Opinie użytkownika
Miałam oczekiwania, że przeczytam na raz. A to trochę mi się ciągnęło. Pod koniec złapałam rytm i było Ok.
Pokaż mimo to
Książkę oceniam na 7, bo uważam, że nieco się zestarzała. To powieść nieco bliższa czasom współczesnym, dlatego czuć ząb czasu. Podobnych odczuć nie posiadam względem np. Trylogii, bo nie umiem utożsamić się w dużym stopniu z tamtymi czasami.
Zwyczaje, konwenanse, przypadłości i rys historyczny końca XIX wieku zostały ukazane w interesujący sposób. Z pewnością można...
Podobała mi się charakterystyka epoki. Bohaterowie byli ciekawi i ich losy interesujące.
Minusem były dla mnie w drugim tomie rozważania doktora Dębickiego. Bardziej pasowałoby mi do eseju, a tutaj tak obszerne rozważania zaburzyły bieg fabuły.
Emancypacja mam wrażenie w przypadku każdej kobiety znajdowała ostateczne ukojenie w małżeństwie.
Oczekiwałam bardziej konkretnych...
Dobra fabuła, ciekawa historia.Jedyne co mi przeszkadzało to ciągłe rozważania natury psychologiczno-filozoficznej. Trochę jak mądrości realistyczno-sarkastyczne w stylu Paulo Cohelo.
Pokaż mimo to
Eliot w wieku 60 lat otrzymuje od Khmera 10 tabletek, które pozwalają mu się cofać w czasie na ok 15 min. Wykorzystuje 9 z nich i zawsze cofa się o 30 lat do swojego ówczesnego alter ego. Głównym celem podróży w czasie było zobaczenie jeszcze raz miłości życia Ileny, która właśnie przed 30-tu laty zmarła.
W czasie podróży mógł swobodnie porozumiewać się ze swoją młodsza...
Wciągająca powieść obyczajowa. Pokazuje ciemne strony pięknego życia ze zdjęć na facebooku.
Pokaż mimo to
Wciągający thriller/kryminał i trochę powieść grozy. Przyznaję, że trochę się strwożyłam, ale i dobrze bawiłam przy rozwiązywaniu zagadki. Podejrzewałam Ezrę, ale na zamianę matek nie wpadłam.
Hal, która po śmierci matki wróżyła z kart tarota, zaciągnęła również dług u lichwiarza. Mieszka w maleńkim mieszkanku i nie zawsze wystarcza jej na opłatę rachunków. Lichwiarz nadyła...
Trudna opowieść o mieszanych związkach w czasie i po amerykańskiej okupacji w Japonii - lata 50-te. Jak się okazuje zarówno w Japonii jak i w Ameryce źle widziane były małżeństwa Japonek z Amerykanami. W Japonii takie kobiety były piętnowane, często wyrzucane z domu, nie mogły liczyć na dobrą pracę, a od mieszanych dzieci odwracano wzrok. Zgodę na tego typu małżeństwa...
więcej Pokaż mimo to
Normalnie dałabym 7/10. Ale odjęła punkt za zakończenie. Przeczytałam błyskawicznie. To jest największy plus prozy Remigiusza Mroza, że ciężko mi się oderwać od jego książek.
Fabuła wciągnęła mnie od pierwszych stron i z ciekawością śledziłam losy Iny. Ina dowiaduje się o znajomości swojego męża z Moniką w okolicznościach samobójstwa Moniki Marczewskiej. Mąż najpierw...
Przeczytałam praktycznie na raz. Nie pamiętam niestety „Oszukanej”, którą czytałam kilka lat temu. Będę musiała do niej wrócić i przypomnieć sobie główne wątki. Wydaje mi się, że będzie trzecia część, bo śmierć Huberta nie została wyjaśniona, a Lena tak jak całą książkę mówiła, że zabiła Huberta, tak pod koniec zaczęła temu przeczyć. Sekret Nikodema również nie został...
więcej Pokaż mimo to
Książka kończąca tetralogię. Nie spodziewałam się jej fabuły. Dopiero z biegiem wydarzeń zorientowałam się czyjego zaginięcia dotyczy książka.
Zakończenie nie usatysfakcjonowało mnie w pełni. Jego otwartość daje miejsce wyobraźni. Budzi nostalgię i dąży w kierunku słów „Marność nad marnościami i wszystko marność”.
Losy Eleny i Liny śledziłam z zapartym tchem i ciężko jest...
Świetna forma rozrywki. Opowiadania w większości mnie angażowały. Kilka ostatnich opowiadań było mniej wciągających, ale to głównie przez to, że były krótkie.
Dobrze się bawiłam czytając i polubiłam Dorę Wilk. Może z czasem sięgnę po heksalogię. Aczkolwiek obawiam się sześciu grubych tomów 😀 Ale grubych „Ropuszek” też się bałam a poszło szybciutko.
Daję 7 a nie 8, bo...
Coś czego potrzebowałam. Ciepła, rodzinna powieść świąteczna. Dużo w niej spokoju i zwyczajności. Z zainteresowaniem śledziłam losy Janiny i Marty. Janina dodawała energii całej historii i starała się rozruszać nieco wycofaną Martę. Co z tego wyniknie w pięknych górskich krajobrazach? :)
Pokaż mimo to
Słabsza od „Iluzjonisty”, ale bardziej zachęcająca do przeczytania „Behawiorysty”. Tak jeszcze nie czytałam pierwszego tomu.
1. Ogólnie ciekawa fabuła poruszająca wątek fali samobójstw wśród nastolatków. Byli oni „sterowani” przez apkę. Do tego ciekawostki z zakresu lingwistyki w kryminalistyce.
2. Edling i Rosa niezawodni. Aby przyciągało misi być odpychanie. Tego w tym...
Bardzo ciepła i intrygująca powieść. Mam jej trochę do zarzucenia: że jak telenowela, że momentami się dłużyła i powtarzała. Niemniej zakończenie nadrobiło, zaskoczyło mnie i w pełni usatysfakcjonowało. W połowie chciałam odłożyć, ale cieszę się, że tego nie zrobiłam. Piękna, film też taki by był 😊
Pokaż mimo toPiękna i pełna emocji historia. Powiedziałabym, że mini saga. Potrafi przenieść w dawne czasy.
Pokaż mimo to
Pierwsza książka o takiej tematyce, którą czytałam. Mimo że kosmos mnie pociąga, to ten gatunek literatury nie jest moim ulubionym.
Świetny koncept, dobry styl, po prostu interesująca książka.
Stosunkowo krótka i niezwykle mroczna powieść. Mogę śmiało polecić tę historię. Opowiada okres z życia Mariny od momentu poznania Gabriela, partnera jej siostry Stelli.
Powieść dzieli się na dwie części: letnią o letnim i dusznym klimacie, zwiastującym nadchodzącą grozę i późnojesienną naznaczoną deszczem oraz mrokiem.