forum Oficjalne Aktualności
Czytamy w weekend. 19 kwietnia 2024
Klasyczna powieść o miłości, która najpełniej wybrzmiewa w Paryżu, inne klasyczne dzieło, idealne do czytania pod kocem w nie najcieplejszy kwietniowy weekend, a także utwór osadzony w czasach średniowiecza – po te lektury sięgnie w najbliższych dniach redakcja Lubimyczytać i Ciekawostek Historycznych. A co wy będziecie czytać w weekend?
Zobacz pełną treśćodpowiedzi [543]
W moich weekendowych planach: Smolarz i Kameliowy Sklep Papierniczy.
Zaczytanego weekendu wszystkim życzę!!!
Kontynuuję dwie pozycje - Biesy oraz Hrabia Monte Christo.
Zaczytanego!
Chcę skończyć Papierowa dziewczyna, zacznę Dom obok i Wbrew sobie
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postPrzeczytane: średnio zabawny Pamiętnik starego pierdoły Rolanda Topora, znakomicie minimalistyczna Białość Jona Fosse i kolejny niezawodny Andrzej Stasiuk w Jak zostałem pisarzem (próba autobiografii intelektualnej)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejO, to cieszę się z opinii o powieści Struga . Polecam oczywiście swobodną filmową adaptację - w znakomitej obsadzie - https://www.filmweb.pl/film/Gorączka-1980-5903 .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postWidziałem już ze trzy razy - to jeden z najlepszych filmów w historii i najlepszy obraz Agnieszki Holland (obok "Kobiety samotnej"). A w obu "życiówki" młodego Lindy
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCo do Holland - pełna zgoda. A w "Gorączce" jeszcze świetny Ferency. Natomiast od roli w "Kobiecie samotnej" Boguś już nigdy nic lepszego nie zagrał.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKłamstwa nocy to prawdziwa uczta literacka. :)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postU mnie same kontynuacje. Kończę za chwilę Biedne istoty i jestem totalnie skonfundowana, dziwna to książka.. Opowieści starego Kairu zostaną że mną dłużej, bo czcionka w starym wydaniu ma rozmiar chyba 6, audio z Hrabia Monte Christo ...
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post więcejWyzwaniowo to w tym miesiącu pasuje dokładnie każda książka - chociaż redakcja wolałaby, abyśmy wybierali tytułu z bieżącej oferty wydawniczej współpracujących z portalem wydawnictw. Jak Ci się podoba Nadżib Mahfuz ? Kto czyta Hrabiego ?
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postNadżib jak przystało na Noblistę jest wymagającym autorem, na pewno nie wciąga się książki nosem za jednym podejściem, ale coś jest w niej niepokojącego, jak to we wschodnich klimatach, wiem że doczytam do końca z zainteresowaniem żywym. No i jest tom drugi.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Tak, te bliskowschodnie nastroje są widoczne w tak rzadko tłumaczonej u nas literaturze z tego regionu. Póki co tego autora czytałem tylko
Hamida z zaułka Midakk.
A czy czytanie Biednych istot połączyłaś także z obejrzeniem filmu?
Wszystkie znane mi powieści Mahfuza czytało mi się świetnie, a na
Opowieści starego Kairu polowałam chyba kilka lat, ale wreszcie udało mi się ją zdobyć na allegro. Przydałoby się wznowienie - czcionka wyjątkowo...
@awita Tak, wczoraj już późnym wieczorem zaczęłam oglądać film i jestem szczerze zdumiona ile udało się wycisnąć z tej książki. Chyba film podoba mi się zdecydowanie bardziej niż powieść.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
W weekend polatam trochę z Kobiety w kokpicie. Zapomniane bohaterki drugiej wojny światowej
może sięgnę też po krótką powieść Tyrmanda
Siedem dalekich rejsów
Mnie się ta powieść Tyrmanda nie podobała, bardzo mnie zmęczyła, ciekawa jestem Twojej opinii.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Dla mnie Tyrmand to przede wszystkim Dziennik 1954, wprawdzie z dużą dozą malkontenctwa i frustracji, ale czasy przecież nie nastrajały optymistycznie. To jest jednak Tyrmand, który mnie przyciąga.
Siedem dalekich rejsów traktuję trochę jak taką tyrmandowską rozprawkę.
@Mylengrave kilkadziesiąt stronSiedem dalekich rejsów za mną. Dla mnie 100% Tyrmanda w Tyrmandzie. Dawkuję sobie tę przyjemność - jego zabawa słowem, dialogi, ironia w patrzeniu na świat, też trochę rozbuchanego ego autora a może i zakamuflowanych kompleksów- jak to u Tyrmanda.
Czytając jego książki mam też gdzieś z tyłu...
Dla niezdecydowanych mały fragment 😀
- Ta pani, pod ósemką - powiedziała Anita- przywiozła ze sobą trzy bluzki. (…) Jedna bluzka już trochę taka zdarta, ale ładna, takich tu nie ma. Wie pan, żeby tak zamiast napiwku(..) no, rozumie pan.
- (…)zrobię, co będzie w mojej mocy.
- Może się pan postara, przecież jesteśmy przyjaciôłmi. Pan nigdy nie chciał inaczej.
-Wybacz mi,...
Powróciłam do
Rów Mariański. Dodatkowo pewnie będę czytać
Bogowie tanga
Rów Mariański był dla mnie bardzo satysfakcjonującą lekturą. Mam nadzieję, że i Tobie się spodoba 😊
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCiekawa jestem opinii o Rów Mariański . O Bogowie tanga w sumie też, ale tu mam większe wątpliwości czy sama chciałabym ją czytać - słyszałam, że w tej książce mniej jest tytułowego tańca, a więcej seksualności, co niekoniecznie jest czymś, co mnie interesuje.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postJakże mi się podobał "Rów Mariański"! Ciepła i wzruszająca powieść. Wszyscy, którym ją pożyczyłam powiedzieli to samo.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzytałam wcześniejsze wydanie Bogów tanga na fali zainteresowania argentyńskim rdzennym tangiem i słuchania go w kółko. Podobała mi się, ale mogę być nieobiektywna :-)
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post@Sea_Of_Darkness Bogowie tanga nie mają za dużo tanga jako tańca. Natomiast jeśli chodzi o seksualność to dla mnie podana w bardziej zjadliwej formie niż np. w Czwartym skrzydle.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Nareszcie mam więcej czasu na czytanie. Dziś zaczęłam
Wpatrzeni w niebo, która bardzo mi się podoba. Wyczuwa się w niej echa Reymontowskich "Chłopów", a te bardzo lubię. Jak skończę, to przenoszę się do Izraela i będę czytała książkę algierskiego pisarza, tworzącego pod pseudonimem Yasmina Khadra, czyli
Zamach
Bardzo ciekawie brzmią Wpatrzeni w niebo . Fryczkowską kojarzę jako autorkę kryminalnych historii, nawet nie wiedziałam, że piszę też takie książki 🙂
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Ja też znałam ją z zupełnie innej strony. Kiedyś podobały mi się np.
Żony jednego męża . Czytałam też jej autorstwa poruszającą powieść
Cyrkówka Marianna . "Saga o ludziach ziemi" jest zupełnie inna. Jestem na początku XIX wieku na Kujawach, a bohaterami są Hanka i Antoni- młode...
Oj, "Chłopów" też bardzo lubię i czytałam kilka razy. Jeżeli ta książka jest w podobnych klimatach, to sobie zapisuję.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postZamach wygląda na mocną, wstrząsającą książkę, chętnie przeczytam Twoją opinię na jej temat (a sama dodaję na powiększającą się półkę do przeczytania).
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
Agnieszko, jeśli lubisz powieść Reymonta, to myślę, że warto. Wyszedł już drugi tom
Czas rumianku
Też będę czekać na opinię o Zamachu . W końcu mam ten tytuł na czytniku.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postCzytałam trzy inne książki Yasmina Khadry (dobre całkiem), jestem zatem bardzo zainteresowana opinią o Zamachu .
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postO kurczę, ale odpowiedzialność! Tylu zainteresowanych! Napiszę na pewno.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten postKończę Czerwony Pluton. 12 godzin w afgańskim piekle i mówiąc szczerze nie wiem za co mam się zabrać w następnej kolejności. Pewnie sięgnę po coś, co ma najkrótszy termin oddania do biblioteki.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post
@pochłaniacz
w tym temacie, świetna
Kryptonim Bravo Two Zero
@fiszer Dzięki za tytuł. Ostatnio zinwentaryzowałam moje zbiory. Mam i mam zamiar się za nią zabrać. Zwłaszcza, że 15.05. Wydawnictwo Bellona wydaje https://lubimyczytac.pl/ksiazka/5114199/polowanie.
Czytelnicy oznaczyli ten post jako spam Zobacz ten post