Opinie użytkownika
Muszę się przyznać, że nie znałam do tej pory twórczości Pani Lisy Gardner i ogromnie żałuję. “Zaginiona” to jeden z lepszych kryminałów, jakie ostatnio przeczytałam. Co prawda jest to 5 tom cyklu “Quincy&Rainie” i w narracji książki często przewijały się wspomnienia z poprzednich części serii, ale nie przeszkadzało mi to zupełnie we wciągnięciu się w fabułę powieści....
więcej Pokaż mimo to
Muszę przyznać, że dotychczas nie dane mi było poznać prozy pani Grażyny Jeromin-Gałuszki i jest to moje pierwsze z nią spotkanie. Książka pt. “Legenda” zrobiła na mnie tak duże wrażenie, że w kolejce już czekają kolejne powieści tej samej autorki i coś mi mówi, że się nie zawiodę :)
“Legenda” przedstawia świat w którym ludzie podzieleni na grupy żyją osobno na wyspach....
Grzegorz Kasdepke, jako autor książek dla dzieci, zajmuje w moim sercu szczególne miejsce. Jestem z wykształcenia nauczycielką kształcenia zintegrowanego, wiele lat uczyłam w szkole podstawowej najmłodsze dzieci. Wspólne czytanie książek Pana Kasdepke zawsze było wielką przyjemnością.
Książek Pana Huberta Klimko Dobrzanieckiego nie znam. Natomiast to, co przede wszystkim...
Pierwszy tom trylogii kryminalnej pt. „Punkt Zero” napisało wspólnie dwóch świetnych norweskich autorów specjalizujących się w powieściach z dreszczykiem: Jorn Lier Horst i Thomas Enger. Z prozą Horsta spotkałam się już wcześniej i muszę przyznać, że było to spotkanie bardzo udane.
Tymczasem jednocząc siły z Engerem, Horst stworzył trylogię w której mamy dwójkę głównych...
Jakiś czas temu czytałam przepiękną książkę skierowaną do młodszych odbiorców pt. „Po prostu Mama”. Byłam nią zachwycona, dlatego z jeszcze większą radością sięgnęłam po jej kontynuację czyli książkę „Po prostu Tata”. Autorką tych dwóch niezwykłych pozycji literackich jest pani Renata Piątkowska – popularna i utalentowana pisarka książek dla dzieci.
„Po prostu Tata” to...
Camilla Lackberg zabiera nas na szwedzką wyspę Valo zaledwie tydzień przed Bożym Narodzeniem. W pięknie odnowionym pensjonacie zbiera się na weekend rodzina Liljecron. Senior rodu, dziadek Ruben, stworzył kiedyś firmę, która stała się gigantem i przyniosła właścicielowi miliardy zysku. I choć w pracy Ruben odniósł niekwestionowany sukces, to jego relacje z rodziną...
więcej Pokaż mimo to
Cześć moi drodzy!
Szydełkowanie i robienie na drutach jest moją wielką pasją. Dlatego każda książka o dzierganiu i rękodziele stanowi dla mnie nie lada gratkę. Mam takich książek już sporo na półce i bardzo lubię do nich wracać, szukać pomysłów na nowy dziany projekt. Ostatnio do tego mojego zbioru dołączyła książka Marty Trędy, wyjątkowa pod wieloma względami. Zanim...
W pierwszej stolicy Polski mieszkam już od dobrych kilku lat i zawsze bardzo ciekawiła mnie historia tego miasta, to jak się ono rozwijało i co tu się wydarzyło w przeszłości. Pod tym względem, książka Wichniewicza jest prawdziwą skarbnicą wiedzy. Jak sam autor przyznaje, jest to swoista kronika życia gnieźnian w okresie 20-lecia międzywojennego.
Wszystkie rozdziały, pełne...
„Opowieści starego antykwariusza” to zbiór 15 historii o niewyjaśnionych, upiornych zdarzeniach, duchach, potworach, demonach i czarnej magii. Autor tej stosunkowo niewielkiej objętościowo książki jest twórcą 33 tzw. ghost stories. Są one pisane w dość specyficzny, charakterystyczny sposób. Otóż M.R. James stosuje w nich tzw. narrację pośrednią. Są to jakby opowieści...
więcej Pokaż mimo to
„Instytut” Stephena Kinga to nie typowy horror, raczej powieść sensacyjna, trzymająca w napięciu i wciągająca tak bardzo, że najchętniej przeczytałoby się ją na raz, a to niestety nie takie proste, bo jest to niemal 700-stronicowa cegiełka.
Bohaterem książki jest 12-letni Luke Ellis, który jest ponad przeciętnie zdolnym chłopcem i uczęszcza do szkoły dla Wyjątkowych dzieci...
"Po prostu mama" to książka wyjątkowa pod wieloma względami. Przede wszystkim jest to pozycja skierowana do młodszych czytelników, na okładce znajdziemy oznaczenie, że książeczka jest dla dzieci powyżej szóstego roku życia. Przyznam Wam się jednak, że ja sama, będąc wszak bardzo dorosłą już osobą, przeczytałam tę książkę z wielką przyjemnością. Jest piękna, mądra i bardzo...
więcej Pokaż mimo to
W styczniu 2018 roku Elizabeth Revol i Tomasz Mackiewicz zdobyli szczyt
góry Nanga Parbat. W drodze powrotnej Mackiewicza dopadła choroba wysokościowa. 800 metrów poniżej szczytu Elizabeth doprowadziła go do śnieżnej szczeliny i tam zostawiła z myślą, że rusza samotnie w dół po pomoc dla umierającego przyjaciela.
W tym samym czasie trwała zimowa wyprawa na K2. Czterej...
„Powódź” napisana przez Pawła Fleszara, to doskonały, trzymający w napięciu kryminał. Świetnie skonstruowany, z sympatycznymi bohaterami, wartką akcją i zaskakującym zakończeniem. Czyta się go bardzo szybko, bo niesamowicie trudno jest się od niego oderwać.
Cała historia rozgrywa się współcześnie w Krakowie. Główny bohater – Kris jest 40 – letnim żołnierzem w randze...
Królowa Elżbieta pochodziła ze znanego rodu Habsburgów. Jako osiemnastolatka przyjechała do Krakowa i wyszła za mąż za Kazimierza Jagiellończyka – syna Władysława Jagiełły. Chociaż młoda i nieurodziwa, była kobietą wykształconą, mądrą i ambitną. Szybko nauczyła się języka polskiego i wspierała męża w jego poczynaniach politycznych i dyplomatycznych.
Urodziła mu...
Grzegorz Gołębiowski, autor książki pt. „Dług krwi” jest profesorem na Wyższej uczelni w Warszawie. Z wykształcenia ekonomista, Jego pasją jest zaś genealogia. Oprócz wielu opracowań naukowych, Gołębiowski napisał też 3 powieści kryminalne. Jestem właśnie po lekturze ostatniej z nich i muszę przyznać, że to naprawdę świetnie skonstruowana historia kryminalna, ze spokojną,...
więcej Pokaż mimo to
„Pułapka życia” to debiutancka powieść Klaudii Morawy i mogę powiedzieć tylko jedno : oby takich debiutów jak najwięcej!
Książkę czyta się bardzo szybko, wątek kryminalny jest niezwykle ciekawy, świetnie opisany i trzyma w napięciu do ostatnich stron. Zakończenie zresztą jest zaskakujące, bo kiedy wydaje się, że wszystko już jest rozwiązane i wyjaśnione, nagle zaczyna się...
Komiksy od zawsze były dla mnie wyjątkową formą literatury. Tak, literatury, wszak komiks to opowiadanie oparte na sekwencyjnie ułożonych kadrach rysunkowych w których narracja i wypowiedzi postaci umieszczone są w charakterystycznych dymkach.
Jako dziecko pasjonowałam się popularnymi wówczas przygodami „Tytusa, Romka i A'Tomka” czy losami dwóch wojów „Kajka i Kokosza”....
Rok 2020 rozpoczęłam lekturą kryminału polskiego pisarza – Wojciecha Kulawskiego. „Poza granicą szaleństwa” to świetnie napisana historia śledztwa, które prowadzi trójka policjantów przy wsparciu prokuratora, za którym jednak nikt z nich nie przepada. Na nowo powstającym osiedlu, w jednym z jeszcze nie wykończonych domów, znalezione zostaje ciało Grzegorza Rosy. Mężczyzna...
więcej Pokaż mimo to„Miasteczko Anterrey. Znamię” to książka niesamowita, pełna grozy, atmosfery strachu, czającego się niebezpieczeństwa i obecności czegoś złego, nadprzyrodzonego. Autor, Daniel Radziejewski doskonale połączył historię kryminalną z klimatem jak z najlepszych horrorów. Od pierwszych stron czuć wiszące w powietrzu niebezpieczeństwo. Coś potwornego przybyło do niewielkiego...
więcej Pokaż mimo toNależę do osób, które czytają wolno, delektują się słowem pisanym, wracają do pewnych fragmentów, czytają i przeżywają je powtórnie. Dlatego nigdy nie startuję w tak modnych wyzwaniach typu „7 książek w 7 dni” - to kompletnie nie dla mnie. Gdy czytam książkę, potrzebuję czasu by ją przemyśleć, zmierzyć się z emocjami, które wywołuje, zastanowić się nad tym, co autor chciał...
więcej Pokaż mimo to