Opinie użytkownika
Przenosimy się do pierwszej połowy XX wieku na tereny wschodnie II Rzeczpospolitej Polskiej. Książka jest podzielona na dwie części: pora westchnień oraz pora burz. W pierwszej części poznajemy rodzinę Lidnerów, która wywowodzi się w czystej linii ze szlachty, niczego im nie brakuje. W drugiej części po wybuchu II wojny światowej ich sytuacja zmienia się o 180°. Rodzice...
więcej Pokaż mimo toXIX wiek, Polski nie ma na mapie, a w sercach młodych patriotów przepełnia złość i bunt. Do powstania listopadowego dołącza młodziutka 18letnia Marianna, lecz nie spodziewa się, że skutki tego będą tak przykre dla niej i jej rodziny. Aby nie narażać rodziców i rodzeństwa oraz ich majątku postanawia wyjść za mąż z rozsądku, nie znając swojego przyszłego ślubnego ani nawet...
więcej Pokaż mimo toSą książki, które się wertuje, są książki które się czyta i są książki, które się pożera. Tak właśnie było w moim przypadku z tą opowieścią. Historia Lauren i Harissona bardzo przypadła mi do gustu. Świetna, zabawna i niezwykle pouczająca historia o tym, że jeśli kogoś się kocha, daje się mu wolny wybór, a jeśli obie strony chcą tego samego czasami do szczęścia wystarczy...
więcej Pokaż mimo toDobrze, że doszły już mnie słuchy o następnej części. Uwielbiam wracać do Jagodna! „ W obiektywie wspomnień” jest jak dotąd moim ulubionym tomem. Dużo się dzieje, ktoś się przeprowadza, ktoś bierze ślub, ktoś inny musi dokonać ważnych wyborów. Pani Karolina ma jedyny w swoim rodzaju styl, który sprawia, że nie sposób oderwać się od lektury. Zakończenie wbiło mnie w fotel i...
więcej Pokaż mimo to
Wojna, miłość, rozłąka z bliskimi, śmierć, choroby, czas, zdrada. Życie. To wszystko znajdziecie w książce Szyszkina, napisanej w formie listów, a piszą do siebie dwoje głównych bohaterów: kobieta i mężczyzna ; Wołodieńka i Sasza, cały czas za sobą tęskniąc.
No cóż, nie jest to opowieść na jeden raz. Momentami trzeba ją odłożyć i przemyśleć, albo po prostu odpocząć od...
Kamelia wraz z babcią prowadzi atelier z kapeluszami w Krakowie. Miejsce jest wyjątkowe i obchodzi swoje stulecie. Pewien dziennikarz jest zainteresowany tym miejscem na tyle, by napisać o nim artykuł. Jednak starsza pani nie chce opowiadać o swojej przeszłości, a jej wnuczka Kamelia jest zdeterminowana by ją odkryć, choć momentami wątpi w słuszność swojej...
więcej Pokaż mimo toSięgając po tę książkę wydawało mi się, że będzie to jakiś świąteczny romans. Nic z tych rzeczy i to było naprawdę miłe zaskoczenie. Młoda kobieta z 2016 roku przenosi się do 1885, na początku sama nie wie dlaczego lecz z czasem zdaje sobie sprawę z celu swojej nieplanowanej podróży w przeszłość. Postanawia zmienić nieco losy pewnych ludzi do których czuje sympatię, aby...
więcej Pokaż mimo to
Przyszła w końcu pora kiedy mogę Wam opowiedzieć wrażenia o książce „Niebieski rower” Régine Deforges.
Na początku czytało mi się słabo, rozpieszczona Léa, kochająca zajętego mężczyznę, rozpieszczona i rozkapryszona mała dama. I w takim obrazie głównej bohaterki odłożyłam książkę na ponad miesiąc. A potem kiedy druga wojna światowa we Francji rozpętała się na dobre,...
Ciepło napisana opowieść o młodej kobiecie - Mai, która mając za sobą ciężkie dzieciństwo skrycie marzy o prawdziwej miłości. Do tego mamy piękne tło urokliwego Zakopanego, a także poprzednie postacie drugoplanowe, które pojawiły się w innych książkach. Coś wspaniałego. Opinii w internecie jest sporo na temat tej książki, nie rozumiem jednak kiedy ludzie wyrażając się o...
więcej Pokaż mimo toJestem świeżo po lekturze tej książki i mam mieszane uczucia. Z jednej strony mi się podobała, ciekawa tematyka problemów Stanów Zjednoczonych z imigrantami z Meksyku, główni bohaterowie i ich problemy z którymi muszą sobie poradzić, a wcale nie jest to łatwe. Z drugiej mega wkurzała mnie główna bohaterka - Letty, ale pod koniec książki zrekompensowała trochę pierwsze...
więcej Pokaż mimo to„Kocham tylko tak” to książka o wielkiej miłości jak i wielkiej stracie. Emerson jest utalentowaną dziewczyną, ma duszę artystki, uwielbia rysować i dzięki temu nie wariuje, gdyż sztuka pozwala jej wyrazić siebie. Jej pasję wspiera ukochany przyjaciel Mereki, z którym przyjaźni się od dziesiątego roku życia. Z czasem Mereki nazywany czule „Ki” przez Emerson staje się jej...
więcej Pokaż mimo to„Lato drugiej szansy” to książka młodzieżowa w której główną bohaterką jest siedemnastoletnia Taylor. Pięcioosobowa rodzina decyduje się spędzić razem wakacje w domku nad jeziorem. Wynika to z tego, że głowa rodziny - wspaniały ojciec i mąż oraz dobry prawnik jest poważnie chory. Od ostatniego razu, kiedy tam byli minęło już pięć lat. Dla Taylor jest to o tyle trudniejsze,...
więcej Pokaż mimo toSkończyłam i muszę przyznać... jest mi trochę żal, że to już koniec. Choć długo czytałam tą książkę (ponad tydzień) i były momenty kiedy musiałam ją odłożyć to serdecznie polecam. Nick wraz ze swoim bratem - Micahem wyruszają w podróż życia. W trzy tygodnie zwiedzają cały świat. Poza opisami podróży jest tez opisane życie rodziny Sparksów. Od dzieciństwa aż do obecnej...
więcej Pokaż mimo toNie wierzę, że to powiem, ale tak. To była najgorsza z części Trylogii Mazurskiej, bardzo ciężko czytało mi się tę książkę. Wszystko takie banalne, Zosia - uosobienie ideału, Nataniel, który jest nijaki i niemęski No po prostu masakra! Dwa poprzednie tomy przeczytałam jednym tchem, a ten ciągnął mi się jak guma do żucia. Zakończenie trochę uratowało książkę. Mam wrażenie,...
więcej Pokaż mimo toPrzeczytałam jednym tchem. Bardzo zaprzyjaźniłam się z kobietami mieszkającymi przy ulicy Kwiatowej. W tym tomie najwiecej jest o Róży, delikatnej, romantycznej nauczycielce języka angielskiego, która ponownie przeżywa pierwszą miłość. Karolina Wilczyńska pisze naprawdę ciekawie, wszystkie jej ksiazki które dotąd przeczytałam nie zawiodły mnie, a wręcz przeciwnie -...
więcej Pokaż mimo to
Czego można się spodziewać po „wieczorze taki jak ten”? Przede wszystkim ciepła domowego ogniska, miłości rodzinnej oraz nastroju świątecznego, który sprawia że czujemy nadchodzące Boże Narodzenie.
Jest to moja pierwsza książka Gabreli Gargaś i po tej lekturze wiem, że nie ostatnia. Pochłonęłam ją w dwa dni, wywarła na mnie dobre wrażenie i sprawiła że poczułam się...
Dawno przy książce się tak nie uśmiałam! Postać Waldemara - skąpca i dusigrosza przez duże „D” wygrywa w tej opowieści. Lekko napisana, przyjemnym stylem opowieść skupia się na mieszkańcach jednego bloku i ich przygotowaniu do Świąt Bożego Narodzenia. Sprzeczki z teściową przy wyborze choinki, podejrzenia o zdradę, niespełnione marzenia o dziecku czy borykanie się z...
więcej Pokaż mimo toCzekałam na premierę tej książki i nie mogłam się oderwać.. Bardzo lubię ciepły i spokojny styl Natalii Sońskiej. Wszystkie jej książki pokochałam całym sercem a tą pozycję szczególnie. Autorka wspaniale wplątała losy tytułowej Julii z Alicją, panią Anielą i Michałem których miałam okazję poznać w „obudź się Kopciuszku”. Historia Julii, młodej nauczycielki matematyki chwyta...
więcej Pokaż mimo to
Jestem pod ogromnym wrażeniem książek Natalii Sońskiej. Miałam w planach przeczytać tę pozycję dopiero zimą lecz, tak kusiła i kusiła piękną okładką, że w końcu przestałam się opierać.
Piękna historia o współczesnym kopciuszku pociągnęła za struny mojego serca i zagrała w nim skoczną muzykę góralską. Główna bohaterka - Alicja poznaje w Zakopanem miłość swojego życia i choć...
Na samym początku ciężko mi było się wdrążyć. Nie mogłam połapać się kto jest kim i trudno bywało ze skupieniem, by następnie... przepaść w historii Kwiryny i Kiry.
Autorka włożyła mnóstwo wysiłków w tę książkę, zwłaszcza przy Kwirynie i jej przemiany w Luizę.
Opowieść chwyta mocno za serce i dostarcza tylu emocji.. Nie pamiętam kiedy ostatnio jakaś książka wywarła na mnie...