Social Media: Start

Okładka książki Social Media: Start Tomek Tomczyk
Okładka książki Social Media: Start
Tomek Tomczyk Wydawnictwo: JasonHunt Books poradniki
240 str. 4 godz. 0 min.
Kategoria:
poradniki
Wydawnictwo:
JasonHunt Books
Data wydania:
2016-04-20
Data 1. wyd. pol.:
2016-04-20
Liczba stron:
240
Czas czytania
4 godz. 0 min.
Język:
polski
ISBN:
9788394196523
Tagi:
Jason Hunt Bloger Social Meedia Social Media Start
Średnia ocen

6,7 6,7 / 10

Oceń książkę
i
Dodaj do biblioteczki

Porównaj ceny

i
Porównywarka z zawsze aktualnymi cenami
W naszej porównywarce znajdziesz książki, audiobooki i e-booki, ze wszystkich najpopularniejszych księgarni internetowych i stacjonarnych, zawsze w najlepszej cenie. Wszystkie pozycje zawierają aktualne ceny sprzedaży. Nasze księgarnie partnerskie oferują wygodne formy dostawy takie jak: dostawę do paczkomatu, przesyłkę kurierską lub odebranie przesyłki w wybranym punkcie odbioru. Darmowa dostawa jest możliwa po przekroczeniu odpowiedniej kwoty za zamówienie lub dla stałych klientów i beneficjentów usług premium zgodnie z regulaminem wybranej księgarni.
Za zamówienie u naszych partnerów zapłacisz w najwygodniejszej dla Ciebie formie:
• online
• przelewem
• kartą płatniczą
• Blikiem
• podczas odbioru
W zależności od wybranej księgarni możliwa jest także wysyłka za granicę. Ceny widoczne na liście uwzględniają rabaty i promocje dotyczące danego tytułu, dzięki czemu zawsze możesz szybko porównać najkorzystniejszą ofertę.
Ładowanie Szukamy ofert...

Patronaty LC

Książki autora

Mogą Cię zainteresować

Oceny

Średnia ocen
6,7 / 10
127 ocen
Twoja ocena
0 / 10

OPINIE i DYSKUSJE

Sortuj:
avatar
1603
1603

Na półkach: ,

Kolejna średnia książka od Tomasza Tomczyka.

Przeczytałem trochę książek w młodości :) .

To książka z mojej półki "różności", wrzucam tu te setki książek które przeczytałem w życiu w latach 2000-2019.

Kolejna średnia książka od Tomasza Tomczyka.

Przeczytałem trochę książek w młodości :) .

To książka z mojej półki "różności", wrzucam tu te setki książek które przeczytałem w życiu w latach 2000-2019.

Pokaż mimo to

avatar
54
25

Na półkach: ,

Recenzja ,,Ile są warte książki Tomka Tomczyka – Jason Hunt"

,,Czytanie przeszło mi dużo ciężej chociaż zajęło niecałe trzy dni. Oczywiście z przerwami. Dla mnie osobiście sens tej książki pojawił się dopiero po ok. 20-30 stronach.

Najpierw to co mi się nie podobało, a konkretnie ujmując zupełnie nie pasuje mi tutaj budowanie historii. Po tych pierwszych stronach szczerze mówiąc miałem dość tych palm i chatek co było zbędne. Jakby tworzył opowieść gdzieś gdzie zupełnie nie jest potrzebna.

Oczywiście nadaje to pewnego stylu, ale zupełnie zawracało mi głowę. Nie do końca trafia do mnie to zmienianie zdania, gdy raz jest jednego, a chwilę później drugiego. Wyjaśnia dlaczego niby tak, ale z drugiej strony moim zdaniem takie niepoważne wobec czytelnika.

Rysunki chociaż niektóre rozbawiły mnie i są dobrze dobrane, w większości dodatkowo odwracały uwagę i też jakby były wciśnięte na siłę.
Podobnie jak podkreślenia i dopiski obok tekstu. W jakim celu to było? Nie mam pojęcia".

Więcej: https://patryktarachon.pl/ile-sa-warte-ksiazki-tomka-tomczyka-jasonhunt-books/

Recenzja ,,Ile są warte książki Tomka Tomczyka – Jason Hunt"

,,Czytanie przeszło mi dużo ciężej chociaż zajęło niecałe trzy dni. Oczywiście z przerwami. Dla mnie osobiście sens tej książki pojawił się dopiero po ok. 20-30 stronach.

Najpierw to co mi się nie podobało, a konkretnie ujmując zupełnie nie pasuje mi tutaj budowanie historii. Po tych pierwszych stronach szczerze...

więcej Pokaż mimo to

avatar
291
79

Na półkach:

Przyjemna książka o podstawach social media.

Przyjemna książka o podstawach social media.

Pokaż mimo to

avatar
203
161

Na półkach: , ,

Bardzo fajna książka dla każdego, kto chce zacząć blogować. Raczej kierowana do osób, które dopiero zaczynają, jednakże nawet profesjonaliści coś znajdą dla siebie.
Jeśli nie interesujesz się zastosowaniem Social mediami w biznesie lub w blogowaniu to ta książka nie jest dla Ciebie.

Bardzo fajna książka dla każdego, kto chce zacząć blogować. Raczej kierowana do osób, które dopiero zaczynają, jednakże nawet profesjonaliści coś znajdą dla siebie.
Jeśli nie interesujesz się zastosowaniem Social mediami w biznesie lub w blogowaniu to ta książka nie jest dla Ciebie.

Pokaż mimo to

avatar
992
790

Na półkach: ,

Czy przedzierając się przez gęstą sieć Internetu, przeglądając tysiące blogów, zastanawialiście się jak to jest, że jedne stają się znane (choć często nie niosą za sobą wybitnie dobrej treści),a wiele (i to jest ta przeważająca część) ginie stłamszona, wbita w czeluść cyfrowego świata i pewnie nigdy przenigdy (nawet jeśli uparty właściciel w między czasie nie porzuci swojej pisaniny) nie wypłynie na szersze wody? Ostatnio przypadkiem odkryłam bloga Riverside Blues Again, który systematycznie prowadzony jest uwaga: od 10 (!!!) lat, co więcej, przeładowany jest zaskakująco dobrą merytorycznie treścią. Smutne, że nikt o nim nie słyszał. A jeśli nawet, to nie do tego stopnia, na jaki by zasługiwał zarówno jego właściciel, jak i treść dotykająca tej mniej komercyjnej strony kultury. Czego więc zabrakło?

Silnych łokci?
Dobrych pleców?
Charyzmy?
Odpowiedniego PRu?
Autopromocji?
Dobrej domeny?
Szczęścia?
Wszystkiego na raz?

Jason Hunt, jeden z najpopularniejszych i najlepiej opłacanych polskich blogerów zna odpowiedź na powyższe pytania i dzięki swojemu długoletniemu doświadczeniu, niczym Magda Gessler do kuchni, wkracza na nasze blogi by je zrewolucjonizować. Osobiście stronię od poradników, a większości rzeczy uczę się metodą prób i błędów, z czystej ciekawości i przekory przyjrzałam się jego książkom Social Media: START oraz Bloger i Social Media bliżej. I wierzcie lub nie, po ich lekturze, przeglądając kolejne blogi, fanpage czy konta na Instagramie jestem już w stanie odgadnąć, który bloger też je przeczytał i zastosował najbardziej kluczowe wskazówki autora.
Z czym to się je?

Social Media: START to niewielka objętościowo, okraszona licznymi żartobliwymi ilustracjami książka, w której znajdziecie praktyczne rady od czego zacząć zakładanie bloga, o co zadbać i czego się wystrzegać. W skrócie: Napisz od razu pięćdziesiąt tekstów (najlepiej po 5 każdego dnia – zajmie to zaledwie 10 dni),pozakładaj konta wszędzie gdzie się da (Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Snapchat… itd.) i nakarm tym Internet. Nieważne, że nie masz niczego wartościowego do przekazania – pisz cokolwiek. Jeśli jesteś blogiem z recenzjami, uprzedzam – zdaniem autora nigdy nie wypłyniesz na szersze wody, bo kultura jest po prostu zbyt ciężkostrawna dla przeciętnego zjadacza chleba. Jeśli już, to przegryź jewpisami czysto lifestylowymi. Wtedy być może dasz radę nakarmić swą treścią szersze grono odbiorców.

Bloger i Social Media to pozycja bardziej opasła, ale równie smaczna, co jej poprzedniczka. Dzięki przykładom z życia (czyt. blogosfery) wziętych, połyka się ją na raz. Prócz rad samego Jasona Hunta, znajdziecie tutaj triki innych blogerów, którzy od lat działają w sieci, a ich nazwiska i twarze stały się swoistą marką, którą karmimy się na co dzień tuż po włączeniu komputera. Jeśli poznamy całe proponowane przez nich menu i skosztujemy wszystkich zaproponowanych dań, posiądziemy wiedzę począwszy na temat tego od czego zacząć blogowanie, jakich narzędzi do tego używać, poprzez to jak pisać, by swoim tekstem wkupić się w serca czytelników, jak zarabiać i rozmawiać z mediami, dlaczego nie płakać nad negatywnymi komentarzami czytelników, a skończywszy na tym w jakich godzinach publikować teksty, by trafiły do jak największej rzeszy odbiorców.
Czy to jest zjadliwe?

I to jeszcze jak! Styl Jasona Hunta, a raczej Tomka Tomczyka jest porywający. Chyba jeszcze nigdy nie czytałam żadnego poradnika z takim zapałem i przyjemnością, jak jego propozycji właśnie. Jest to bez wątpienia osoba charyzmatyczna, która swoją wiedzę i doświadczenie potrafi podać na tacy pełnej polotu. Te książki są niebywale obrazowe i przystępne. Połyka się je na raz z poczuciem, że wiedza ta zaprocentuje i da w przyszłości owoce. A te, będą z chęcią połykane nie tylko przez naszych odbiorców, ale i potencjalnych reklamodawców. I cóż, że książki mocno się zazębiają i nierzadko powielają rady, ważne, że zapadają one w pamięć i wchodzą w krew.
No więc? Warto zjeść?

Osobiście książki Jasona Hunta polecam – pomagają usystematyzować wiedzę i pewniej stawiać pierwsze kroki w blogosferze, szybciej wystrzegać się błędów. Wiecie jednak, jak to z tymi rewolucjami bywa – 14 sezonów emitowanych w TVN swoje nam pokazało – rady radami, charyzma charyzmą, a życie życiem. Nawet najcenniejsze i najbardziej oczywiste rady Królowej kuchni – w tym przypadku Króla blogów nie dają gwarancji na sukces. Za nim stoi bowiem multum pracy i jeszcze więcej szczęścia. Przestrzegałabym więc przed patrzeniem na poradniki Tomczyka bezkrytycznym okiem.
Co z tym odbijaniem się czkawką?

Mimochodem nasunęło mi się pytanie odnośnie tego, czy naprawdę potrzebujemy tych wszystkich złotych rad, trików i wskazówek? Biorąc pod uwagę fakt, jak wielu z nas zaczęło je stosować (co widać już od samego progu, przy wejściu na nasze blogi) i jak agresywny stosujemy marketing pozwalający nam wyskakiwać ludziom nawet z lodówki, czy nie zaczniemy (o ile już nie zaczęliśmy) zlewać się w jedną, skondensowaną, niewyróżniającą się chmarą „opiniotwórców”, która karmi swych czytelników niewiele znaczącą merytorycznie papką dla mas? Co z tego, że ludzie nas kupią, skoro raz dwa zaczniemy odbijać się im czkawką? I tak jak było w przypadku wielkiego boom na fast foody, kiedy to społeczeństwo się na nie rzuciło, ale równie szybko zaczęło szukać żywności zdrowej i wartościowej, tak i my nagle obudzimy się z ręką w nocniku, bo odbiorcy zaczną odrzucać całe to piękne i sprzedajne „pitu-pitu” i szukać tego co niszowe i wyróżniające się z tłumu. Wtedy nieważny stanie się fakt, że autorowi Riverside Blues Again czegoś zabrakło, a istotne stanie się, że miał coś ponad to, co my oferujemy – oryginalność. Obyśmy i my jej nie zatracili. Tego sobie i Wam życzę.

Czy przedzierając się przez gęstą sieć Internetu, przeglądając tysiące blogów, zastanawialiście się jak to jest, że jedne stają się znane (choć często nie niosą za sobą wybitnie dobrej treści),a wiele (i to jest ta przeważająca część) ginie stłamszona, wbita w czeluść cyfrowego świata i pewnie nigdy przenigdy (nawet jeśli uparty właściciel w między czasie nie porzuci...

więcej Pokaż mimo to

avatar
222
97

Na półkach: ,

Już dawno jestem po lekturze dwóch poprzednich książek tego autora, traktujących o blogowaniu, ale z najnowszą pozycją trochę zwlekałam. Jednak kiedy udało mi się ją złapać na książkowej wymianie, cieszyłam się, że skonfrontuje moje wyobrażenia o niej ze stanem faktycznym.

Zacznijmy od tego, że zaczynając przygodę z blogowaniem, Tomek Tomczyk był pewnego rodzaju guru, a jego książki o blogowaniu dla niektórych stanowiły biblię blogowania. Nie powiem, mi też wiele ułatwiły na starcie i przede wszystkim uświadomiły mnie w dwóch kwestiach:

Nigdy nie jesteś za tani.
Nie sprzedawaj się (tanio!). 😀
Jakoś tak mi zostało i do każdej współpracy podchodzę dzięki temu z szacunkiem do siebie, do bloga i klienta. Jeżeli więc dochodzi już do współpracy, to są one najczęściej bardzo pozytywne i efektywne. 🙂

Ale nie o tym miało być! Przejdźmy do najnowszej pozycji autora.

Social Media Start – recenzja

Jason Hunt uraczył nas książką, która opisuje: jak tworzyć w sieci, jak tworzyć w Social Media i zarazem wyróżnić się z tłumu.

Czy Jason Hunt jest w tej dziedzinie ekspertem? Nie ukrywam, miałam początkowo wątpliwość, jednak okazało się, że całkiem nieźle ograł tę książkę i wspierał się wypowiedziami oraz komentarzami osób trzecich. Bardziej wkręconych w konkretne społecznościówki niż on sam. Brawo!

I za to daję na początek dużego plusa. Trzeba mieć świadomość tego, w czym jesteśmy dobrzy, a gdzie pozostawić pole do wypowiedzi komuś innemu. I tak mamy książkę z zestawem informacji dla… osoby początkującej.

Niestety i stety zarazem.

Gdybym teraz zakładała bloga albo pragnęła zaistnieć jako influencer – bardzo chciałabym natknąć się na tę książkę. Dzisiaj nie wiele z niej wyniosłam.

Z pozycji tej dowiadujemy się jak założyć blog, jak odpowiednio zainstalować wtyczkę do SEO, jakie profile społecznościowe mamy do wyboru, dlaczego są takie ważne i czemu powinniśmy chcieć je prowadzić. Znajdziemy też informację jak założyć (i gdzie) newsletter.

Jason przedstawia też sposoby na to, jak wybrać odpowiednie dla nas społecznościówki. Cóż, ja już wiem, w których czuję się dobrze, a w których nie, więc kolejna część książki znów nie dla mnie. 🙂

Za to bardzo, ale to bardzo cenię sobie część, w której opisywane są narzędzia do publikacji w Social Mediach. Zostałam przekonana, że naprawdę warto za ich pomocą ułatwić sobie pracę. Kurczę, mam wrażenie po przeczytaniu tej książki, że niepotrzebnie wiele czasu straciłam na społecznościówki, zamiast zoptymalizować sobie pracę przy pomocy odpowiednich narzędzi.

Oczywiście nie wszystko da się zaplanować, ale niektóre narzędzia wypróbuję już dziś. Na pewno. 🙂

Social Media Start książką rysunkową

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie wspomniała o rysunkach Kasi Gandor (kasirysik). Świetna kreska, a do tego naprawdę można się momentami ubawić. Kasia starała się obrazowo przedstawić, co autor miał na myśli, nie zawsze było to proste zadanie. Co jakiś czas pojawiały się także dopiski na marginesie Macieja Mazurka zwanego ZUCHEM. Oj, pod koniec książki niestety było ich trochę za mało i czułam wewnętrznie ich brak.:)

Książkę czyta się lekko, przyjemnie, momentami można się zaśmiać. Czyli tak, jak większość lubi, ponieważ to całkiem nieźle ułatwia strawienie typowych poradników.

Z książkami tego autora mam jednak jeden problem. W wielu, naprawdę wielu kwestiach nie zgadzamy się. Czasem przybiłabym mu piątkę, a czasem mam zupełnie inne zdanie. Zawsze tak jest. Za każdym razem. Nie potrafi przekonać mnie do swoich racji, bo zbyt często mówi: jest tak, tak i tak, ale nie jest to poparte żadnymi dowodami.

Dlatego też problem pojawia się przy końcowej ocenie książki. Nie wiem jak ją ocenić. Z punktu widzenia początkującego oceniłabym ją na 8, a z punktu widzenia osoby, która jest w blogosferze już dwa lata na 5, może 6.

Więc gdybym chciała wyprowadzić średnią. Niech będzie:

Moja ocena: 6,5/10

Już dawno jestem po lekturze dwóch poprzednich książek tego autora, traktujących o blogowaniu, ale z najnowszą pozycją trochę zwlekałam. Jednak kiedy udało mi się ją złapać na książkowej wymianie, cieszyłam się, że skonfrontuje moje wyobrażenia o niej ze stanem faktycznym.

Zacznijmy od tego, że zaczynając przygodę z blogowaniem, Tomek Tomczyk był pewnego rodzaju guru, a...

więcej Pokaż mimo to

avatar
3
1

Na półkach:

Niestety bardzo słaba książka, tak jak bloger, który pisze o wszystkim i niczym jednocześnie. W książce same banały i próba wymyślania i wciskania czegoś jeszcze na siłę. Żałuję wydanych pieniędzy...

Niestety bardzo słaba książka, tak jak bloger, który pisze o wszystkim i niczym jednocześnie. W książce same banały i próba wymyślania i wciskania czegoś jeszcze na siłę. Żałuję wydanych pieniędzy...

Pokaż mimo to

avatar
551
296

Na półkach: , , ,

Jak nigdy nie czytam poradników, bo nie widzę sensu, tak ten połknęłam. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą tworzyć cokolwiek w internecie.

Jak nigdy nie czytam poradników, bo nie widzę sensu, tak ten połknęłam. Pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy chcą tworzyć cokolwiek w internecie.

Pokaż mimo to

avatar
144
19

Na półkach:

Straszny bełkot. Dałem się kupić jak typowy janusz pod wpływem reklamy. Ogólnie jednak z książki nie dowiedziałem się niczego co by mi pomogło.

Straszny bełkot. Dałem się kupić jak typowy janusz pod wpływem reklamy. Ogólnie jednak z książki nie dowiedziałem się niczego co by mi pomogło.

Pokaż mimo to

avatar
178
125

Na półkach: ,

Można się sporo dowiedzieć ;)

Można się sporo dowiedzieć ;)

Pokaż mimo to

Książka na półkach

  • Przeczytane
    200
  • Chcę przeczytać
    167
  • Posiadam
    56
  • Teraz czytam
    8
  • Chcę w prezencie
    7
  • 2018
    6
  • Poradniki
    3
  • 2019
    3
  • 2016
    2
  • Kindle
    2

Cytaty

Bądź pierwszy

Dodaj cytat z książki Social Media: Start


Podobne książki

Przeczytaj także