Mit przedsiębiorczości. Dlaczego większość małych firm upada i jak temu zaradzić

Wydawnictwo: MT Biznes
7,51 (117 ocen i 23 opinie) Zobacz oceny
10
13
9
16
8
32
7
27
6
23
5
3
4
0
3
1
2
2
1
0
Edytuj książkę
szczegółowe informacje
data wydania
ISBN
9788388970887
liczba stron
208
kategoria
biznes, finanse
język
polski

Patronat: Manager MagazinPierwszy na świecie guru małych przedsiębiorcówMit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę.Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Mic

 

Brak materiałów.
Już teraz nowa funkcja: pakiety. Dowiedz się więcej jak kupić kilka książek w najlepszej cenie >>>
Trwa wyszukiwanie najtańszych ofert.
Dodaj dyskusję
Dyskusje o książce
    Obecnie jeszcze nie ma dyskusji powiązanych z tą książką.
Sortuj opinie wg
Opinie czytelników (546)
 Pokaż tylko oceny z treścią
książek: 343
Przy_kawie_z_ksiazka | 2018-01-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 stycznia 2018

Książka ta jest prawie idealna. Prawie, bo ma też wadę, która sprawia, że jest to książka mocno średnia. Szerzej na ten temat później. Pierwsza jej połowa stanowi świetny przykład tego, czym są "bóle" klienta. Pobudza do myślenia i z tego względu powinien ją przeczytać każdy marketingowiec i sprzedawca.

Ludzie, którzy mają podejście "specjalisty" do biznesu, zapominają o aspektach managera i przedsiębiorcy. Specjalista mimo tego, że jest świetny w swojej branży, jeśli nie ma nad sobą managera i przedsiębiorcy, po prostu się zamęczy. Nasuwa się rozwiązanie, że trzeba aktywować pozostałe dwie tożsamości. Autor nie podaje jednak na to metody, a szkoda. Kolejnym krokiem jest przebudowa swojego biznesu tak, aby była to franczyzna z precyzyjnymi procedurami, podziałem na stanowiska oraz do nich zadania, skrzętne zbieranie i analiza danych.

Jeżeli słyszałeś, że powinieneś pracować nad własnym biznesem, a nie robić sobie miejsce pracy, a nie wiedziałeś jak do tego podejść to ta książka...

książek: 229
Krzysiek | 2014-12-01
Na półkach: Przeczytane, 2014
Przeczytana: 01 grudnia 2014

Bardzo dobra książka. W ciekawy trafny sposób opisuje to, dlaczego większość firm upada kontrastując to z historiami IBM czy MC Donalda. Obowiązkowa lektura, dla każdego kto ma lub zakłada swój biznes. Szkoda tylko że metodologia Gerbera nie sprawdzi się w pełni w organizacjach typowo projektowych, takich w których każdy projekt jest czymś zupełnie innym i niepowtarzalnym. Polecam.

książek: 77
Dawid Gawałkiewicz | 2018-06-03
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 03 czerwca 2018

No nie wiem... Parę rzeczy oczywistych, parę rzeczy odkrywczych, parę rzeczy już się zdezaktualizowało. Można przeczytać, ale na pewno nie uznałbym tego za Biblię dla przedsiębiorcy.

książek: 522
mts | 2017-02-08
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 08 lutego 2017

Bardzo dobra książka. W wielu miejscach pozwala spojrzeć na biznes w zupełnie nowy sposób.

Osobiście wyniosłem z niej głównie patrzenie na firmę w bardziej holistyczny sposób - jak powiedziałby Gerber - jak na "potencjalną franczyzę".

Pracuj nad firmą, nie produktem. Patrz na firmę jak na produkt. Jak na coś, co ktoś chciałby kupić. Jak na franczyzę. Ten sposób myślenia pozwala zawrzeć wszystkie istotne elementy biznesu w jednym punkcie.

Istotne jest też rozróżnienie na przedsiębiorcę, managera i specjalistę technicznego. Autor podkreśla, że nie wystarczy być w czymś świetnym, żeby odnieść sukces w biznesie. Żeby to zrobić trzeba być dobrym w robieniu biznesu, czyli trzeba być przedsiębiorcą - patrzeć całościowo.

Książka zdecydowanie warta polecenia. Wpływa na najbardziej ogólne przekonania i stawia na głębokie zrozumienie fundamentów biznesu.

książek: 2
mkrol | 2017-03-14
Na półkach: Przeczytane, Posiadam
Przeczytana: 14 marca 2017

Według mnie książka posiada zdecydowanie za dużo filozoficznych przemyśleń, które ciężko jest dopasować do swoich realiów. Nie wszystkie jednak z nich są złe. Podział osobowości człowieka na trzy różne rodzaje (przedsiębiorca, menadżer i specjalista), bardzo przypadł mi do gustu, ponieważ pozwala w łatwy sposób wytłumaczyć sobie dlaczego niektóre firmy odnoszą sukces a inne nie. Ale oprócz tego jest jeszcze mnóstwo innych rzeczy, które są napisane w trudno przyswajalnej formie. Nie uważam tej książki za jakąś pozycję obowiązkową dla każdego kto zakłada lub rozwija własną firmę, ale wydaje mi się, że każdy znajdzie w niej chociaż jedną poradę, którą będzie mógł i chciał zastosować. To powinna być wystarczająca zachęta dla każdego, kto poważnie podchodzi do prowadzenia własnego biznesu.

książek: 3
Krzysiek | 2013-05-03
Na półkach: Przeczytane, 2013
Przeczytana: 01 maja 2013

Autor wyjaśnia czym jest własna firma i jak powinna być zorganizowana, aby działała efektywnie i nie wypaliła naszego entuzjazmu, czy też żebyśmy nie stali się jej zakładnikami. Książka zdecydowanie warta przeczytania, jeżeli posiadamy lub zamierzamy posiadać firmę.

książek: 1
Marek Szewczyk | 2018-01-10
Na półkach: Posiadam, Przeczytane
Przeczytana: 01 czerwca 2016

Polecam każdemu, kto prowadzi własną firmę lub planuje pójść tą drogą. Szczególnie jeśli jesteś etatowym specjalistą i na tej bazie chcesz budować swój biznes.

książek: 130
qbard | 2017-01-26
Na półkach: Przeczytane, Posiadam

Autor pomaga właścicielom małych firm i przedsiębiorcom od 1977r. Robi to bardzo skutecznie również w tej książce. Podaje ważne elementy funkcjonowania firmy, o których przedsiębiorcy nawet nie myślą prowadząc biznes po omacku. Każdy element można zaplanować w najdrobniejszym szczególe.

książek: 330
Krystian | 2011-11-13
Na półkach: Przeczytane
Przeczytana: 09 listopada 2011

Warta przeczytania dla każdego kto już działa w biznesie (jakimkolwiek) lub planuje założyć firmę. Nie każdy zrozumie przesłanie, ale jeśli się je zrozumie, to taka wiedza powinna zaprocentować w postaci większej ilości czasu i pieniędzy... :)

książek: 365
Paweł Koczan | 2017-04-24
Na półkach: Przeczytane, Posiadam, Rozwój

brawo, szkoda tylko, że tak późno przeczytałem tą książkę. Takich rzeczy powinni uczyć od 1 klasy podstawówki + jeszcze z przykładami w praktyce.
pozdro dla zorientowanych :]

zobacz kolejne z 536 
Moja Biblioteczka
Jeżeli chcesz dodać książkę do biblioteczki, wybierz półkę, oceń lub napisz opinię.
Przeczytane
loading
Cytaty z książki
więcej książek tego autora
zgłoś błąd zgłoś błąd