radzenia sobie z nimi. W tej części przedstawione są też różne typy zachowania trudnych ludzi, które nie zawsze muszą być jawnie agresywne, czy wrogie. W tym miejscu można również przeanalizować własne reakcje na stresujące sytuacje.

W części drugiej autorka zawarła szereg wskazówek dotyczących prawidłowej oceny sytuacji i właściwej reakcji w konfliktowych sytuacjach. Porady te można od razu zastosować w praktyce, by wyćwiczyć różne reakcje, wzmocnić pewność siebie oraz stopniowo zwiększać asertywność. Wskazówki dotyczą jasnego określenia celu, prawidłowego działania i tego, co należy robić a także mówić, ale tez jak nie należy się zachowywać, by niepotrzebnie nie pogorszyć sytuacji.

Trzecia część to sposoby na poradzenie sobie z osobami niemożliwymi do zniesienia, a takie też możemy spotkać.

Książka napisana jest lekko, ciekawie i znajduje się w niej wiele przykładów umożliwiających lepsze zrozumienie tematu. Mieszane uczucia natomiast wzbudza jej objętość. Myślę, że niektóre z problemów można by szerzej omówić, podając więcej praktycznych ćwiczeń, a nie tylko ogólny zarys.

„Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi” to niewielkich rozmiarów poradnik, który pozwala lepiej zrozumieć niektóre zachowania, a tym samym lepiej na nie reagować, mniej się denerwować i mniej zatruwać sobie życie negatywnymi emocjami. Jak autorka trafnie stwierdziła, to nie inni ludzie kształtują nasze emocje tylko robimy to sami. Poradnik nie wyczerpuje tematu, ale może być dobrym początkiem do jego zgłębiania. Do tego bardzo spodobała mi się okładka.

http://ksiazki-moj-maly-swiat.blog.pl/2017/04/18/jak-sobie-radzic-z-trudnymi-ludzmi-gill-hasson/

Każdego dnia spotykamy wiele osób w komunikacji miejskiej, na ulicy, w szkole, pracy, sklepie, czy też innym publicznym miejscu. Czasem nawet krótkotrwałe relacje mogą wzbudzić frustrację i popsuć humor na resztę dnia. Jeszcze gorzej, gdy na trudną osobę trafi się w życiu osobistym, czy zawodowym. W takim przypadku często nie bardzo jest możliwość zerwania kontaktu, czy...

więcej Pokaż mimo to

avatar
774
772

Na półkach: ,

Książka w sposób czytelny i dokładny klasyfikuje ludzi określanych mianem – trudnych na kilka grup według typów ich zachowań. I tak, w pierwszej kolejności można wyróżnić zachowania jawne trudne wrogie i agresywne, następnie bierne. Dopiero po drodze klasyfikowania tych zachowań, występują jeszcze inne zachowania, jak chociażby werbalne.


Publikacja podzielona jest na trzy istotne części. W pierwszej poznajemy teorię, w drugiej podchodzimy do wszelkich problemów z praktycznego punktu widzenia, a część trzecia poświęcona jest osobom zupełnie niemożliwym. W pierwszym rozdziale wszystkie typy zachowań trudnych ludzi są precyzyjnie określone, z dokładnym ich podziałem i dochodzeniem autorki do przyczyn takich zachowań.

„Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi” Gill Hasson odpowie Wam na pytanie, kto należy do kręgu ludzi trudnych. Podpowie, jak z takimi ludźmi postępować, jak się do nich odnosić nie tylko w teorii, ale i w praktyce, bo wszelkie tezy postawione przez autorkę poparte są konkretnymi przykładami. Publikacja napisana jest prostym, czytelnym, zrozumiałym językiem, po którą mogą śmiało sięgnąć nie tylko osoby zajmujące się tą tematyką zawodowo, ale i laicy podobni do mnie, których publikacja szczerze zainteresuje.

Całość na:
http://nietypowerecenzje.blogspot.com/2017/03/jak-sobie-radzic-z-trudnymi-ludzmi-gill.html

Książka w sposób czytelny i dokładny klasyfikuje ludzi określanych mianem – trudnych na kilka grup według typów ich zachowań. I tak, w pierwszej kolejności można wyróżnić zachowania jawne trudne wrogie i agresywne, następnie bierne. Dopiero po drodze klasyfikowania tych zachowań, występują jeszcze inne zachowania, jak chociażby werbalne.


Publikacja podzielona jest na...

więcej Pokaż mimo to

avatar
1570
1552

Na półkach:

Abc komunikacji międzyludzkiej
„Najważniejszym pojedynczym składnikiem sukcesu jest wiedza, jak dogadać się z ludźmi” – te słowa Roosevelta potwierdzi każdy człowiek sukcesu. Umiejętność porozumienia się z innymi osobami, czytelny przekaz, empatyczne słuchanie, stosowanie narzędzi usprawniających komunikację, leżą nie tylko u podstaw spektakularnych karier, ale i satysfakcjonującego życia. Jeśli dodamy do tego pewność siebie, asertywność (rozumianą jako wyrażanie swojego zdania i emocji, ale w taki sposób, by nie ranić innych) oraz elastyczność w kontaktach z otoczeniem, to możemy być pewni, że nasze życie będzie szczęśliwe, a my sami nie będziemy musieli zmagać się z tzw. trudnymi ludźmi i narażać na to, że negatywnie wpłyną oni na nasz nastrój. Dlaczego? Otóż kluczem do radzenia sobie z ludźmi konfliktowymi, agresywnymi, roszczeniowymi lub – przeciwnie – biernymi lub przejawiającymi zachowania manipulacyjne, jest zrozumienie, że … nie jesteśmy w stanie bezpośrednio zmienić zachowań innych. Jedyne na co mamy wpływ, to nasze zachowania i nasz sposób reagowania na zachowania innych.
O tym, jak radzić sobie z agresorem czy też osobą negatywną lub wchodzącą w rolę ofiary, dowiemy się z książki Gill Hasson. Autorka – nauczycielka i trenerka, ekspertka w dziedzinie pewności siebie i poczucia własnej wartości, w sposób czytelny formułuje przekaz, który może odmienić życie wielu ludzi mających problemy w kontaktach międzyludzkich, zastraszonych, sfrustrowanych brakiem porozumienia z rodziną, współpracownikami czy przełożonymi. Książka „Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi”, opublikowana nakładem wydawnictwa PWN, to lektura przydatna nie tylko osobom, które mają problemy z wzięciem odpowiedzialności za swoje reakcje wobec trudnych ludzi, ale również wszystkim tym, którzy pracują zawodowo z takimi osobami – psychologom, coachom, nauczycielom. Uświadomienie sobie źródła problemu i przeanalizowanie przyczyn konkretnych reakcji pozwala na wykonanie kolejnego kroku – poznanie strategii i technik radzenia sobie z trudnymi ludźmi oraz … sprawdzenie ich w codziennych sytuacjach.
Książka została podzielona na trzy części, z czego pierwsza stanowi merytoryczny wykład na temat typów zachowań, jakie prezentują ludzie oraz możliwych reakcji na te zachowania. Część ta składa się z czterech rozdziałów, w których autorka pokazuje typowe zachowania posługując się kontinuum, gdzie na jednym jego krańcu znajdują się zachowania wrogie lub agresywne, na drugim zachowania bierne (brak zaangażowania i aktywność). Niestety znajomość ludzkich zachowań nie wystarczy, a już na pewno nie sprawi, że możemy je zmienić. Dlatego w rozdziale drugim Hasson zachęca do samoanalizy by sprawdzić, jak obecnie reagujemy na trudnych ludzi. Wyróżnia ona reakcje: polegające na rezygnacji i akceptacji; pośrednio konfrontacyjne, wrogie oraz bezpośrednie, konfrontacyjne, wrogie. Pisze też o oczekiwaniach, jakie zwykle mamy wobec innych ludzi i dowodzi, iż są one nawykowe. Zachęca jednocześnie do podjęcia kroków zmierzających do uwolnienia się od tych nierealistycznych zachowań. W dwóch kolejnych rozdziałach znajdziemy wskazówki, jak poprawić umiejętności komunikacyjne – autorka omawia m.in. takie techniki, jak „aktywne słuchanie” i „minimalne zachęty”.

(...)

Pełna treść recenzji znajduje się na stronie:http://www.qulturaslowa.pl/2017/03/gill-hasson-jak-sobie-radzic-z-trudnymi.html

Abc komunikacji międzyludzkiej
„Najważniejszym pojedynczym składnikiem sukcesu jest wiedza, jak dogadać się z ludźmi” – te słowa Roosevelta potwierdzi każdy człowiek sukcesu. Umiejętność porozumienia się z innymi osobami, czytelny przekaz, empatyczne słuchanie, stosowanie narzędzi usprawniających komunikację, leżą nie tylko u podstaw spektakularnych karier, ale i...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    34
  • Przeczytane
    31
  • Posiadam
    9
  • Psychologia
    2
  • ☆ Psychologia
    1
  • Ebook
    1
  • 2021
    1
  • Teraz czytam
    1
  • 2018
    1
  • Psychologia
    1

Cytaty

Więcej
Gill Hasson Jak sobie radzić z trudnymi ludźmi Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także