Od dobrego do wielkiego

Wydawnictwo: MT Biznes
8,03 (61 ocen i 14 opinii) Zobacz oceny
10
8
9
17
8
19
7
10
6
3
5
2
4
1
3
1
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788388970184
liczba stron
288
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów? I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji...

Czy istnieje organizacyjny kod DNA czyniący firmę gatunkiem wyższym od konkurentów?

I, co ważniejsze, czy da się takim DNA „zarazić” firmę przeciętną i zmienić ją w nadzwyczajną? James C. Collins, wraz ze swoim zespołem badaczy, wydestylował taki kod DNA. Kod, który jest syntezą wieloletnich badań setek firm. W tej książce Collins opisuje metodę wszczepiania obumierającej organizacji przywódczych i przedsiębiorczych genów zwycięstwa. Znajdziesz tu zaskakujące, lecz przejrzyste konkluzje, poparte badaniami empirycznymi.
W Od dobrego do wielkiego autor omawia 11 przypadków firm, które dokonały przeskoku organizacyjnego: pokonały rynkową grawitację i stały się potężne. Są wśród nich między innymi: Merck, Intel, Coca-Cola i General Electric. Oprócz tego Collins opisuje szereg firm, którym brak zwycięskiego DNA skutecznie odciął drogę do prosperity. Magazyn „Fast Company” nazwał tę książkę biznesową ideą roku. Gorąco poleca ją także profesor Krzysztof Obłój z Uniwersytetu Warszawskiego. To raport z pierwszej ręki, dla przedsiębiorców i menedżerów, i dla każdego innego, kto ma bezpośredni wpływ na losy swojej firmy.

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
pokaż wszystkie
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (470)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 63
Przemek | 2018-11-08
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 08 listopada 2018

Książka zachwyca od początku do końca. Świetnie wykonany materiał badawczy, jakiego nie powstydziłby się Nielsen, czytelny i jasny podział analiz, które łatwo zapadają w pamięć czy też masa wniosków, których nie mogłem znaleźć w innych biznesowych książkach.

Koło zamachowe mam zaznaczone kilka razy i w niedalekiej przyszłości znów będę musiał odnaleźć notatki, aby mieć pewność że stosuję "zasadę jeża" ;)

książek: 0
| 2015-10-27
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 27 października 2015

Po pewnym czasie zaciera się granica i nie do końca wiadomo, czy zasady opisane w tej książce dotyczą tylko wielkich przedsiębiorstw, czy są uniwersalne i równie dobrze możemy zastosować je w codziennym życiu. Myślę, że dzięki temu książka jest jeszcze bardziej ciekawa i wciągająca.

książek: 974
michal3 | 2018-09-25
Przeczytana: 17 września 2018

Trudno się czyta o tworzeniu wielkiego przedsiębiorstwa, kiedy widzi się/słyszy o tylu przeciętnych, które nawet nie aspirują do tego, aby wybić się ponad średnią. Trzeba oddać Collinsowi (i jego zespołowi), że odwalili kawał bardzo dobrej roboty. Wskazali cechy wspólne firm, które zdecydowały się coś zrobić i ruszyć w odpowiednim kierunku. Przeważnie nawet o tym nie wiedząc. Każdy rozdział zawiera podsumowanie najważniejszych tez, ale również i wniosków nieoczywistych. Nieoczywistych na tyle, by zaintrygować i skłonić do myślenia. W końcu każda firma chce mieć geniusza i lidera, nie zwracając uwagi na spuściznę. Zawsze się liczy "tu i teraz", a niekoniecznie "jutro". Szkoda, że przeciętność jest tym, co zadowala. W końcu stworzenie czegoś wielkiego musi być bardzo przyjemnym uczuciem. No ale to odróżnia dobrego menedżera od wielkiego - temu pierwszemu wydaje się, że jest większy niż sama firma.

książek: 41
kuba | 2012-10-21
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: lipiec 2011

Wspaniała książka dla budujących biznes. I to zarówno z perspektywy zbioru przydatnych anegdot / badań biznesowych, jak i z perspektywy poradnika, do którego wraca się, kiedy pojawia się problem.
Absolutnie bardzo, bardzo dobra książka

książek: 232
Milena | 2018-11-12
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 01 listopada 2018

Ta ksiażka powinna być lekturą obowiązkową w szkołach średnich, a spostrzeżenia w niej zawsrte idealnie można wpasować w swoje własne prywatne życia, co stanowi jej ogromną wartość.

książek: 10
malyboa | 2018-10-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 października 2018

Dobra ksiazka , pokazuje jak wiele zalezy od malych decyzji ktore sa wstanie zmienic tak wiele. Oraz od samego planowania.

książek: 109
Piotr | 2015-05-30
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 2010 rok

Daje do myślenia ! Pierwsze wydanie w ciekawej szacie graficznej.

książek: 209
moneygrabbing | 2017-01-21
Przeczytana: 21 stycznia 2017

Książka przeznaczona dla tych co mają firmy lub są zainteresowani tematyką biznesu oraz inwestowania.
Autor znalazł 11 firm, które przekształciły się z dobrych w wielkie i opisuje co się takie stało, że doszło do transformacji.
Bardzo dobra pozycja, jeśli chcesz się dowiedzieć co należy zrobić aby firma stała się wielka.
Nie będę opisywał tutaj co i jak zapraszam do książki. Ale dotychczas uważałem, że ludzie są najważniejsi w firmie, ale po przeczytaniu książki musiałem zmienić to bardzo często powtarzane zdanie, na to że najważniejsi w firmie są właściwi ludzie a niewłaściwych należy się pozbyć.

Pełna recenzja: http://www.moneygrabbing.co.uk/jakie-sa-czynniki-trwalego-rozwoju-firm/

książek: 261
Patryk8888 | 2018-06-03
Na półkach: Przeczytane, Biznes

Bardzo ciężko się to czyta jak na pozycje biznesową . Za bardzo korporacyjny język .

książek: 498
Jacoa1 | 2017-10-07
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 21 września 2017

Typowa lektura kanonu, parę ciekawych historii tym niemniej jest!

zobacz kolejne z 460 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
lista cytatów dodaj cytat
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd