Teoria religii

Tłumaczenie: Tomasz Kunz
Seria: Socjologia religii
Wydawnictwo: Nomos
6,5 (2 ocen i 1 opinia) Zobacz oceny
10
0
9
0
8
0
7
1
6
1
5
0
4
0
3
0
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
A Theory of Religion
data wydania
ISBN
9788360490327
liczba stron
456
język
polski

Teorię religii R. Starka I W. S. Bainbridge'a można uznać za pionierską w ramach wyłaniającego się nowego paradygmatu w socjologii religii, określanego mianem rynkowego lub ekonomicznego, gdyż swoje inspiracje czerpie również z ekonomii. (...) Jego przedstawiciele, których grono jest obecnie znacznie szersze niż w momencie powstawania teorii Starka i Bainbridge'a, uważają, że prawa ekonomii...

Teorię religii R. Starka I W. S. Bainbridge'a można uznać za pionierską w ramach wyłaniającego się nowego paradygmatu w socjologii religii, określanego mianem rynkowego lub ekonomicznego, gdyż swoje inspiracje czerpie również z ekonomii. (...) Jego przedstawiciele, których grono jest obecnie znacznie szersze niż w momencie powstawania teorii Starka i Bainbridge'a, uważają, że prawa ekonomii mają również zastosowanie do życia religijnego, które tworzy swoisty rynek dóbr duchowych. Podobnie jak w życiu gospodarczym, funkcjonują tam rozmaite przedsiębiorstwa, niekiedy w warunkach wolnej konkurencji, niekiedy zaś w warunkach monopolu i państwowej regulacji rynku religijnego. (...) Ilustruje to anegdota opowiedziana przez Rodneya Starka (1993) amerykańskim badaczom odwiedzającym Szwecję. W rozmowie z pastorem, który uskarżał się na słabą frekwencję na niedzielnych nabożeństwach pomimo znacznej liczby pracowników parafii działających na rzecz jej ludności, zapytał on, czy ten liczny personel bierze także udział w nabożeństwach. - Ależ w niedzielę oni mają dzień wolny od pracy - odparł oburzony pastor.
(Tomasz Doktór)

 

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (1)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 491
Michał Głowacz | 2017-09-14

Książka opisująca rynkową teorię religii - model funkcjonowania "wolnego rynku" usług religijnych. Po przeczytaniu tej pozycji byłem pod wrażeniem samego sposobu konstrukcji teorii, złożonej z wyartykułowanych wprost krótkich aksjomatów, definicji i twierdzeń, przy czym kolejne twierdzenia w sposób logiczny wynikają z aksjomatów i twierdzeń poprzednich. Bardzo ułatwia to lekturę, czyni ją przejrzystą i zrozumiałą nawet dla laika. Największym minusem tej książki jest fakt, że nie przystaje za bardzo do warunków polskich (ponieważ w naszym kraju zamiast wolnego rynku praktycznie mamy monopol religijny jednej instytucji - Kościoła Rzymskokatolickiego).

Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Zapisując się na newsletter zgadzasz się na otrzymywanie informacji z serwisu Lubimyczytac.pl w tym informacji handlowych, oraz informacji dopasowanych do twoich zainteresowań i preferencji. Twój adres email będziemy przetwarzać w celu kierowania do Ciebie treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji w Polityce Prywatności.
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd