Opinie użytkownika
Bardzo rzadko czytam romanse. Jednak w tym przypadku moją uwagę zwróciła okładka z florenckim Duomo, więc jako italofilka nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Niestety nie była to dobra powieść. Mam wrażenie, że bohaterowie byli na wskroś schematyczni. On – niesamowicie przystojny i atrakcyjny (z czego nie wiedzieć czemu zupełnie nie zdaje sobie sprawy), ona – szara...
więcej Pokaż mimo toJakub Małecki po raz kolejny opisuje rzeczywistość w sposób subtelny i niezwykle wrażliwy. Daje głos osobom, których w literaturze wciąż brakuje. Czy inny autor byłby zdolny do opowiedzenia tej historii w tak piękny sposób? Nie sądzę.
Pokaż mimo toJedna z najtrudniejszych pod kątem emocjonalnym książek, jakie kiedykolwiek w życiu przeczytałam. Nieprzyjemna, oddziałująca na czytelnika z niesamowitą siłą rażenia, nie dająca o sobie zapomnieć. I słusznie.
Pokaż mimo to
Do słynnej powieści podchodziłam trochę jak pies do jeża ze względu na moją wielką miłość do disneyowskiej adaptacji. Bałam się, że może ona w jakiś sposób ucierpieć po przeczytaniu „Dzwonnika”. Jednak książka spełniła moje wysokie oczekiwania.
Historia jest przepiękna i bezgranicznie smutna. Jeśli bajka z 1996 r. łamie serce, to książka je po prostu rozszarpuje....
Dzięki powieści Alaitz Leceagi przeniosłam się do hiszpańskiego regionu La Rioja, gdzie panuje duszny klimat, pył unosi się nad spękaną od braku deszczu ziemią, a w powietrzu czuć zapach dojrzałej morwy. Dodajmy do tego jeszcze mroczną posiadłość Las Urracas, pełną tajemnic, trzy charakterne bohaterki o ogniście rudych włosach i ich demony…
Świetna powieść obyczajowa,...
Niesamowita historia losów Mary Wollstonecraft oraz jej córki Mary Shelley. Dwóch silnych kobiet, feministek walczących o równość, sprzeciwiających się przestarzałym normom i ideałom. Bohaterowie powieści – matka i córka, towarzyszący im mężczyźni, przyjaciele, bliscy – swoimi śmiałymi poglądami zdecydowanie wykraczali poza sztywne ramy swojej epoki. Żądali równych praw dla...
więcej Pokaż mimo to
Sycylijska mafia na co dzień kojarzy nam się głównie z motywem muzycznym z „Ojca Chrzestnego” czy kultową kreacją Marlona Brando. Jednak rzeczywistość jest bardziej brutalna. Patrząc głębiej, zaczynamy dostrzegać rozlaną krew setek ludzi, dramaty rodzin i potężną machinę mafijną, z której nie sposób się wyrwać.
Alfonso Sabella pokazuje nam tę organizację przestępczą z...
To druga książka Tokarczuk, jaką miałam okazję przeczytać. Co do „Biegunów” mam bardzo mieszane uczucia, jednak „Pług” mnie zachwycił! Jeszcze nigdy nie spotkałam się z taką powieścią i z tak nieszablonową bohaterką. Janina Duszejko uchodzi za wsiową ekscentryczkę, świrniętą starszą panią, która bardziej szanuje zwierzęta niż ludzi i na wszystko znajdzie uzasadnienie...
więcej Pokaż mimo to
Zupełnie nie rozumiem zachwytów nad tą książką, może po prostu jestem na nią za stara.
Lektura mnie męczyła i nużyła, bohaterowie płytcy.
Myślałam, że dostanę szału, gdy co kilka stron czytałam o piegach przypominających konstelacje gwiazd.
Chyba największe rozczarowanie tego roku.
Książka łypnęła na mnie swym „Kocim okiem” ze stoiska na Warszawskich Targach Książki. Moje trzecie spotkanie z Margaret Atwood, po „Opowieści podręcznej” i „Testamentach”. Najbardziej udane.
Elaine jest dosyć kontrowersyjną malarką w średnim wieku. Po latach wraca do rodzinnego Toronto na wystawę swoich prac. Powrót do tamtych stron wywołuje liczne wspomnienia, to okazja...
Wrzesień upływa mi zdecydowanie pod znakiem Cmentarza Zapomnianych Książek. Tym razem postanowiłam przeczytać wszystkie części cyklu kolejno po sobie, bez dłuższych przerw.
W ostatnim tomie serii Zafona poznajemy Alicję Gris, agentkę specjalną, która dostaje zlecenie odnalezienia zaginionego ministra Mauricia Vallsa. Wraz z pomocą kapitana policji Vargasa trafia do...
Po „Psychozę” sięgnęłam z zamiarem przeczytania horroru, jednak po jakimś czasie zorientowałam się, że jest to raczej thriller. Ale nie rozczarowałam się.
Robert Bloch przedstawia nam historię Normana Batesa, czterdziestoletniego nieudacznika życiowego mieszkającego wciąż z matką. Od razu widać, że łączą ich niezdrowe relacje. Norman nadal wiedzie żywot chłopca, nad którym...
Koszmarna wizja świata, w którym corocznie odbywa się Wielki Marsz. Setka śmiałków bierze udział w kilkusetkilometrowej podróży przez Stany Zjednoczone. Nie mogą się zatrzymać, ba! nawet zwolnić do prędkości poniżej sześciu kilometrów na godzinę. Wiedzą, że marsz przeżyje tylko jeden z nich, na którego czeka potężne bogactwo… reszta po prostu padnie po drodze.
Świetny...
Historia niezwykle dramatycznych losów Judy Fawleya – kamieniarza, który niegdyś miał aspiracje, aby zostać duchownym. Spotkał jednak na swej drodze kobietę, która całkowicie odmieniła jego życie i światopogląd.
Jest to opowieść o społecznych normach i konwenansach, ukazująca realia wiktoriańskiej Anglii. Traktująca o moralności, religii i seksualności, przez co swego...
Spodziewałam się po prostu rozrywki, dostałam o wiele więcej. Powieść pełną bólu, tęsknoty i walki z samym sobą. Powieść z drugim dnem, głębszymi przemyśleniami na temat życia i człowieczeństwa.
Świetna postać Wiedźmina, „okropecznie” cudowna relacja Geralta z Ciri.
Na szczególną uwagę zasługuje warsztat Sapkowskiego i styl. Język jest charakterystyczny dla każdego...
Po skończeniu „Cienia wiatru” sięgnęłam od razu po „Grę Anioła”, nie mogłam tak po prostu pozbawić się przyjemności spacerowania korytarzami Cmentarza Zapomnianych Książek. Tak jak w przypadku pierwszego tomu, drugi czytałam już po raz trzeci – i tym razem odnalazłam w powieści coś zupełnie nowego.
Fabularnie w drugiej części tetralogii cofamy się do lat 20. XX wieku....
Cóż to była z literacka uczta!
Pierwszy tom cyklu „Cmentarz Zapomnianych Książek” przeczytałam po latach po raz trzeci i czułam się, jakbym w końcu wróciła do domu, do starych przyjaciół.
„Cień wiatru” opowiada historię młodego chłopaka, Daniela, któremu ojciec pewnego dnia powierza niesamowitą tajemnicę i pokazuje miejsce, o którym chłopiec nawet nie śmiałby zamarzyć....
Najbardziej znane dzieło Sylvii Plath łypało do mnie z półki już od ponad roku, jednak bałam się po nie sięgnąć. Nie chciałam się rozczarować, ponieważ miałam bardzo wysokie wymagania. Nie zawiodłam się.
Esther jest młodą dziewczyną, która przyjeżdża do Nowego Jorku na staż. Pozornie ma wszystko: inteligencję, ambicje, młodość, urodę. Jednak pod tą przykrywką jest mrok....
Uwielbiam takie kameralne książki, w których pozornie nic się nie dzieje, ale między wierszami wyczytać można wiele. Fabuła nie jest tu najistotniejsza, ważniejsi są bohaterowie i to, co zachodzi między nimi.
Pietro jest wykładowcą, bardzo oczytanym i inteligentnym mężczyzną w kwiecie wieku. Pewnego dnia, niewiele myśląc, zdradza swej kochance swój największy sekret, o...
Pewnie nie jest to zła książka, ale mnie nie wciągnęła. Koszmarnie mi się dłużyła, niesamowicie się wynudziłam, aż po dwóch tygodniach wymęczyłam do końca. Nie polubiłam bohaterów i nie zaangażowałam w fabułę. Dopiero na ostatnich trzydziestu stronach historia mnie zaciekawiła.
Pokaż mimo to