Opinie użytkownika
“Żona lobotomisty” Samanthy Greene Woodruffod początku zyskała moją uwagę ze względu na trudny temat. Od pierwszych stron była tak wciągająca, że nie mogłam się od niej oderwać i nawet nie zauważyłam kiedy ją skończyłam.
Akcja książki rozgrywa się w latach 30 XX wieku, w Stanach Zjednoczonych. Ruth, dziedziczka rodziny Emeraldine po samobójczej śmierci brata walczącego...
Książka “Słowiańska wiedźma. Rytuały, przepisy i zaklęcia naszych przodków” Dobromiły Agiles niewątpliwie przyciągnęła mnie swoją piękną okładką. Chciałam dowiedzieć się czegoś na temat wierzeń naszych przodków. Jako osoba niezaznajomiona z tą tematyką liczyłam na porządną dawkę wiedzy, przedstawioną w przystępny sposób.
Autorka bardzo dokładnie dzieli się swoją wiedzą na...
Pozytywne opinie na temat książek Anety Jadowskiej wśród znajomych jak i recenzji w internecie skłoniły mnie do sięgnięcia po jeden z jej tytułów - “Złodzieja dusz”, będącego pierwszym tomem z cyklu “Heksalogia o Wiedźmie”. Połączenie kryminału ze światem fantasy wydawało mi się bardzo interesujące i miałam duże oczekiwania co do tej pozycji.
Aneta Jadowska - urodzona w...
Sam tytuł tej książki przykuł moją uwagę i wzbudził ciekawość. “Powiesić, wybebeszyć i poćwiartować” przedstawia historię egzekucji od wieków stosowanych na całym świecie. Ten temat dokładnie nam przedstawia Jonathan J. Moore.
Jonathan J. Moore - z wykształcenia jest historykiem i przez dwadzieścia lat pracował w tym zawodzie pogłębiając swoją wiedzę. Jego książki poruszają...
Literatura obyczajowa jest gatunkiem, po który lubię sięgać gdy chcę się mocno zrelaksować i łatwo zagłębić w opisaną historię. Kierując się tym sięgnęłam po książkę “Wenecjanka”, Bogny Ziembickiej. Nigdy wcześniej nie miałam styczności z twórczością tej autorki.
Bogna Ziembicka jest polską pisarką, pochodzącą z Krakowa. Z wykształcenia jest filologiem. Początkowo pracowała...
“Achaja” to powieść, która niemal od samego początku mnie wciągnęła bez reszty. Po rewelacyjnym pierwszym tomie, od razu z ogromną ciekawością zabrałam się za kolejny.
Andrzej Ziemiański to wielokrotnie nagradzany polski pisarz, pochodzący z Wrocławia. Z wykształcenia jest architektem. Porzucił swoją karierę naukową i zajął się pisaniem książek. Jego cykl "Achaja"...
Miło od czasu do czasu poszukać w literaturze pomysłów, które w mniejszym lub większym stopniu zmienią nasze życie na lepsze. W ten sposób w moje ręce trafiła książka "Slow life w wielkim mieście" Natalii Kraus.
My, ludzie XXI wieku funkcjonujemy w zabieganym świecie. Wmówiono nam, że szybciej, dalej i więcej są synonimami słowa "lepiej". Że musimy tylko trochę więcej...
Na temat tej książki już od dawna słyszałam same dobre opinie, jednak długo czekałam z jej przeczytaniem. "Achaja" jest pierwszym tomem cyklu o tej samej nazwie autorstwa Andrzeja Ziemiańskiego.
Bohaterka jest młodą księżniczką, która wskutek dworskich intryg, zawiści i chciwości bliskich jej osób szybko zostaje odsunięta z kolejki do tronu i to w dość brutalny sposób....
Po wielu pozytywnych opiniach, jakie słyszałam na temat "Kłamcy" Jakuba Ćwieka postanowiłam w końcu sięgnąć po tą pozycję i przyjrzeć się jej bliżej. "Kłamca" jest raczej krótką książką i po opisie z okładki zapowiada się całkiem obiecująco.
Jest jeden Bóg. To znaczy był, bo odszedł i dziś nikt nie wie, gdzie się podziewa. Zanim jednak zniknął na dobre, dał ludziom...
Przypadkowo w moje ręce trafiła książka "Drzewo wspomnień" autorstwa Małgorzaty i Magdaleny Lewandowskich. Książka jest pierwszą i jak na razie jedyną częścią cyklu "Witia". Jestem wielką fanką fantastyki, dlatego długo nie zwlekałam z jej przeczytaniem.
Źle się dzieje w Daborze. Pozbawione przywództwa Witii i nękane atakami potężnego cesarstwa Hemaru państwo chyli się ku...
Ostatnio naszła mnie ochota na przeczytanie jakiegoś horroru, bo dawno już nie miałam w rękach książki z tego gatunku. Padło na "Diabelskie nasienie" Edwarda Lee. Nigdy wcześniej nie miałam styczności z tym autorem, więc nie do końca wiedziałam czego się spodziewać.
Trzy dziewczyny - Ann, Mercy i Hannah desperacko pragną poprawić swoje oceny, dlatego próbują dostać...
Po dwóch poprzednich tomach bardzo wciągnęły mnie przygody Toma Warda i jego mistrza więc od razu sięgnęłam po kolejną część serii, "Tajemnicę starego mistrza".
Dni i noce są coraz chłodniejsze, dlatego stracharz wraz ze swoim uczniem wyruszają do zimowej posiadłości w Anglezarke. Niestety mistrz nie zgadza się by Alice udała się z nimi i postanawia znaleźć dziewczynie nowy...
Książka "Nowy dom na Wyrębach", wydana 14 czerwca 2017 roku jest kontynuacją bardzo dobrego pierwszego tomu serii "Dom na Wyrębach", trzytomowej powieści z gatunku horroru autorstwa Stefana Dardy.
W tym tomie głównym bohaterem jest Hubert Kosmala, przyjaciel Marka, który po śmierci przekazał mu cały swój spadek, łącznie z domem w Wyrębach. Mężczyzna spędza w domku bardzo...
Po rewelacyjnym pierwszym tomie od razu zabrałam się za "Upadek Hyperiona". Dan Simmons ie zawiódł mnie i tym razem.
W tej części poznajemy dalsze losy pielgrzymów, jednak z trochę innej perspektywy. Z powodu zerwanej łączności Meina Gladstone korzysta z pomocy M. Severna, który w snach widzi wydarzenia towarzyszące bohaterom na Hyperionie. Wojna zbliża się nieubłaganie i...
Wydana w 2018 roku przez Edipresse Polska książka "Spadek" to powieść obyczajowa Kasi Bulicz-Kasprzak, autorki wielu znanych i pozytywnie ocenianych książek z tego gatunku.
Po rozstaniu z chłopakiem Dorocie ciężko się pozbierać. Na prośbę przyjaciółki przyjmuje pod opiekę jej psa, co pochłania dużo czasu, dlatego nie myśli o ostatnich wydarzeniach. Pewnego dnia otrzymuje...
Często natykałam się na książki Neila Gaimana, ale nigdy nie miałam okazji żadnej przeczytać. "Koralina" jest moją pierwszą książką tego autora i mimo, że krótka, to od początku miałam co do niej wysokie oczekiwania. Na podstawie książki powstał również film pod tytułem "Koralina i tajemnicze drzwi".
Koralina jest poszukiwaczką, dlatego od razu po przeprowadzce musi...
Jako miłośniczka gór czułam obowiązek przeczytania książki o takiej tematyce, dlatego w mojej biblioteczce nie mogło zabraknąć "Rozmowy z Gorą" Rafała Froni, autora znanego między innymi z napisania "Anatomii Góry", popularnych dzienników z Narodowej Wyprawy na K2 w 2018 roku.
Książka była zainspirowana między innymi pytaniami od fanów. Napisana w formie pamiętnika, zbioru...
Trzeci i ostatni tom "Sagi rodu Cantendorf" już za mną. Wcześniejsze części odebrałam bardzo pozytywnie, dlatego zabrałam się za niego od razu po skończeniu poprzedniego. Autorka, Krystyna Mirek postarała się, by nie zabrakło w niej romansu, intryg, tajemnic i zaskoczeń.
Wszyscy już wiedzą, że Isabelle Adler jest w ciąży, wygrała walkę, którą toczyła od bardzo dawna z...
Po bardzo przyjemnym i zachęcającym pierwszym tomie, lekko napisanym sięgnęłam po kolejny. "Cena szczęścia" jest drugim z trzech tomów "Sagi rodu Cantendorf", powieści obyczajowej autorstwa Krystyny Mirek.
Jak można było się od początku spodziewać Kate i Aleksander szybko się zaręczyli, a przygotowania do wesela trwają. Jednak nie wszyscy na zamku są pozytywnie nastawieni...
Pomimo wielu pozytywnych opinii na temat “Hyperiona” zaczynając go miałam mieszane uczucia, bo nigdy nie gustowałam w tematyce science fiction i jest to moje pierwsze poważne spotkanie z tym gatunkiem. Nie wiedziałam czy się w nim odnajdę, dlatego wahałam się czy zacząć tak długą książkę, jednak się udało i pierwszy tom skończyłam w dość krótkim czasie. Książka...
więcej Pokaż mimo to