Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj
- Kategoria:
- poradniki
- Wydawnictwo:
- Zielona Sowa
- Data wydania:
- 2013-01-01
- Data 1. wyd. pol.:
- 2013-01-01
- Liczba stron:
- 400
- Czas czytania
- 6 godz. 40 min.
- Język:
- polski
- ISBN:
- 9788378956587
- Tagi:
- blog poradnik
Druga książka znanego blogera Tomka Tomczyka, vel Kominka, poświęcona wszystkiemu, co dotyczy blogowania.
O pierwszej, zatytułowanej Bloger, autor pisał: „ To nie jest książka dla blogerów, którzy chcą w tydzień zdobyć popularność, a w miesiąc zarobić milion dolarów. To pozycja dla tych, którzy rozumieją, że pisanie dobrego bloga jest sztuką. Pisanie doskonałego bloga – stylem i sposobem życia”.
Podobnie rzecz się ma z drugą książką, także poświęconą sztuce blogowania. Tym razem autor koncentruje się na mentalności blogera, kreowaniu wizerunku w social mediach i zarabianiu na blogu. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na mnóstwo pytań, takich jak: o czym i dla kogo pisać bloga, jakie są etapy budowania wizerunku w social mediach, co jest największym grzechem blogerów, jak sobie radzić z promowaniem i reklamą bloga, jak współpracować z firmami, co reklamować, a czego nie, kiedy zacząć zarabiać na blogu i ile zarabiają najlepsi blogerzy, a także na wiele innych. Dzięki temu poradnikowi pozna także drugą stronę medalu, czyli dowie się, jak wygląda współpraca z blogerami z punktu widzenia firm, co będzie cenną nauką dla każdego blogera.
Bądź blogerem, nie marnuj się!
Porównaj ceny
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Mogą Cię zainteresować
Oceny
Książka na półkach
- 580
- 352
- 228
- 24
- 16
- 15
- 13
- 7
- 6
- 5
Opinia
Tomek Tomczyk. Znacie to nazwisko? Nie? A Kominek coś Wam mówi? Jason Hunt? Jeśli tak, chylę czoła. Zdaje się, że jesteście bardziej oczytani w sieci, aniżeli ja. A jeśli nie, pocieszę Was. Jeszcze do niedawna też nie wiedziałam. Okazuje się, że to jeden z bardziej wpływowych i najlepiej opłacanych polskich blogerów. Jakkolwiek nie jest, jedno jest pewne – jest jednym z tych, którzy kształtowali blogosferę i przecierali jej szlaki. Co więcej, to osoba, której udało się przebić i zyskać sporą rzeszę odbiorców i niesamowite uznanie reklamodawców. Swoją wiedzą i doświadczeniem postanowił dzielić się z innymi. I takim molom książkowym jak ja rzuca swoje poradniki. A te czyta się niczym dobrą powieść przygodową. Nie wierzycie?
Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj składa się z pięciu części. Pierwsza z nich nazwana została słowem Mentalność. Tomczyk skupia się w niej w głównej mierze na osobowości, jaką cechować się powinien wyróżniający się bloger. A tę można scharakteryzować w dwóch słowach – charyzma i napompowane ego. Druga z nich, to Kreacja w social mediach, czyli jak budować swój wizerunek w mediach tradycyjnych i nie tylko. Kolejna część obejmuje zasady współpracy z firmami. W skrócie? Ceń się blogerze, bo ciężko pracujesz. Część czwarta to rozdział odwrotny, współpraca z blogerem z punktu widzenia firmy inwestującej swój czas i pieniądze w taki czy inny Bookiecik. Książkę zamyka rozdział, który większość z nas nazwałaby FAQ. Ale Tomek Tomczyk, to nie każdy z nas i pewnie jakby nadał mu nazwę FAQ, a bloga prowadził tak jak większość z nas (dobra… mówię w swoim imieniu), to nie byłby Kominkiem, a tym bardziej Jasonem Huntem i nie wydałby tej książki. A jednak ją wydał. Co więcej… tytuł ten stał się swoistą biblią blogosfery. Jest to książka rekomendowana, polecana, cytowana, nałogowo kupowana, wałkowana wzdłuż i wszerz. Czy jej sukces tkwi w jej merytorycznej zawartości, czy może jedynie jest wynikiem legendy, jaką owiany jest jej autor, sukcesem blogów, które tworzy i kampanii, w których brał udział? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, myślę, że prawda tkwi gdzieś po środku.
Książka zauroczyła mnie jednym, istotnym faktem – sporo w niej praktycznych wskazówek dotyczących prawidłowej reakcji na rzucane przez firmy oferty. Czyli w pigułce o tym co wybierać, jak negocjować, w co się absolutnie nie pakować. Znajdziemy również odpowiedź na pytanie dlaczego warto pracować na swoje nazwisko, dlaczego lepiej nie publikować swoich tekstów na portalach, magazynach i tym podobnych iluzorycznie zwiększających wartość naszej marki miejscach. Jak nie dać sprzedać siebie, jak nie dać się wpuścić w przysłowiowe maliny. To swoisty drogowskaz dla takich zagubionych i raczkujących Bookiecików jak ja. Rady są celne, obrazowe, klarownie objaśnione, najczęściej omawiane na konkretnych przykładach. Wszystko w punkt, ze sporym poczuciem humoru, ale i swego rodzaju arogancją.
I oto przechodzimy do części, która spodobała mi się już mniej. W książce nie zabrakło przechwałek Tomczyka dotyczących tego co i jak robi, czego i jak nie negocjuje, tego jakim dobrym i skrzętnym planistą i blogerem nie jest. Zarabia tyle a tyle (oczywiście w dziesiątkach tysięcy) bo nie daje sobie w kaszę dmuchać. A większość blogosfery to stado baranów, bo odwala czarną robotę za darmo. Ot, całe meritum książki. I świetnie. Prowadzenie bloga na poziomie to ciężka, codzienna praca. A za każdą pracę należy się godne wynagrodzenie. Mnie nasuwa się jednak jedno pytanie: gdzie w tym wszystkim miejsce na pasję i hobby? Czy blog musi być tylko i wyłącznie biznesem, czystą kalkulacją i przeliczaniem kolejnych wpisów na złotówki?
Odnosząc się do pytania powyżej, pomimo sporej dawki przydatnych wskazówek i naprawdę porywającego stylu, poradnik Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj to pozycja dla osób, które już wyrobiły sobie jako taką markę, są w sieci rozpoznawalne, a przed nimi wizja dalekosiężnych, czysto zarobkowych planów. W książce brakuje praktycznych rad dla początkujących. Być może coś więcej w temacie znajdę we wcześniejszej publikacji Tomczyka. Czuję się na tyle zaintrygowana jego osobowością, że z pewnością sięgnę po jego pozostałe książkowe propozycje. I szczerze Wam powiem, że sama się boję, co z tego wyniknie…
www.bookiecik.pl
Tomek Tomczyk. Znacie to nazwisko? Nie? A Kominek coś Wam mówi? Jason Hunt? Jeśli tak, chylę czoła. Zdaje się, że jesteście bardziej oczytani w sieci, aniżeli ja. A jeśli nie, pocieszę Was. Jeszcze do niedawna też nie wiedziałam. Okazuje się, że to jeden z bardziej wpływowych i najlepiej opłacanych polskich blogerów. Jakkolwiek nie jest, jedno jest pewne – jest jednym z...
więcej Pokaż mimo to