rozwińzwiń

Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie

Okładka książki Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie Frank Bettger
Okładka książki Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie
Frank Bettger Wydawnictwo: Studio Emka poradniki
176 str. 2 godz. 56 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
Studio Emka
Data wydania:
1993-01-01
Data 1. wyd. pol.:
1993-01-01
Liczba stron:
176
Czas czytania
2 godz. 56 min.
Język:
polski
ISBN:
8385881007
Średnia ocen

7,3 7,3 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,3 / 10
271 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
285
90

Na półkach:

Pomimo że książka bazuje na doświadczeniach sprzed ponad wieku, wiele z nich jest uniwersalnych. Pomimo że nie mam do czybieniatz handlem bezpośrednim była to dla mnie interesująca lektura i o wiele lepsza i bardziej merytoryczna niż wiele współczesnych książek z dziedziny coachingu czy psychologii. Poza tym nie ma w niej nadmiernych powtórzę uczy bullshitu jak w Miracle morning czy Rich dad, poor dad. Jest za to mnóstwo odniesień i referencji, które teraz są częstym działaniem marketingowym (czyż inflencerzy nie działają w ten sposób). I choć wiele osób mógłby uznać to dzieło za mocno przedawnione, wiele zasad i praw odnosi się jak najbardziej do współczesności i można je choćby zrewidować na podstawie influencera w kontekście sprzedaży.

Czyta się szybko i przyjemnie, a liczbę nawiązania do Franklina powodują, że chcę przeczytać jego autobiografię.

Pomimo że książka bazuje na doświadczeniach sprzed ponad wieku, wiele z nich jest uniwersalnych. Pomimo że nie mam do czybieniatz handlem bezpośrednim była to dla mnie interesująca lektura i o wiele lepsza i bardziej merytoryczna niż wiele współczesnych książek z dziedziny coachingu czy psychologii. Poza tym nie ma w niej nadmiernych powtórzę uczy bullshitu jak w Miracle...

więcej Pokaż mimo to

avatar
93
12

Na półkach: , , ,

Historie z lat 20-tych XX w.
(100 lat temu 100 dolarów to było naprawdę coś :D)

Klasyka książek literatury sprzedaży czy literatury osiągania sukcesu.

Moje refleksje po przeczytaniu kolejnych rozdziałów:

Część pierwsza:

1. Jak pewien pomysł pomnożył moje dochody i moje szczęście - "Mój entuzjazm niemal całkowicie pokonał mój strach. Nerwy zaczęły pracować na moją korzyść i byłem o wiele lepszy niż w najśmielszych nawet marzeniach.(Jeśli się denerwujesz, to powinieneś się z tego cieszyć. Nie staraj się tłamsić tego uczucia. Przeciwnie, niech twoje nerwy pracują na twą korzyść.
"Czy pana w ogóle interesuje to, o czym pan mówi?".
"Jeśli usiłuję działać entuzjastycznie naprawdę odczuwam entuzjazm.
"Lubię patrzeć, jak praca podnieca ludzi. Wtedy ich podniecenie udziela się klientom, a interesy kwitną jak nigdy przedtem."
"Bez entuzjazmu Twoje wizyty handlowe są warte tyle co zeszłoroczny śnieg."

2. Dlaczego wróciłem do handlu chociaż postanowiłem z tym skończyć - należy robić notatki po spotkaniach z klientem i "dostrzec ludzi", bez rozmowy nie dojdzie do sprzedaży.

3. Co pomogło mi pokonać największego wroga, jakiemu kiedykolwiek musiałem stawić czoło - historia poznania Dala Carnegi oraz zachęta do przemówień publicznych (np. na początek o tym, co jest nam dobrze znane czyli o historiach z naszego życia, częstego zabierania głosu).

4. Jedyny sposób, w jaki mogłem się zorganizować - o tym, jak ważne jest planowaniu spotkań. "Jedna z największych życiowych satysfakcji płynie ze świadomości, że wykonuje się swoją pracę w najlepszy możliwy sposób."



Część druga - Recepta na sukces w handlu:

5. Jak poznałem najważniejszy sekret handlu - kupujemy, bo kierują nami także potrzeby wyższego poziomu (np. chęć wsparcia biednych, potrzebujących, pokoju na świecie- w tym przypadku misjonarzy)."Dowiedz się czego ludzie pragną i pomóż im to uzyskać".

6. Złapać byka za rogi - dalej ""Dowiedz się czego ludzie pragną i pomóż im to uzyskać", o sile ciągłego doskonalenia m. in. przez uczestnictwo w konferencjach, gdzie możemy poznać grube ryby. Autor dużo czytał, choćby biografię Benjamina Franklina.
Aby ktoś coś zrobił, trzeba sprawić, że ten ktoś będzie CHCIAŁ to zrobić.
Kiedy pokażesz komuś, czego chce, poruszy on niebo i ziemię, aby to zdobyć.

7. Kontrakt za 250 tysięcy dolarów w piętnaście minut - sprzedawca będzie obiekcje typu:
"nie zdecydowałem jeszcze, czy chcę to wziąć czy nie"
"chciałbym przemyśleć to jeszcze raz".
Chodzi o to, by być doradcą klienta i działać w jego interesie. reprezentować jego interes a nie interes firmy.

8. Analiza podstawowych zasad wykorzystywanych przy zawarciu tej transakcji - czyli na co zwrócić szczególną uwagę:

1. umawiaj się na spotkanie - szanujesz swój czas i czas Twojego rozmówcy.
2. bądź przygotowany - rozmowa z jedną osobą może przynieść taki sam skutek finansowy co wykład przed kilkuset osobowym audytorium. Gdy nie przygotowujesz się do spotkań może Ci brakować pewności siebie.
3. co jest kluczowym problemem w tej sprawie, co jest głównym problemem w tej sprawie, co jest największym problemem rozmówcy, nie próbuj mówić zbyt wiele na zbyt wiele tematów.
4. notatki - pozwalają zapamiętać najważniejsze punkty do omówienia, omówić je w logicznej kolejności, mówić zwięźle trzymając się tematu.
5. zadawaj pytania - konkretne.
6. strzelaj z grubej rury - to pozwoli rozruszać klienta.
7. wywołaj strach - żądza zysku i strach (w sytuacjach ryzyka i niebezpieczeństwa) przed stratą motywują nas do działania.
8.buduj zaufanie - bądź szczery. Wyobraź sobie, że jesteś czyimś bezpośrednim doradcą. Chwal konkurencję, jeśli jest za co.
9. wyrażaj szczerze podziw dla umiejętności Twojego rozmówcy.
10. przyjmij pozycję zwycięzcy.
11. jak najczęściej używaj słowa pan, pański zamiast ja, my, nasz firma.

9. Jak zadawanie pytań zwiększyło efektywność moich rozmów handlowych - poprzez zadawanie pytań można skłonić ludzi do tego, żeby mówili czego oczekują. Pewność siebie może blokować udzielenie albo uzyskanie informacji. W pewnych sytuacjach jedne zjawiska zachodzą, w innych nie. Jeden ze sposobów, żeby zmusić ludzi do myślenia to zadawanie pytań.
Zadawanie pytań:
1. pomaga uniknąć sporów,
2. pomaga mniej mówić,
3. pomaga dowiedzieć się, czego rozmówca chce,
4. pomaga rozmówcy sprecyzować myśli, Twój pomysł staje się jego pomysłem,
5. pomaga odkryć punkty kluczowe rozmówcy,
6. ja szanuję Pana/Pani opinię, tego samego oczekuję od Pana/Pani.
I jeszcze smaczek: zdaniem autora „ jedną z najważniejszych rzeczy jakie wynosi się z uczelni to sztuka słuchania, zwyczaj żądania dowodów i oceniania ich”. Widać, że książka pisana w USA :P

10. Jak nauczyłem się odkrywać powód, który powinien skłonić klienta do zakupu - przykładać największą wagę do punktu kluczowego

11. Najważniejsze słowo w handlu ma tylko trzy sylaby – dlaczego.

12. Jak dowiaduję się o ukrytych obiekcjach klienta – autor podaje, że tylko 38% procent osób podaje powód, który powstrzymał ich od zakupu. Człowiek ma z reguły 2 powody każdego poczynania: pierwszy dobrze brzmi, drugi jest prawdziwy. Zadaj pytanie „dlaczego”, a potem „a czy jest jeszcze jakiś powód”

13. Zapomniana umiejętność, która w handlu czyni cuda – jest to umiejętność słuchania, milczenia czy chociażby spauzowania.
Podsumowanie:
1. Dowiedzieć się czego rozmówca chce, a potem znaleźć najlepszy sposób na uzyskanie tego.
2. Sprawić, by ktoś chciał to zrobić.
3. Pytaj, nie atakuj.
4. Dowiedz się co jest kluczowym punktem danej sprawy,
5. Dlaczego i a coś jeszcze?
6. Człowiek ma 2 powody, dla których coś robi: jeden, który dobrze brzmi i drugi prawdziwy. Rozmówca może coś ukrywać.
7. Bądź dobrym słuchaczem.


Część trzecia - Jak zdobyć i utrzymać zaufanie:

14.

15.

16.

17.

18.

19.

Część czwarta - Jak sprawić, by chciano robić z Tobą interesy:

20.

21.

22.

23.

24.

Część piąta - Kolejne stadia sprzedaży:

25.

26.

27.

28.

29.

30.

31.

32.

Część szósta - Nie obawiaj się przegranej:

33.

34.

35.

Historie z lat 20-tych XX w.
(100 lat temu 100 dolarów to było naprawdę coś :D)

Klasyka książek literatury sprzedaży czy literatury osiągania sukcesu.

Moje refleksje po przeczytaniu kolejnych rozdziałów:

Część pierwsza:

1. Jak pewien pomysł pomnożył moje dochody i moje szczęście - "Mój entuzjazm niemal całkowicie pokonał mój strach. Nerwy zaczęły pracować na moją...

więcej Pokaż mimo to

avatar
129
25

Na półkach:

Oceniam tak wysoko, ponieważ to jedna z nielicznych książek w tej branży. Przeczytałem ją 3 może 4 razy. Sporo mi pomogła.

Oceniam tak wysoko, ponieważ to jedna z nielicznych książek w tej branży. Przeczytałem ją 3 może 4 razy. Sporo mi pomogła.

Pokaż mimo to

avatar
118
91

Na półkach:

No cóż.... brak słów aby opisać tę książkę i rady w niej zawarte. Przeczytałem bodajrze z pół roku temu??? W każdym razie nie wiem, ale treść książki zapamiętam na bardzo długo i napewno będę do niej wracał. Nie ma o czym w zasadzie pisać, nie ma co oceniać tej książki, jest to obowiązkowa pozycja nie tylko dla sprzedawców ale w ogóle, zawsze można z tego typu literatury coś wyciągnąć dla siebie, czegoś nowego się nauczyć. Uważam że jest to jedna z najlepszych pozycji z zakresu handlowego ale również w pewnym sensie rozwoju osobistego. Przeczytałem bardzo dużo książek z zakresu motywacji, rozwoju osobistego, handlu itd, i mogę stwierdziż iż prawda o tej literaturze jest taka że te książki napisane 100 lat temu są najlepsze a te współczesne powielają myśli i idee zawarte w klasykach czyli np pozycje znanych autorów takich jak (Napoleon Hill, Dale Carnegie itd) .

No cóż.... brak słów aby opisać tę książkę i rady w niej zawarte. Przeczytałem bodajrze z pół roku temu??? W każdym razie nie wiem, ale treść książki zapamiętam na bardzo długo i napewno będę do niej wracał. Nie ma o czym w zasadzie pisać, nie ma co oceniać tej książki, jest to obowiązkowa pozycja nie tylko dla sprzedawców ale w ogóle, zawsze można z tego typu literatury...

więcej Pokaż mimo to

avatar
21
11

Na półkach:

Książka dla akwizytorów (przeterminowana)

Książka dla akwizytorów (przeterminowana)

Pokaż mimo to

avatar
59
35

Na półkach: ,

Bardzo dobra książka. Może nie rewolucyjna, ale uświadamiająca jasno pewne sprawy. Niezmiennie aktualna. Warto do nie wracać

Bardzo dobra książka. Może nie rewolucyjna, ale uświadamiająca jasno pewne sprawy. Niezmiennie aktualna. Warto do nie wracać

Pokaż mimo to

avatar
149
100

Na półkach:

Nie no słaba. Zastanawiałem się chwilę, czy może po prostu nie dla mnie. Że może mam już dosyć książek motywujących z przesłaniem: "do your job!", "wstawaj o 6 rano a osiągniesz sukces", albo "uśmiechaj się, otwórz na ludzi, a będzie ci dane". Ale nie, ona jest po prostu słaba.
Pierwsza rzecz: tytuł - o przetrwaniu w biznesie - jest mylący. Pozycja jest o sprzedaży czystej, a nie biznesie.
Druga rzecz: sprzedaż dzisiaj jest inna i metody zawarte już nie działają. Albo trzeba je mocno przemodelować - książka jest z początku XX wieku.
Trzecia rzecz: nie ma konkretów. Jest "obudź w sobie entuzjazm", ale nie ma już tego jak tego dokonać.

Osoba uśmiechnięta, zrealizowana w życiu, pełna energii - oczywiście, że sprzedaje więcej. Ale jak to zrobić? Przeczytałem kiedyś, zdanie: "to kim jesteś krzyczy tak głośno, że nie słyszę co do mnie mówisz". Aby obudzić entuzjazm, nie wystarczy powiedzieć sobie "będę entuzjastyczny". Trzeba zejść niżej, do piwnicy. Przyjrzeć się co tam mamy, i powoli, sukcesywnie, zacząć siebie budować jako człowieka.
Nawet ćwiczenia w stylu "włóż rano ołówek w usta na minutę - w poprzek twarzy" dają więcej niż hasło "uśmiechaj się do klienta" (ponoć jak mięśnie twarzy się napinają jak przy uśmiechu zaczyna nam się wydawać, że się uśmiechamy - czyli jest okey - i zaczynamy czuć się lepiej i być bardziej pogodni).
"Słuchaj klienta" - pisze Frank. Ale jak, jeśli ktoś pełen narcyzmu, walczy tylko o podpompowanie swojego ego i tak bardzo się boi, że zostanie odrzucony (nie sprzeda),że klient ma mu to tylko zapewnić?

Nie ma nic z konkretów. Za to są wiersze. Takie motywujące. Że jak się lenisz, to nie będziesz bogaty. Serio!

Dla mnie książka słaba, a wręcz szkodliwa. W najlepszym wypadku nakręci Cię na ciężką, a niekoniecznie skuteczną, pracę. Ale wątpię, żeby i tego starczyło na długo, bo pozycje motywacyjne nie tworzą w Tobie, jako czytelniku, trwałej motywacji. Po chwili trzeba sięgnąć po kolejną.

Nie no słaba. Zastanawiałem się chwilę, czy może po prostu nie dla mnie. Że może mam już dosyć książek motywujących z przesłaniem: "do your job!", "wstawaj o 6 rano a osiągniesz sukces", albo "uśmiechaj się, otwórz na ludzi, a będzie ci dane". Ale nie, ona jest po prostu słaba.
Pierwsza rzecz: tytuł - o przetrwaniu w biznesie - jest mylący. Pozycja jest o sprzedaży...

więcej Pokaż mimo to

avatar
679
218

Na półkach: ,

Książka zawiera ponadczasowe porady dotyczące sprzedaży. W wielu miejscach jest jednak nieaktualna. Wydaje mi się, że powinni ją przeczytać przede wszystkim sprzedawcy, jednak również każda przedsiębiorcza osoba może coś z niej wynieść.

Książka zawiera ponadczasowe porady dotyczące sprzedaży. W wielu miejscach jest jednak nieaktualna. Wydaje mi się, że powinni ją przeczytać przede wszystkim sprzedawcy, jednak również każda przedsiębiorcza osoba może coś z niej wynieść.

Pokaż mimo to

avatar
294
267

Na półkach: , ,

Troszkę trąci myszką jednak wciąga i pomimo, że nie wszystkie porady są aktualne to warto przeczytać.

Troszkę trąci myszką jednak wciąga i pomimo, że nie wszystkie porady są aktualne to warto przeczytać.

Pokaż mimo to

avatar
184
113

Na półkach:

Ciekawa książka dla handlowców terenowych. Sam przez kilka lat pracowałem w ten sposób i w zasadzie z większością rad należy się zgodzic.

Mimo że książka napisana została 100 lat temu, mam wrażenie jakby była wciąż bardzo na czasie.

Warto polecić.

Ciekawa książka dla handlowców terenowych. Sam przez kilka lat pracowałem w ten sposób i w zasadzie z większością rad należy się zgodzic.

Mimo że książka napisana została 100 lat temu, mam wrażenie jakby była wciąż bardzo na czasie.

Warto polecić.

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    356
  • Chcę przeczytać
    326
  • Posiadam
    82
  • Teraz czytam
    17
  • Biznes
    11
  • Ulubione
    9
  • Rozwój osobisty
    6
  • Audiobook
    5
  • Rozwój
    4
  • Chcę w prezencie
    4

Cytaty

Więcej
Frank Bettger Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie Zobacz więcej
Frank Bettger Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie Zobacz więcej
Frank Bettger Jak przetrwać i odnieść sukces w biznesie Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także