Good to Great

Wydawnictwo: HarperBusiness
6 (3 ocen i 2 opinie) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
1
7
0
6
1
5
0
4
1
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
Good to Great
data wydania
ISBN
9780066620992
kategoria
biznes, finanse
język
polski

The Challenge Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning. But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness? The Study...

The Challenge
Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.
But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?
The Study
For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?
The Standards
Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.
The Comparisons
The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?
Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.
The Findings
The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:
Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.
The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.
A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.
The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap.
“Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”
Perhaps, but who can afford to ignore these findings?

 

źródło opisu: https://www.harpercollins.com

źródło okładki: https://www.harpercollins.com

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (2)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 378
Eyriashka | 2018-06-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 05 czerwca 2018

Wydaje mi się, że książka nie jest specjalnie wnikliwa. Pokazane w niej myśli tj. "za sukces odpowiada cała załoga, a za porażkę kapitan" marynarka i wojsko klepią do głów od wielu, wieeeelu pokoleń. Dodatkowo irytuje mnie chaos w przekazie - często to co jest wskazywane w jednej firmie jako przyczynek do sukcesu jest negowane w innej, ale również godnej pochwały.
I w końcu - większość przykładowych historii jest albo wyssana z palca albo napompowana jak balon celem wychwalenia np. żony autora (por que?!)

W swojej ocenie staram się pominąć fakt, że zwyczajnie coaching mnie odpycha. Tak samo zapala mi się czerwona lampka alarmowa za każdym razem kiedy autor jakiejkolwiek książki pisze o samym sobie (lub bohaterze), że jest wnikliwy. Wtedy wiem, że najprawdopodobniej to pobożne życzenie.

Ogólnie - książka nie podobała mi się zupełnie, ale daję aż 4 gwiazdeczki, bo czemu nie? Może kogoś skłoni do jakichkolwiek refleksji.

książek: 59
tatanka_yotanka | 2017-03-11
Przeczytana: 10 października 2016

Grupa researcherów zbadała czym wyróżniają się amerykańskie firmy, które przeszły transformację z "good" do "great" i pozostały na poziomie
great". Ciekawe spostrzeżenia dla prezesów i menadżerów, ale nie tylko. Dużo wniosków i spostrzeżeń jest kontrintuicyjnych. Osobiście porobiłem całkiem sporo notatek. Niektóre tematy poruszane w książce, hasłowo:
- Jaki powinien być CEO (skąd pochodzić i jakim być liderem)?
- Jak dobierać pracowników?
- Jak znaleźć tę jedną ideę, wokół której będzie się kręcić rozwój firmy?
- Dlaczego charyzmatyczny lider może być obciążeniem, a nie atutem firmy?
- Dlaczego przełomowe i rewolucyjne zmiany nie działają?
- Jaką rolę w byciu "great" odgrywa technologia?

PS Krytycy zarzucają książce, że firmy opisywane w niej jako "great", miały problemy w późniejszych latach. Niemniej jednak, uważam, że jest wartościowa.

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd