forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend
Zbliża się koniec pierwszego miesiąca 2023 roku, a to oznacza, że Plebiscyt Książka Roku 2022 jest tuż za rogiem. To jeden z powodów, dla których Kinga tak usilnie wypatruje końca stycznia, a w odliczaniu towarzyszyć jej będzie Nino Haratischwili. Z kolei Celestyna i Zosia zgodnie sięgnęły po tytuły, które zdobyły nominację w 2021 roku. A z jakimi pozycjami nadchodzące dni spędzą użytkownicy i użytkowniczki serwisu lubimyczytac.pl?
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [400]
Jeden z moich wyrzutów sumienia.
Znowu się odezwał. 😉
Kiedyś na pewno będę chciała przeczytać.
Jest na liście 100 najważniejszych książek Norweskiego Klubu Książki, a ja bardzo chciałabym je wszystkie 100 przeczytać. Na razie za mną 28 "sztuk". 😊
@wiolu - ciekawa jestem, dlaczego wybrałaś właśnie zestawienie 100 najważniejszych Norweskiego Klubu Książki? :-) Jest tyle innych list...(nota bene - średnio mi się podobają, bo dominują w nich książki anglojęzyczne).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@awita Największą zaletą tego zestawienia jest ujawnienie sposobu, w jaki powstało. Stąd brak przegięć w stronę książek anglojęzycznych (jak w zestawieniach amerykańsko-angielskich) czy francuskojęzycznych (jak w przypadku zestawień francuskich - aczkolwiek to przegięcie jest bardziej uzasadnione, biorąc pod uwagę dominację tego języka w kulturze zachodnioeuropejskiej...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejRzuciłem okiem na listę 100 najważniejszych książek Norweskiego Klubu Książki, porządna, klasyczna lista, ale nie ma żadnej polskiej książki 😕, jest za to parę skandynawskich... Policzyłem, że przeczytałem gdzieś z 17 książek, ale, tak jak @Aguirre nie mam zamiaru czytać wszystkich.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@awito , @Aguirre już odpowiedział na Twoje pytanie. 😉
Ta lista podoba mi się przede wszystkim dlatego, że nie jest zdominowana ani przez angielszczyznę, ani przez francuzczyznę, ani przez inną -iznę. Ponadto jest sporo rusczyzny, akurat tej mojej ulubionej. 😉
Większości tytułów jestem ciekawa i wiele jeszcze przede mną. Na razie nie stworzyłam metodyki, ale może po...
Jakie byłyby Wasze polskie propozycje, do listy NKK? Mogą być trzy tytuły
@Wiola oto moje propozycje:
Lalka
Ziemia obiecana
Solaris
Ale jesteś szybki. 👌🏻
Czytałam dwie pierwsze. U mnie „Ziemia…” byłaby przed „Lalką”.
Tak na szybko:
Lalka bezapelacyjnie, Widnokrąg lub Kamień na kamieniu,
Kongres futurologiczny lub Solaris.
Prus łeb w łeb z Lemem. 🤗
Myśliwskiego czytałam tylko „Nagi sad”, ale mam ochotę na więcej. I podoba mi się ta nominacja. 😊
Nikogo z Was nie zdziwi pewnie, że u mnie będą
Noce i dnie. Tom 1. @Aguirre, ale nie traktuj tego jako przytyku. 😉
Tu Was może zdziwię, ale Moralność pani Dulskiej dla mnie to ciągle uniwersalna „opowieść”
I jeszcze Zasypie wszystko, zawieje...
@wiola
"Jakie byłyby Wasze polskie propozycje, do listy NKK? Mogą być trzy tytuły". Lem na pewno. Przy innych tytułach zaczynam mieć mętlik w głowie, bo nie umiem wybrać. :)
Solaris
@Galene
To prawda.
Wbrew pozorom to nie jest takie łatwe. 😊
Jednak Lem. 👌🏻
Chyba dodam go sobie jako 101 tytuł, bo „Lalkę” czytałam, a „Solaris” jeszcze przede mną. 😊
Polskie trzy książki, to trudny wybór.
1) Lalka
2) Pan Tadeusz
3) Cyberiada Lema lub Dziennik 1954 Tyrmanda
100 książek Norweskiego Klubu Książki mam również na uwadze.
@wiola Mam nadzieję, że "Solaris" Ci się spodoba :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@PanKracy
No tak „Pan Tadeusz”. 🤗 Też mocny kandydat. Niedawno słuchałam w niezwykle ciepłej i nienapuszonej interpretacji Bralczyka (@almos z Twojej rekomendacji 😊) i to był taki „Pan Tadeusz” udomowiony, oswojony, ściągnięty z panteonu i przez to baaaardzo bliski.
A jeżeli chodzi o Klub, to Ramajana i Mahabharata
@Galene
Dzięki za rekomendację. 🥰
Myślę, że mi się spodoba.
Kilka książek Lema mam już na koncie i wszystkie mi się podobały. Ale „Solaris” i „Kongres” jeszcze przede mną. 😊
@wiola "Solaris" jest naprawdę niesamowity, jedno z najlepszych dzieł Lema
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Bolesławie
Bardzo dziękuję za Twój głos za „Solaris”. 😊
A jakie jeszcze tytuły zaproponowałbyś poza wspomnianym Lemem?
@wiola
Dopiero przeczytałem trzynaście książek z listy. Ramajana i Mahabharata zostawiam sobie na deser.
Najbardziej obawiam się tej drugiej. Podobno ta "pozycja" objętościowo jest dziesięciokrotnie większa od "Odysei" i "Iliady" razem wziętych 😌
@wiola oto kilka moich propozycji: Obłomow, Świece na wietrze, Szatan w Goraju, Na południe od Brazos
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@PanKracy
Wiem. 🫣
Mnie jeszcze trochę trwoży to, jak przetłumaczone są te dzieła. 🤔
Chyba pójdę za Twoim przykładem i zostawię je również na deser. 😃
A potem utworzy się wątek na synchronicznym czytaniu.
Może ktoś dołączy. 😁
@Bolesławie
No tak, nie ma ich na liście NKK. Dwóch pierwszych nie czytałam, ale zaraz zapuszczam żurawia w zasoby LC. 😉 Na dwie kolejne mam chrapkę. „Na południe…” będzie w synchronicznym czytane w marcu. 😊
A polskie propozycje? Bo na liście nie ma żadnego polskiego tytułu. I chcemy coś wspólnie wybrać. 😊
Na razie króluje Lalka i Lem. 😊
@wiola Moje propozycje to: Pan Tadeusz, Błogosławiona wina i Turniej cieni
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@Justynko
Drugiej i trzeciej nie znam zupełnie. 🫣Nazwiska autorek tak. 😊
Kossak - Szczuckiej czytałam jedynie
Pożogę ,ale dawno temu, mąż namawia mnie na jej Krzyżowców . Cherezińska brzmi swojsko, ale też jeszcze tyle książek po drodze, że po nic jej nie sięgnęłam. 😊
@wiola
Tłumacz tych zacnych "pozycji" Antoni Lange to poliglota, mistyk i spirytysta, więc powinno być dobrze 😁
Synchroniczne czytanie Mahabharata brzmi nieźle, ale czy ktoś do nas dołączy?
@wiola Legion Cherezińskiej też bardzo mi się podobał.
Kossak-Szczuckiej dawno temu czytałam jeszcze Warna
Obie chyba mogę polecić 😀
@PanKracy
Dzięki za research. 😊
Uspokoiłeś mnie.
Tłumacz to ważna sprawa.
No właśnie, jestem ciekawa czy ktoś by się jeszcze skusił. 😅😁
W ten weekend kontynuuję synchronicznie Steinbeck. Wściekły na świat i raczej nic nowego nie zacznę, bo niewiele czasu będę mieć na czytanie.
Pozdrowienia dla wszystkich czytających, nie tylko synchronicznie😉
a gdyby ktoś chciał dołączyć to zapraszamy tu: https://lubimyczytac.pl/dyskusja/2410/27327/trwa-steinbeck-wsciekly-na-swia...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Tym razem nie czytam a słucham... Kołysanka dla czarownicy
Mam w planach całą serię...
A mi cała seria się podobała 😄 i czekam na następne.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWłaśnie skończyłam czytać całą serię ,tak jak Melania ,czekam na następne
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postW ubiegły weekend nie udało mi się skończyć, ale być może teraz się uda Upadek Hyperiona, w międzyczasie podczytuje Ale kosmos! Jak jeść, kochać się i korzystać z WC w stanie nieważkości
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postTa książka o kosmosie mnie bardzo intryguje 😁
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDopiero ją liznęłam, ale już widzę potencjał;) Czytałam dwie książki tej autorki, hedna była bardzo fajna, a druga beznadziejna jak dla mnie. Sama jestem ciekawa jak będzie z tą :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWczoraj zaczęłam Mentalista... miał to być kryminał, sensacja? Na razie nudna obyczajówka. Chyba pójdę w bajki 😎. Alternatywnie mam Biblioteka o Północy 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postBibliotekę o Północy rewelacyjnie się czyta.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Mylengrave, na 150 stronie coś się ruszyło. Jestem ciekawa Twojej opinii.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Mentalista ,
czytałam.
Ale chemii między nami zabrakło.
Kontynuuję i najpewniej skończę przed końcem weekendu: Sen o Glajwic. Nie spodziewałam się, że tego typu powieść może mnie wciągnąć, a tak właśnie się stało.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postDokończę Kleopatra. Królowa, która rzuciła wyzwanie Rzymowi i zdobyła wieczną sławę i wezmę się za Między falami 😀
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@aguirre wydaje mi się, że Alberto Angela to klasa sama w sobie. Przekonał mnie do siebie Pompeje. Trzy ostatnie dni 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzytając "Kleopatrę" miałam wrażenie, że przeniosłam się w jej czasy. Książkę czyta się z zainteresowaniem. Autor czasami bardzo szczegółowo ( dla mnie nawet momentami zbyt dokładnie) odtwarza fakty z życia nie tylko samej Kleopatry. Oczywiście, to biografia beletryzowana, ale pisarz bardzo rzetelnie przygotował się do jej napisania. Polecam!
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPowoli kończę czytać 4 tom alternatywnej wersji l wojny światowej w wykonaniu Michała, notabene świetna lektura. Oraz ku mojej nieopisanej uciesze kończę już słuchać koszmarnie słabego Czornyja Stalowe Szczury. Otto Wielbiciel
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPodziwiam Cię za wytrwałość do Czornyja. Ja wymiękłam przy bodajże 4 części o Deryle. Za dużo patologii, krwi, obrzydlistwa i tego typu tematów....brrr
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@madeline
Przeczytałem je wszystkie tak naprawdę dla samego Deryły, który trochę przypominał mi Wallandera i którego bardzo polubiłem. Fakt ,momentami sam zastanawiałem się czy Czornyj ma pod deklem trochę nierówno, bo kilka razy naprawdę przesadził. W Wielbicielu nie ma obrzydlistwa, ale za to jest obrzydliwie nudny 😀
Czornyj zaczyna trochę produkować książki jak Mróz. Nie wiem skąd u niego taka pomysłowość, choć kiedyś czytałam, że inspiruje się po części aktami spraw sądowych. Ja serię z Deryłą czytałam dla umiejscowienia akcji - ciekawiło mnie jak autor przedstawi Lublin, gdzie mieszkam. Ostatecznie ani Lublin ani fabuła mnie nie przekonały, i faktycznie tylko Deryło był ciekawym...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcej
@madeline
Czornyj pisze bardzo nierówno, zakończenie cyklu z Deryłą to było nieporozumienie. Najbardziej wartościowe są jego ksiazki oparte na faktach, do nich naprawdę się przykłada.
Jak skończę czytać Moskal to biorę się za Stalowe Szczury, liczę że mi się spodoba.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ja wymiękłam po kilkudziesięciu stronach tomu pierwszego o Deryle.
Grzech
Od tamtego czasu omijam "dzieła" Autora szerokim łukiem. Nawet nie spoglądam.
Powtarzać się nie będę, wszyssstko napisałam w opinii :
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/grzech/opinia/42231526
@tree
Zgadzam się że niektórych Czornyj może odrzucać bo sam miałem kilka razy zagwostkę czy on do końca jest normalny. Natomiast sam główny bohater był na tyle ciekawy że jakoś przebrnalem przez cykl.