Opinie użytkownika
Cudowna historia gdzie przeszłość splata się z teraźniejszością a magia przewija się cały czas ❤️
Pokaż mimo to
Jeśli lubicie zagłębiać się w literaturę, gdzie cała uwaga skupia się na kobiecie, gdzie znajdziecie sporo uśmiechu i łez, euforii i przygnębienia, radości i smutku to sięgajcie do zbioru ,,Mistrzowie opowieści. O kobiecie. Od Virginii Woolf do Agnieszki Szpili”
To wybór 25 opowiadań różnych autorek takich jak: noblistka Selma Lagerlöf, Margaret Atwood, Virginia Woolf,...
Głęboko poruszająca opowieść o skomplikowanych relacjach między matką a córką.
„Gorzki cukier” Avni Doshi nominowany do Nagrody Bookera w 2020 roku.
Powieść osadzona jest we współczesnych Indiach, w miejscowości Pune. Narratorką, a zarazem główną bohaterką jest Antara, która dowiadując się,że jej matka Tara chora jest na chorobę Alzheimera, postanawia się nią zaopiekować....
Dla mnie to książka bardzo wyjątkowa wyjątkowa. Skłaniająca do rozmyślań i refleksji nad człowieczeństwem, nad poszukiwaniem własnego miejsca na ziemi.
Napisana dość specyficznym, wymagającym ale ciekawym językiem.
Polecam.
Książka p znanej australijskiej dziennikarki Brigid Delaney ,,Wellmania. W niezdrowej pogoni za dobrostanem”
Autorka opisuje swoją podróż w poszukiwaniu dobrostanu po tym jak przekroczyła czterdziestkę, a jej stan zdrowia okazał się bardzo zły.
Brigid zaczęła od resetu systemu, którego pierwszym etapem był detoks, czyli głodówka. Dalej była medytacja, joga, pobyt w...
Opowieść o kobiecym gniewie, feministycznym manifeście?
To “Kobiety, które były smokami” Kelly Barnhill.
Dla mnie opowieść ta jest przepiękną baśnią, która w nietypowy sposób opowiada o wyrwaniu się kobiet spod patriarchatu i dehumanizacji. To metaforyczna odskocznia od codzienności i zmartwień
Barnhill podkreśla jak wpajanie nam kobietom jak mamy żyć, co wypada a co...
,,Ministerstwo prawdy” Carlosa Augusta Casasa to klasyczna dystopia z wszechobecnym, wręcz paranoidalnym poczuciem zagrożenia i nieustanną niepewnością. ✨
Przenosimy się do roku 2030, gdzie społeczeństwo zamienione zostało w ,,kartonowy skansen”.
Nic nie jest takie, jak się wydaje, a jego mieszkańcy trwają w stanie “radosnej głupoty” oddając się rozrywkom. Nie ma analizy,...
Krótka, dramatyczna, momentami sensacyjna, a momentami zabawna.
Książka o metaforyczna o filozoficznym charakterze, czyli najnowsza powieść Jaume Cabré „Spaleni w ogniu” .
🤌🏻 Pisana jednym ciągiem opowieść, w której jednak sporo się dzieje. Historia głównego bohatera Ismaela przeplata się z historią małego dzika. Oboje znoszą trudy codzienności, los nie jest dla nich...
Poruszające studium ludzkiej zachłanności.
Książka zapada mocno w pamięć a zarazem jest przestrogą przed złem.
Książka , w której znajdziecie sporo ćwiczeń, a także wiele pytań (często bez odpowiedzi), czyli ,,Uważa, czuła i odważna. Jak pielęgnować w sobie dobro” Dagny Kurdwanowskiej. 🤌🏻
Książka jest wędrówką, wspólną podróżą do tego co nas wzmacnia i buduje, uczy jak pielęgnować to co w nas dobre. Autorka podkreśla, że nie potrafimy być z siebie zadowoleni, nie potrafimy dać...
Kontynuacja rodzinnej sagi opowiadająca o losach sycylijskiego rodu Florio, na którą czekałyśmy z ogromna niecierpliwością, czyli ,,Zima Lwów” Stefanii Auci. ✨
🙌🏻 Autorka kontynuuje wielowątkowa powieść o losach jednego z najbogatszych sycylijskich rodów Florio, która odcisnęła piętno na historii Sycylii i samego Palermo.
🫡 Stefania Auci opiera powieść na...
Ciekawa feministyczna opowieść o kobiecie która w latach 30-stych w Zakopanem zaczyna leczyć ciało i duszę leczniczym masażem. W tle piękne miasto i wiele znanych nazwisk chociażby Nalkowska czy Witkacy.
Polecam😀
Tytuł odczytałam mylnie. Myślałam, ze go będzie jedna z tych lżejszych książek na zimowe wieczory. To jednak bardzo przejmująca powieść o depresji po wypadku, mrocznych myślach ale i szczęściu które jest w nas.
Pokaż mimo to