Wizjonerskie organizacje
- Kategoria:
- biznes, finanse
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Data wydania:
- 2020-04-17
- Data 1. wyd. pol.:
- 2020-04-17
- Liczba stron:
- 472
- Czas czytania
- 7 godz. 52 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788380878716
- Tagi:
- biznes przedsiębiorczość finanse
Istnieją firmy wizjonerskie i pozostałe. Firmy wizjonerskie to te, które trwają przez całe stulecia i nieprzerwanie rosną
w siłę, mimo że ich założyciele odeszli dawno temu. To machiny postępu, które żyją własnym życiem.
Pytanie brzmi: jak skonstruować taką machinę?
To pytanie zainspirowało autorów tej książki do zbadania tysiąca ośmiuset lat łącznej historii osiemnastu wizjonerskich firm, wśród których są między innymi: Walt Disney, Hewlett-Packard, 3M, Ford, IBM, Philip Morris, Sony, Wal-Mart, Citicorp, Marriott, Johnson & Johnson, Motorola, Boeing i American Express. Autorzy sięgają wstecz do czasów, kiedy te potężne dziś korporacje były raczkującymi przedsiębiorstwami. Opisują ich drogę do wielkości. Docierają do tego, co odróżnia firmy wizjonerskie od pozostałych. Opisują najważniejsze mechanizmy zarządzania wizjonerskimi organizacjami. To właśnie za sprawą tych mechanizmów przeciętne organizacje stają się nieśmiertelne:
• kultystyczna kultura – jak zmieniać pracowników w misjonarzy,
• wielkie, ryzykowne i śmiałe cele – czym rozpalać serca i umysły ludzi w firmie,
• geniusz „ORAZ” – jak godzić wiele sprzecznych priorytetów na drodze rozwoju,
• intraprzedsiębiorczość – jak nadać korporacji zwinność i elastyczność małej firmy,
• inkubowanie menedżerów – skąd brać dobrych ludzi w miejsce tych, którzy odchodzą.
Zamiast modnych chwilowo mądrości menedżerów wypływających na fali koniunktury i odchodzących z rynku, kiedy tylko prosperita ustępuje miejsca kryzysowi, zarządzający w firmach znajdą w tej książce sprawdzone koncepcje, które przetrwały próbę czasu. Koncepcje prowadzące do produktywnych zmian – zmian, które nie niszczą już istniejących fundamentów firmy (poza sytuacjami, w których te fundamenty trzeba dopiero zbudować).
Daleka przyszłość twojej firmy waży się już dziś. Kiedy przeczytasz tę książkę, dostrzeżesz, jak wiele jeszcze masz do zrobienia w twojej organizacji. Wejdź na ambitną drogę, jaką obrali inni konstruktorzy wizjonerskich firm.
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Książka na półkach
- 287
- 22
- 10
- 9
- 6
- 5
- 4
- 2
- 1
- 1
Cytaty
Istnieje ogromna różnica pomiędzy organizacją, która określiła swoją wizję, a organizacją wizjonerską.
OPINIE i DYSKUSJE
Polecam tę publikację wszystkim, którzy myślą o rozpoczęciu działalności gospodarczej (niezależnie od formy jej prowadzenia). Ci, którzy swoje firmy już prowadzą, powinni jak najszybciej nadrobić zaległości i również tę książkę przestudiować. Nie przeczytać, a przestudiować!
Polecam tę publikację wszystkim, którzy myślą o rozpoczęciu działalności gospodarczej (niezależnie od formy jej prowadzenia). Ci, którzy swoje firmy już prowadzą, powinni jak najszybciej nadrobić zaległości i również tę książkę przestudiować. Nie przeczytać, a przestudiować!
Pokaż mimo toMam pierwsze polskie wydanie tej ksiązki (2003) i wracam do niej co jakiś czas. Za każdym razem odkrywam nowe wskazówki dla biznesu i widzę, że książka nie zestarzała się od jej amerykańskiej premiery w 1994 roku.
Autorzy opisują praktyki wizjonerskich organizacji i dają bardzo konkretne wskazówki dla menedżerów. Mnie osobiście zachwyca koncepcja BHAG-ów, czyli Wielkich, Włochatych i Zuchwałych Celów. To one wyznaczają kierunek organizacji i to one powodują, że pracownicy angażują się w działania firmy.
Dodatkowo, jako zwolennik agile w zarządzaniu firmą, widzę że już w XX wieku wielkie firmy rozwijały się dzięki metodzie prób i błędów i nieustannemu samodoskonaleniu.
Warto dokładnie przeczytać tę książkę, bo przekartkowanie może nie wystarczyć!
Mam pierwsze polskie wydanie tej ksiązki (2003) i wracam do niej co jakiś czas. Za każdym razem odkrywam nowe wskazówki dla biznesu i widzę, że książka nie zestarzała się od jej amerykańskiej premiery w 1994 roku.
więcej Pokaż mimo toAutorzy opisują praktyki wizjonerskich organizacji i dają bardzo konkretne wskazówki dla menedżerów. Mnie osobiście zachwyca koncepcja BHAG-ów, czyli Wielkich,...
Warto, do refleksji nad właściwym modelem biznesowym firmy
Warto, do refleksji nad właściwym modelem biznesowym firmy
Pokaż mimo to