Opinie użytkownika
Książkę "Doktor Sen" przeczytałam po obejrzeniu filmu i według mnie, zarówno powieść jak i jej ekranizacja były świetne. Minusem obejrzenia wpierw ekranizacji jest oczywiście fakt, że znałam zakończenie, pomimo tego książkę czytało mi się bardzo dobrze i szybko pomimo jej sporej objętości.
Czy "Doktor Sen" poza kilkoma fragmentami mnie przeraził lub wystraszył? Raczej...
Choć książka "Jedyne Dziecko" opisywana jest jako thriller psychologiczny, bliżej jej do powieści psychologicznej, a właściwie dramatu psychologicznego niż do thrillera.
Akcja powieści bardzo powoli się rozwija i skupia raczej na matce - głównej bohaterce, niż na jej dziecku - nastoletniej córce, która zginęła zsuwając się z urwiska do kamieniołomu. Z czasem historia coraz...
"Cela 7", to pełnokrwista dystopia young adult przypominająca mi nieco serial "Black Mirror".
Fabuła powieści opiera się na próbach walki z niesprawiedliwym system osądzania i decydowania o ludzkim losie poprzez głosowanie telefoniczne w talk-show. Walka ta jest o tyle specyficzna, że główna bohaterka podejmuje ją zupełnie pasywnie przebywając w 7 celach śmierci. Każdy...
"Zodiak" to powieść na pograniczu sci-fi i fantasy, w której główna bohaterka Rho próbuje ocalić świat. No cóż, motyw znany i niebyt odkrywczy ale lubiany.
Ciężko mi ocenić tą powieść, bowiem akcja i fabuła są tutaj chyba najsłabszą stroną powieści, wszystko jest bardzo przewidywalne i liniowe. Natomiast ta nudna fabuła zanurzona jest w tak pięknie opisanym i niesamowitym...
Po książkę "13 powodów" sięgnęłam dość późno po tym, jak obejrzałam jej Netflixową adaptację.
Uważam, że zarówno książka jak i jej serialowy odpowiednik są bardzo dobre, przy czym na pewno serial opowiada więcej, jest dłuższy, ma więcej wątków itd.
Natomiast coś co łączy zarówno serial jak i książkę to fakt, że pierwszy raz naprawdę znielubiłam jednego z głównych...
Zawsze bardzo interesowała mnie mitologia, uwielbiałam historie o greckich bogach, pomniejszych bożkach czy tytanach. Bardzo czekałam na lekkostrawną książkę osadzoną w świecie mitologii, która jest oparta na podaniach mitologicznych, lecz nie stanowi formy oderwanego od siebie zbioru opowiadań, po łebku o każdym z bogów. Oczywiście jest cała masa książek, które tylko...
więcej Pokaż mimo toPo książkę "Ostre Przedmioty" sięgnęłam przed objerzeniem serialu. Bardzo ciężko było mi ją ocenić, bowiem pierwszą połowę książki bardzo wymęczyłam, ciężko mi się było na niej skupić, a opisywane wydarzenia kompletnie mnie nie wciągnęły. Ta część książki stanowiła prędzej powieść obyczajową z elementami dramatu niż thriller czy kryminał i opierała się głównie na wątku...
więcej Pokaż mimo toPo książkę "Ostre Przedmioty" sięgnęłam przed objerzeniem serialu. Bardzo ciężko było mi ją ocenić, bowiem pierwszą połowę książki bardzo wymęczyłam, ciężko mi się było na niej skupić, a opisywane wydarzenia kompletnie mnie nie wciągnęły. Ta część książki stanowiła prędzej powieść obyczajową z elementami dramatu niż thriller czy kryminał i opierała się głównie na wątku...
więcej Pokaż mimo to
"Ciemna Strona", to książka jawiąca się jako trzymający w napięciu thriller psychologiczny. Czy tak jest? Niestety tylko po części.
"Ciemna Strona" zaczyna się w chwili, gdy główna bohaterka Senna budzi się w nieswoim łóżku w jakimś domku, po szybkim rekonesansie okazuje się, że w domu uwięziona jest jeszcze jedna osoba - mężczyzna, który był kiedyś ważny w jej życiu. Dom...
"Wyklęty" opowiada historię Johna Trentona, który zaczyna doświadczać w swoim domu paranormalnych zdarzeń. W pewnym momencie jego oczom objawia się niedawno zmarła żona Jane. John bardzo szybko dowiaduje się, że jego przypadek nie jest odosobniony. W całym mieście ludzie, którzy niedawno stracili kogoś z bliskich, doświadczają podobnych przypadków. Jak niebawem się okazuje,...
więcej Pokaż mimo to
Muszę się przyznać, że miałam ogromy problem oceniając powieść "Data Ważności", bowiem dawno już nie czytałam tak nierównej książki.
Początek powieści jest niezwykle ciekawy i wciągający, akcja sprawnie prze naprzód, po to by w pewnym momencie wystopować a następnie wlec się niemiłosiernie, by z kolei zaskoczyć nas i porwać na końcówce.
Na początku więc poznajemy główną...
"Imperium na piasku" to powieść w większej mierze przygodowa niż dystopijna czy sci-fi, przy czym autorka zręcznie żongluje tu gatunkami.
Akcja książki w znakomitej mierze toczy się na tajemniczej wyspie, z pozoru niezamieszkanej, na której widoczne są pozostałości ludzkiej ingerencji. Ta część jest najbardziej przygodowa i przyjemnie się ją czyta. Bardziej spodobała mi...
"Horyzont Zła" to thriller sensacyjny, który wciągnął mnie już od pierwszych stron.
Główna bohaterka Audra - samotna matka z dwójką dzieci zostaje zatrzymana przez szeryfa na pustkowiu niedaleko małej mieściny. Pod pretekstem odnalezienia w jej samochodzie narkotyków o których istnieniu Audra nie widziała, szeryf dokonuje aresztowania, zaś jego zmienniczka przyjeżdża po...
Chociaż z okładkowego opisu i pierwszych stron powieści "Nieludzie" można by wywnioskować, że będzie to dystopia lub sci-fi, nic bardziej mylnego.
Im bardziej zagłębiamy się w opowieść, tym bardziej przypomina ona przygodówkę z elementami fantasy. Lecz czy książka na tym traci? Moim zdaniem absolutnie nie.
Pomysł Kat Falls na powieść jest niezwykle ciekawy i oryginalny,...
"Jutro" to pierwsza książka z dorobku G. Musso, którą przeczytałam i muszę przyznać, że naprawdę przypadła mi do gustu. Znajdziemy tu mieszaninę dramatu, fantastyki, romansu i całkiem niezgorszego thrillera.
Mamy tutaj dwójkę głównych bohaterów: Emmę - sommelierkę pracującą w wykwintnej restauracji oraz Matta - profesora filozofii, który stracił żonę w wypadku samochodowym....
"Oślepiona" to powieść o przemocy domowej, skrajnej przemocy mężczyzny wobec jego kobiety, to historia, która wydarzyła się naprawdę.
Książka jest dobrze napisana, autorka prowadzi historię chronologicznie, od początków znajomości Tiny i Shane'a do tragedii, która wydarzyła się w jej domu.
Powieść zwraca uwagę na te elementy znanego tematu o których się nie mówi, -o tym...
Ciężko mi było ocenić książkę "Nie wiesz wszystkiego", bowiem jako dramat zasługuje na mocną ocenę 8, zaś jako thriller psychologiczny na 7. Myślę jednak, że przyznanie jej oceny 7 byłoby niesprawiedliwe, gdyż powieść na pewno jest lepsza od zwykłego przeciętnego thrillera.
"Nie wiesz wszystkiego" przedstawia historię oczami najbliższych osób z otoczenia dwojga...
"Skaza" to dystopijna powieść young adult, opowiadająca historię 17-letniej Celestine żyjącej dotychczas wygodnym, normalnym życiem nastolatki, która na skutek udzielenia pomocy napiętnowanemu człowiekowi sama zostaje napiętnowana. Od teraz jej życie zmienia się całkowicie, każdy jego aspekt jest kontrolowany a za złamanie zasad główną bohaterkę i jej rodzinę czeka surowa...
więcej Pokaż mimo to
"Życie, które znaliśmy" to książka, która leżała na mojej półce od wielu lat, czekając aż po nią sięgnę. Powodem jej omijania był fakt, że w powieści mało jest akcji, zaś w większości skupia się ona na żmudnym opisywaniu w formie pamiętnika dnia codziennego.
Jakże się myliłam nie dając jej przez te lata szansy...
"Życie, które znaliśmy" to historia nastoletniej Mirandy,...
"Gdzie jest Mia?" to thriller psychologiczny opowiadający historię świeżo upieczonej matki Estelle przechodzącej depresję poporodową. W najgorszym w jej życiu momencie, kiedy sypie się jej związek z mężem, nie radzi sobie jako młoda matka, nie ma żadnego wsparcia ani pomocy a jej umysł zaczyna płatać figle, jej malutka córeczka Mia znika. Dziecka nie ma w łóżeczku, znikają...
więcej Pokaż mimo to