Opinie użytkownika
Piszę tę recenzję z bólem serca. Wiecie dlaczego? Bo nie mam nic dobrego do powiedzenia o tej książce. Dramatyzmu sytuacji dodaje fakt, że autorką książki jest Polka - Agata Czykierda-Grabowska. Choć miłym byłoby powiedzenie kilku ciepłych słów i docenienie pracy rodaczki, nie mogę tego zrobić.
"Wszystkie twoje marzenia" to trzecia powieść autorki. Można by domniemywać, że...
Po "Balladę" sięgnęłam z dwóch powodów. Po pierwsze zaintrygowała mnie piękna okładka, po drugie chciałam poznać twórczość nieznanej mi dotąd polskiej autorki. Jak wrażenia po pierwszym spotkaniu?
Magdalena Witkiewicz w recenzowanej przeze mnie pozycji stawia na prostotę. Opowiada życiową historię w sposób nieskomplikowany, co sprawia, że książkę czyta się niezwykle...
Szpieg to moje kolejne spotkanie z Coelho, zupełnie odmienne od pozostałych. Autor ma to do siebie, że kreśli historie przesycone rozważaniem, afirmacją i filozofią. W przypadku wspomnianego przeze mnie tytułu, nie ma tych elementów, jakże charakterystycznych dla jego twórczości. W konsekwencji czytelnik ma okazję poznać pisarza z innej strony.
Po książkę sięgnęłam...
Nie tylko mężczyźni są wzrokowcami, mole książkowe, także płci pięknej, również. Kiedy w nasze ręce trafia książka z piękną okładką, wariujemy i piejemy z zachwytu. Mamy duże oczekiwania co do treści i marzenie, że zostaniemy oczarowani równie mocno, co w momencie zobaczenia oprawy.
Zakazane życzenie zachwyca od pierwszego spojrzenia. Szata graficzna cieszy oko i wiernie...
Michael Dobbs to pisarz i polityk. Jest twórcą znanej zekranizowanej trylogii, której pierwszy tytuł brzmi House of Cards. Muszę przyznać, że nie czytałam wspomnianych przeze mnie pozycji, ale oglądałam serial, który powstał na ich podstawie i muszę przyznać, że jest rewelacyjny, niezwykle wciągający i intrygujący. Sądzę, że przytoczone przeze mnie przymiotniki świetnie...
więcej Pokaż mimo to
Kiedyś dużo ludzi oszalało na punkcie tej powieści. Ostatnio autor poinformował, że rok 2017 poświęca na pisanie jej kontynuacji. Stwierdziłam zatem, że jest to idealny czas na przeczytanie Samotności. Poza tym czułam potrzebę sięgnięcia po miłosną historię, która odpręży i pozwoli na chwilę wytchnienia.
Losy bohaterów przedstawione są za pomocą narracji trzecioosobowej....
Na samym początku należy zaznaczyć, że "Araf" to książka wymagająca. Nie jest to lekka lektura, w której treść można zagłębiać się bez względu na otaczającą nas rzeczywistość. Wymaga skupienia i koncentracji, poświęcenia maksimum uwagi. To książka poruszająca ważne tematy, takie jak
samotność towarzysząca obcokrajowcom w nowym miejscu, wyobcowanie i niedopasowanie. Shafak w...
Jest to moje pierwsze spotkanie z polskim pisarzem jakim jest Remigiusz Mróz. Było mi wstyd, że dopiero teraz sięgam po jego powieść, bo Internet wręcz huczał o tym, jak wspaniałe są książki Mroza.
"Kasacja" to powieść kryminalna. Powiem szczerze, że nie jestem wielką fanką tego gatunku. Książki tego typu, owszem, przynoszą rozrywkę, ale czegoś zawsze mi w nich brakuje....
"Ta chwila" to książka, dzięki której po raz kolejny miałam okazję obcować z twórczością francuskiego pisarza Guillaume'a Musso. W czasach licealnych bardzo lubiłam czytać powieści tego autora, mogę śmiało powiedzieć, że był jednym z moich ulubionych. Pamiętam, jak zachwycałam się sposobem przekazu, pięknymi cytatami... Czy i tym razem mnie zachwycił?
Na samym początku...
"Hotel nad oceanem" to powieść, którą chciałam przeczytać. Zachęciła mnie do tego opinia jednej z koleżanek, dlatego kiedy otrzymałam ten egzemplarz w prezencie gwiazdkowym, byłam bardzo zadowolona.
Mój zachwyt trwał niestety dość krótko. Kompletnie nie podobał mi się styl pisania autorki, czułam się, jakbym czytała coś niedopracowanego. Ostatnio trochę na ten temat...
Marcowe fiołki to powieść, która przez Library's Journal uznana została za najlepszą książkę roku. Na okładce można zobaczyć kilka słów od samej Jodi Picoult ("Co powstanie, gdy połączysz historię miłosną i tajemnicę z przeszłości? Marcowe fiołki, pełna niespodzianek opowieść o tym, że przeszłość zawsze do nas wraca"), co mówiąc szczerze, zachęciło mnie do zakupu tej...
więcej Pokaż mimo to
Fatum i furia to książka, na którą trafiłam w bibliotece przypadkowo. Znajdująca się na okładce informacja, że jest to najgłośniejsza amerykańska powieść 2015 roku przekonała mnie do tego, żeby ją wypożyczyć.
Książka ta podzielona jest na dwie części: fatum i furię. Zarówno w jednej, jak i w drugiej, tematem przewodnim jest małżeństwo Lotta i Mathildy. W fatum dostajemy...
Druga książka tego autora i po raz kolejny nie czuję się zachwycona. Miałam co do tej książki dość spore oczekiwania, sam Murakami bardzo mnie ciekawił. Przeczytałam dużo ciepłych słów w kierunku jego twórczości, ale po lekturze książek stwierdzam, że nie zostanę kolejną osobą klaskającą na jego cześć.
Dla mnie "Kafka nad morzem" była zwyczajnie niezrozumiała. Czułam się...
Miałam niedawno okazję przeczytać książkę "Lion. Droga do domu". Byłam jej ciekawa, ponieważ oparta jest na faktach, a historia opowiedziana przez autora jest tą, którą on sam przeżył.
Główny bohater, Saroo, to chłopiec mieszkający wraz ze swoją rodziną w Indiach. Poznajemy go w momencie, kiedy jest jeszcze dzieckiem. Ma rodzeństwo i matkę, która mimo, że ledwo wiąże...
Zachęcona lekturą Zaklinacza czasu, będąc w bibliotece, nie wahałam się sięgnąć po kolejną książkę tego autora.
Miej trochę wiary to prawdziwa historia, w której to bohaterem jest sam Mitch Albom. Autor kreśli opowieść o swoim życiu, pokazuje nam osoby, które się w nim pojawiły i miały na nie znaczący wpływ. Historia Alboma rozpoczyna się w momencie, kiedy znany od lat...
Pisanie recenzji tej książki nie jest proste. To wszystko przez sentyment i wielką miłość jaką czuję do świata stworzonego przez Rowling. Z jednej strony nie chcę wychwalać jej pod niebiosa, bo na to nie zasługuje, z drugiej zaś nie godzę się z poglądami, jakoby była okropna i niewarta przeczytania. Ja sama z niecierpliwością czekałam na premierę tego scenariusza, byłam...
więcej Pokaż mimo to
Bardzo przyjemnie czytało mi się tę książkę. Nie miałam chwil, w których to byłabym nią zmęczona. Może nie jest to najbardziej wymagająca lektura, możliwe, że nie wpłynęła na mnie w jakiś niesamowity sposób, ale mimo to uważam, że przeczytanie tej książki było dobrym posunięciem.
Zacznę od tego, że Dziesięć płytkich oddechów to powieść typu new adult. Muszę przyznać, że...
Złodziejka książek to powieść, którą od dawna chciałam przeczytać. Miałam wobec niej duże oczekiwania i zdecydowanie się nie zawiodłam.
Jest to książka traktująca o losach młodej dziewczynki w czasach II wojny światowej. Liesel Meminger, bo tak jej na imię, poznajemy w momencie, kiedy ma trafić do domu swych przybranych rodziców i rozpocząć nowy etap w swoim życiu, w...
Siadam do pisania tej recenzji po dość długim czasie od przeczytania I wciąż ją kocham i ganię się w myślach, za to zachowanie. Dochodzę do wniosku, że najlepiej dzielić się refleksjami na temat książki świeżo po jej przeczytaniu.
Było to moje kolejne spotkanie z twórczością Sparksa i nie wypadło lepiej od poprzedniego. Rzekłabym nawet, że książka mnie umęczyła i...
Na samym wstępie pragnę pochwalić książkę za wydanie - gruba oprawa, piękna okładka. Dzięki temu spotkanie z tą pozycją stało się jeszcze przyjemniejsze.
Zaklinacz czasu to przede wszystkim cudowna opowieść. Czyta się ją z niezwykłą lekkością. Pełno w niej cytatów, wokół których nie sposób przejść obojętnie. To kopalnia inspiracji i nauki. Książka, która może odmienić...