Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Ekonomia wdzięczności. Zasada wzajemności w biznesie

Tłumaczenie: Leszek Sielicki
Wydawnictwo: Helion
6,64 (36 ocen i 6 opinii) Zobacz oceny
10
1
9
5
8
6
7
10
6
5
5
3
4
3
3
3
2
0
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
tytuł oryginału
The Thank You Economy
data wydania
ISBN
9788324647897
liczba stron
304
słowa kluczowe
ekonomia, marketing
kategoria
biznes, finanse
język
polski
dodała
joly_fh

Wszystko się zmienia, poza naturą ludzką. Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko. Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci. Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności ludzkich. Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie...

Wszystko się zmienia, poza naturą ludzką.

Gdybyśmy mieli rok 1923, ta książka nosiłaby tytuł Dlaczego radio zmieni wszystko. Gdyby był rok 1998, tytuł brzmiałby Dlaczego zginiesz, jeśli Twoja firma nie będzie obecna w internecie i jeśli nie zaczniesz handlować w sieci.

Zasada uczciwej wymiany leży u podstaw tworzenia się wszelkich społeczności ludzkich. Kiedy jesteś dla kogoś bezinteresownie miły, on także jest miły i zaczyna Cię lubić. Rozmawiacie, wymieniacie idee, tworzy się nić sympatii. To genialne w swej prostocie. I dokładnie tak samo przedstawia się sprawa z budowaniem relacji z klientami. Ta książka jest tak samo bezpretensjonalna i szczera jak zasada: coś fajnego za coś fajnego, bez oglądania się na zysk. Dowcipna i pełna przykładów z życia, ukazuje firmy, które rozwijają się dzięki stosowaniu zasad „ekonomii wdzięczności” w praktyce.

 

źródło opisu: Wydawnictwo Helion, 2013

źródło okładki: www.onepress.pl

pokaż więcej

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (174)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 164
Kasia | 2014-09-24
Na półkach: Opisane na blogu

Na wpół przekonana do świata mediów społecznościowych zasiadłam do lektury Ekonomii wdzięczności. Na pewno utwierdziłam się w tym, że unikanie Facebooka czy innych platform raczej nie jest najlepszą strategią. Autor rzeczywiście przekonująco przedstawia argumenty za korzystaniem z możliwość Internetu. Ciekawe są przykłady konkretnych kampanii marketingowych stosowanych przez firmy w mediach społecznościowych czy po prostu tego, jak można używać Facebooka dla rozpropagowania prowadzonego przez siebie biznesu.
Najbardziej przekonuje mnie jednak istota idei ekonomii wdzięczności. Otóż, nie chodzi o łatwy zysk, agresywną reklamę, a o tworzenie relacji. Tak, relacji w biznesie! Gdy tworzymy autentyczne więzi, nie mamy na celu wykorzystania kogoś, a wzajemne obdarowywanie się. Autor zdaje sobie sprawę, że może to nie brzmieć zbyt życiowo. Uważa on jednak, że paradoksalnie to jedyna droga dla biznesu przyszłości. Według niego siła więzi firmy z klientami przekłada się na zyski w sposób...

książek: 8
mpospieszny | 2017-05-01
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 17 kwietnia 2017

Gary'ego śledzę w różnych kanałach od zawsze, więc oczywistym było dla mnie przeczytać "Ekonomię Wdzięczności", do której przyznam długo nie mogłem się "zabrać" ze względu na liczne opinie, że jest to książka, która nie wnosi nic nowego, omawia i tak znane i oczywiste tematy, itd.

Nie zaskoczyłem się, faktycznie Gary nie omawia żadnej "fizyki kwantowej" relacji biznesowych, ale jednak książka bazując na prostych przykładach jest napisana w taki sposób, że daje do myślenia i potrafi zainspirować do wdrożenia tych "oczywistości" nazywanych ekonomią wdzięczności na różnych płaszczyznach codziennej pracy w biznesie.

I na koniec... skoro wszystko omawiane w tej książce jest taką oczywistością, to dlaczego jakoś na codzień nie widać tego w biznesach prowadzonych przez wielu przedsiębiorców? ;)

książek: 31
Mateusz Łangowski | 2016-02-28
Na półkach: Posiadam

Zwykło się mówić, że dobro wraca. Przed przeczytaniem tej książki nigdy się na tym wiele nie zastanawiałem. W dobie reklam telewizyjnych i radiowych kwestia potęgi mediów społecznościowych także nie była mi do końca znana, choć pochłaniają mi trochę czasu. Oczywiście, posiadanie firmowego facebooka, wrzucenie paru postów na twittera czy zdjęć na instagrama nie jest mi obce, ale moje podejście nieco odbiegało od tego przedstawionego w książce Ekonomia wdzięczności. Czytałem ją z wielkim zapałem i dziecinną fascynacją, jakbym odkrywał całkowicie nieznane prawdy przez cały czas powtarzając: „Tak! Też tak będę robić we własnej firmie!”. Gary Vaynerchuk przekonał mnie, że jego filozofia prowadzenia biznesu ma sens i warto podążać tą drogą. Oczywiście wynik finansowy jest bardzo ważny. Jednak kto robi ten wynik jak nie zadowoleni klienci?

Więcej na: http://6-zer.pl/ekonomia-wdziecznosci/

książek: 232
Łukasz Chrzanowski | 2016-07-17
Na półkach: Przeczytane

Autor na potrzeby sprzedaży swojej książki wymyśla ciekawy termin "ekonomia wdzięczności" To przykuwa uwagę wszystkich ludzi, którzy etycznie chcą zwiększyć swoje zyski. Niestety autor przynudza, opisuje banały. Poza tym wiedza jest już powszechna i przestarzała. A o ekonomi wdzięczności jest tyle co kot napłakał. To jest jedna z tych książek, która niesamowicie rozczarowuje pod każdym kontem.

http://wojownikpokoju.pl/pl/blog/

książek: 314
Mario | 2014-08-28
Na półkach: Przeczytane

Rozczarowanie. Nie jest to w żadnym stopniu literatura fachowa. Autor przez całą książkę podsuwa nam banały i oczywistości nt. obsługi klienta, potencjału Internetu i mediów społecznościowych. Nic nowego.

książek: 175
jab0lpunk | 2017-03-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 marca 2017

W książce nie ma nic czego nie można by znaleźć na kanale YT Garego, jest to jednak opisane bez wulgaryzmów oraz nieco lepiej ułożone.

książek: 67
Cziki | 2017-09-14
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 14 września 2017
książek: 422
billycasper | 2017-08-28
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 28 sierpnia 2017
książek: 47
Przemek | 2017-07-25
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 25 lipca 2017
książek: 52
monia8802 | 2017-05-30
Na półkach: Przeczytane
zobacz kolejne z 164 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd