Opinie użytkownika
To, jak wielką uważnością i wrażliwością na drugiego człowieka wykazuje się autor w swoich powieściach, urzeka i zadziwia mnie za każdym razem.
A przecież i tak oczekuję od Steinbecka tego, co najlepsze!
I po raz kolejny to dostaję. I choć ta pozycja nie trafia do moich top książek autora, to absolutnie nie mogę jej odmówić, że były to bardzo wartościowe historie.
„Księżyc...
Poruszająca od pierwszych stron.
Wypełniająca żalem i smutkiem.
Wołająca o sprzeciw. O pomoc.
Niezwykle emocjonalna.
„Ślady nocy” to obraz niesprawiedliwości. Klasowej, rasowej, płciowej.
To obraz niemocy. Braku możliwości. Wybierania „mniejszego zła”.
To również obraz desperacji, poświęcenia siebie, walki o innych.
Kiedy Ci, którzy powinni stać na straży Twojego...
„Two for Joy”, czyli kontynuacja Stwowarzyszenia Srok, młodzieżowego thrilleru, który szumnie obwołałam ostatnio najlepszym, jaki czytałam.
I po drugim tomie nie pozostaje mi nic innego, jak tę opinię podtrzymać!
Jeszcze więcej wprowadzania w błąd. Tajemnic. Intryg. Podejrzanych.
Przyznaję, że miałam czasem wrażenie, że autorka w drugim tomie, zapomniała o czym napisała...
Marisol. Erica. Selena. Gracie.
Rodzina, ale przede wszystkim przyjaźń z wyboru.
I nagle ta znana im codzienność zostaje zachwiana. Wystawiona na próbę.
Ich drogi zaczynają się rozchodzić, a każda z nich układa sobie życie po swojemu.
„Duże dziewczyny nie płaczą” to piękna lekcja przyjaźni. Bije się z niej wielka prawdziwość, szczerość. Jest taka autentyczna. Bohaterki nie...
„Foul Heart Huntsman. Nikczemny Myśliwy” to potwierdzenie mojej ogromnej sympatii do twórczości Chloe Gong!
Tak dobrze wraca się do świata, bohaterów i wydarzeń wykreowanych przez autorkę!
Z dużą niecierpliwością czekałam na ten drugi tom, który idealnie uzupełniał wydarzenia nie tylko z poprzedniego tomu, ale również z poprzedniej dylogii autorki.
Po zakończeniu...
Połączenie współczesnego świata z realizmem magicznym, opierającym się o dawne wierzenia i zabobony.
Mała wioska, w której wszystko ma swoje znaczenie. Każdy najdrobniejszy gest ze strony natury może być zwiastunem czegoś dobrego, bądź stanowić ostrzeżenie.
I na tle tych wszystkich sytuacji, które graniczą z obłędem, swoją historię snuje Piotr. Zjawiając się u babci, po...
„Carmilla” - klasyczna, gotycka powieść, która została stworzona ponad 150 lat temu.
Pełna oniryzmu, tajemniczości i grozy.
Gotycki zamek. Znudzona Laura. I nagłe pojawienie się Carmilli, która wprowadza w życie zamku zupełnie nową energię, a przede wszystkim niezwykle bogatą osobowość, którą skrywa pod wieloma warstwami. Do tego relacja, która rodzi się pomiędzy kobietami...
Pierwsza miłość. Pełna namiętności, obaw, pragnień i lęków.
Intensywna. Wszechogarniająca.
Zdawałoby się, że największa i na zawsze.
A później czas, doświadczenia, sytuacje poddają uczucia próbie i weryfikacji.
„Słodki smutek” to historia o różnych rodzajach miłości.
Miłości rodzicielskiej. Miłości do przyjaciół. Pierwszej miłości. Miłości małżeńskiej.
Tyle różnych emocji...
Nić przywiązania, która pokazuje, jakie relacje łączą nas z daną osobą.
Którą można naciągać, by przekonać kogoś do własnej woli.
Jednak jest to bardzo delikatna materia. Wykorzystywana nierozsądnie, bez wyczucia może zostać zerwana. A wtedy, relacja rozpada się niczym domek z kart.
A to jeszcze nie pełnia jej możliwości..
„Kajkeji” to historia o zdeterminowanej kobiecie,...
Scenarzystka komediowego show.
Gwiazdor muzyki pop.
Czy to może się udać?
Zdecydowanie nie zabraknie przy tym humoru, uśmiechu na twarzy i niekontrolowanych wybuchów śmiechu.
Dialogi są zabawne, ironiczne, a zarazem urocze.
Cała historia należy do bardzo komfortowych i przyjemnych w odbiorze.
„Komedia romantyczna” - tytuł idealnie oddaje sedno tej historii. Jest zabawnie...
Dwanaście mrocznych, klimatycznych historii.
Dwanaście różnych i oryginalnych pomysłów.
Dwanaście opowieści utrzymanych w motywie dark akademia.
Przede wszystkim jest to jednak dwanaście równych, angażujących i niezwykle ciekawych opowieści.
Zdecydowanie „W tych szacownych murach” to antologia, która pretenduje do zostania jedną z moich ulubionych!
Bywały historie, które...
Alraune.
To zrodzona pod wpływem wypadku myśl.
To obiekt badawczy. Eksperyment.
To średniowieczny mit.
To zła moc. Śmierć i zniszczenie dla jednych. Dobrobyt i bogactwa dla drugich.
To kobieta zrodzona z połączenia mordercy i prostyt.utki.
„Alraune. Historia pewnej żyjącej istoty” to pełna mroku i zagrożenia opowieść trącająca o realizm magiczny i powieść grozy.
Napisana w...
Miłość. Nienawiść.
Przyjaźń. Wrogość.
Egoizm. Poświęcenie.
Chwała. Upokorzenie.
Tyle uczuć, emocji i doznań w przeciągu jednej historii.
Od samego początku wszystko było inaczej, niż nakazywały standardy wykreowanego świata.
Bohaterka wyłamująca się ze schematów, której przyszło za to zapłacić.
„Ten, który zatopił świat” to historia, która pokazuje w sposób jednoznaczny...
Kobieta pełna pasji.
Znająca swoją fizyczność i potrzeby własnego ciała.
Rozkoszująca się w mężczyznach i dobrej kuchni.
Zdeterminowana. Silna. Ze słabością do kanibalizmu.
Psychopatyczna, seryjna morderczyni.
Tak makabrycznej książki kucharskiej nigdy w swoich dłoniach nie trzymałam.
Zapach wykwintnych potraw mieszał się z metalicznym zapachem krwi.
Potrawy działające na...
Drzewo Krwi”
Niezwykle intymna i poruszająca narracja osoby niebinarnej.
Odwołująca się do relacji rodzinnych, wprowadzająca w genealogię przodków.
Poruszająca się odważnie po meandrach uczuć, a jednocześnie nieśmiało zerkająca w stronę najbliższych.
Wprawiająca momentami w zakłopotanie.
Poszukująca właściwych słów, za pomocą których można określić siebie. Tworząca swój...
Smoki. Akcja.
Jeszcze więcej smoków. Jeszcze więcej akcji.
I te emocje!
Chciałabym głośno i wyraźnie wykrzyczeć, że „Iron Flame” to złoto!
I wcale nie chodzi o okładkę!
Pierwszy tom „Fourth Wing” skradł moje serce! Ukochałam sobie bohaterów, akcję i emocje, które mi towarzyszyły podczas czytania.
Natomiast „Iron Flame” przebił to wszystko!
Ta książka od pierwszej do...
Nie znam bardziej komfortowej serii niż tej z rudowłosą Anne.
Ilość ciepła, uśmiechu i przyjemności, jaka bije z jej stron jest nieporównywalna z żadną inną!
I nie potrzeba żadnych plot twistów, by strona po stronie pochłaniać tę historię.
„Anne ze Złotych Iskier” to szósty tom przygód Anne. I wciąż rozbudza ciekawość. Wciąż z przyjemnością towarzyszy się bohaterom....
Mroczna Burza, która dotyka klątwą każdego, kogo dosięgnie.
Czy odważysz się wkroczyć w jej objęcia?
Historia Vesper pełna jest dworskich intryg i zawiłości.
Lojalność wobec ojca powoduje, że zostaje wciągnięta w bardzo niebezpieczną grę, która stawia na szali jej bezpieczeństwo.
A lekiem na całe zło może okazać się miłość. Albo wyrachowany plan.
„Burza” to ciekawie...
Od czasu do czasu w moich dłoniach gości romans historyczny.
Zawsze wtedy mam nadzieję poczuć wyjątkowy klimat, który towarzyszy temu gatunkowi.
Liczę na relację, która jest tak różna od bezpośredniości współczesnych romansów.
„Nuvole bianche. Białe chmury” to piękna dylogia! Ujmująca. Wywołująca w czytelniku tyle pozytywnych emocji.
Pierwszy tom bardzo pozytywnie mnie...
rzy kobiety.
Trzy grupowe morderstwa.
Co je łączy?
Jako jedyne ocalały z masakry, w której brały udział.
Poturbowane, skrzywdzone, z wyniesionymi traumami zmuszone były dalej żyć.
I kiedy wydawało się, że zmierzają drogą ku normalności, koszmar zaczyna się na nowo..
„Jedyne ocalałe” - to było tak dobre!
Trzymające w napięciu, mieszające w głowie.
Duszne z uwagi na małą...