Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę

Okładka książki Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę Grzegorz Kosson
Okładka książki Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę
Grzegorz Kosson Wydawnictwo: Słowa i Myśli biznes, finanse
152 str. 2 godz. 32 min.
Kategoria:
biznes, finanse
Wydawnictwo:
Słowa i Myśli
Data wydania:
2013-09-11
Data 1. wyd. pol.:
2013-09-11
Liczba stron:
152
Czas czytania
2 godz. 32 min.
Język:
polski
ISBN:
9788363566098
Tagi:
marketing marki Kosson
Średnia ocen

7,9 7,9 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
7,9 / 10
15 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
6142
3443

Na półkach:

Tworzenie marki nie jest takie łatwe jak nam się wydaje. Spójny obraz nasycony pożądanymi przez odbiorców emocjami jest ważnym elementem powodzenia produktów, firm oraz osób. Jak odnieść sukces? W jaki sposób zbudować markę w świecie, w którym już wszystko istnieje i trudno przebić się przez gąszcz konkurencji? Jak łamać konwencje, aby przyciągnąć odbiorców? Grzegorz Kosson w swojej książce „Złam konwencje, czyli jak stworzyć markę” opowiada nam w bardzo prosty sposób o kolejnych etapach tworzenia upragnionych produktów oraz budowaniu marki. Autor daje liczne wskazówki pozwalające odnaleźć nam się w świecie idei, które chcemy zaoferować klientom, ale przede wszystkim zmusza do odnalezienia własnej misji przekładającej się na przekonujący obraz. Kosson podkreśla niebanalność swoich przekazywanych informacji również przez formę książki, która jest kwadratowa, a do tego tekst, wykresy, grafiki, schematy nie są wciśnięte pomiędzy nadmiar słów. Tu mamy do czynienia jednocześnie z oszczędnością i rozrzutnością: autor nie zalewa nas słowami i pozwala nie czuć przytłoczenia informacjami zawartymi na jednej stronie, dlatego znajdziemy tam dużą czcionkę, esencję informacji na połaciach białego papieru, na którym możemy zapisać swoje spostrzeżenia, uwagi.
Na wstępie Grzegorz Kosson zaznacza, że każde działanie mające na celu kreowanie marki musi posiadać szerszą wizję. W czasach, kiedy odbiorca atakowany jest wieloma rodzajami podobnych produktów musimy wiedzieć, jakie pozytywne emocje chcemy w nim wywołać, jakie wywołuje konkurencja i znaleźć coś, co nas odróżni. Wartości, z którymi może utożsamić się marka pozwala na ocenę, w którym obszarze piramidy potrzeb Maslowa jesteśmy. Poza dokładnym zobrazowaniem Schematu Hegla wykorzystywanym w marketingu, w książce znajdziemy wyjaśnienie, w jaki sposób przekazywać świat wartości odbiorcom. Do jednych z narzędzi należy tworzenie opowieści marki (tzw. brand story) wykorzystujących wyobraźnię i wrażliwość odbiorcy. Kolejnym narzędziem jest szukanie wizerunku użytkownika (brand persona) marki za pomocą powtarzania pytania „dlaczego”. Kolejnym elementem budowania marki jest oddziaływanie na wszystkie zmysły. Całość podsumowują opowieści o wielkich markach, które każdy z nas zna.
Książka na pierwszy rzut oka dedykowana jest specjalistom od kreowania wizerunku, marketingowcom, ale uważam, że powinni po nią sięgnąć wszyscy chcący iść pod prąd, łamać stereotypy, realizować swoje cele i w interesujący sposób prezentować siebie pracodawcom. Tworzenie wizerunku, marki to długi proces odkrywania siebie, swoich mocnych stron i możliwych do zaoferowania pozytywnych emocji, które przełożą się na wysokość wynagrodzenia. Na pewno powinna to być lektura obowiązkowa dla wszelkiego rodzaju twórców, dla których spójny wizerunek jest niezwykle ważny.
Książkę Grzegorza Kossona polecam każdemu, kto jest zdolny do wykrzesania z siebie odrobiny wysiłku w celu zmiany swego życia, otoczenia i chcącego odnosić sukcesy w swojej dziedzinie.

Tworzenie marki nie jest takie łatwe jak nam się wydaje. Spójny obraz nasycony pożądanymi przez odbiorców emocjami jest ważnym elementem powodzenia produktów, firm oraz osób. Jak odnieść sukces? W jaki sposób zbudować markę w świecie, w którym już wszystko istnieje i trudno przebić się przez gąszcz konkurencji? Jak łamać konwencje, aby przyciągnąć odbiorców? Grzegorz Kosson...

więcej Pokaż mimo to

avatar
12
12

Na półkach: ,

Na wstępie autor wysuwa tezę, że każde działanie mające na celu kreowanie marki musi posiadać szerszą wizję. Przykłady znanych marek typu Ikea, Coca-cola czy McDonald’s, zdecydowanie potwierdzają tę tezę.
Punktem wyjścia do kreowania wizerunku jest precyzyjne określenie wartości z jakimi marka ma się utożsamiać. Mając określone wartości w przekazie marketingowym autor zaznacza, że kolejnym krokiem jest odwołanie się do potrzeb z piramidy Maslowa.

Zdyskredytowane zostają współczesne metody marketingowe takie jak 4P, na rzecz bardziej ponadczasowych konwencji, jaką jest Schemat Hegla. Zasadniczo tytuł książki mógłby brzmieć np. Zastosowanie schematu Hegla w marketingu, ale tytuł podręcznikowy z pewnością odstraszyłby potencjalnych odbiorców. Jakie zastosowanie ma ten schemat? Odsyłam do książki. Czytelnik lepiej zrozumie ten temat, dzięki licznym przykładom podawanym przez autora.

Autor publikacji wychodzi z założenia, iż wielkie marki to marki łamiące przyjęte konwencje, a żeby zaistnieć, należy się wyróżnić i to jest myślą przewodnią tej książki. Ostatnie strony zawierają niezwykłe historie kreowania jednych z większych marek świata.

Książka dedykowana jest jako inspiracja dla tych, którzy chcą uzyskać pomysły kreowania marki w wielu wymiarach i oderwać się od panujących schematów. Taka droga zdaniem Grzegorza Kossona może pomóc w utworzeniu unikalnej, wyjątkowej i opartej na długotrwałych relacjach z klientem.

Pełna recenzja na: http://danielkotowski.pl/zlam-konwencje/

Na wstępie autor wysuwa tezę, że każde działanie mające na celu kreowanie marki musi posiadać szerszą wizję. Przykłady znanych marek typu Ikea, Coca-cola czy McDonald’s, zdecydowanie potwierdzają tę tezę.
Punktem wyjścia do kreowania wizerunku jest precyzyjne określenie wartości z jakimi marka ma się utożsamiać. Mając określone wartości w przekazie marketingowym autor...

więcej Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Chcę przeczytać
    55
  • Przeczytane
    19
  • Posiadam
    3
  • Chcę kupić
    1
  • Branding/ Marketing
    1
  • Ulubione
    1
  • Marketing/Sprzedaż
    1
  • Chcę w prezencie
    1
  • Mbo
    1
  • 2017
    1

Cytaty

Więcej
Grzegorz Kosson Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę Zobacz więcej
Grzegorz Kosson Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę Zobacz więcej
Grzegorz Kosson Złam konwencję, czyli jak stworzyć wielką markę Zobacz więcej
Więcej

Podobne książki

Przeczytaj także