Opinie użytkownika
Z twórczością Marcina Korczyka, czyli Pana Tabletki zapoznałam się po pójściu mojej córki do przedszkola. Wtedy bowiem musieliśmy się zmierzyć z przeróżnymi chorobami. Wcześniej moje dziecko nie chorowało, sporadycznie zjawiał się katar. Po pójściu do przedszkola w ciągu jednego miesiąca przykładowo mieliśmy ospę, rotawirusa i dwa razy antybioty. Zaczęłam się zastanawiać,...
więcej Pokaż mimo toSięgając po tę pozycję, nie miałam świadomości, że jest to drugi tom. Mam wrażenie, że znając fabułę poprzedniej części, łatwiej byłoby mi się odnaleźć w „Rytuale”. Czuję, że sporo mnie ominęło i nie do końca rozumiem wszystkie wątki oraz powiązania między bohaterami. Brakuje mi przedstawienia postaci, zostałam rzucona na głęboką wodę i nie do końca dobrze sobie z tym...
więcej Pokaż mimo to
Jednym z moich postanowień było to, aby częściej sięgać po gatunki literackie, które do tej pory były mi obce. Pragnę poszerzać swoje horyzonty, wyjść ze strefy komfortu. W ten sposób odkryłam na przykład, że literatura faktu jest bardzo interesująca. Niestety z literaturą erotyczną się nie polubiłyśmy.
„Ona” to thriller erotyczny opowiadający o obsesyjnej miłości głównego...
Literatura dziecięca była mi obca do momentu, w którym urodziła się moja córeczka. Chociaż Julia ma dopiero pięć miesięcy, uczy się już regularnego czytania. Naszym rytuałem jest wspólne czytanie rozdziału lub chociażby kilku stron dziennie. Po książkę Joanny Jagiełło „Dzikusy. Witajcie w Malinowym Domu” sięgnęłam trochę w ciemno. Literatura dziecięca jest mi jeszcze obca,...
więcej Pokaż mimo to
Rok 2021 jest dla mnie rokiem wyjątkowym również pod względem czytelnictwa. Postanowiłam poszerzać swoje horyzonty, wychodzić poza swoją strefę komfortu i zapoznawać się z gatunkami literackimi, po które normalnie nie sięgałam. Właśnie z tego powodu zdecydowałam się na przeczytanie książki „Groza wokół K2” Anny Czerwińskiej.
Książkę tę określiłabym jako reportaż o tematyce...
Obecnie bardzo modne są inspiracje azjatyckie w całej kulturze. Większość kobiet słyszała o koreańskiej pielęgnacji, na popularności zyskują dramy, mangi czy anime. Kultura azjatycka przenika w dużej mierze do kultury zachodu. Osobiście byłam na to odporna do momentu pojawienia się tej książki. Stanowi ona przewodnik po realiach życia w Korei Południowej. Co było dla mnie...
więcej Pokaż mimo toJednym z moich postanowień na bieżący rok było wychodzenie spoza swojej strefy komfortu w zakresie czytelnictwa. Bardzo chciałam zapoznać się z gatunkami literackimi, po które wcześniej nie sięgałam. Patrząc z perspektywy czasu, muszę przyznać, że spełniłam wyznaczony cel. Pierwszym z „nowych” gatunków była fantastyka młodzieżowa. Zachęcił mnie opis serii o Baśnioborze....
więcej Pokaż mimo to
„Klatka dla niewinnych” była moim drugim podejściem do twórczości Katarzyny Bondy. Drugim i ostatnim. Nie mam zamiaru więcej sięgać po historię autorstwa tej pani. Nie rozumiem jej popularności, nie odnalazłam w tych pozycjach nic wartego uwagi.
Sięgnęłam po tę pozycję zachęcona opisem, który przedstawiał się niezwykle ciekawie. Niestety mam wrażenie, że dotyczy innej...
"Trzynasty księżyc" to trzecia część opisująca przygody Magdy i Feliksa. Ciężko stwierdzić, o czym tak naprawdę była. Przez pół książki bohaterowie zastanawiają się, czy można ufać swojemu najgorszemu wrogowi, czy jest on w dalszym ciągu wrogiem, czy może już przyjacielem, czy mówi prawdę, a może znów chce wszystkich zabić. Druga połowa obejmuje walkę z różnymi demonami, co...
więcej Pokaż mimo to
"Jedyna" jest częścią cyklu Selekcja autorstwa Kiery Cass. Historia przedstawiona w tym cyklu jest niezwykle wciągająca, dosłownie nie mogłam się oderwać i tę część przeczytałam w trakcie jednego posiedzenia, w ciągu kilku godzin.
Poprzednia część - "Elita" nie spodobała mi się tak bardzo. Tak, jak pisałam w recenzji tamtej książki, główna bohaterka niezwykle mnie...
"Elita" jest drugą książką z cyklu Rywalki autorstwa Kiery Cass. Pierwsza część bardzo mi się podobała, miała baśniowy klimat. Czytając, poczułam się znów jak nastolatka, marząca o tym, żeby zostać księżniczką. Piękne suknie, wystawne przyjęcia i zacięta rywalizacja to było coś, co idealnie wpisało się w moje oczekiwania. Na kartach tej powieści pielęgnowałam swoje...
więcej Pokaż mimo to"Łaskun" jest szóstą książką z cyklu o policjantach z Lipowa. W ostatnim czasie staram się sięgać po polskich autorów, którzy mają dużo do zaoferowania. Autorką cyklu jest Katarzyna Puzyńska, którą bardzo lubię. Moim zdaniem autorka pisze bardzo lekko, podoba mi się jej warsztat pisarski. Dodatkowo pani Katarzyna jest z wykształcenia psychologiem. Postacie, które występują...
więcej Pokaż mimo to"Anie z Zielonego Wzgórza" czytałam w wieku dziecięcym. Była to moja lektura szkolna i pamiętam, że zrobiła na mnie duże wrażenie. Jeszcze wtedy nie byłam zagorzałym czytelnikiem i niestety nie sięgnęłam po kolejne części przygód rudowłosej dziewczynki. Nadrabiam to po latach, postanowiłam przeczytać wszystkie książki z tej serii. Musiałam zatem kolejny raz sięgnąć po...
więcej Pokaż mimo to
"Czerwone słońce" to drugi tom przygód Magdy i Feliksa. Podobał mi się zdecydowanie bardziej niż pierwszy. Poprzednia część dłużyła się, główna bohaterka była lekkomyślna, a akcja nieskładna. Końcowe sceny z jednej strony były zaskakujące, a z drugiej strony przypuszczałam, w którą stronę pójdzie fabuła w kolejnym tomie.
Nie podobała mi się metamorfoza głównej bohaterki -...
Sama nie wiem czego, spodziewałam się po Kirke. Nie czytałam wcześniej żadnych opinii. Wybrałam tę książkę ze względu na piękną okładkę.
Oczywiście o Kirke wcześniej słyszałam, przerabiałam kiedyś w szkole mity greckie oraz Odyseje. Jednak tam Kirke była tylko jedną z wielu postaci. Nigdy nie zagłębiłam się w jej historię, życiorys, pochodzenie, osiągnięcia czy cechy. Była...
Z twórczością Jakuba Małeckiego nie miałam wcześniej styczności. Wiele pochlebnych opinii słyszałam, dlatego postanowiłam sprawdzić, co ten autor ma do zaproponowania. Nie zawiodłam się. Jakub Małecki trafił na listę moich ulubionych twórców, na pewno przeczytam każdą wydaną pod jego nazwiskiem książkę.
Lekkość pióra i poziom, jaki przedstawił autor, podniósł bardzo wysoko...
Niewiele w swoim życiu miałam styczności z twórczością Remigiusza Mroza. Kiedyś przeczytałam Behawiorystę, który mnie wciągnął i to by było na tyle. Przerażają mnie serie, które mają ponad 10 tomów, a kolejne wydawane są z prędkością światła. Po „Czarną Madonnę” sięgnęłam zupełnie przypadkiem. Zaciekawił mnie tytuł i zdecydowanie okładka. Było to zupełnie coś innego,...
więcej Pokaż mimo toZdecydowałam zapoznać się z tym cyklem z kilku względów. Po pierwsze oglądam na Youtube kanał Zaksiążkowane, gdzie cykl ten był bardzo polecany. Po drugie staram się wspierać polskich autorów, uważam, że są oni niedoceniani, a mają do zaoferowania tyle samo, co zagraniczni. Po trzecie książka odnosi się do mitologii słowiańskiej. Kultura przesiąknięta jest motywami...
więcej Pokaż mimo to
Książka autorki cyklu o młodym czarodzieju skierowana do dorosłego czytelnika. W utworze zostało przedstawione pewne miasteczko, które mogłoby być małym miasteczkiem w każdym zakątku świata. A więc plus za uniwersalność utworu.
Bardzo dobrze wykreowane postacie. Każdy bohater charakteryzuje się czymś innym, nie ma dwóch podobnych osób.
Historia prowadzona jest z...