Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie

Tłumaczenie: Leszek Sielicki
Wydawnictwo: Helion
6,6 (45 ocen i 7 opinii) Zobacz oceny
10
2
9
5
8
7
7
11
6
9
5
4
4
4
3
3
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Thank You Economy
data wydania
ISBN
9788324647897
liczba stron
304
słowa kluczowe
ekonomia, marketing
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
joly_fh

Wszystko się zmienia, poza naturą ludzką. Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko. Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci. Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności ludzkich. Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie...

Wszystko się zmienia, poza naturą ludzką.

Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko. Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci.

Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności ludzkich. Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie miły, on także jest miły i zaczyna Cię lubić. Rozmawiacie, wymieniacie idee, tworzy się nić sympatii. To genialne w swej prostocie. I dokładnie tak samo przedstawia się sprawa z budowaniem relacji z klientami. Ta książka jest tak samo bezpretensjonalna i szczera jak zasada: coś fajnego za coś fajnego, bez oglądania się na zysk. Dowcipna i pełna przykładów z życia, ukazuje firmy, które rozwijają się dzięki stosowaniu zasad „ekonomii wdzięczności” w praktyce.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Helion, 2013

źródło okładki: www.onepress.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (248)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 169
Kasia | 2014-09-24

Na wpół przekonana do świata mediów społecznościowych zasiadłam do lektury Ekonomii wdzięczności. Na pewno utwierdziłam się w tym, że unikanie Facebooka czy innych platform raczej nie jest najlepszą strategią. Autor rzeczywiście przekonująco przedstawia argumenty za korzystaniem z możliwość Internetu. Ciekawe są przykłady konkretnych kampanii marketingowych stosowanych przez firmy w mediach społecznościowych czy po prostu tego, jak można używać Facebooka dla rozpropagowania prowadzonego przez siebie biznesu.
Najbardziej przekonuje mnie jednak istota idei ekonomii wdzięczności. Otóż, nie chodzi o łatwy zysk, agresywną reklamę, a o tworzenie relacji. Tak, relacji w biznesie! Gdy tworzymy autentyczne więzi, nie mamy na celu wykorzystania kogoś, a wzajemne obdarowywanie się. Autor zdaje sobie sprawę, że może to nie brzmieć zbyt życiowo. Uważa on jednak, że paradoksalnie to jedyna droga dla biznesu przyszłości. Według niego siła więzi firmy z klientami przekłada się na zyski w sposób...

książek: 188
Eliza Żywicka | 2018-07-17
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 07 czerwca 2018

"Uda Ci się, jeśli będziesz bardziej autentyczny i będzie Ci bardziej zależało; będziesz tworzyć lespsze treści, jeśli będziesz trzymać rękę na pulsie i będziesz bardziej zaangażowany. Jeśli będziesz po prostu lepszy."
"Klientom zależy na bliskich relacjach z ich markami. Dziś jeszcze brzmi to trochę dziwnie, ale pewnego dnia przestanie tak brzmieć. A właściwy moment, aby zacząć budować te relacje, nadszedł właśnie teraz."
Z ekonomią wdzięcznoścuii według mnie jest tak jak ze słowami proszę i dziękuję - niby niewiele, niby takie oczywiste, ale odgrywają ogromną rolę w naszym życiu, tak jak ekonomia wdzięczności w naszym biznesie.
Ja stosuję ją już od jakiegoś czasu, ale fajnie jest patrzeć, jak sięga po nią coraz więcej marek.
Książka jest bardzo inspirująca. Pokazała mi, że ekonomia wdzięczności to nie tylko stan tu i teraz, ale jest to relacja budowana na długi czas.
"Stwórz coś kreatywnego, co wprawi platformy w ruch, co sprawi, że zaczną wspólnie pracować nad upowszechnieniem...

książek: 0
konto_usuniete | 2017-05-01
Przeczytana: 17 kwietnia 2017

Gary'ego śledzę w różnych kanałach od zawsze, więc oczywistym było dla mnie przeczytać "Ekonomię Wdzięczności", do której przyznam długo nie mogłem się "zabrać" ze względu na liczne opinie, że jest to książka, która nie wnosi nic nowego, omawia i tak znane i oczywiste tematy, itd.

Nie zaskoczyłem się, faktycznie Gary nie omawia żadnej "fizyki kwantowej" relacji biznesowych, ale jednak książka bazując na prostych przykładach jest napisana w taki sposób, że daje do myślenia i potrafi zainspirować do wdrożenia tych "oczywistości" nazywanych ekonomią wdzięczności na różnych płaszczyznach codziennej pracy w biznesie.

I na koniec... skoro wszystko omawiane w tej książce jest taką oczywistością, to dlaczego jakoś na codzień nie widać tego w biznesach prowadzonych przez wielu przedsiębiorców? ;)

książek: 236
Łukasz Chrzanowski | 2016-07-17
Na półkach: Przeczytane

Autor na potrzeby sprzedaży swojej książki wymyśla ciekawy termin "ekonomia wdzięczności" To przykuwa uwagę wszystkich ludzi, którzy etycznie chcą zwiększyć swoje zyski. Niestety autor przynudza, opisuje banały. Poza tym wiedza jest już powszechna i przestarzała. A o ekonomi wdzięczności jest tyle co kot napłakał. To jest jedna z tych książek, która niesamowicie rozczarowuje pod każdym kontem.

http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

książek: 31
Mateusz Łangowski | 2016-02-28
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Zwykło się mówić, że dobro wraca. Przed przeczytaniem tej książki nigdy się na tym wiele nie zastanawiałem. W dobie reklam telewizyjnych i radiowych kwestia potęgi mediów społecznościowych także nie była mi do końca znana, choć pochłaniają mi trochę czasu. Oczywiście, posiadanie firmowego facebooka, wrzucenie paru postów na twittera czy zdjęć na instagrama nie jest mi obce, ale moje podejście nieco odbiegało od tego przedstawionego w książce Ekonomia wdzięczności. Czytałem ją z wielkim zapałem i dziecinną fascynacją, jakbym odkrywał całkowicie nieznane prawdy przez cały czas powtarzając: „Tak! Też tak będę robić we własnej firmie!”. Gary Vaynerchuk przekonał mnie, że jego filozofia prowadzenia biznesu ma sens i warto podążać tą drogą. Oczywiście wynik finansowy jest bardzo ważny. Jednak kto robi ten wynik jak nie zadowoleni klienci?

Więcej na: http://6-zer.pl/ekonomia-wdziecznosci/

książek: 337
Mario | 2014-08-28
Na półkach: Przeczytane

Rozczarowanie. Nie jest to w żadnym stopniu literatura fachowa. Autor przez całą książkę podsuwa nam banały i oczywistości nt. obsługi klienta, potencjału Internetu i mediów społecznościowych. Nic nowego.

książek: 176
jab0lpunk | 2017-03-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 marca 2017

W książce nie ma nic czego nie można by znaleźć na kanale YT Garego, jest to jednak opisane bez wulgaryzmów oraz nieco lepiej ułożone.

książek: 10
Krzysztof | 2018-12-02
Na półkach: Przeczytane
książek: 83
Zwiastunka | 2018-11-15
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: wrzesień 2018
książek: 28
Roughman | 2018-09-05
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: sierpień 2018
zobacz kolejne z 238 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd