Opinie użytkownika
Czy wiecie w jakich warunkach pozyskiwane są metale niezbędne do tworzenia baterii naszych telefonów?
Jeśli tak jak ja nie macie o tym zielonego pojęcia i życie ludzkie jest dla Was ważne, ta książka jest dla Was.
Chyba żadna książka o Afryce nie będzie dla czytelnika łatwa. Historia i polityka nigdy nie była łatwa dla tego regionu. W tej książce autor przedstawia nam...
Temat miłości w Afryce jest mocno niestandardowy, musicie przyznać. Ale właśnie dlatego postanowiłam sięgnąć po tę książkę, bo w sumie nie wiedziałam czego się spodziewać. Stawiałam na to, że mnie zaskoczy.
No i zaskoczyła, przede wszystkim emocjonalnie. Podzielona jest na historie osób z poszczególnych krajów w Afryce Wschodniej, m. in. Kenii, Etiopii, Tanzanii. Każda...
Nie miałam jeszcze w rękach połączenia fantastyki z powieścią detektywistyczną, więc czym prędzej chciałam mieć tę powieść w swoich łapkach. Do tego jest to debiut, dlatego pozwoliłam sobie nie mieć wygórowanych oczekiwań co do jej treści i formy.
Mamy tu dość specyficznego głównego bohatera, którego polubiłam od pierwszej strony. Nie jest idealny, ma swoje wady, a przez...
Kiedy sięgam po kolejny tom rozbudowanej fantastyki, w sumie nie wiem czego się spodziewać, bo wydarzyć tu się może wszystko. A co dostaję na pierwszych stronach „Szczurzycy”? Te samą karczmę co na początku 1. tomu - takie bezpieczne czytelniczo miejsce i nawiązanie, które pozwala nam się ugościć w tym fantastycznym świecie na nowo.
Ale 2. tom przynosi też trochę zmian....
Smoki to część fantastyki, którą lubię chyba najbardziej. Na drugim miejscu jest świat, który przypomina mi średniowiecze - wtedy dużo łatwiej mi śledzić historię bohaterów i innych nadprzyrodzonych stworzeń. Obie te rzeczy znalazłam w książce, której trochę się bałam. Bałam się tego, że będzie to typowa młodzieżówka z rozwiniętym do granic możliwości wątkiem romantycznym,...
więcej Pokaż mimo to
„Karaibska odyseję” przeczytałam zaraz po „Karaibskiej krucjacie” i powiem Wam, rozumiem już ludzi którzy czytają wszystkie tomy z danej serii pod rząd. Jak jakiś świat się spodoba, to fajnie zostać w nim na trochę dłużej, a tak było właśnie w tym przypadku.
Dalszy ciąg przygód Williama O’Connora ma w sobie trochę więcej fantastyki, ale dalej przeważają tu akcja, bitwy...
Czasem zachwyca i wciąga w książkę pierwsze zdanie i pierwszy rozdział. Tu obie te rzeczy były idealne. Tylko! Czemu nikt mi nie powiedział, że autor ma takie świetne poczucie humoru! Toż to zaczęłabym tę przygodę wcześniej 😁
Sam pomysł na książkę super, bardzo lubię pirackie klimaty, pewnie w związku z sentymentem do filmów z Jackiem Sparrowem. Dużo akcji, ścigania,...
Otwieram książkę, pierwsza strona i już zostaję wciągnięta w wir akcji. Włamanie? A może jednak coś co tak tylko wygląda? W ogóle ten początek trafił w moje czułe struny i trochę mi się zakręciła łezka w oku. Co spowodowało, że razem z bohaterką chciałam znaleźć mordercę jej męża (to nie spojler, można to przeczytać na okładce, żeby nie było niedomówień 🤣).
I teraz...
Mieliście kiedyś przeczucia co do przyszłych sytuacji i dokładnie to się zdarzyło? Albo coś w rodzaju déjà vu? Jeśli tak, to będzie lektura dla Was.
Temat jest mocno interesujący, bo wykracza poza powiedzmy sobie… standardy logicznego postrzegania świata. Tak by się mogło wydawać. Okazuje się, że to właśnie przeczucia wielu ludzi uratowały od śmierci, wypadków i innych...
Trafić na intrygujący kryminał to szczęście. Tym bardziej gdy przeczytało się już takich pozycji mnóstwo. A więc przedstawiam Wam powieść, po którą warto sięgnąć w ciemno.
Ta książka ma wiele wątków. Na początku możemy poczuć się zagubieni i zastanawiać się jak to wszystko się łączy i po co autor wspomina o niektórych sprawach. Uzbrójcie się w cierpliwość, będzie warto....
Nie wiem co mam napisać o tej książce, a to się rzadko zdarza. No ale spróbuję.
Przy wyborze lektury na początku patrzę na tytuł. Potem na opis na okładce i jeśli to przedpremiera to tyle, bo opinii na razie nie ma. No więc zdecydowałam się na tę właśnie pozycję mając nadzieję na ciekawe, czasem brutalne opowieści jak kiedyś rwało się zęby, jak naprawiano, jakby to...
Mimo, że przeczytałam już książkę o Scjentologii, dalej fascynuje mnie ten temat i powody dla których tkwią w tym ludzie tacy jak Tom Cruise.
Ale do rzeczy. Ten reportaż to coś, na co czekałam. To przedstawienie sekty/religii z punktu widzenia kogoś, kto był jej częścią i się od niej uwolnił. Jest tu wiele powtórzeń w stosunku do książki Lawrence’a Wrighta, ale brałam to...
Temat psychoterapii w Polsce jest trudny. Mimo, że to się powoli zmienia, nadal większość osób, które chodzą na terapię, są postrzegane jako osoby „chore”. Dlatego cieszę się, że wydaje się w naszym kraju książki tego typu. Nauczające, ale w przystępny sposób.
Na tapecie mamy tu rodzinę. Wszystko zaczęło się od terapii jednej z córek (zbuntowanej i niesfornej), ale jak...
Kocham true crime. Kocham tak, że nie wiedziałam, iż są klasyki tego gatunku 😅 Nic to, dowiedziałam się, o tyle jestem mądrzejsza. I o to, jak działał jeden z najbardziej znanych seryjnych morderców ostatniego stulecia.
Doceniam tę książkę przede wszystkim za perspektywę. Napisana przez przyjaciółkę Bundy’ego Ann Rule - osobę, która z nim pracowała, spędziła wiele dni i...
Nie sądziłam, że kiedyś tak zachwycą mnie opisy przyrody w książce (po "Nad Niemnem" jakoś od nich stroniłam). Krajobrazy zupełnie inne niż u nas, ale równie wspaniałe. Nie myślcie jednak, że to miejsce mlekiem i miodem płynące. Pewnej nocy w życiu chłopca (Hallateina, bohatera „Wiosennej nocy”) mają miejsce tak niespodziewane rzeczy, że aż trudno w to uwierzyć. Do domu, w...
więcej Pokaż mimo to
Zacznę od początku, a więc od poczucia niewiadomej, która towarzyszyła mi przy sięganiu po tę książkę. Na lubimyczytac.pl wpisany gatunek to literatura piękna, a na okładce odniesienia do thrillera. Po Zycie Rudzkiej potrzebowałam tego drugiego, ale czy to dostałam?
Moi drodzy, co ja dostałam! Od pierwszych stron wciąga, od pierwszych stron zaskakuje, daaaawno nie czytałam...
Literatura piękna rzadko gości w moich rękach, ale jak już gości to tak jak „Sycylijskie lwy” zostaje na dłużej, wszem i wobec polecana. O autorce słyszałam świetne opinie, z resztą zdobywała wiele nagród, więc stwierdziłam, że chętnie spróbuję, bo 200 stron to przecież malutko.
I rzeczywiście, te 200 stron to było mało, bo tę książkę chciało się czytać i czytać. Wszystkie...
Dzieło Matczaka to opowieść o podziałach. W Polsce, w pracy, w wierze, w przekonaniach, w myśleniu. Opowieść o tym co te podziały mogą zrobić z naszym krajem.
Na początku wydawało mi się, że sam Matczak dzieli nas na kategorie, co jak dla mnie nie powinno być przedmiotem tej książki. Bo nie wszyscy myślimy zerojedynkowo. Im dalej w las tym coraz bardziej czułam się jak na...
Książka o szczęściu. Myślałam, że będzie to poradnik w stylu „wyjdź na spacer, doceń co masz, uśmiechaj się do ludzi”. A jednak nie. Autor porusza tematy, które zmuszają nas do przemyślenia czy ta super praca, czy ta wygrana na loterii, czy to przyszłe rodzicielstwo to będzie coś, co sprawi że będziemy szczęśliwi. Z lektury dowiemy się co w ogóle ludzi uszczęśliwia i jaka...
więcej Pokaż mimo to
Skandynawskie powieści zawsze uwodzą mnie klimatem. Mrocznym, niepewnym. Ale jeśli chodzi o gatunek, zazwyczaj były to kryminały, a nie sensacje (jak w tym przypadku), wiec miałam nadzieję, że ta książka mnie zaskoczy.
Narracja pierwszoosobowa sprawia, że czujemy się bardziej związani z głównym bohaterem. Poznajemy jego uczucia, obawy, pasje, motywacje. Jest to osoba z...