Nasza strona internetowa wykorzystuje cookies (pol.: ciasteczka)

W celu sprawnego i szybkiego działania serwisu, zapewnienia wygody podczas jego przeglądania, dostosowywania funkcjonalności do indywidualnych potrzeb użytkowników, a także w celach statystycznych oraz reklamowych, używamy informacji zapisanych za pomocą cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą użytkownika na stosowanie plików cookies. Więcej informacji znajdziesz tutaj.

Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

Wydawnictwo: MT Biznes
7,59 (76 ocen i 16 opinii) Zobacz oceny
10
7
9
12
8
22
7
18
6
14
5
2
4
0
3
1
2
0
1
0
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788388970887
liczba stron
208
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Patronat: Manager MagazinPierwszy na świecie guru małych przedsiębiorcówMit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Mic

 

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (355)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 219
Krzysiek | 2014-12-01
Na półkach: 2014, Przeczytane
Przeczytana: 01 grudnia 2014

Bardzo dobra książka. W ciekawy trafny sposób opisuje to, dlaczego większość firm upada kontrastując to z historiami IBM czy MC Donalda. Obowiązkowa lektura, dla każdego kto ma lub zakłada swój biznes. Szkoda tylko że metodologia Gerbera nie sprawdzi się w pełni w organizacjach typowo projektowych, takich w których każdy projekt jest czymś zupełnie innym i niepowtarzalnym. Polecam.

książek: 428
mts | 2017-02-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 lutego 2017

Bardzo dobra książka. W wielu miejscach pozwala spojrzeć na biznes w zupełnie nowy sposób.

Osobiście wyniosłem z niej głównie patrzenie na firmę w bardziej holistyczny sposób - jak powiedziałby Gerber - jak na "potencjalną franczyzę".

Pracuj nad firmą, nie produktem. Patrz na firmę jak na produkt. Jak na coś, co ktoś chciałby kupić. Jak na franczyzę. Ten sposób myślenia pozwala zawrzeć wszystkie istotne elementy biznesu w jednym punkcie.

Istotne jest też rozróżnienie na przedsiębiorcę, managera i specjalistę technicznego. Autor podkreśla, że nie wystarczy być w czymś świetnym, żeby odnieść sukces w biznesie. Żeby to zrobić trzeba być dobrym w robieniu biznesu, czyli trzeba być przedsiębiorcą - patrzeć całościowo.

Książka zdecydowanie warta polecenia. Wpływa na najbardziej ogólne przekonania i stawia na głębokie zrozumienie fundamentów biznesu.

książek: 3
Krzysiek | 2013-05-03
Na półkach: Przeczytane, 2013
Przeczytana: 01 maja 2013

Autor wyjaśnia czym jest własna firma i jak powinna być zorganizowana, aby działała efektywnie i nie wypaliła naszego entuzjazmu, czy też żebyśmy nie stali się jej zakładnikami. Książka zdecydowanie warta przeczytania, jeżeli posiadamy lub zamierzamy posiadać firmę.

książek: 1
mkrol | 2017-03-14
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 14 marca 2017

Według mnie książka posiada zdecydowanie za dużo filozoficznych przemyśleń, które ciężko jest dopasować do swoich realiów. Nie wszystkie jednak z nich są złe. Podział osobowości człowieka na trzy różne rodzaje (przedsiębiorca, menadżer i specjalista), bardzo przypadł mi do gustu, ponieważ pozwala w łatwy sposób wytłumaczyć sobie dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces a inne nie. Ale oprócz tego jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które są napisane w trudno przyswajalnej formie. Nie uważam tej książki za jakąś pozycję obowiązkową dla każdego kto zakłada lub rozwija własną firmę, ale wydaje mi się, że każdy znajdzie w niej chociaż jedną poradę, którą będzie mógł i chciał zastosować. To powinna być wystarczająca zachęta dla każdego, kto poważnie podchodzi do prowadzenia własnego biznesu.

książek: 106
qbard | 2017-01-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Autor pomaga właścicielom małych firm i przedsiębiorcom od 1977r. Robi to bardzo skutecznie również w tej książce. Podaje ważne elementy funkcjonowania firmy, o których przedsiębiorcy nawet nie myślą prowadząc biznes po omacku. Każdy element można zaplanować w najdrobniejszym szczególe.

książek: 312
Krystian | 2011-11-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 09 listopada 2011

Warta przeczytania dla każdego kto już działa w biznesie (jakimkolwiek) lub planuje założyć firmę. Nie każdy zrozumie przesłanie, ale jeśli się je zrozumie, to taka wiedza powinna zaprocentować w postaci większej ilości czasu i pieniędzy... :)

książek: 367
piotk | 2015-07-12
Na półkach: Przeczytane

Ta książka, jak sam autor pisze, nie jest receptą na sukces. Receptę mamy my, a lektura pomaga nam lub wręcz umożliwia zadawanie sobie nowych pytań, które są tak proste i tak ważne, a dotąd były niedostrzegalne. Jeszcze żadna inna książka nie dała mi takiego kopa do działania, a w ciągu roku przerobiłem około 20 książek biznesowych. Serdecznie polecam i ostrzegam: dwa dni braku koncentracji murowane. Z powodu gigantycznego entuzjazmu do zmian :).

PS: Polecam księgarnię Aros. Najtaniej na rynku i aż dziwne, że nie znajduje się w wyszukiwarkach sklepowych. Ja zapłaciłem za tę książkę 26 złotych a średnia jej cena jest około 10 zł wyższa. Do tego błyskawiczny (wysyłają pocztą...kurierem!) transport.

książek: 403
Jarosław Czub | 2016-04-16
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 16 kwietnia 2016

Zadziwiająco łatwo przyswajalna pozycja, traktująca w lekki sposób o dość poważnych rzeczach.Jak do każdej pozycji z zakresu samorozwoju trzeba jednak podejść do prawd w niej głoszonych z pewną dozą nieufności. Bo gdyby to wszystko było takie proste...Ale poznać warto.

książek: 389
Maria Tarczyńska | 2013-10-01
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 01 października 2013

Przeczytana i przerobiona. Mam bardzo obszerne notatki i już wykonałam wiele zadań... Książka pokazuje zupełnie inne spojrzenie na małą firmę - moim zdaniem rewolucyjne a jednocześnie logiczne i sensowne. Polecam każdemu, kto ma małą firmę.

książek: 19
felipee86 | 2015-12-30
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 01 czerwca 2015

Jedna z najlepszych książek z kategorii biznesu, które pochłonąłem. Bardzo polecam dla wszystkich, którzy otwierają swoją działalność, a przede wszystkim tym którym nie idzie - może się czegoś o sobie dowiedzą i przejrzą na oczy. POLECAM!

zobacz kolejne z 345 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
Inne książki autora
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd