Opinie użytkownika
W czasie Świąt towarzyszyła mi lektura "Zapach prawdy " Igi Karst. Czytało mi się bardzo dobrze i na pewno jeszcze nie raz sięgnę po książkę tej autorki. Zagadka śmierci profesora botaniki specjalisty od storczyków nie przestawała mnie zaskakiwać, a takiego rozwiązania sprawy w ogóle się nie spodziewałam. Właśnie to jest super w kryminalnych historiach, aby umieć czytelnika...
więcej Pokaż mimo to
Serdecznie dziękuję Wydawnictwu Oficynka za egzemplarz recenzencki.
„Matrioszki” Adama Karczewskiego to świetna powieść szpiegowska. Wciąga czytelnika od pierwszej strony. Ciężko przerwać czytanie, bo akcja toczy się dynamicznie jak burza. Głównym bohaterem jest kapitan Tomasz Tomasik, były żołnierz Służby Kontrwywiadu Wojskowego.
Sam kapitan wzbudza pozytywne emocje,...
Na początek chciałabym serdecznie podziękować Wydawnictwu Oficynka za egzemplarz recenzencki.
Powieść „Nożyczki” Maksim Wolff czyta się jednym tchem.
Jak na dobry thriller przystało mamy tutaj tajemniczą i budzącą strach atmosferę, która potrafi zawładnąć myślami czytelnika.
Choć jest to moje pierwsze spotkanie z thillerem erotycznym to mogę przyznać, że ta historia...
Uwaga! Zakończenie szokuje, bo nie wiadomo czy Rozłucki zdecyduje się na samobójstwo.
Główną postacią powieści kryminalnej jest psycholog Zygmunt Rozłucki, który próbuje rozwiązać sprawę zagadkowego zabójstwa 15-letniej dziewczyny. To moje pierwsze spotkanie z twórczością autora, bo nie czytałam poprzedniej powieści.
Kim jest Rozłucki? Jest dojrzałym mężczyzną, z zawodu...
Wstrząsający obraz trójmiejskich klubów i niezdrowych powiązań pomiędzy ludźmi z różnych kręgów zawodowych. Książka powstała na sprawie samobójstwa 14-letniej Anaid ormiańskiego pochodzenia, która rzuciła się pod pociąg na gdańskiej Oruni.
Śledztwo dziennikarzy ujawnia sutenerską działalność w pewnych dyskotekach i lokalach Trójmiasta. Co mogę więcej napisać? Polecam...
Historie zawarte w książce są warte uwagi każdego czytelnika. Po jej przeczytaniu pozostaje nadal niedowierzanie jak to możliwe, że człowiek może zapaść w śpiączkę i po prostu nie obudzić się z niej nawet po paru latach.
Temat śpiączki bardzo trudny i ciężki do ogarnięcia zwykłemu człowiekowi.
Najbardziej przeraża to, że śpiączka może się przytrafić każdemu przy okazji...
Debiut "Dom bez klamek" okazał się dla mnie świetnym kryminałem. Niczego w tej książce nie zabrakło. Jest wciągająca historia z przeszłością w tle, zagadka kryminalna o zaskakującym zakończeniu.
Fabuła jest dobrze skonstruowana, a sama akcja nie dłuży się tylko zaskakuje.
Jak na debiut powieść ma dużo plusów. Między innymi postać policjantki podkomisarz Niny Warwiłow,...
Niestety to moje pierwsze i ostatnie spotkanie z powieścią autorki. Zawsze daję szansę debiutom, ale tym razem bardzo się rozczarowałam. Najbardziej drażnił mnie wulgarny język i wypowiedzi w prokuraturze jak "małolatów z podwórka". Denerwowało mnie postępowanie pana prokuratora, człowieka z taką pozycją zawodową, który w tym wieku jeszcze chodzi na dyskoteki i umawia się w...
więcej Pokaż mimo toProkurator Małgorzata Ronc opowiada o swojej pracy, którą zaczynała pod koniec lat siedemdziesiątych. O swoich początkach zawodowych i trudnych śledztwach prokurator opowiada w taki sposób, że jest on ciekawy dla czytelnika. W książce znalazły się głośne sprawy takie jak Trynkiewicz oraz tragiczny wypadek prezesa NIK. Kilka szokujących historii zabójstw, pozostających na...
więcej Pokaż mimo toKsiążkę Katarzyny Bondy "Polskie morderczynie" polecić mogę nawet "w ciemno". Mam wielkie uznanie wobec powieści autorki ze względu na przykładanie się jej do zbieranych materiałów czyli popularnego dziś słowa research. Pani Katarzyna Bonda jest mistrzynią w pisaniu powieści. Szczególnie podoba mi się cykl o Saszy Załuskiej, profilerce kryminalnej. Tutaj mamy historie kilku...
więcej Pokaż mimo to
Thriller psychologiczny musi dostarczyć czytelnikowi odpowiedniego poziomu napięcia, tak by ten bał się razem z główną postacią. Czy tutaj to miało miejsce? W niektórych sytuacjach owszem, trochę się bałam.
Zauważyłam, że ta książka pojawiła się na wielu blogach. Zapowiadano świetną i niesamowitą lekturę. Zresztą na odwrocie okładki reklamuje się poprzednia powieść tej...
Polecam Państwu książkę o jasnowidzu Krzysztofie Jackowskim autorstwa Krzysztofa Janoszki.
Krzysztof Janoszka jest z zawodu policjantem. Jeszcze na studiach zainteresował się problematyką jasnowidzenia i możliwości jakie stwarza to zjawisko dla organów ścigania.
Książka niełatwa. Na pewno nie każdego interesuje parapsychologia. Polecam ją z tego względu, że przemawia do...
Na półce mam prawie wszystkie książki Remigiusza Mroza. Dlatego nie mogłam się doczekać zakupu "Nieodnalezionej". Przeczytałam ją w dwa dni. Jak powszechnie wiadomo autor dotknął poważnego problemu przemocy wobec kobiet. Jeśli chciał czytelnika zaszokować to myślę, że udało się. Przynajmniej na mnie podziałały brutalne opisy krzywdy,jaką wyrządzał swojej żonie Robert...
więcej Oznaczone jako spoiler Pokaż mimo to
"Czarne narcyzy" to już moje ósme spotkanie z policjantami z Lipowa. Po raz kolejny, kiedy skończyłam czytać pojawiła się u mnie tęsknota za niektórymi postaciami, głównie za Klementyną, Danielem, Markiem i Weroniką. Zawsze kiedy kończę powieści z tego cyklu, chciałabym już zacząć czytać następną. Pozostaje mi czekać na kolejną powieść.
Cóż mogę napisać? W tej części dużo...
"Felicia zaginęła" to kryminał, który polecam każdemu, kto lubi tajemnicze zaginięcia i napięcie do ostatniej strony.
To moja pierwsza książka tego autora, ale na pewno nie ostatnia.
Komisarz William Wisting musi wyjaśnić zaginięcie młodej kobiety, więc przykłada się do tego zadania bardzo sumiennie i z zaangażowaniem. Doświadczony policjant ma intuicję i spostrzegawczość,...
"Inwigilacja" okazała się świetną lekturą. Cykl prawniczy z Joanną Chyłką i jej aplikantem już na stałe zagościł na mojej półce.
Jak zawsze nie zabrakło specyficznego charakteru Chyłki. Bohaterowie toczą między sobą grę. Niby na poważnie, ale jednak zabawnie. Kordian wciąż ustępuje byłej patronce. Oczywiście nie dzieje się tak przypadkowo. Wciąż kierują nim uczucia do...
"Śliski interes" to moje pierwsze spotkanie z milicjantami z Poznania. Wszystko oceniam bardzo wysoko. Świetny pomysł na powieść kryminalną z czasów milicyjnych. Genialnie skonstruowani bohaterowie, szczególnie wyróżniający się Teofil ze swoim upodobaniem do alkoholu i naturą leniwca. Powieść oparta na realizmie tamtych czasów bez analizowania sytuacji politycznej.
Autor...
W dwa dni udało mi się przeczytać "Deniwelację". Powieść trzymała w napięciu, ale zakończenie mnie nie zaskoczyło. Niestety, muszę przyznać, że fabuła trochę "przekombinowana". Trudno mi było uwierzyć w takie umiejętności sprawcy, który potrafił nie zostawiać praktycznie żadnych śladów, mimo że był kiedyś w szkole oficerskiej.
Wydawał się wręcz niemożliwie doskonały. Choć...
W końcu udało mi się skończyć czytać "Ciemniejsze niebo" autorstwa Mari Jungstedt i Ruben Eliassen.
Jaką mam opinię o książce?
Jak zwykle zresztą, szwedzki kryminał jest na wysokim poziomie. Choć to moje pierwsze spotkanie z twórczością tego duetu, zapewne nie będzie ono ostatnie.
Zabójstwa dwóch młodych kobiet na urokliwej wyspie wprawiają w dekoncentrację miejscową...
Zakochałam się. Od pierwszych zdań książka przyciągała mnie do siebie. Przepadłam na pół niedzieli. W urokliwym miasteczku Summit Lake w domku na palach zostaje znaleziona martwa studentka. Wydawać by się mogło, że jej życie było idealne. Bogata, wpływowa rodzina, gdzie ojciec jako prawnik planował dalszą karierę, tym razem jako sędzia. Rodzina nie życzy sobie, aby...
więcej Pokaż mimo to