Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

Wydawnictwo: MT Biznes
7,54 (140 ocen i 26 opinii) Zobacz oceny
10
17
9
20
8
36
7
32
6
27
5
5
4
0
3
1
2
2
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788388970887
liczba stron
208
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Patronat: Manager MagazinPierwszy na świecie guru małych przedsiębiorcówMit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Mic

 

Brak materiałów.
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (624)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 443
Przy_kawie_z_ksiazka | 2018-01-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 stycznia 2018

Książka ta jest prawie idealna. Prawie, bo ma też wadę, która sprawia, że jest to książka mocno średnia. Szerzej na ten temat później. Pierwsza jej połowa stanowi świetny przykład tego, czym są "bóle" klienta. Pobudza do myślenia i z tego względu powinien ją przeczytać każdy marketingowiec i sprzedawca.

Ludzie, którzy mają podejście "specjalisty" do biznesu, zapominają o aspektach managera i przedsiębiorcy. Specjalista mimo tego, że jest świetny w swojej branży, jeśli nie ma nad sobą managera i przedsiębiorcy, po prostu się zamęczy. Nasuwa się rozwiązanie, że trzeba aktywować pozostałe dwie tożsamości. Autor nie podaje jednak na to metody, a szkoda. Kolejnym krokiem jest przebudowa swojego biznesu tak, aby była to franczyzna z precyzyjnymi procedurami, podziałem na stanowiska oraz do nich zadania, skrzętne zbieranie i analiza danych.

Jeżeli słyszałeś, że powinieneś pracować nad własnym biznesem, a nie robić sobie miejsce pracy, a nie wiedziałeś jak do tego podejść to ta książka...

książek: 243
Krzysiek | 2014-12-01
Na półkach: Przeczytane, 2014
Przeczytana: 01 grudnia 2014

Bardzo dobra książka. W ciekawy trafny sposób opisuje to, dlaczego większość firm upada kontrastując to z historiami IBM czy MC Donalda. Obowiązkowa lektura, dla każdego kto ma lub zakłada swój biznes. Szkoda tylko że metodologia Gerbera nie sprawdzi się w pełni w organizacjach typowo projektowych, takich w których każdy projekt jest czymś zupełnie innym i niepowtarzalnym. Polecam.

książek: 91
Dawid Gawałkiewicz | 2018-06-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 03 czerwca 2018

No nie wiem... Parę rzeczy oczywistych, parę rzeczy odkrywczych, parę rzeczy już się zdezaktualizowało. Można przeczytać, ale na pewno nie uznałbym tego za Biblię dla przedsiębiorcy.

książek: 545
mts | 2017-02-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 lutego 2017

Bardzo dobra książka. W wielu miejscach pozwala spojrzeć na biznes w zupełnie nowy sposób.

Osobiście wyniosłem z niej głównie patrzenie na firmę w bardziej holistyczny sposób - jak powiedziałby Gerber - jak na "potencjalną franczyzę".

Pracuj nad firmą, nie produktem. Patrz na firmę jak na produkt. Jak na coś, co ktoś chciałby kupić. Jak na franczyzę. Ten sposób myślenia pozwala zawrzeć wszystkie istotne elementy biznesu w jednym punkcie.

Istotne jest też rozróżnienie na przedsiębiorcę, managera i specjalistę technicznego. Autor podkreśla, że nie wystarczy być w czymś świetnym, żeby odnieść sukces w biznesie. Żeby to zrobić trzeba być dobrym w robieniu biznesu, czyli trzeba być przedsiębiorcą - patrzeć całościowo.

Książka zdecydowanie warta polecenia. Wpływa na najbardziej ogólne przekonania i stawia na głębokie zrozumienie fundamentów biznesu.

książek: 305
Norbert | 2018-08-05
Przeczytana: 05 sierpnia 2018

Jeszcze jakiś czas temu, nie podejrzewałem nawet, że książka non-fiction może mnie dosłownie porwać. O ile lubię lektury, które nazywam ambitniejszymi, o tyle musiałem je zazwyczaj przeplatać z czymś luźniejszym, gdyż zazwyczaj konsumowały więcej energii. Jednak muszę przyznać że "Mit przedsiębiorczości", książka Michaela E. Gerbera, wywołał we mnie nieznane mi wcześniej uczucia.

Autor jest wielkim zwolennikiem organizacji - co bardzo do mnie przemawia. Pokazuje, jak potężny wpływ ma dobra organizacja (lub jej brak) na działanie firm - zarówno tych wielkich, jak i tych jednoosobowych. Udowadnia, że narzucenie precyzyjnych i przemyślanych procedur pracy, wcale nie zniewala ani nie ogranicza. Mało tego, wręcz wyzwala! Wyzwala pokłady kreatywności i energii, które pracownik może śmiało wykorzystywać, kiedy zdejmie mu się z barków ciężar codziennych małych decyzji oraz braku jasno określonego kierunku.

To co uwielbiam w podejściu autora, to fakt że nie ocenia wszystkich jedną...

książek: 2
mkrol | 2017-03-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 marca 2017

Według mnie książka posiada zdecydowanie za dużo filozoficznych przemyśleń, które ciężko jest dopasować do swoich realiów. Nie wszystkie jednak z nich są złe. Podział osobowości człowieka na trzy różne rodzaje (przedsiębiorca, menadżer i specjalista), bardzo przypadł mi do gustu, ponieważ pozwala w łatwy sposób wytłumaczyć sobie dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces a inne nie. Ale oprócz tego jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które są napisane w trudno przyswajalnej formie. Nie uważam tej książki za jakąś pozycję obowiązkową dla każdego kto zakłada lub rozwija własną firmę, ale wydaje mi się, że każdy znajdzie w niej chociaż jedną poradę, którą będzie mógł i chciał zastosować. To powinna być wystarczająca zachęta dla każdego, kto poważnie podchodzi do prowadzenia własnego biznesu.

książek: 3
Krzysiek | 2013-05-03
Na półkach: Przeczytane, 2013
Przeczytana: 01 maja 2013

Autor wyjaśnia czym jest własna firma i jak powinna być zorganizowana, aby działała efektywnie i nie wypaliła naszego entuzjazmu, czy też żebyśmy nie stali się jej zakładnikami. Książka zdecydowanie warta przeczytania, jeżeli posiadamy lub zamierzamy posiadać firmę.

książek: 115
macias | 2018-06-30
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 29 czerwca 2018

Autor wywodzi swoją metodę od spostrzeżenia, iż b.dużo małych firm, które startują na hurra upada, a upadków wśród franczyzobiorców jest niewiele. Proponuje więc, aby jednocześnie być franczyzodawcą (najpierw), a następnie franczyzobiorcą (następnie) -- tj. najpierw opracować jak ma działać firma (także jednoosobowa), jakie procedury stosować, itd. a następnie już jako "franczyzobiorca" do tych zasad się zastosować.

Nawet bez odwoływania się do franczyzy zalecenie jak najbardziej przytomne, ale czytelnik może zapytać — sekunda, to o czym pisać na 200 stronach?

Można np. wymyślić połowicznie rozgarnietą osobę (Sarę) i na kartach książki prowadzić z nią dialog. Można wymyślać różne "ciekawe" historyjki, można też przytoczyć prawdziwą historię (która jest tak sterylna -- hotel -- iż wg mnie nierzeczywista), słowem, gadać, gadać, gadać. No i dodać chwytliwy tytuł jakby autor wymyślił proch na nowo -- nic z tych rzeczy, po prostu powtórzył jak powinny wyglądać fundamenty (projekt...

książek: 1
Marek Szewczyk | 2018-01-10
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 01 czerwca 2016

Polecam każdemu, kto prowadzi własną firmę lub planuje pójść tą drogą. Szczególnie jeśli jesteś etatowym specjalistą i na tej bazie chcesz budować swój biznes.

książek: 135
qbard | 2017-01-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Autor pomaga właścicielom małych firm i przedsiębiorcom od 1977r. Robi to bardzo skutecznie również w tej książce. Podaje ważne elementy funkcjonowania firmy, o których przedsiębiorcy nawet nie myślą prowadząc biznes po omacku. Każdy element można zaplanować w najdrobniejszym szczególe.

zobacz kolejne z 614 
Przeczytaj także

Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd