Good to Great
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Tytuł oryginału:
- Good to Great
- Wydawnictwo:
- HarperBusiness
- Data wydania:
- 2001-01-01
- Data 1. wydania:
- 2001-01-01
- Język:
- angielski
- ISBN:
- 9780066620992
- Tagi:
- zarządzanie biznes menadżer rozwój firmy
The Challenge
Built to Last, the defining management study of the nineties, showed how great companies triumph over time and how long-term sustained performance can be engineered into the DNA of an enterprise from the verybeginning.
But what about the company that is not born with great DNA? How can good companies, mediocre companies, even bad companies achieve enduring greatness?
The Study
For years, this question preyed on the mind of Jim Collins. Are there companies that defy gravity and convert long-term mediocrity or worse into long-term superiority? And if so, what are the universal distinguishing characteristics that cause a company to go from good to great?
The Standards
Using tough benchmarks, Collins and his research team identified a set of elite companies that made the leap to great results and sustained those results for at least fifteen years. How great? After the leap, the good-to-great companies generated cumulative stock returns that beat the general stock market by an average of seven times in fifteen years, better than twice the results delivered by a composite index of the world's greatest companies, including Coca-Cola, Intel, General Electric, and Merck.
The Comparisons
The research team contrasted the good-to-great companies with a carefully selected set of comparison companies that failed to make the leap from good to great. What was different? Why did one set of companies become truly great performers while the other set remained only good?
Over five years, the team analyzed the histories of all twenty-eight companies in the study. After sifting through mountains of data and thousands of pages of interviews, Collins and his crew discovered the key determinants of greatness -- why some companies make the leap and others don't.
The Findings
The findings of the Good to Great study will surprise many readers and shed light on virtually every area of management strategy and practice. The findings include:
Level 5 Leaders: The research team was shocked to discover the type of leadership required to achieve greatness.
The Hedgehog Concept (Simplicity within the Three Circles): To go from good to great requires transcending the curse of competence.
A Culture of Discipline: When you combine a culture of discipline with an ethic of entrepreneurship, you get the magical alchemy of great results. Technology Accelerators: Good-to-great companies think differently about the role of technology.
The Flywheel and the Doom Loop: Those who launch radical change programs and wrenching restructurings will almost certainly fail to make the leap.
“Some of the key concepts discerned in the study,” comments Jim Collins, "fly in the face of our modern business culture and will, quite frankly, upset some people.”
Perhaps, but who can afford to ignore these findings?
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 1 178
- 215
- 75
- 32
- 18
- 17
- 6
- 5
- 5
- 5
OPINIE i DYSKUSJE
Jak na dzisiejsze czasy mocno przedawniona
Jak na dzisiejsze czasy mocno przedawniona
Pokaż mimo toDobra.
Dobra.
Pokaż mimo to"Od dobrego do wielkiego" autorstwa Jima Collinsa to inspirująca analiza cezuralnych przemian w organizacjach, które przekształciły się z zwykłych w wybitne. Książka identyfikuje kluczowe czynniki, które wiodą ku długotrwałym sukcesom, takie jak liderstwo poziomu 5 czy koncentracja na tym, co naprawdę ważne. Chociaż niektórzy czytelnicy zaznaczają, że materiał może być stosunkowo głęboki i wymagający skupienia, to wartość wniosków i praktycznych wskazówek Collinsa stanowi motywujący przewodnik dla osób dążących do osiągnięcia znaczących rezultatów w biznesie i życiu zawodowym.
"Od dobrego do wielkiego" autorstwa Jima Collinsa to inspirująca analiza cezuralnych przemian w organizacjach, które przekształciły się z zwykłych w wybitne. Książka identyfikuje kluczowe czynniki, które wiodą ku długotrwałym sukcesom, takie jak liderstwo poziomu 5 czy koncentracja na tym, co naprawdę ważne. Chociaż niektórzy czytelnicy zaznaczają, że materiał może być...
więcej Pokaż mimo toSzczegółowa i oparta na danych analiza firm, które osiągnęły sukces. Miło się zaskoczyłem, bo dla odmiany to faktycznie rzetelne podejście do tematu, a nie standardowe w takich książkach lanie wody.
Szczegółowa i oparta na danych analiza firm, które osiągnęły sukces. Miło się zaskoczyłem, bo dla odmiany to faktycznie rzetelne podejście do tematu, a nie standardowe w takich książkach lanie wody.
Pokaż mimo toBardzo ciekawe badania w temacie sukcesów kilkunastu amerykańskich firm. Czy do przeniesienia na polski grunt - zdecydowanie!
Bardzo ciekawe badania w temacie sukcesów kilkunastu amerykańskich firm. Czy do przeniesienia na polski grunt - zdecydowanie!
Pokaż mimo toWyjątkowo ciężko napisana książka. Nie da się przed nią przejść.
Wyjątkowo ciężko napisana książka. Nie da się przed nią przejść.
Pokaż mimo toWiele miesięcy temu trafiłem na tę książkę. Bestseller. Klasyka książki o zarządzaniu, same ochy i achy, również w Polsce. Od dobrego do wielkiego Jima Collinsa. Kupiłem i po kilkunastu stronach zacząłem kartkować, a po kilkudziesięciu odłożyłem na półkę “do oddania”. Miałem wrażenie, że autor strony stworzył pewną fikcję. Dodatkowo trudno było mi się przekonać do koncepcji wizji przejścia “od dobrej do wielkiej” korporacji.
Określenie “wielkie” dotyczy niemal wszystkiego: wielkości liczonej kapitalizacją, wielkością prezesa, wielkością samej firmy. Autor postanowił znaleźć wzór, który odpowiedziałby na pytanie, co sprawia, że przeciętne firmy przez lata, nagle stają się wielkie i tę swoją wielkość utrzymują.
[...]
całość:
https://www.speculatio.pl/od-dobrego-do-wielkiego/
Wiele miesięcy temu trafiłem na tę książkę. Bestseller. Klasyka książki o zarządzaniu, same ochy i achy, również w Polsce. Od dobrego do wielkiego Jima Collinsa. Kupiłem i po kilkunastu stronach zacząłem kartkować, a po kilkudziesięciu odłożyłem na półkę “do oddania”. Miałem wrażenie, że autor strony stworzył pewną fikcję. Dodatkowo trudno było mi się przekonać do koncepcji...
więcej Pokaż mimo toWciągająca. Znakomita analiza transformacji dobrych przedsiębiorstw w wielkie przekazana w przystępny i łatwy do strawienia sposob. Pozwala zrozumieć skąd biorą się problemy w firmach, dlaczego dobór właściwych ludzi jest tak ważny. Wiele rzeczy można również odnieść osobiście do siebie. Wybitna pozycja.
Wciągająca. Znakomita analiza transformacji dobrych przedsiębiorstw w wielkie przekazana w przystępny i łatwy do strawienia sposob. Pozwala zrozumieć skąd biorą się problemy w firmach, dlaczego dobór właściwych ludzi jest tak ważny. Wiele rzeczy można również odnieść osobiście do siebie. Wybitna pozycja.
Pokaż mimo toSporo ciekawych wskazówek, interesujące wnioski z badań, relatywnie zrozumiały język. Jedyny minus - kolejna stricte amerykańska rzeczywistość.
Sporo ciekawych wskazówek, interesujące wnioski z badań, relatywnie zrozumiały język. Jedyny minus - kolejna stricte amerykańska rzeczywistość.
Pokaż mimo toGenialna! Każdy powinien przeczytać tą pozycję. Ma zastosowanie zarówno w zarządzaniu firmą jak i dla pojedyńczej osoby. Do tego świetne opisy zachowań zarządów firm 'wielkich' oraz 'przeciętnych' z danej branży. Przykładowo jedna z firm przeciętnych wybudowała 22 piętrowy budynek biurowy do tego w kształcie krzyża po to by liczni wiceprezesi mieli okna po obu stronach pokoi. Natomiast firma 'wielka' zatrudniała zaledwie kilkadziesiąt osób w centrali i mieściła się w wynajętych pomieszczeniach nadających się dla niewielkiej przychodni zdrowia. Na wyposażeniu były tanie meble, zaś prezes miał dziurawy fotel :)
Genialna! Każdy powinien przeczytać tą pozycję. Ma zastosowanie zarówno w zarządzaniu firmą jak i dla pojedyńczej osoby. Do tego świetne opisy zachowań zarządów firm 'wielkich' oraz 'przeciętnych' z danej branży. Przykładowo jedna z firm przeciętnych wybudowała 22 piętrowy budynek biurowy do tego w kształcie krzyża po to by liczni wiceprezesi mieli okna po obu stronach...
więcej Pokaż mimo to