Opinie użytkownika
Książkowe rozczarowania nie są ani trochę przyjemne. Po odłożeniu przeciętnej, słabej albo bardzo złej książki, czytelnika gnębi poczucie zmarnowanego czasu, który mógł spędzić przy o wiele lepszej lekturze. Zbliżone odczucia mam w tej chwili, gdy w końcu skończyłam Zamkniętą na klucz M.M. Kowalskiej.
Z tyłu książki znajdziemy opis, który brzmi następująco:
„Elizabeth...
Lato kojarzy mi się z wieloma rzeczami: spędzonym na świeżym powietrzu czasie, wieczornymi burzami, lodami oraz wszelką przyjemnością, która towarzyszy wakacjom. W gorące dni nie ma się ochoty na nic innego jak zwinięcie na leżaku, hamaku czy huśtawce w towarzystwie odprężającej i lekkiej lektury. Idealną propozycją jest Systematyka miłości Rachael Allen.
Poznajemy Spencera...
To książka krzywdząca. Uświadamiająca. Momentami obrzydliwa. Przejmująco piękna i w pewien sposób tragiczna.
Historia Elio i Olivera przypomina pierwszą jazdę kolejką górską: najpierw rosnące podekscytowanie i chęć spróbowania czegoś do tej pory nieznanego, a potem gwałtowny zjazd w dół, który sprawia, że zawartość żołądka podchodzi nam do gardła, łzy stają w oczach i mamy...
„Toń, jeśli potrafisz.” to najbardziej trafne sformułowanie dotyczące jednej z nowszych powieści Marty Kisiel, autorki kochanej przez wielu i wielokrotnie nagradzanej za swoją twórczość. Jeśli chodzi o mnie i moje zdolności pływackie to zdecydowanie potrafię utrzymać się na powierzchni i nie pójść na dno. Wątpię jednak, że gdybym została wplątana w akcje i wydarzenia, które...
więcej Pokaż mimo toJohn Green nie należy do moich ulubionych pisarzy. Nawet go zbytnio nie lubię, przez to ca nawyczyniał w "Gwiazd naszych wina". Dałam mu jednak kolejną szansę. Czy okazała się zmarnowana? Nie do końca. Historia Azy nie zaparła mi dechu w piersiach, nie wzruszyła, nie zachwyciła. Nawet się jakoś szczególnie nie podobała, ale też z drugiej strony nie była najgorsza....
więcej Pokaż mimo to
To najstraszniejsza historia, jaką kiedykolwiek czytałam, a ta książka to nie jest horror. Pokazuje, że zło popełnione przez człowieka pod pretekstem pomocy drugiej osobie wcale nie jest złem, tylko właśnie pomocą. Pomocą jest molestowanie, ubliżanie, bicie, poniżanie. Nikt tego nie widzi, bo myśli że to pomaga. Albo chce myśleć, że pomaga.
To historia nie dla niedojrzałych...
Ta książka to jedna wielka wędrówka po greckiej mitologii, skupiająca się na historii czarownicy Kirke - bogini odrzuconej przez rodzinę i zdanej na samą siebie, zostawioną na pastwę losu i łaskę Olimpu wyspę Ajaję. Oprócz córki Heliosa śledzimy losy samego boga Słońca, Prometeusza, Osydeusza, Medei, Minosa, Ariadny i Tezeuszak, Dedala i Ikara oraz Telemacha i Penelopy....
więcej Pokaż mimo to
Po rozczarowującej okropnie Tajemnej Historii potrzebowałam pół roku, by sięgnąć po Szczygła, nagrodzonego Pulitzerem i podobno jeszcze lepszego niż poprzednia książka Tartt. Literacki kolos zajął mi z ponad dwa tygodnie na pewno, ale w przeciwieństwie do Tajemnej nie żałuję poświęconego na Szczygła czasu, gdyż mogę nazwać ją książką dobrą, jednakże nie genialną.
Historia...
Najzabawniejsza książka jaką kiedykolwiek czytałam, pełna humoru, i tego pozytywnego, jak i czarnego, ciekawie wykreowani bohaterowie, unikalne dialogi, których robiłam zdjęcie telefonem, fantastyczna akcja, pełna ciepła. Usta bolały mnie od śmiania się, a słychać mnie było w całym ogrodzie. Niezapomniana przygoda, na pewno wrócę do Lichotki. Ba, chciałabym tam zamieszkać!...
więcej Pokaż mimo to
Kolejna niezbyt udana lektura przeczytana w 2018 roku.
Uwielbiam motyw bliźniaczek, a w szczególności w połączeniu z kryminałem lub thrillerem, tym zazwyczaj jestem kupiona. Po przeczytaniu opisu "Księgi kłamstw" też na to liczyłam - rozdzielone bliźniaczki spotykają się na pogrzebie matki i dowiadują się o swoi istnieniu. Może jakaś zagadka z przeszłości? Mroczne...
Czy tysiąc pocałunków to duża liczba? Jeśli się spojrzy z perspektywy całego życia to można by to uznać za zaledwie ułamek czułości wymienianych z ukochaną osobą. Rzeczywistość potrafi jednak zagrać człowiekowi na nosie.
Poppy i Rune. Rune i Poppy. Po wsze czasy razem, od kiedy poznali się w wieku pięciu lat. Relacja idealna, związek cudowny, a wyjątkowy podarunek od babci...
Mam tendencję do tego, że książka potrafi wywołać łzy w moich oczach. Rzadko jednak kiedy powoduje u mnie taki stan, że łzy lecą mi ciurkiem po policzkach, wzrok jest zamglony od łez, nos zapchany i muszę odstawiać książkę na bok, żeby się uspokoić.
Proszę państwa, Promyczek to zrobił.
Kate to najbardziej optymistyczna, promienna i radosna bohaterka, z jaką miałam...
Mówią, żeby nie oceniać książki po okładce. Powinni mówić "Nie oceniaj książki po opiniach innych".
O "Trzy godziny ciszy" poprosiłam na Gwiazdkę i, o cholera, jak bardzo żałuję tej decyzji. To jedna z niewielu przeczytanych przeze mnie książek, o których wolałabym zapomnieć. Naprawdę, jestem rozczarowana, rozgniewana, zirytowana i wkurzona na 3 rzeczy : na książkę, na...
Czy człowiek jest w stanie pokochać osobę, której głosu nigdy nie usłyszy?
Czy warto jest walczyć o człowieka, skrzywdzonego przez los i innych ludzi?
Bree przybywa do Pelion, by wyleczyć się po traumatycznych wspomnieniach, które spotkały ją jakiś czas temu. Dziewczyna szybko się adaptuje i niedługo po przyjeździe spotyka na swojej drodze mężczyzna, którego wygląd można...
Sądzę, że gdybym musiała stworzyć listę najlepszych wg mnie młodzieżówek to "Podtrzymując wszechświat" znalazłaby się tam i kto wie, może zajęłaby zacne, wysokie miejsce. To już na samym początku dobrze świadczy, że ta książka ma coś w sobie.
Poznajmy Libby - znaną dawniej jako "Najgrubszą nastolatkę Ameryki". Kiedy rozpoczyna naukę w liceum, nie można nazwać już jej...
O Jessie Burton usłyszałam przez Miniaturzystkę - książkę, której gabaryty mogą przestraszyć nie jednego czytelnika. O "Muzie" jest głośno od roku, może dłużej i ona również zahaczyła o moją uwagę. Gdy znalazłam ją w bibliotece, bez wahania wypożyczyłam i po przeczytaniu szkolnej lektury zaczęłam czytać.
I dzisiaj skończyłam. Skończyłam książkę, której zakończenie, szczerze...